داغ ترین ها :
نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15

نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15

سامسونگ گلکسی A15 در اوایل سال 2023 عرضه شد.این گوشی با صفحه‌نمایش بزرگ 6.5 اینچی، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و سیستم دوربین چهارگانه عرضه شده است. هدف گلکسی A15 ارائه دستگاهی چشمگیر با قیمتی مقرون به صرفه است. در این بررسی نگاهی دقیق به طراحی، کیفیت نمایشگر، عملکرد، عمر باتری، دوربین‌ها و نرم‌افزار خواهیم داشت.

a15-samsung

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A15 4G

خرید گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A15 4G

امتیاز

6
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش امولد با نرخ تازه‌سازی 90 هرتزی
  • دارای جک 3.5 میلی‌متری
  • دارای سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6

نقاط ضعف

  • نداشتن مقاومت در برابر آب
  • اسپیکر ضعیف

در بررسی امروز نسخه 4G گلکسی A15 را داریم، اولین گوشی سطح پایه سامسونگ که دارای صفحه نمایش Super AMOLED است که نرخ تازه‌سازی بالایی نیز دارد. در واقع گوشی A15 بهترین انتخاب برای کسانی است که گوشی هوشمندی مقرون به صرفه با مشخصات اولیه قابل قبول نیاز دارند. در ادامه مقاله قصد نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A15 را داریم. در صورتی که شما نیز قصد خرید محصول را دارید و تمایل دارید درباره آن اطلاعات دقیق‌تری به دست آورید در ادامه همراه ما باشید.

 

برای خرید گوشی روی فروشگاه تکنولایف حساب کنید

جعبه گشایی

در داخل جعبه، موارد زیر را مشاهده خواهید کرد:

  • سوزن مخصوص خارج کردن سیم کارت
  • کابل شارژ USB-C

خبری از آداپتور در داخل جعبه نیست و شما باید برای این گوشی یک آداپتور ۲۵ واتی تهیه کنید. همچنین، قاب ژله‌ای هم داخل جعبه قرار ندارد.

طراحی

گوشی سامسونگ گلکسی A15 از قاعده طراحی که مدت‌ها است سامسونگ روی گوشی‌هایش اعمال می‌کند پیروی کرده است. همان پنل تخت پشتی با ماژول‌های کنار هم قرار گرفته دوربین. اولین باری که گوشی را در دست می‌گیرید شباهت ظاهری زیادی با گوشی سامسونگ گلکسی اس 23 دارد. سامسونگ برای فریم و پشت گوشی از پلاستیک با کیفیت استفاده کرده است. پشت گوشی براق در نظر گرفته شده و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین بهتر است برای آن قابی مناسب تهیه کنید تا گوشی دائما کثیف نباشد یا لیز نخورد. محصول وزنی برابر با 200 گرم دارد که در دسته گوشی‌های نسبتا سنگین قرار می‌گیرد و همین باعث می‌شود هنگامی که آن را در دست می‌گیرید سنگینی محصول را حس کنید؛ اما این میزان خیلی زیاد نیست و باعث اذیت نخواهد شد.

ابعاد گوشی سامسونگ گلکسی A15 برابر با 160.1 در 76.8 در 8.4 میلی‌متر است و این ابعاد باعث می‌شود به راحتی بتوانید با آن کار کنید.

در قسمت سمت راستی گوشی دکمه پاور و زیاد و کم کردن صدا قرار دارد. همچنین روی لبه سمت چپی اسلات سیمکارت جای خوش کرده است. روی فریم پایینی گوشی درگاه شارژ USB Type-C، اسپیکر، جک 3.5 میلی‌متری و میکروفون قرار گرفته است. روی لبه بالایی نیز به جز میکروفون درگاه یا اسپیکر دیگری دیده نمی‌شود. پشت گوشی میزبان دوربین سه‌گانه شده است که بدون جزیره و برجسته به صورت عمودی قرار گرفته‌اند. در کنار دوربین‌ها فلش LED قرار دارد و در پایین نام برند سامسونگ نوشته شده است.

