داغ ترین ها :
معرفی بهترین لپ تاپ های 4k موجود در بازار

معرفی بهترین لپ تاپ های 4k موجود در بازار

هر کاربر بسته به کاری که قصد دارید با لپ تاپ خود انجام دهد به سراغ مدلی می‌رود که بیشترین مطابقت را با نیاز خود داشته باشید. برخی از لپ تاپ قدرت سخت افزاری بسیار زیادی دارند و برخی دیگر دارای نمایشگرهای بسیار خوبی با رزولوشن بالا هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین لپ تاپ های 4k موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

 

برای خرید لپ تاپ با گارانتی معتبر و تنوع بالا از فروشگاه تکنولایف ببنید: قیمت لپ تاپ

 

چرا لپ تاپ 4k بخریم؟

قبل از هر چیز باید بدانید که به رزولوشن 3840 در 2160 رزولوشن 4k می‌گویند. استفاده از این رزولوشن در نمایشگر لپ تاپ‌ها باعث می‌شود تا در هر اینچ تراکم پیکسلی بالاتری قرار بگیرد و تصویر یا ویدئو با وضوح بیشتری مقابل دیدگان شما قرار بگیرد. این که محتوا در پنل لپ تاپ تا چه حد دقت رنگ داشته باشد به فناوری پنل و درصد پشتیبانی نمایشگر از گستره‌های رنگی مختلف برمی‌گردد.

خرید لپ تاپ 4k می‌تواند برای افرادی که در زمینه ادیت ویدئو یا فتوشاپ فعال هستند جذاب باشد و به آن‌ها کمک کند تا جزئیات را بهتر مشاهده کنند. همچنین این رزولوشن باعث می‌شود تا تماشای محتوا از جمله فیلم و سریال یا حتی وبگردی لذت بسیار بیشتری داشته باشد و اگر اهل تماشای محتوا با لپ تاپ هستید حتما خرید پنل 4k را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

معرفی بهترین لپ تاپ های 4k موجود در بازار در سال 2023

آیا برای شما هم سوال است که بهترین لپ تاپ های 4k ایسوس کدامند؟ آیا به دنبال لپ تاپ‌هایی با پنل 4k هستید تا بتوانید محتوا را با وضوح بسیار عالی مشاهده کنید؟ در ادامه به شما چند گزینه در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم که همگی دارای رزولوشن 4k هستند. در نظر داشته باشید که لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده است.

لپ تاپ ام اس آی Titan GT77

اگر محدودیتی از نظر بودجه ندارید و در عین حال یک لپ تاپ با نمایشگر 4k می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این مدل از برند MSI داشته باشید. این لپ تاپ گیمینگ دارای نمایشگری 17.3 اینچی با رزولوشن 3840 در 2160 است و از فناوری IPS نیز بهره می‌برد. این پنل پوشش مات دارد و نرخ نوسازی آن نیز به 120 هرتز می‌رسد. در برخی از نسخه‌ها شاهد نرخ نوسازی بالاتر هستیم.

بهترین لپ تاپ های 4k

کیفیت این صفحه نمایش بسیار خوب است و نرخ نوسازی بالای آن باعث می‌شود تا حس روان و سریع‌ بودن را به طور کامل دریافت کنید. رنگ‌ها در این محصول با دقت بالایی به نمایش درمی‌آیند و شما بسته به سلیقه خود می‌توانید این بخش را تغییر دهید. روشنایی این صفحه نمایش در حالت حداکثری به حدود 320 نیت می‌رسد که عدد مناسبی است ولی برای محیط‌های باز یا محیط داخلی با نور زیاد چندان جذاب و بی‌نقص به نظر نمی‌رسد.

این لپ تاپ در زمینه سخت افزاری هم یک شاهکار به تمام معناست و بسته به مدلی که خریداری می‌کنید پردازنده مرکزی اینتل نسل 12 مدل Core i9 12900HX با 16 هسته و 24 رشته و فرکانس پردازشی 2.3 تا 5.0 گیگاهرتز یا نسل 13 مدل 13980 در اختیارتان قرار می‌گیرد. در کنار این CPU، پردازنده گرافیک Nvidia GeForce RTX 3080Ti با 16 گیگابایت حافظه اختصاصی یا 4080 با 12 گیگابایت حافظه یا حتی 4090 با 16 گیگابایت از نوع GDDR6 در دسترس قرار می‌گیرد و شما به 2 یا 4 ترابایت حافظه داخلی NVMe PCIe Gen 4 و 64 گیگابایت رم DDR5 دسترسی خواهید داشت.

