داغ ترین ها :
نقد و بررسی ساعت هوشمند طرح اپل واچ HK9 Pro

نقد و بررسی ساعت هوشمند طرح اپل واچ HK9 Pro

ساعت‌های طرح اپل واچ با هدف فروش و جلب رضایت کاربرانی تولید می‌شوند که قصد دارند محصولی مشابه ساعت‌های پر طرفدار اپل داشته باشند. یکی از محصولات مشابه طرح اپل واچ ساعت hk9 pro است. در ادامه به بررسی ساعت hk9 pro از نظر باتری، قابلیت مکالمه، کارکرد سنسورها و غیره خواهیم پرداخت.

ساعت هوشمند مدل HK9 Pro

خرید ساعت هوشمند مدل HK9 Pro

امتیاز

7
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • مقاومت در برابر آب و داشتن استاندارد IP67
  • صفحه نمایش امولد
  • پشتیبانی از اعلان‌های فارسی

نقاط ضعف

  • جنس ضعیف بند ساعت
  • عدم امکان راه اندازی بدون نصب برنامه

ساعت‌های هوشمند با ارائه ویژگی‌هایی مانند نمایش زمان، نمایش اعلان‌ها، تماس بلوتوثی، کنترل وضعیت سلامت و غیره تبدیل به گجت پوشیدنی محبوبی در بین کاربران شده‌اند. ساعت‌های اپل یکی از محبوب‌ترین بهترین مدل‌های موجود در این عرصه هستند. با توجه به قیمت بالای اپل واچ و علاقه زیاد برخی کاربران به طراحی و ویژگی‌های آن‌ها برندهای دیگر دست به تولید محصولاتی مشابه اپل واچ زده‌اند. یکی از این ساعت‌ها hk9 Pro محسوب می‌شود که در این مقاله قصد داریم نقد و بررسی جامعی درباره تمام قابلیت‌های آن داشته باشیم.

طراحی و صفحه‌نمایش

طراحی ساعت hk9 pro شبیه به اپل واچ سری 8 است و این برند تمام تلاشش را کرده تا محصولی مشابه ساعت پر طرفدار اپل تولید کند. دکمه دیجیتال قرار گرفته در سمت راست ساعت دقیقا عملکردی مشابه دکمه اپل واچ سری 8 ارائه می‌دهد. زیر این دکمه میکروفون قرار دارد و در پایین میکروفون دکمه روشن/ خاموش کردن ساعت و برگشت هنگام کار با برنامه‌ها قرار گرفته است. قسمت سمت چپ ساعت، اسپیکر قرار گرفته و هنگام تماس و مکالمه می‌توانید با استفاده از میکروفون و اسپیکر قرار گرفته روی ساعت کیفیت مکالمه خوبی را تجربه کنید. این ساعت تنها در سایز 44 میلی‌متری تولید می‌شود و وزنی برابر با 50 گرم دارد. اندازه ساعت کمی بزرگ به نظر می‌رسد و ممکن است افرادی با مچ کوچک کمی با این موضوع مشکل داشته باشند. در کل ساعت هوشمند HK9 Pro وزن سبکی دارد و هنگام استفاده طولانی احساس اذیت و سنگینی ایجاد نمی‌کند. این محصول از نظر ظاهری و طراحی شباهت بسیار بالایی با اپل واچ سری 8 دارد؛ همچنین علیرغم اینکه ساعت هوشمندی با قیمت ارزان و مقرون به صرفه است از دوام بالایی برخوردار شده و کیفیت ساخت آن خوب است. بدنه آن از فولاد ضد زنگ همراه با روکش نقره‌ای ساخته شده و بندهایی با رنگ متفاوت دارد که هنگام خرید می‌توانید از بین رنگ‌های موجود انتخاب داشته باشید. بند قرار گرفته در اختیار ما رنگ مشکی است و کیفیت ساخت آن در نگاه اول دلسرد کننده است و بهتر بود از بندی با کیفیت بهتری برای این محصول استفاده می‌شد.

در قسمت پشتی ساعت حسگرهای سلامتی و ورزشی قرار گرفته و محلی برای شارژ بی‌سیم مغناطیسی در وسط آن قرار گرفته است. در بالای و پایین قسمت پشتی نیز قفلی برای نگهداری بند در نظر گرفته شده است. یکی از نقاط قوت و بخش‌های جالب توجه این ساعت صفحه نمایش آن است. ساعت طرح اپل واچ صفحه‌نمایش 2.02 اینچی با پنلی از نوع امولد دارد و با داشتن حاشیه‌های کمتر امکان دیدن محتوای بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. این صفحه‌نمایش رزولوشن 494 در 410 پیکسل را نمایش می‌دهد و تراکم پیکسلی 307 پیکسل در هر اینچ دارد. میزان روشنایی در نظر گرفته شده برای صفحه‌نمایش مناسب است و به راحتی می‌توانید زیر نور خورشید نیز از امکانات ساعت استفاده کنید و محتوای داخل ساعت را ببینید. صفحه‌نمایش این محصول برای ساعتی ارزان و طرح اپل واچ کیفیت بالایی دارد و جزو نقاط قوت آن به شمار می‌رود.

