داغ ترین ها :
بهترین مانیتور برای ps5 کدام است؟

بهترین مانیتور برای ps5 کدام است؟

و وقتی به دنبال بهترین مانیتور بازی برای PS5 هستید، به نمایشگری نیاز دارید که بتواند از همه ویژگی‌های PS5 استفاده کند. این کنسول از محتوای 4k تا 120 فریم در ثانیه با پهنای باند HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین مانیتورهای 4K که از HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می‌کنند می‌تواند بهترین گزینه برای ps5 باشند.

البته این نکته نیز قابل توجه است که می‌توانید از مانیتورهایی با وضوح 1080 یا 1440 نیز استفاده کنید؛ زیرا کنسول ps5 از هر دو وضوح پشتیبانی می‌کند. در ادامه لیستی از بهترین مانیتورها برای ps5 را برایتان آماده کرده‌ایم. لیست زیر برای تمامی افراد با بودجه‌های مختلف گزینه‌ای برای خرید دارد. با ما همراه باشید.

بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5

خرید بهترین مانیتور برای PS5 می‌تواند تجربه بازی شما را به کلی تغییر دهد. در کل می‌توانید برای بازی با این کنسول از هر مانیتوری که پورت HDMI دارد استفاده کنید؛ اما داشتن مانیتوری با قابلیت‌های بیشتر شما را در استفاده از تمامی قابلیت‌های این کنسول قدرتمند همراهی می‌کند.

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG Swift OLED PG42UQ 4K سایز 42 اینچ

مانیتور گیمینگ سامسونگ pg24uq

اولین گزینه در لیست بهترین تلویزیون برای ps5 به برند ایسوس تعلق دارد. این کمپانی محصولات با کیفیت و قدرتمندی را در زمینه گیم به بازار عرضه می‌کند و طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. مانیتور گیمینگ ایسوس مدل ROG Swift PG24UQ صفحه‌نمایش 42 اینچی از نوع اولد دارد. صفحه نمایش این مانیتور مات است و نور را به خود جذب نمی‌کند و با داشتن میزان روشنایی 450 نیت در محیط‌هایی که نور هست نیز می‌توانید به راحتی محتوای صفحه را تماشا کنید. برای گیمرها نرخ پاسخگویی صفحه از اهمیت بالایی برخوردار است. این مانیتور نرخ پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه دارد که از نقاط قوت آن محسوب می‌شود و آن را تبدیل به یکی از بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5 می‌کند.

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل PG24UQ از 98 درصد از پالت رنگی DCI-P3 و 133 درصد از sRGB پشتیبانی می‌کند و این یعنی محتوا را با رنگ‌هایی شبیه به واقعیت نمایش می‌دهد؛ همچنین این صفحه نمایش از HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. رزولوشن این صفحه نمایش 3840 در 2160 است. به جرات می‌توان گفت این مانیتور به صفحه نمایش پر قدرتی مجهز شده که تمامی نیازهای یک گیمر حرفه‌ای را پوشش می‌دهد. برای عدم آسیب رسیدن به چشم‌‎ها در استفاده طولانی مدت ایسوس این مانیتور را مجهز به تکنولوژی TÜV Low Blue Light کرده است. این فناوری نورهای مضر آبی صفحه نمایش را کاهش می‌دهد و باعث خستگی و اذیت شدن چشمان در استفاده طولانی مدت نمی‌شود. نرخ به روز رسانی این صفحه نمایش 138 هرتز در نظر گرفته شده که می‌تواند بازی‌ها را بدون لگ و کندی با سرعت بالا اجرا کند.

