داغ ترین ها :
بررسی گوشی ردمی نوت 12 شیائومی به همراه تست گیمینگ و دوربین

بررسی گوشی ردمی نوت 12 شیائومی به همراه تست گیمینگ و دوربین

گوشی ردمی نوت ۱۲ نسخه 4G یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار است. گوشی هوشمندی که صفحه نمایش با کیفیتی دارد و حتی برای بازی کردن هم گزینه نسبتا خوبی است.

ردمی نوت ۱۲

خرید ردمی نوت ۱۲

امتیاز

7
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش با کیفیت
  • ظرفیت باتری مناسب
  • کیفیت ساخت قابل قبول
  • سرعت شارژ مناسب

نقاط ضعف

  • عملکرد دوربین ماکرو خوب نیست
  • عکاسی در شب خوب نیست

ردمی نوت ۱۲ یکی از گوشی‌های خوش ساخت این روزهای بازار به حساب می‌آید که هم قیمت مناسبی دارد و هم ویژگی‌های جذابی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به بررسی نوت ۱۲ شیائومی بپردازیم. گوشی هوشمند محبوبی که می‌تواند نظر شما را به راحتی به سمت خودش جلب کند. اگر قصد خرید نوت ۱۲ را دارید، بد نیست بررسی نوت ۱۲ 4g را مطالعه کنید.

 

برای مشاهده لیست پرفروش ترین گوشی های روز به تکنولایف سر بزنید: قیمت روز گوشی موبایل

 

جعبه گشایی ردمی نوت 12

در ابتدای بررسی ردمی نوت 12 می‌خواهیم به آیتم‌هایی که داخل بسته بندی این محصول قرار گرفته، نگاهی داشته باشیم. با باز کردن جعبه این گوشی خود ردمی نوت ۱۲ را مشاهده می‌کنید. یک عدد قاب ژله‌ای هم داخل بسته بندی دیده می‌شود. شارژر و کابل شاٰرژ هم از دیگر آیتم‌هایی است که داخل بسته‌بندی مشاهده می‌کنید.

طراحی

در بررسی شیائومی ردمی نوت 12 می‌خواهیم به طراحی این گوشی هوشمند اشاره کنیم. با محصولی سرکار داریم که ۱۸۴ گرم وزن دارد و به شکلی ساخته شده که راحت در دست قرار می‌گیرد. گوشی از صفحه نمایش بزرگ و نسبتا کم حاشیه‌ای استفاده می‌کند. تنها حاشیه‌ای که نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند، حاشیه سمت پایین صفحه نمایش است. روی صفحه نمایش ناچ قطره‌ای مشاهده می‌‌شود که دوربین سلفی را داخل خودش قرار داده است. روی لبه بالای گوشی جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا، فرستنده IR و یکی از میکروفن ها را مشاهده مي‌کنید. روی لبه پایین هم میکروفن اصلی، اسپیکر اصلی و پورت شارژ USB-C دیده می‌شود.

عکس گوشی ردمی نوت 12

روی لبه سمت چپ گوشی شیائومی نوت ۱۲ هوشمند دکمه‌ای دیده نمی‌شود، اما روی لبه سمت راست دکمه‌ پاور را مشاهده می‌کنید که با حسگر تشخیص اثر انگشت ترکیب شده است. روی لبه سمت راست دکمه‌ها تنظیم صدا هم دیده می‌شوند.

دکمه پاور شیائومی نوت 12

در پشت این گوشی هوشمند ماژول دوربین را مشاهده می‌کنید که به صورت یک مستطیل شکل طراحی شده است. روی این ماژول سه دوربین پشت و فلش LED دیده می‌شود. ماژول دوربین پشت کمی برآمدگی در پشت گوشی ایجاد کرده، اما زمانی که قاب ژله‌ای را روی گوشی قرار می‌دهید، این برآمدگی را دیگر احساس نمی‌کنید.