در بخش طراحی لازم به ذکر است که این گوشی از طراحی زیبایی برخوردار شده و اصلا حس خرید یک گوشی اقتصادی را نمی‌دهد.

 

بررسی دیگر گوشی اقتصادی سامسونگ، یعنی گلکسی A25 را از دست ندهید:
نقد و بررسی گلکسی A25

 

صفحه‌نمایش

در ادامه بررسی گوشی a15 قصد داریم تا درباره صفحه‌نمایش آن صحبت کنیم. سامسونگ برای این دستگاه از صفحه‌نمایشی 6.5 اینچی از نوع Super AMOLED استفاده کرده است. این محصول اولین گوشی اقتصادی این برند محسوب می‌شود که صفحه‌نمایشی با این کیفیت دارد. نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش 90 هرتز و میزان روشنایی آن نیز به 800 نیت می‌رسد. رزولوشن در نظر گرفته شده برای این صفحه‌نمایش 1080 در 2340 است و می‌تواند 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. نسبت صفحه‌نمایش به بدنه این دستگاه 84.3 درصد است و حاشیه‌های آن به وضوح قابل مشاهده هستند.

نقد و بررسی کامل گوشی گلکسی a15

برای زیباتر شدن محصول انتظار می‌رفت سامسونگ کمی حاشیه‌های صفحه‌نمایش را کمتر کند. هنگامی که تنظیمات صفحه‌نمایش را باز می‌کنید تنظیمات متفاوتی در این بخش مشاهده خواهید کرد. اولین گزینه قرار گرفته در این صفحه تنظیمات حالت Dark Mode و Light است؛ همچنین می‌توانید در صورت نیاز این تنظیمات را روی ساعت خاصی تنظیم کنید تا به صورت خودکار روی حالت دارک مود یا روشنایی برود. از جمله تنظیماتی که در این صفحه قرار دارد می‌توان به تنظیمات روشنایی دستگاه، فعال کردن حالت محافظت از چشم، تنظیم رنگ صفحه‌نمایش و بسیاری تنظیمات کاربردی دیگر اشاره کرد. یکی از گزینه‌های قابل توجهی که در این بخش قرار گرفته edge panels است. با فعال کردن این گزینه در سمت راست صفحه‌نمایش برای شما منویی ظاهر می‌شود که با کشیدن و باز کردن آن می‌توانید دسترسی سریعی به برنامه‌های متفاوتی مانند گالری، گوگل پلی، ماشین حساب و غیره داشته باشید؛ همچنین این منو قابل سفارشی سازی و اضافه کردن برنامه دلخواه نیز هست.

مشخصات سخت افزاری

سخت افزار یک گوشی تعیین کننده قدرت و توان آن در برابر اجرای برنامه‌ها و انجام اموری است که با دستگاه می‌خواهید انجام دهید؛ بنابراین یکی از مهمترین بخش‌های بررسی محسوب می‌شود. سامسونگ برای این گوشی از تراشه Mediatek Helio G99 استفاده کرده است. این CPU جزو تراشه‌های اقتصادی سامسونگ محسوب می‌شود که قبل‌تر روی گوشی سامسونگ گلکسی A24 نیز آن را دیده بودیم. از این تراشه می‌توانید برای انجام کارهای روزمره و سبک کمک بگیرید. به این نکته توجه داشته کنید که A15 جزو گوشی‌های اقتصادی به شمار می‌رود و نباید از آن انتظارات زیادی در اجرای بازی داشته باشید.

