داغ ترین ها :
نقد و بررسی گوشی جی ال ایکس 2690V

نقد و بررسی گوشی جی ال ایکس 2690V

جی ال ایکس 2690V محصولی ایرانی است که در نگاه اول طراحی کاملا مشابه با گوشی گران قیمت و لوکس ورتو دارد.

گوشی موبایل جی ال ایکس 2690V دو سیم کارت

خرید گوشی موبایل جی ال ایکس 2690V دو سیم کارت

امتیاز

6
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • عمر باتری

نقاط ضعف

  • نداشتن درگاه جک 3.5 میلی‌متری
  • راحت نبودن دکمه‌ها

جی ال ایکس برندی ایرانی است که طی سال‌های اخیر در حوزه تولید گوشی وارد بازار رقابت با سایر برندها شده است. یکی از محصولات این برند گوشی دکمه‌ای جی ال ایکس 2690v محسوب می‌شود که پاسخگوی نیاز افرادی خواهد بود که به دنبال گوشی ساده یا گوشی دومی با کیفیت همراه با طراحی زیبا هستند.

 

اگر یک گوشی ساده نیاز دارید، می‌توانید از لیست موجودی تکنولایف دیدن کنید: خرید گوشی ساده

 

طراحی گوشی جی ال ایکس 2690v

اولین موردی که در نقد و بررسی گوشی جی ال ایکس 2690 به سراغ آن رفته‌ایم طراحی ظاهری آن است. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم این محصول شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های ورتو دارد و با نگاه اول جذب طراحی آن خواهید شد. پنل جلویی گوشی جنس شیشه‌ای دارد و فریم و پنل پشتی آن نیز پلاستیکی است. نکته جالب توجه درباره پنل پشتی آن طراحی چرم مصنوعی است که برای آن در نظر گرفته شده است. روی بدنه سمت راست گوشی درگاه شارژ و دکمه‌ای شبیه به پاور قرار گرفته که کاربردی ندارد و صرفا جنبه تزئینی دارد. در پنل سمت چپی آن نیز دو دکمه زیاد و کم کردن ولوم صدا قرار دارد که این دکمه‌ها نیز جنبه تزئینی دارند. روی فریم پایینی و بالای گوشی نیز درگاه یا دکمه‌ای وجود ندارد. پنل پشتی گوشی جی ال ایکس میزبان لنز دوربین این محصول است که وسط پنل چرمی قرار گرفته و برای اطراف آن از چرم استفاده نشده و پلاستیک ساده قرار گرفته است. در قسمت بالایی پنل جلوی این محصول نیز اسپیکر آن دیده می‌شود. دکمه‌های این گوشی در پایین پنل جلویی قرار گرفته‌اند و شامل دکمه‌های اعداد با حروف فارسی، جواب دادن به تماس یا رد تماس و دکمه کنترل گوشی قرار گرفته است. نکته جالب توجه در بخش طراحی این گوشی این است که پنل پشتی گوشی مات در نظر گرفته شده و رد اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند؛ همچنین پنل پشتی به راحتی باز می‌شود و می‌توانید به راحتی به باتری و محل قرارگیری سیمکارت و کارت حافظه دسترسی پیدا کنید.

گوشی glx 2690v

ابعاد گوشی جی ال ایکس 2690v برابر با 129.5 در 42.6 در 15.5 دارد و وزن آن نیز به 114 گرم می‌رسد. وزن این محصول نسبتا سنگین محسوب می‌شود؛ اما انقدری نیست که در استفاده طولانی مدت ایجاد سنگینی و اذیت کند.

در ادامه بررسی گوشی جی ال ایکس ۲۶۹۰ وی باید بگوییم که این محصول صفحه‌نمایش 1.7 اینچی از نوع TFT دارد که رزولوشن 128 در 160 پیکسل را ارائه می‌دهد؛ همچنین تراکم پیکسلی 121 پیکسل در هر اینچ برای آن در نظر گرفته شده است. این صفحه‌نمایش وضوح خوبی ندارد و فونت‌های استفاده شده در آن خیلی خوانا نیستند. این موضوع نقطه ضعف محسوب نمی‌شود و اکثر گوشی‌های دکمه‌ای بازار همین کیفیت را ارائه می‌دهند. کیفیت دکمه‌ها معمولی است؛ اما کمی دسترسی به آن‌ها سخت است و نرمی و راحتی ندارند؛ همچنین دست‌هایی با انگشتان بزرگتر ممکن است موقع تایپ کمی سختی داشته باشند.