 

بررسی آخرین نسخه از تاشوی آینه شوی سامسونگ:
بررسی گلکسی زد فلیپ ۵

 

درگاه شارژ شیائومی نوت 12

این گوشی فریمی پلاستیکی دارد و بدنه پشتی آن هم پلاستیکی است. با این حال زمانی که گوشی را در دست می‌گیرید حس خوبی کسب می‌کنید. این گوشی از گواهی IP53 بهره می‌برد که باعث شده در برابر پاشش قطره‌های اب و نقوذ گرد و خاک مقاوم باشد. توجه کنید که این گوشی ضد آب نیست و نباید آن را در جریان مستقیم اب قرار دهید.

دوربین گوشی Redmi note 12

 

بررسی مدل پرو Redmi note 12:
بررسی و تست گیمینگ ردمی نوت 12 پرو 4G

 

صفحه نمایش

در بررسی نوت ۱۲ می‌خواهیم به ویژگی‌های صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. صفحه نمایشی در اندازه ۶٫۶۷ اینچی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. صفحه نمایشی AMOLED که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. صفحه نمایشی که در بیشترین حالت نزدیک به ۱۲۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند.

صفحه نمایش ردمی نوت 12 شیائومی

میزان روشنایی بسیار خوب صفحه نمایش این گوشی باعث شده که در زیر نور خورشید به راحتی بتوانید با گوشی کار کنید. صفحه نمایشی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل برای این گوشی در نظر گرفته شده که برای وب گردی و کار با اپلیکیشن‌های مختلف و بازی کردن و تماشای ویدیو عالی است.

صفحه نمایش در نظر گرفته شده برای این گوشی با توجه به قیمتی که دارد، عالی است. صفحه نمایش رده بالا با کیفیت مناسب را روی این گوشی مشاهده می‌کنید.

 

یک مدل خوش قیمت از سامسونگ زیر بررسی تکنولایف:
بررسی گوشی a34 به همراه مزایا و معایب

 

عملکرد باتری

در ادامه بررسی نوت ۱۲ شیائومی باید به عملکرد باتری این گوشی اشاره کنیم. این گوشی از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این میزان ظرفیت باتری تقریبا به استاندارد این روزها تبدیل شده و نشان داده که از پس نیاز کاربران در طول روز بر می‌آید. با توجه به تراشه در نظر گرفته شده برای این گوشی، باتری عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. با باتری این گوشی به راحتی می‌توانید یک روز کاری، فعالیت کنید. باتری این گوشی برای نزدیک به ۱۳ ساعت وب گردی و ۳۰ ساعت تماشای ویدیوی مناسب خواهد بود.

همان طور که گفتیم این گوشی با شارژر راهی بازار شده است. از شارژر ۳۳ وات برای این گوشی استفاده شده که سرعت مناسبی برای شارژر باتری در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در مدت زمان ۳۰ دقیقه می‌توانید ۵۵ درصد ظرفیت باتری را شارژ کنید و برای شارژ کامل باتری هم ۱ ساعت زمان نیاز خواهید داشت.

اسپیکر

در بررسی نوت ۱۲ 4g باید به عملکرد اسپیکر هم اشاره کنیم. این گوشی اسپیکر مونو دارد و خبری از صدای استریو نیست. اسپیکر اصلی روی لبه پایین قرار گرفته و حجم و کیفیت صدای مناسبی هم دارد. قطعا این خروجی صدا در مقایسه با صدای استریو ضعیف‌تر است ولی در مقایسه با اسپیکرهای مونو عملکرد مطلوبی دارد.