 

خرید لپ تاپ ام اس آی Titan GT77

 

بهترین لپ تاپ های بازار از همه نظر کدامند؟ قدرتمندترین مدل ها:
بهترین مدل لپ تاپ

 

لپ تاپ ام اس آی Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport A13V

لپ تاپ بالا از MSI نمایشگری 4K دارد ولی از فناوری ساخت IPS استفاده می‌کند. در این مدل اما هم شاهد رزولوشن 4K هستیم و هم پنل از نوع OLED است. البته این صقحه نمایش نرخ نوسازی پایه‌ای 60 هرتزی دارد و از این نظر ضعیف‌تر از لپ تاپ قبلی سازنده تایوانی عمل می‌کند. نمایشگر 16 اینچی لپ تاپ ام اس آی Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport A13V پوشش مات دارد و کیفیتی بسیار عالی را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

لپ تاپ ام اس آی Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport A13V

همانطور که از نام لپ تاپ می‌توانید حدس بزنید این مدل نام مرسدس بنز را یدک می‌کشد و در طراحی آن از لوگوی این سازنده بزرگ آلمانی استفاده شده است. همکاری MSI با مرسدس بنز کمی عجیب به نظر می‌رسد ولی این اتفاق باعث شده تا لپ تاپ ام اس آی Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport A13V ظاهری خاص و متفاوت به خود بگیرد و حسی لاکچری داشته باشد.

از جذابیت‌های ظاهری و کیفیت عالی نمایشکر که بگذریم، در بخش سخت افزار نیز این مدل حرف‌های زیای برای گفتن دارد. در زمینه پردازنده مرکزی شاهد مدل Core i9 13900H هستیم و پردازنده گرافیکی RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی پردازنده مرکزی را همراهی می‌کند. کامل کننده بخش سخت افزار 1 ترابایت SSD از نوع NVMe PCIe Gen4 و 32 گیگابایت رم DDR5 است.

 

خرید لپ تاپ ام اس آی Stealth 16 Mercedes-AMG Motorsport A13V

 

مک بوک پرو M2 Pro نسخه 16 اینچ

این مک بوک را می‌توانیم بهترین لپ تاپ ساخته شده به دست اپل تا این تاریخ بدانیم، البته که مدل M2 Max قدرت سخت افزاری بالاتری دارد، ولی از نظر بخش‌های دیگر تفاوتی بین این دو نسخه دیده نمی‌شود. این مک بوک از نمایشگری 16.2 اینچی با رزولوشن 3456 در 2234 استفاده می‌کند که دقیقا 4k نیست و مقدار کمی پایین‌تر قرار می‌گیرد ولی در کل می‌توان آن را 4k در نظر گرفت.

فناوری ساخت این پنل Liquid Retina XDR است که نسخه بهبود یافته IPS به حساب می‌آید و کنتراست و روشنایی بالاتری دارد. این نمایشگر از پروموشن یا نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند 1 میلیارد رنگ را به نمایش دربیاورد. در تست‌های انجام شده این صفحه نمایش موفق شده 118 درصد از گستره رنگی sRGB و 84 درصد از گستره رنگی DCI-P3 را پوشش دهد.

مک بوک پرو M2 Pro نسخه 16 اینچ

جالب است بدانید که نمایشگر مک بوک پرو 16 اینچ 2023 موفق شده دلتا ای 0.21 را به‌دست بیاورد (دلتا ای 0 یعنی دقت رنگ بی‌نقص) و این موضوع از دقت بسیار بالای رنگ‌ها در این پنل خبر می‌دهد. کیفیت این صفحه نمایش واقعا عالی است و از تماشای محتوا و کار کردن با آن لذت خواهید برد.

میزان روشنایی این نمایشگر در حالت عادی و پخش محتوای SDR برابر با 500 نیت است که این عدد هنگام پخش محتوای HDR به 1000 نیت و در حالت حداکثری و برخی از قسمت‌های پنل به عدد بسیار خوب 1600 نیت می‌رسد. با توجه به این میزان روشنایی شما حتی در محیط باز هم بدون مشکل می‌توانید محتوای مورد نظر را مشاهده کنید.

 

خرید مک بوک پرو M2 Pro نسخه 16 اینچ

 

لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro 16 OLED K6602VV

اگر فاکتور قیمت، قدرت سخت افزاری، کیفیت ساخت و کیفیت صفحه نمایش را به طور همزمان در نظر بگیریم بدون شک لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro 16 OLED K6602VV تبدیل به بهترین گزینه لیست می‌شود. این محصول نمایشگری 3.2K از نوع OLED دارد و تازه از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. روشنایی 400 نیتی و حداکثر 600 نیت در حالت HDR و البته پوشش 1 میلیارد رنگ را باید به این مشخصات اضافه کنیم.

لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro 16 OLED K6602VV

پردازنده مرکزی و قلب تپنده لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro 16 OLED K6602VV پردازنده نسل 13 مدل Core i7 13700H اینتل است که یکی از بهترین‌های حال حاضر برای لپ تاپ‌ها به حساب می‌آید. به‌علاوه در زمینه پردازش‌های گرافیکی شما به پردازنده RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی دسترسی خواهید داشت. رم این مدل 16 گیگابایت DDR4 است که شما می‌توانید آن را تا 24 گیگابایت افزایش دهید.

 

خرید لپ تاپ ایسوس Vivobook Pro 16 OLED K6602VV

 

لپ تاپ ایسوس ROG FLOW Z13 GZ301ZE-LD183W

سری ROG Flow از ایسوس را می‌توانیم لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار نازک و جذاب بدانیم. این مدل Z13 در واقع تبلتی به حساب می‌آید که از کیبورد هم برخوردار بوده و خود را وارد دنیای لپ تاپ‌ها کرده است. این محصول دارای نمایشگری 13.4 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 3840 در 2400 است. این پنل لمسی بوده و نرخ نوسازی 60 هرتزی برای آن در نظر گرفته شده است.