یکی دیگر از قابلیت‌های قابل توجه صفحه‌نمایش آن ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن (Always On Display) است. این قابلیت در کمترین ساعتی با این قیمت دیده می‌شود. برای محافظت از آن در برابر پاشش آب این ساعت گواهی IP67 دارد. باید بگوییم این استاندارد به معنی مقاومت بالای آن در برابر آب نیست و این محصول را نمی‌توانید هنگام شنا استفاده کنید. این گواهی تنها برای پاشش جزئی آب جوابگو است.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین ساعت طرح اپل واچ

 

نرم افزار، رابط کاربری و عملکرد

این ساعت هوشمند تراشه دو هسته‌ای داخلی دارد و 128 مگابایت فضای ذخیره‌سازی برای آن قرار داده شده است. با استفاده از آن می‌توانید اقدام به ذخیره مخاطبین، دانلود واچ فیس‌های جدید و غیره کنید. سنسورهای در نظر گرفته شده برای آن به خوبی می‌توانند ضربان قلب را تشخیص دهند و از بسیاری فعالیت‌های ورزشی پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین این ساعت می‌تواند ردیاب خوبی برای پیگیری وضعیت سلامتتان باشد.

رابط کاربری آن به اندازه کافی برنامه‌ها و قابلیت‌های زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد و به راحتی می‌توانید از برنامه‌ها و عملکردها متفاوت آن نهایت استفاده را بکنید. بیشتر عملکردها این ساعت از طریق کشیدن انگشتان به سمت چپ، راست بالا یا پایین انجام می‌شود. هنگامی که انگشتتان را از بالا به پایین می‌کشید کنترل سنتر باز می‌شود و به قابلیت‌هایی مانند بلوتوث، ویژگی صفحه‌نمایش همیشه روشن، قابلیت Do not disturb، کنترل میزان روشنایی صفحه‌نمایش، صدای زنگ و عملکردهای کیف پول دسترسی داشته باشید. با کشیدن انگشت از چپ به راست به ساعت، اسکن QR کد، آب و هوا و آخرین برنامه‌های استفاده شده دسترسی پیدا می‌کنید.

هنگامی که انگشتتان را از سمت راست به چپ می‌کشید میانبرهایی برای نظارت بر ضربان قلب، قدم شمار، سنجش سطح اکسیژن خون، موسیقی و آب و هوا پیدا خواهید کرد و همچنین می‌توانید در صورت نیاز موارد دیگر را نیز به این منو اضافه کنید. با دوبار زدن دکمه قرار گرفته در سمت چپ نیز می‌توانید برنامه‌هایی که پیش‌تر باز کرده بودید و در پس زمینه هستند را مشاهده کرده و ببندید. این ویژگی دقیقا عملکردی مشابه اپل واچ سری 8 دارد.

برای دسترسی به منوی اصلی می‌توانید روی Digital Crown بزنید یا انگشتتان را از پایین به بالا بکشید. داخل منوی اصلی به قابلیت‌هایی مانند ضربان قلب، نظارت بر خواب، حالت‌های مختلف ورزشی، تنظیمات اصلی، کنترل ساعت و موسیقی، نمایش آب و هوا، دستیار صوتی، تم‌ها و تلفن دسترسی پیدا می‌کنید؛ همچنین درست همانند اپل واچ می‌توانید سبک قرارگیری برنامه‌ها کنار هم را در 4 حالت تنظیم کنید. برای دیدن حالت‌های چینش مختلف کافی است دکمه دیجیتالی را بچرخانید.

این ساعت قادر به دریافت پیام‌های فارسی است و می‌توانید به خوبی اعلان‌های فارسی را مشاهده کنید. نحوه کار و راه اندازی آن کمی با دیگر ساعت‌ها متفاوت است که در ادامه بیشتر این موضوع را توضیح خواهیم داد. برنامه در نظر گرفته شده برای دسترسی به قابلیت‌ها و امکانات بیشتر این ساعت Wearfit Pro است. Wearfit Pro به شما کمک می‌کند ساعت را با کارایی بیشتری راه اندازی کرده و از آن استفاده کنید. می‌توانید برای دیدن و دسترسی بهتر به داده‌های تشخیص داده شده توسط ساعت از این برنامه کمک بگیرید.