 

 

رابط کاربری

در ادامه بررسی ردمی نوت 12 باید به ویژگی‌های نرم‌افزاری این گوشی اشاره کنیم. گوشی ردمی نوت ۱۲ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری MIUI 14 راهی بازار می‌شود. رابط کاربری سریع و روانی روی این گوشی قرار گرفته است. رابط کاربری MIUI 14 ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی را پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

شیائومی ادعا کرده که رابط کاربری MIUI 14 نزدیک به ۶۰ درصد بهتر از نسخه قبل عمل می‌کند. این رابط کاربری ویژگی‌های شخصی‌سازی متنوعی در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این رابط کاربری دو منوی Notification و Control Center را مشاهده می‌کنید که به شکل پیش فرض فعال هستند. صفحه خانه و صفحه اپلیکیشن‌ها هم بسیار ساده و کاربردی هستند و می‌توانید مدیریت خوبی روی این قسمت‌ها داشته باشید.

از ویژگی‌های ردمی نوت ۱۲ و قابلیت‌های رابط کاربری آن می‌توانیم به فروشگاهی برای عرضه پوسته‌های مختلف اشاره کنیم. این ویژگی باعث می‌شود که بتوانید ظاهر رابط کاربری را نسبت به سلیقه خودتان تغییر دهید. امکان تغییر و دانلود زنگ‌های مختلف و تصویر پس زمینه هم خواهید داشت.

این گوشی از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن هم استفاده می‌کند و می‌توانید این قابلیت را هم شخصی‌سازی کنید. اپلیکیشن Security که از پیش روی گوشی نصب شده باعث می‌شود که امنیت بیشتری داشته باشید. این اپلیکیشن از گوشی در برابر بد آفزارها مراقبت می‌کند. می‌توانید مصرف اینترنت اپلیکیشن‌ها را زیر نظر داشته باشید. می‌توانید متوجه شوید که کدام اپلیکیشن باتری بیشتری مصرف می‌کنند.

always on display xiaomi redmi note 12

 

 

عملکرد سخت افزاری

از جذاب‌ترین قسمت‌هایی که می‌توانیم در بررسی نوت ۱۲ به آن اشاره کنیم، عملکرد سخت‌افزاری است. این گوشی به تراشه اسنپ دراگون ۶۸۵ مجهز شده است. تراشه‌ای که یک پردازنده هشت هسته‌ای دارد که از ۴ هسته Cortex-A73 و چهار هسته Cortex-A53 استفاده می‌کند. در کنار این پردازنده از پردازنده گرافیکی Adreno 610 هم استفاده شده است.

سخت‌افزار در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند از پس فعالیت‌ها روزانه به خوبی بر می‌اید. با سرعت خوب و بدون لگ می‌توانید با گوشی کار کنید. رابط کاربری عملکرد بسیار خوبی دارد و سخت‌ پیش می‌آید که با گوشی دچار مشکل شوید. برای اینکه با عملکرد این گوشی بیشتر اشنا شویم از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم که نتیجه آن‌ها را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید.

تست گیمینگ نوت ۱۲

مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کرد. با این حال عملکرد گوشی در زمان بازی کردن هم بد نیست. در واقع این گوشی با توجه به قیمتی که دارد برای اجرای بازی‌ها هم گزینه مناسبی به شمار می‌رود. برای اینکه ببینیم این گوشی در بازی‌ها چگونه عمل می‌کند، تست گیمینگ نوت ۱۲ گرفیتم. بازی‌ها با کیفیت و نرخ فریم مناسبی روی این گوشی اجرا می‌شوند. در زمان بازی کردن مشاهده کردیم گوشی خیلی گرم نمی‌شود و سعی می‌کند ثبات مناسبی داشته باشد.

دوربین Redmi note 12

در بررسی نوت ۱۲ نوبت به بخش دوربین می‌رسد. برای این گوشی هوشمند از سه دوربین پشت استفاده شده است. دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو دارد. دوربین سلفی این گوشی هم از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در ادامه به تست دوربین نوت ۱۲ می‌پردازیم.