طبق گفته ایسوس این صفحه نمایش 85 درصد از گستره رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و زمان پاسخ‌گویی 30 میلی‌ثانیه‌ای دارد. در تست‌های نمایشگر این تبلت موفق شده تا 99.4 درصد از گستره رنگی sRGB را نیز پوشش دهد. برای این نمایشگر فناوری دالبی ویژن HDR در نظر گرفته شده و از قلم هم پشتیبانی می‌کند. در تست‌های انجام شده این مدل توانسته به بالای 500 نیت روشنایی دست پیدا کند که عملکرد جذاب و خوبی است و باعث می‌شود شما با کمبود روشنایی مواجه نشوید.

این محصول از نظر سخت افزاری هم گزینه قوی و جذابی است و از CPU شرکت اینتل نسل 12 مدل Core i9 12900h استفاده می‌کند. در کنار این پردازنده مرکزی، کارت گرافیک Nvidia RTX 3050Ti نیز در دل این تبلت کوچک قرار گرفته تا شما با خیال راحت بتوانید به سراغ کارهای مختلف از جمله بازی کردن بروید.

اگر طراح هستید و به یک تبلت نیاز دارید که قوی باشد و از نمایشگری عالی هم بهره ببرد که بتوانید با قلم با آن کار کنید و از طرفی می‌خواهید این محصول را همه جا همراه خود داشته باشید و در صورت نیاز بتوانید آن را به لپ تاپ تبدیل کنید، قطعا در خرید یک مدل شک به دل خود راه ندهید.

 

خرید لپ تاپ ایسوس ROG FLOW Z13 GZ301ZE-LD183W

 

بهترین مدل های لپ تاپ برای تدوین و افترافکت:
لپ تاپ تدوین

 

لپ تاپ ایسوس VivoBook 16 M7600QE-L2003

این لپ تاپ از جهات مختلفی ارزش خرید بسیار بالایی دارد و اگر لپ تاپ 4k می‌خواهید به راحتی خرید آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این محصول دارای نمایشگری 16 اینچی با نسبت 16 به 10 و رزولوشن 4k است. فناوری ساخت این صفحه نمایش OLED است و این لپ تاپ 100 درصد فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد.

این صفحه نمایش دارای نرخ نوسازی 60 هرتز و پوشش براق است و از محتوای HDR نیز پشتیبانی می‌کند. روشنایی این نمایشگر در حالت حداکثری به 550 نیت می‌رسد که عددی بسیار خوب به حساب می‌آید. این پنل کیفیت و وضوح بسیار خوبی دارد و از تماشای محتوا در آن بی‌نهایت لذت خواهید برد.

لپ تاپ ایسوس VivoBook 16 M7600QE-L2003

رنگ‌ها در این صفحه نمایش حالت زنده و پویا دارند و رنگ مشکی نیز با عمق بی‌نهایت به نمایش دربیاید تا شما بتوانید تجربه بسیار لذت‌بخشی هنگام تماشای محتوا به‌دست بیاورید. به نوعی شاید بتوانیم ادعا کنیم که این مدل لپ تاپ ایسوس ویووبوک ارزانترین لپ تاپ 4k و بهتر از این نسخه در این محدوده قیمتی و حتی گزینه‌های گران‌تر وجود ندارد.

این محصول از جهات دیگر هم گزینه بسیار خوبی برای خرید است. مثلا برای این لپ تاپ حسگر اثر انگشت در نظر گرفته شده و باتری 96 وات ساعت آن می‌تواند مدت زمان زیادی شما را همراهی کند. این محصول از پردازنده مرکزی و خوب AMD Ryzen 5800H با هشت هسته و 16 رشته استفاده می‌کند و کارت گرافیک نیز 3050Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی است. 16 گیگابایت رم DDR4 و 1 ترابایت SSD کامل کننده بخش سخت افزار است.

 

خرید لپ تاپ ایسوس VivoBook 16 M7600QE-L2003

 

جمع بندی

در این مطلب لپ تاپ‌هایی را به شما معرفی کردیم که همگی دارای نمایشگرهای 4K هستند. این مدل‌ها در بازه‌های قیمتی مختلف قرار می‌گیرند و شما بسته به بودجه و نیاز خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

سوالات متداول

لپ تاپ 4K گران است؟ بله به طور کلی لپ تاپ‌های دارای نمایشگر 4K جزو مدل‌های گران به حساب می‌آیند و مثلا شما نمی‌توانید یک لپ تاپ ارزان با رزولوشن 4K پیدا کنید.

لپ تاپ 4K ارزان چی بخریم؟ اگر یک لپ تاپ 4K خوش‌قیمت می‌خواهید لپ تاپ ایسوس 1VivoBook 16 M7600QE-L2003 را انتخاب کنید که در بالا به معرفی آن پرداخته‌ایم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-4k/
ads
ads