از بهترین قابلیت‌های این برنامه می‌توان به دسترسی به ویژگی‌های سلامتی، فعالیت‌های ورزشی، میزان کالری سوزانده شده، تعداد قدم‌ها، تنظیمات اعلان‌ها، یادآوری‌های سلامتی، NFC و تنظیمات بیشتری اشاره کرد؛ همچنین با استفاده از برنامه می‌توانید پخش و اجرای ویدئوهای کوتاه را کنترل کنید.

این ساعت به صورت پیش فرض 7 تم و صفحه ساعت دارد که با چرخاندن دکمه دیجیتالی می‌توانید بین آن‌ها انتخاب داشته باشید. با استفاده از برنامه Wearfit Pro به بیش از 500 تم مختلف دسترسی پیدا خواهید کرد. برخی از صفحه‌های ساعت رایگان هستند و بسیاری از گزینه‌های پولی برای تکمیل گزینه‌های رایگان در دسترس هستند. حتی می‌توانید از عکس های خود به عنوان پس زمینه صفحه ساعت یا هر والپیپری استفاده کنید و امکان سفارشی‌سازی را داشته باشید. از نکات جالب توجه تم‌های آن این است که تمامی واچ فیس‌های انحصاری اپل واچ نیز درون این برنامه قرار گرفته است.

 

بررسی انواع ساعت هوشمند در بلاگ تکنولایف:
بررسی ساعت هوشمند

 

برنامه‌های ردیابی سلامت

HK9 Pro مجموعه وسیعی از معیارهای سلامت را ثبت می‌کند. با استفاده از حسگرهای قرار گرفته داخل این ساعت، می‌تواند قدم‌ها، مسافت طی شده، ردیابی 24 ساعته ضربان قلب و سنجش سطح اکسیژن خون را انجام دهد؛ همچنین می‌تواند نظارت کلی بر کیفیت سطح خواب داشته باشد. در هر صورت توجه داشته باشید که این ساعت، ساعت هوشمند ارزان قیمت و طرح اپل واچ است و از آن نباید کیفیت و عملکردی مشابه ساعت‌های مطرح برندهای دیگر داشته باشید و ممکن است آمار و ارقامی که ارائه می‌دهند بی دقتی جزئی داشته باشند.

 

خرید ساعت طرح اپل در تکنولایف: ساعت طرح اپل واچ

کارکرد باتری و بلوتوث

یکی دیگر از موارد دیگر نقد و بررسی ساعت هوشمند hk9 pro طرح اپل واچ کارکرد باتری و بلوتوث آن است. این ساعت هوشمند بلوتوث 5.2 دارد و از تماس بلوتوثی نیز پشتیبانی می‌کند. این نسخه بلوتوث یکی از جدیدترین ورژن‌ها محسوب می‌شود که به شما قدرت اتصال سریع و پایداری می‌دهد. Hk9 pro با گوشی‌های مبتنی بر اندروید 5.8 به بالا و iOS 10.0 به بالا سازگاری دارد. برای این ساعت از سنسور GPS صرف نظر کرده است؛ بنابراین برای استفاده از این فناوری باید از GPS گوشی کمک بگیرید.

با استفاده از میکروفون و اسپیکر قرار گرفته روی محصول می‌توانید از طریق این ساعت مکالمه برقرار کنید. یکی از جذاب‌ترین نکات برجسته HK9 Pro این است که می‌توانید مستقیما از ساعت هوشمند به تماس‌های تلفن هوشمند خود پاسخ دهید؛ بنابراین برای برقراری مکالمه و تماس نیازی نیست گوشی را از جیبتان خارج کنید و می‌توانید از طریق ساعت اقدام به این کار کنید؛ همچنین امکان پاسخگویی به طور مستقیم از طریق ساعت نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

اهمیت باتری در ساعت‌های هوشمند کمتر از بقیه عملکردها نیست. HK9 Pro درون خود باتری با ظرفیت 380 میلی‌آمپر ساعت جای داده است. با استفاده معمولی این محصول 5 روز شارژدهی و با استفاده از تمام سنسورها و عملکردها می‌تواند تا 4 روز شارژدهی داشته باشد. پس از تمام شدن باتری می‌توانید با استفاده از شارژر مغناطیسی قرار گرفته داخل جعبه این ساعت را مجدد شارژ کنید و برای شارژ مجدد تنها به 2 ساعت زمان نیاز دارید. هنگامی که ساعت را به شارژ وصل می‌کنید روی صفحه نمایش آن انیمیشنی مبنی بر شارژ شدن ساعت نمایش داده می‌شود. یک قابلیت اضافی برای این ساعت هنگام شارژ در نظر گرفته شده که Bedside Clock نام دارد. این ویژگی را فعال کرده و ساعت را به شارژ وصل کنید. سپس محصول به طور اتوماتیک تبدیل به چراغ خواب کوچکی می‌شود.