برای وصل کردن مانیتور به ps5 باید دستگاه پورت‌های مورد نظر را داشته باشد. این محصول دارای درگاه دو درگاه HDMI 2.0 و دو درگاه HDMI 2.1 است که پورت‌های مورد نیاز برای PS5 محسوب می‌شوند. با استفاده از HDMI 2.1 می‌توانید محتوای بازی را به صورت 4K تماشا کنید. از دیگر پورت‌های قرار گرفته در پشت مانیتور می‌توانیم به درگاه USB Type-A، درگاه Display Port و ورودی هدفون اشاره کنیم. برای بهتر شدن تجربه گیمینگ مانیتور ایسوس مجهز به دو اسپیکر با توان ده وات شده است؛ همچنین در کنار آن یک ساب ووفر 15 وات نیز قرار دارد که مجموع این سیستم صوتی می‌تواند تجربه شنیدن صداهای بازی و جلوه‌های در نظر گرفته شده برای آن را جذاب‌تر می‌کند.

 

انواع مانیتور گیمینگ را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

مانیتور هوآوی مدل MateView GT سایز 34 اینچ به همراه ساندبار

مانیتور هواوی gt

مانیتور 34 اینچی هواوی مدل MateView GT پنلی از نوع VA دارد که رزولوشن 3440 در 1440 را ارائه می‌دهد. نرخ تازه‌سازی این محصول به 165 هرتز می‌رسد که عدد مناسبی برای گیمرها محسوب می‌شود. این صفحه نمایش از 1.07 میلیارد رنگ پشتیبانی می‌کند؛ همچنین قابلیت پشتیبانی از 90 درصد از رنگ‌های DCI-P3 و 100 درصد رنگ‌های Srgb را دارد. نوع طراحی این پنل خمیده است که به آن ظاهری لوکس می‌دهد. در کل این صفحه نمایش قدرت بالایی در نمایش رنگ‌ها و جزئیات در حال پخش دارد. پشتیبانی آن از فناوری HDR10 بیانگر این است که محصول از داینامیک رنج مناسبی برخوردار شده است. داشتن فناوری TÜV Rheinland Low Blue Light  این تضمین را می‌دهد که هنگام استفاده طولانی مدت از این صفحه نمایش خستگی و آسیب کمتری به چشمانتان وارد می‌شود.

برای سیستم صوتی مانیتور هواوی از دو اسپیکر 5 وات استفاده شده که در پایه پایین مانیتور قرار گرفته است. با استفاده از این اسپیکرها می‌توانید صداهای بازی و جلوه‌های ویژه صدای آن را به راحتی بشنوید و تجربه بازی بهتری را داشته باشید. یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این مانیتور این است که زیر صفحه نمایش آن یک Joy Stick قرار گرفته که با توجه به سبک بازی و موقعیت‌های متفاوتی که در آن قرار می‌گیرید می‌توانید آن را بین حالت‌های مختلف تنظیم کنید.

از درگاه‌های این محصول می‌توان درگاه USB Type-C، دو درگاه HDMI 2.0، جک 3.5 میلی‌متری و ورودی میکروفون اشاره کرد. برای این مانیتور نورهای RGB نیز در نظر گرفت شده است که می‌توانید از رنگ‌های مختلف آن استفاده کنید؛ همچنین در صورت نیاز می‌توانید صفحه مانیتور را بچرخانید.

 

 

مانیتور گیمینگ ایسوس مدل XG49VQ سایز 49 اینچ

مانیتور گیمینگ ایسوس

در ادامه معرفی بهترین مانیتورها برای ps5 مجدد مانیتور پر قدرتی از برند ایسوس داریم. مانیتور ایسوس XG49VQ پنلی از نوع VA در سایز 49 اینچ دارد که طراحی خمیده دارد. بزرگ بودن صفحه نمایش و خمیده بودن آن به شما این امکان را می‌دهد تا دسترسی به جزئیات و محیط وسیع تری داشته باشید. این صفحه نمایش رزولوشن 3840 در 1080 دارد؛ همچنین از 90 درصد از رنگ‌های DCI-P3 نیز پشتیبانی می‌کند. میزان روشنایی 450 نیت در کنار داشتن پنل مات این امکان را برایتان فراهم می‌کند تا در محیط‌هایی که نور وجود دارد نیز بتوانید جزئیات و محتوای در حال اجرای صفحه نمایش را تماشا کنید.