پردازشگر گرافیکی به کار برده شده در این محصول Mali-G57 MC2 است. این پردازشگر نیز عملکردی متوسط رو به معمولی دارد و تراشه را برای اجرای بهتر برنامه‌ها همراهی می‌کند. گوشی a15 سامسونگ را می‌توانید با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایت همراه با رم 4، 6 و 8 گیگابایت بسته به نیاز خریداری کنید؛ همچنین در صورت نیاز به فضای بیشتر می‌توانید از کارت حافظه جانبی نیز کمک بگیرید. این گوشی از کارت حافظه microSDXC پشتیبانی می‌کند؛ اما درگاه جداگانه‌ای ندارد و باید از اسلات سیمکارت دوم برای آن استفاده کنید. هنگامی که گوشی را می‌خرید به صورت پیش فرض روی آن اندروید 14 همراه با رابط کاربری One UI 6 قرار گرفته است. درباره رابط کاربری و امکانات آن برای گوشی در ادامه توضیحات بیشتری خواهیم داد.

 

نقد و بررسی جدیدترین گوشی پرچمدار دنیای سامسونگ را از دست ندهید:
بررسی s24 ultra

 

رابط کاربری

همانطور که قبل‌تر نیز به آن اشاره کردیم این گوشی سیستم عامل اندروید 14 به همراه رابط کاربری One UI 6 به فروش می‌رسد. سامسونگ وعده داده که تا 3 سال این گوشی به روز رسانی اندروید را دریافت خواهد کرد. این رابط کاربری به خوبی روی گوشی نشسته و عملکرد روان و مناسبی را ارائه می‌کند. هنگامی که دستتان را از بالای گوشی به پایین می‌کشید دسترسی سریعی به وای فای، اینترنت همراه، بی‌صدا یا حالت صدای بلند، حالت هواپیما و غیره دسترسی پیدا خواهید کرد؛ همچنین در این بخش اعلان‌های دریافتی نیز قابل مشاهده هستند. رابط کاربری One UI امکانات سفارشی‌سازی زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد از جمله آن‌ها می‌توان به داشتن تم‌های متنوع برای زیباتر کردن فضای گوشی اشاره کرد. از دیگر تنظیمات شخصی‌سازی می‌توان به برخی تنظیمات صفحه قفل، تنظیمات صفحه‌نمایش، تنظیمات امنیتی و بسیاری دیگر از تنظیمات کاربردی اشاره کرد.

تست دوربین گوشی سامسونگ A15

دوربین سامسونگ گلکسی A15 مشابه اکثر دوربین‌ گوشی‌های سامسونگ در سایر دستگاه‌های مقرون به صرفه آن است. این دوربین سه‌گانه تشکیل شده از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق عریض 5 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی. دوربین سلفی آن نیز 13 مگاپیکسلی است.

آرایش دوربین ها در بررسی تخصصی گوشی A15

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی فوکوس خودکار (AF) دارد و در شرایط نوری مناسب می‌تواند تصاویر با کیفیتی را به ثبت برساند. از دیگر ویژگی‌های دوربین اصلی عکاسی پانوراما و HDR است. این دوربین می‌تواند با کیفیت FHD و نرخ 30 فریم بر ثانیه ویدئوهای خوبی را به ثبت برساند. برنامه دوربین گوشی ساده است و هنگامی که آن را باز می‌کنید با گزینه‌های زیاد و گیج کننده‌ای رو به رو نمی‌شوید. مانند اکثر برنامه‌های دوربین در پایین صفحه گزینه‌های عکاسی (Photo)، پرتره (Portrait)، سرگرمی (FUN)، ضبط ویدئو (Video) و سایر گزینه‌ها (More) قرار گرفته است. هنگامی که روی گزینه More می‌زنید گزینه‌های عکس‌برداری ماکرو (Macro)، پانوراما (Panorama)، عکاس از غذا (Food)، حالت شب (Night) و ضبط ویدئو آهسته (Slow Motion) قرار گرفته است. بعد از خارج شدن از منوی More در بالای صفحه گزینه‌های تنظیمات، فلش، تایمر، کادربندی و فیلترهای رنگی قرار گرفته است که بسته به نیاز می‌توانید از هرکدام استفاده کنید.

 

 

کیفیت دوربین

دوربین اصلی این گوشی لنز 50 مگاپیکسلی دارد. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط آن متوسط است. تمامی عکس‌ها از جزئیات، رنگبندی و نور مناسبی برخوردار هستند. برخی از جزئیات بیش از حد تیز هستند؛ اما برای گوشی در این رنج قیمتی قابل قبول است.