 

نقد و بررسی تخصصی ردمی نوت 12:
بررسی نوت ۱۲ شیائومی به همراه تست دوربین

 

عملکرد کلی گوشی glx 2690v

در ادامه بررسی گوشی جی ال ایکس 2690v نوبت به تراشه و عملکرد کلی این گوشی رسیده است. این محصول تراشه تک هسته‌ای MediaTek MT6261D دارد. حافظه در نظر گرفته شده برای آن 32 مگابایت از نوع eMMC 5.1 است و تنها به اندازه یک عکس ظرفیت دارد. در صورتی که نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتری دارید بهتر است از کارت حافظه جانبی استفاده کنید. برای باز کردن گوشی و کار کردن با آن دکمه‌های مدیریتی در وسط صفحه کلید این محصول قرار گرفته است. با استفاده از این دکمه می‌توانید صدای موزیک را کم و زیاد کنید، داخل منوی تنظیمات بچرخید و هنگام بازی کردن فعالیت‌های داخل بازی را مدیریت کنید. هنگامی که قفل گوشی را باز می‌کنید در صفحه اصلی با دو گزینه منو و نام‌ها رو به رو می‌شوید. با زدن روی گزینه منو می‌توانید به تماس‌ها، دفترچه تلفن، پیام‌ها، تنظیمات، بازی، چند رسانه‌ای و برنامه ریز دسترسی پیدا کنید. اکثر گوشی‌های معمولی و دکمه‌ای برای برقراری تماس و ارسال پیام استفاده می‌شوند و عملکرد کلی آن‌ها محدود به همین موضوعات است؛ بنابراین نباید انتظار زیادی از عملکرد و قابلیت‌های قرار گرفته در آن داشت. داخل این گوشی می‌توانید 200 مخاطب و 50 پیام ذخیره کنید.

از دیگر قابلیت‌هایی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است می‌توان به سرویس اینترنت، بازی پیش فرض، امکان ضبط خودکار مکالمه، تقویم، ماشین حساب، زنگ هشدار، ساعت جهانی و داشتن بلوتوث اشاره کرد.

عکس گوشی جی ال ایکس 2690 وی طرح ورتو

برای تامین انرژی این محصول باتری 1000 میلی‌آمپر ساعتی درون آن قرار گرفته که توانایی بالایی در نگهداری شارژ دارد و مجدد می‌توانید گوشی را از طریق درگاه Micro USB شارژ کنید.

 

تست گیمینگ و دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو 5g:
بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5g

 

کیفیت دوربین

دوربین در نظر گرفته شده برای گوشی جی ال ایکس لنز 0.3 مگاپیکسل دارد که در ادامه بررسی گوشی glx 2690v قصد داریم درباره آن توضیح بیشتری دهیم. کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این دوربین جالب نیست و بیشتر دوربین آن جنبه زیبایی برای پنل پشتی را دارد. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین وضوح خوبی ندارند و هیچ جزئیاتی را نمایش نمی‌دهند. جی ال ایکس برای این محصول از قرار دادن فلش صرف نظر کرده است؛ همچنین گوشی 2690V فاقد دوربین سلفی است.

در این بخش می‌توانید نمونه عکس‌های ثبت شده توسط دوربین جی ال ایکس 2690 وی را تماشا کنید گفتن این نکته خالی از لطف نیست که با دوربین آن تنها می‌توانید یک عکس بگیرید و حافظه به سرعت پر می‌شود. در صورت نیاز به گرفتن تصاویر بیشتر باید از کارت حافظه جانبی کمک بگیرید.

درگاه شارژ گوشی جی ال ایکس 2690v

آیا گوشی جی ال ایکس 2690v ارزش خرید دارد؟

در صورتی که نیاز به گوشی ساده دارید تا به راحتی بتوانید از طریق آن اقدام به برقراری تماس یا ارسال پیام کنید گوشی جی ال ایکس می‌تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد. این محصول در مقایسه با سایر محصولات مشابه قیمت مناسبی دارد و ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از دو سیمکارت به صورت همزمان، پشتیبانی از کارت حافظه، باتری 1600 میلی‌آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. روی این گوشی محل قرارگیری جک 3.5 میلی‌متری وجود نداشت؛ بنابراین امکان وصل کردن هندزفری و گوش دادن به موسیقی از طریق هندزفری امکان پذیر نخواهد بود. بررسی گوشی جدید مورد علاقه خود را در تکنولایف بخوانید. اگر درخواست بررسی موبایلی را دارید با ما مطرح کنید و همچنین نظرات خود را در مورد GLX 2690v با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

آیا گوشی جی ال ایکس 2690v ضد آب است؟

خیر برای این محصول فناوری مقاومت در برابر گرد و غبار یا آب در نظر گرفته نشده است.

امکان وصل کردن هندزفری به گوشی جی ال ایکس 2690 وی وجود دارد؟

خیر به علت نداشتن درگاه جک 3.5 میلی‌متری امکان وصل کردن هندزفری به این گوشی وجود ندارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. نازنین

    گوشی مالک تو سریال زخم کاری همین نبود؟

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به نازنین

      البته شبیه این گوشی بود.
    1. مجید نوردوست

      پاسخ به نازنین

      فکر کنم همین بود :)
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/glx-2690v/
ads
ads