با توجه به داشتن فناوری HDR10 این محصول محدوده داینامیکی مناسبی را ارائه می‌دهد؛ بنابراین رنگ‌ها نزدیک به واقعیت نمایش داده می‌شوند. این محصول موفق به دریافت استاندارد TÜV Low Blue Light شده که در صورت استفاده طولانی مدت از مانیتور به چشم‌های کاربر آسیب کمتری وارد خواهد شد و چشمان خستگی کمتری را تجربه می‌کنند. از درگاه‌های قرار گرفته روی این مانیتور گیمینگ ایسوس می‌توان به درگاه USB Type-A، درگاه HDMI، ورودی میکروفون و DisplayPort 1.2 اشاره کرد. 2 عدد اسپیکر 5 وات برای استفاده از صدای مناسب و مطلوب محتوای در حال پخش روی مانیتور قرار گرفته است. روی پایه این محصول جوی استیک 5 جهته قرار دارد که با توجه به نیازتان می‌توانید آن را برای حالت‌های مختلف تنظیم کنید.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

مانیتور گیمینگ MSI مدل Optix AG321CR سایز 32 اینچ

مانیتور msi

در صورتی که نیاز مانیتور گیمینگ ارزان برای ps5 دارید، مانیتور گیمینگ msi مدل optix AD321CR می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس باشد. این مانیتور دو درگاه HDMI، یک درگاه Display Port و خروجی هدفون دارد. این مانیتور پنلی از نوع VA دارد که از ویژگی‌های آن نمایش رنگ‌ها و جزئیات با کنتراست بالا است و در اکثر مانیتورهای گیمینگ استفاده می‌شود. این صفحه نمایش وضوح Full HD را نمایش می‌دهد و از نرخ تازه سازی 165 هرتز بهره می‌برد.

نرخ پاسخ دهی این مانیتور 1 میلی‌ثانیه است که برای مانیتور گیمینگ بهترین محسوب می‌شود. نرخ تازه سازی بالای این مانیتور به همراه نرخ پاسخ دهی سریعی که دارد به شما در دیدن روان‌تر جزئیات و اتفاقات در جریان بازی کمک می‌کند. این صفحه نمایش قابلیت نمایش 16.7 میلیون رنگ را دارد و از پوشش مات برخوردار شده است. مانیتور گیمینگ MSI به فناوری AMD FreeSync Premium مجهز شده که از تیکه‌ای پخش شدن تصویر جلوگیری می‌کند و خروجی بدون قطعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در کنار مشخصات فوق صفحه نمایش این محصول فناوری محافظت از چشم در برابر اشعه مانیتور نیز دارد؛ بنابراین آسیب کمتری به چشمانتان وارد خواهد شد. همانند دیگر مانیتورهای گیمینگ روی این دستگاه نیز یک جوی استیک 5 کاره قابل تنظیم قرار گرفته است. مانیتور گیمینگ MSI مدل Optix AG321CR می‌تواند بهترین مانیتور برای ps4 نیز محسوب شود.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید کنسول بازی

 

مانیتور گیمینگ سامسونگ سری Odyssey G7 مدل C32G75TQSM سایز 31.5 اینچ

مانیتور odssey g7

جای برند سامسونگ در بین لیست مانیتور یا تلویزیون برای ps5 حس می‌شد؛ بنابراین در ادامه سراغ یکی از مانیتورهای این برند در مقاله بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5 رفته‌ایم. مانیتور سامسونگ را می‌توانیم جزو یکی از بهترین مانیتورها برای ps5 نام ببریم. صفحه نمایش مانیتور گیمینگ سامسونگ 32 اینچ است و پنلی از نوع va دارد. شما می‌توانید بازی‌ها و محتواهای مورد نظرتان را در این مانیتور با رزولوشن 2560 در 1440 تماشا کنید. تعداد رنگی که این صفحه نمایش نشان می‌دهد 1.07 میلیارد رنگ است. نرخ تازه سازی آن 240 هرتز و نرخ پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه‌ای دارد. نرخ تازه سازی صفحه نمایش و نرخ پاسخگویی برای گیمرها اهمیت بالایی دارد که مانیتور سامسونگ بهترین آن را دارد. شدت روشنایی صفحه نمایش این محصول بین 350 تا 650 نیت در نظر گرفته شده است که برای یک مانیتور عدد خوبی محسوب می‌شود.