 

 

سایر قابلیت‌های ساعت هوشمند hk 9 pro

در مقاله بررسی تخصصی ساعت hk 9 pro قصد داریم درباره سایر قابلیت‌های آن صحبت کنیم. ساعت هوشمند hk9 pro از دستیارهای صوتی نیز پشتیبانی می‌کند. این موضوع به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از دستیار صوتی برخی از کارها و دستورالعمل‌ها را بدون استفاده از گوشی انجام دهید.

قابلیت NFC نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است که فقط از کارت‌های درب آی سی با فرکانس 13.56MNZ و پرداخت Alipay و WeChat Pay پشتیبانی می‌کند و از سایر کارت‌ها و روش‌های پرداخت پشتیبانی نمی‌کند.

این ساعت هوشمند به شما امکان می‌دهد مخاطبین مهم را ذخیره کنید تا مجبور نباشید برای برقراری تماس لیست مخاطبین گسترده‌ای را جستجو کنید؛ همچنین دارای صفحه شماره گیری است که به شما امکان می‌دهد سریع و راحت تماس بگیرید.

 

 

نحوه اتصال ساعت به گوشی با استفاده از برنامه Wearfit pro

هنگامی که ساعت را روشن می‌کنید پس از انتخاب زبان صفحه‌ای ظاهر می‌شود که از شما خواسته می‌شود QR کد را اسکن کنید تا بتوانید از ساعت استفاده کنید. این برنامه با گوشی‌های مبتنی بر اندروید و iOS سازگاری دارد. پس از نصب برنامه و عضویت در آن می‌توانید از ساعت هوشمند استفاده کنید.

آیا ساعت Hk9 Pro ارزش خرید دارد؟

در بررسی ساعت هوشمند hk9 pro این محصول را در تمامی بخش‌ها مورد بررسی قرار دادیم. ساعت طرح اپل واچ hk9 pro قابلیت‌هایی مانند بلوتوث 5.2، سنسورهای سنجش اکسیژن خون و ضربان قلب، پشتیبانی از حالت‌های ورزشی، برنامه اختصاصی و قابلیت تماس را درون خود جای داده است. با توجه به شباهت زیاد این محصول به اپل واچ سری 8 نباید آن را از نظر قابلیت‌ها و کیفیت با ساعت طرح اپل واچ مقایسه کنید. این محصول تنها ساعتی ارزان قیمت در کنار ویژگی‌های معمولی است و مناسب افرادی است که ساعتی با ظاهر اپل واچ می‌خواهند.

 

قیمت ساعت hk9 pro

 

سوالات متداول

آیا ساعت hk 9 pro از اعلان‌های فارسی پشتیبانی می‌کند؟

بله این محصول از اعلان‌های فارسی نیز پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را دریافت و مشاهده کنید.

ساعت hk 9 pro ضد آب است؟

بله این ساعت موفق به دریافت استاندارد IP67 شده که آن را در برابر پاشش جزئی آب و رطوبت مقاوم می‌کند؛ اما از این ساعت هنگام ورزش‌های آبی و شنا نباید استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
21 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

39 نظر

  1. سید

    سلام این ساعت دو روزه خریدم میزارم شارژ میشه ۱۰۰درصد صبح میرم بیرون از ساعتم هیچ استفاده ای نمیکنم فقط در حد دیدن ساعت فقط کار میکنم باهاش تا ظهر نشده شارژش میشه ۲۰درصد چرا دلیلش چی میتونه باشه ؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سید

      سلام احتمالا برخی از قابلیت هاش فعال مثلا پیگیری دائمی ضربان قلب
  2. Nazi

    سلام وقت بخیر من این ساعت رو خریدم گوشیممpoco x3هست ولی اعلانات برنامه ها مثل واتساپ و تلگرام برام نمیاره فقط پیام عادی حتی توی خود برنامه تم ها و والپیپر هم برام نمیاره ولی برا گوشی خواهرم کهa54هست میاره
    علتش چی هست؟

    1. سا

      پاسخ به Nazi

      چون سامسونگ بالاتر از شیاومی هست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Nazi

      سلام دسترسی دادید به برنامه که بتونه اعلان ارسال کنه؟
  3. رخساره ترک

    سلام رمز ساعتم رو فراموش کردم چه کار باید انجام بدم

    1. Ayds

      پاسخ به رخساره ترک

      سلام وقتتون بخیر از نظر کیفیت و قابلیت بین دو ساعت + hk9pro و hk13pro max کدوم رو پیشنهاد میکنید؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Ayds

        سلام hk9pro
        1. آرش عباسی

          پاسخ به احسان نیک پی

          سلام،وقت بخیر،بهترین مدل hk کدام هست؟
    1. نیلوفر حجابی

      پاسخ به رخساره ترک

      سلام وقت بخیر از طریق برنامه مرتبط میتونید درستش کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/hk9-pro/
ads
ads