 

کیفیت دوربین اولترا واید

دوربین 5 مگاپیکسلی اولترا واید این دستگاه نیز تصاویر با کیفیتی را به ثبت می‌رساند و عملکردی مشابه دوربین اصلی دارد.

 

کیفیت دوربین پرتره

دوربین پرتره گلکسی a15 سامسونگ تقریبا می‌تواند سوژه را به درستی تشخیص دهد و محیط اطراف سوژه را مات کند؛ اما این تار کردن به طور 100 درصد اتفاق نمی‌افتد و کمی در این زمینه ضعف دارد.

 

کیفیت دوربین ماکرو

در شرایط نوری مناسب دوربین ماکروی این گوشی می‌تواند تصاویر قابل قبولی را به ثبت برساند؛ اما جزئیات دقیق نیستند و نباید انتظار عکاسی حرفه‌ای را داشته باشید.

 

کیفیت فیلمبرداری

دوربین اصلی A15 می‌تواند ویدئوهایی با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت برساند. متاسفانه برای آن لرزشگیری در نظر گرفته نشده و نمی‌تواند به خوبی جلوی ثبت لرزش دستان شما را بگیرد.

دوربین سلفی

دوربین سلفی سنسور 13 مگاپیکسلی دارد. طی عکس‌هایی که با دوربین سلفی ثبت کردیم به این نتیجه رسیدیم که دوربین سلفی تصاویر زیبا با رنگ‌های نزدیک به واقعیت به ثبت می‌رساند؛ اما تصاویر از جزئیات خوبی برخودار نیستند.

 

باتری

آخرین مبحث در مقاله بررسی a15 باتری است. باتری از دیگر فاکتورهای مهم هنگام خرید گوشی هوشمند محسوب می‌شود. تامین انرژی مورد نیاز a15 توسط باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی انجام می‌شود. طبق ادعای سامسونگ در صورت استفاده سبک این گوشی می‌تواند تا 4 روز شارژدهی داشته باشد؛ همچنین هنگامی که وارد تنظیمات باتری می‌شوید با زدن گزینه Power Saving می‌توانید این عدد را افزایش دهید. برای شارژ مجدد دستگاه باید از شارژر 25 واتی استفاده کنید تا بتوانید آن را مجدد در کمترین زمان ممکن کامل شارژ کنید. در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم که به جز کابل شارژ آداپتور در جعبه وجود ندارد و باید آن را جداگانه خریداری کنید.

آیا گوشی سامسونگ گلکسی A15 ارزش خرید دارد؟

گلکسی A15 4G صفحه نمایش امولد با رزولوشن Full HD دارد. میزان روشنایی این صفحه‌نمایش کاملا کار کردن با آن را زیر نور نیز راحت می‌کند. باتری به کار برده شده درون آن 5000 میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد و مدت زمان طولانی شارژدهی دارد؛ همچنین این گوشی مجهز به آخرین نسخه اندروید شده و سه سال به روز رسانی آن را دریافت خواهد کرد. تمامی این ویژگی‌های برجسته به این محصول ارزش خرید می‌دهند و آن را تبدیل به بهترین انتخاب برای افرادی که بودجه محدودی دارند می‌کند.

خرید گوشی گلکسی A15

سوالات متداول

آیا گوشی سامسونگ A15 ضد آب است؟

متاسفانه سامسونگ برای این گوشی از فناوری ضد آب استفاده نکرده است.

گوشی سامسونگ A15 برای بازی مناسب است؟

خیر این گوشی قادر به اجرای بازی‌های جدید و سنگین نیست و بهتر است برای طول عمر بالای آن از بازی کردن اجتناب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
94 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

29 نظر

  1. محمد طاها

    سلام من این گوشی رو تازه خریدم بالای صفحه داغ میکنه آدی است

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/galaxy-a15-review/
ads
ads