 

تفاوت های گوشی a24 با نوت ۱۲ شیائومی چیست؟
مقایسه نوت ۱۲ با a24

 

عکاسی با دوربین اصلی ردمی نوت ۱۲

تست دوربین نوت ۱۲ را با دوربین اصلی شروع می‌کنیم. این گوشی در شرایطی که نور کافی در اختیار داشته باشید، عکس‌های مناسبی ثبت می‌کند. در واقع با توجه به قیمت در نظر گفته شده برای ردمی نوت ۱۲ دوربین عملکرد خوبی دارد و نباید انتظار بیشتری از آن داشته باشیم.

اگر نور مناسبی در اختیار داشته باشید می‌توانید عکس‌های با کیفیتی در محیط‌های داخلی و خارجی ثبت کنید. عکس‌هایی که درخشانی مناسبی دارند و رنگ‌ها را هم خوب ثبت می‌کنند. رنگ‌ها نسبتا طبیعی به نظر می‌رسند و می‌توانند نظر شما را به خود جلب کنند. کیفیت دوربین نوت ۱۲ برای یک گوشی نه چندان گران قیمت مناسب است.

البته باید بگوییم که در عکس‌هایی که دوربین اصلی ثبت می‌کند کمی نویز هم مشاهده کردیم.

 

موارد زیر را در پست بررسی گوشی a54 سامسونگ:
کیفیت دوربین و تست گیم A54

 

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید عملکرد معمولی دارد. نباید انتظار داشته باشید که عکس‌های اولتراواید این گوشی فوق العاده باشد. عکس‌های دوربین اولتراواید رنگ‌های مناسبی دارند و از کنتراست مناسبی بهره می‌برند. در عکس‌های دوربین اولتراواید باز هم نویز مشاهده می‌کنید. با این حال عکس‌ها قابل قبول هستند.

عکاسی با دوربین ماکرو

دوربین ۲ مگاپیکسلی که برای عکاسی ماکرو در نظر گرفته شده، کیفیت خیلی خوبی ندارد. عکس‌های ماکرویی که این گوشی ثبت می‌کند آنقدری که انتظار داشتیم جزییات ندارند.

دوربین سلفی

دوربین سلفی ردمی نوت ۱۲ می‌تواند عکس‌های مناسبی ثبت کند.  البته برخی از عکس‌های سلفی تار به نظر می‌رسند و احتمالا باید چند بار عکس بگیرید تا بتوانید عکس  دلخواه خودتان را ثبت کنید.

عکاسی در شب

دوربین اصلی این گوشی به حالت عکاسی در شب مجهز شده است. اما این ویژگی خیلی روی بهبود عکس‌ها در شب تاثیر نمی‌گذارد. عکس‌هایی که در شب ثبت می‌شوند، نویز زیادی دارند و جزییات کمی را نشان می‌دهند. حتی وقتی حالت عکاسی در شب را فعال می‌کنید هم عکس‌ها کیفیت خیلی بهتری پیدا نمی‌کنند.

فیلمبرداری با ردمی نوت ۱۲

 


با این گوشی می‌توانید ویدیوهای Full HD ثبت کنید.ویدیوهایی با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه می‌توانید ضبط کنید. البته ویدیوها هم کیفیت خیلی بالایی ندارند و جزییات زیادی ثبت نمی‌کنند. همچنین ویدیوها لرزش زیادی هم دارند. با این حال باید بگوییم با توجه به قیمت این گوشی ویدیوهایی ثبت می‌کند که رنگ‌های نسبتا خوبی دارند و می‌توانند نیاز کاربران را برطرف کنند.

آیا ردمی نوت ۱۲ ارزش خرید دارد؟

گوشی ردمی نوت ۱۲ با توجه به قیمت و ویژگی‌های سخت‌افزاری که دارد گزینه مناسبی برای خرید به شمار می‌رود. در واقع با هزینه ای مناسب می‌توانید یک گوشی همه کاره داشته باشید. این گوشی هم دوربین نسبتا خوبی دارد و هم از سخت افزار خوبی برای بازی کردن بهره می‌برد. البته که از این گوشی نباید انتظار زیادی داشته باشید، اما برای فعالیت‌های روزانه انتخابی بسیار خوب خواهد بود. بررسی انواع موبایل های روز بازار ایران را در وبلاگ تکنولایف بخوانید.