درگاه HDMI، درگاه USB Type-A و خروجی هدفون را می‌توان از پورت‌های قرار گرفته روی این مانیتور نام برد. فناوری G-Sync در نظر گرفته شده برای این مانیتور باعث می‌شود هنگام پخش تصاویر قطعی و پرشی نداشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین هدست های گیمینگ

 

مانیتور Sony InZone M9 سایز 27 اینچ

خرید مانیتور sony inzone m9

آخرین گزینه در لیست بهترین مانیتور برای Ps5 متعلق به برند سونی است. صفحه نمایش مانیتور سونی 27 اینچی است و پنلی از نوع IPS LCD دارد. این صفحه نمایش رزولوشن 3840 در 2160 را ارائه می‌دهد. نرخ تازه سازی این مانیتور 144 هرتز است و نرخ پاسخگویی 1 میلی‌ثانیه دارد. نرخ تازه سازی پایین برای گیمرها مزیت بزرگی محسوب می‌شود. از دیگر ویژگی‌های قابل توجه صفحه نمایش این مانیتور گیمینگ می‌توان به پشتیبانی از HDR10، میزان روشنایی 600 نیت و پشتیبانی از 95 درصد رنگ‌های DCI-P3 اشاره کرد. صفحه نمایش این مانیتور برای کاهش آسیب رسیدن به چشم‌ها هنگام استفاده طولانی مدت از فناوری کاهش نور آبی (LOW BLUE LIGHT) و فناوری ضد لرزش (FLICKER FREE) صفحه‌نمایش استفاده کرده است.

این مانیتور 5 حالت تصویر استاندارد، بازی FPS، سینما، بازی 1 و بازی 2 دارد که بسته به نیازتان می‌توانید بین آن‌ها انتخاب داشته باشید.برای سیستم صوتی این مانیتور قدرتمند، سونی از دو اسپیکر 2 وات استفاده کرده تا تجربه لذت‌بخش‌تری را هنگام از این مانیتور داشته باشید. درگاه‌های جک 3.5 میلی‌متری، سه پورت USB-A، یک پورت USB-B،  یک پورت USB-C، یک پورت Display 1.4 و دو پورت HDMI 2.1 از اتصالات این دستگاه هستند و به راحتی می‌توانید مانیتور را به PS5 یا کامپیوتر و غیره متصل کنید.

 

جمع بندی

این روزها گیم و بازی کردن برای اکثر افراد سرگرمی لذتبخشی محسوب می‌شود. پی اس 5 یکی از محبوب‌ترین کنسول‌های بازی است که افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند. برای داشتن تجربه بهتر نیاز به مانیتوری دارید که از تمامی امکانات و توانایی‌های این کنسول استفاده کند. در این مقاله سعی کردیم بهترین مانیتورهای گیمینگ برای ps5 را معرفی کنیم و لیستی از بهترین مانیتورهای بازار برای تمامی سلیقه‌ها و بودجه‌ها را بررسی کردیم. اگر تجربه استفاده از هریک از مدل‌های فوق را داشته‌اید تجربه تان را از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین مانیتور برای ps5 کدام است؟

بهترین مانتیور برای PS5 که در لیست بالا نیز به آن اشاره کردیم، مانیتور Sony InZone M9 است.

مانیتور گیمینگ ارزان برای ps5 چه مدلی بهتر است؟

مانیتور گیمینگ MSI مدل Optix AG321CR نسبت به سایر رقبا از قیمت بهتری بهره‌مند شده که در کنار آن ویژگی‌های مناسبی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین مانیتور برای PS4 چه مدلی است؟

تمامی مانیتورهای معرفی شده در لیست فوق امکان این را دارند که برای PS4 نیز استفاده شوند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-ps5/
ads
ads