سوالات متداول

آیا گوشی ردمی نوت ۱۲  ضد آب است؟ خیر. این گوشی شیائومی ضد آب نیست و نباید آن را در جریان مستقیم آب قرار دهید.

آیا گوشی ردمی نوت ۱۲ برای بازی کردن مناسب است؟ سخت‌افزار در نظر گرفته شده برای این محصول از پس اجرای بازی‌های جدید بر می‌آید، اما کیفیت اجرای این بازی‌ها خیلی بالا نیست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
33 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

17 نظر

  1. ناصر

    سلام چن ماهی میشه نوت ۱۲ خریداری کردم اما با اینکه اصن باهاش بازی نمیکنم داغ می‌کنه وهنگ می‌کنه وقتی فیلتر شکن فعاله چن ساعتی.تازگیا خودش تاچ می‌کنه نمی‌دونم از چیه لطفاً خواهشاً راهنمایی کنید اگه برای کسی این مشکل بوده،خصوصا زمانی که با کیبورد دارم تایپ میکنم ،خودش حروفای دیگه رو تاچ می‌کنه و کلافم کرده

  2. هادی

    سلام من حدود چهار ماه هست نوت دوازده خریدم
    به نظرم نسبت به قیمتش واقعا عالی هست
    هیچ ایرادی ندارد کیفیت صفحش حرف ندارد شکل ظاهری در کنار بقیه گوشی ها خیلی بهتره
    باطری و شارژ درجه یک هست
    من کالاف هم با گرافیک high پلی میدم تا حالا اثری از باگ ندیدم به نظر من خیلی خوبه

  3. مهدی

    این گوشی در حالت عادی ۳درصد کم می کند میخام ببینم باتریش سالمه راهنمایی کنید برای بازی خوب هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر در چه مدت زمانی؟
  4. یه نفر

    دوستان این گوشی آشغال به تمام معناست الان من ۱ ماهه که خریدم به ۱ ماه نکشیده پر از مشکلات نرم افزاری شده زیر ال سی دی خط سفید میاد که اصلا معلوم نی چیه! یکم بیشتر هزینه کنید سامسونگ یا هواوی بخرید بنظرم

    1. محمد

      پاسخ به یه نفر

      من سامسونگ a24 گرفتم یک هفته ای فروختم نوت ۱۲ گرفتم انگار ده سال افتادم جلو توصیه از سر تعصب نکنید
  5. شمیم قطبی

    بین نوت 12 و A24 کدومو بخرم؟

    1. Shahin

      پاسخ به شمیم قطبی

      سلام این گوشی برای بازی و برنامه های سنگین مناسبه
    1. مجید نوردوست

      پاسخ به شمیم قطبی

      سلام. نوت ۱۲ گوشی خوبیه
      1. هادی

        پاسخ به مجید نوردوست

        سلام ببخشید نوت۱۲ نسخه اصلی نداره فقط پک گلوبال داره
      1. مرتضی

        پاسخ به مجید نوردوست

        نوت۱۲ بهتره
  6. افشین

    نوت ۱۲ چراغ نوتیفیکیشن ندارد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به افشین

      سلام خیر
      1. مصطفی

        پاسخ به احسان نیک پی

        از اونجایی که همین گوشی الان دستمه و دارم اینو تایپ میکنم باید بگو اسپیکر گوشی مونو هستش و این یکی از نقطه ضعف های بزرگ این گوشیه . لطفا مجدد بررسی کنید🙏
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مصطفی

          سلام وقت بخیر بله درست میفرمایید تصحیح شد
          1. ارین

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام این گوشی از شارژر 120w پشتیبانی میکنه
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به ارین

              سلام خیر شارژ سریع ۳۳ وات هست
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/redmi-note-12-4g/
ads
ads