داغ ترین ها :
بررسی هندزفری qcy crossky link، نسل جدید هندزفری های بازار

بررسی هندزفری qcy crossky link، نسل جدید هندزفری های بازار

هندزفری crossky link از برند کیو سی وای نسل جدیدی از هندزفری های بی سیم می‌آید که به تازگی وارد بازار شده، با بررسی این محصول همراه تکنولایف باشید

هندزفری کیو سی وای مدل Crossky Link

خرید هندزفری کیو سی وای مدل Crossky Link

امتیاز

6
طراحی :
باتری :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :

نقاط قوت

  • پشتیانی از فناوری enc برای میکروفون‌ها
  • گوش سپردن به موزیک تا 10 ساعت
  • مجهز به گواهینامه IPX6
  • پشتیبانی از دستیار صوتی

نقاط ضعف

  • خروج صدا به بیرون
  • برای مکالمه و موزیک در محیط های شلوغ مناسب نیست

هندزفری مدل crossky link کیو سی وای یک هندزفری بلوتوثی است که با توجه به طراحی و ظاهرش به شکل تقریبا متفاوتی نسبت به سایر هندزفری‌های بلوتوثی روی گوش قرار می‌گیرد. در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا نقد و بررسی هندزفری بلوتوثی القایی کیو سی وای مدل crossky link را به صورت تخصصی انجام دهیم.

 

مشاهده موجودی و لیست قیمت هندزفری های بی سیم: هندزفری

 

جدول مشخصات هندزفری بلوتوثی Open Sport Headset کیو سی وای مدل crossky link

ویژگی هندزفری اطلاعات و جزئیات
وزن 22 گرم
فناوری اتصال هندزفری به دستگاه‌ها بلوتوث نسخه 5.3
محدوده پاسخگویی بلوتوث حدود 10 متر
زمان مورد نیاز برای شارژ  حدود 1.5 ساعت
ظرفیت باتری 120 میلی‌آمپر ساعت
فناوری حذف نویز صدای محیط برای مکالمه (ENC) پشتیبانی می‌کند
گواهینامه استاندارد IPX6
سازگاری با سیستم عامل Android & iOS

آنباکس هندزفری crossky link

روی جعبه عبارت OPEN SPORT HEADSET قرار دارد که در مرحله اول خبر از مناسب بودن هندزفری برای ورزشکارها و انجام فعالیت های ورزشی می‌دهد و در بخش پشتی جعبه قسمتی از اطلاعات و QR Code مرتبط به اپلیکیشن به چشم می‌آید. پس از باز کردن درب جعبه نیز با هندزفری، دفترچه راهنمای دو زبانه (انگلیسی و چینی) و شارژر سیمی مواجه می‌شویم.

ظاهر هنذرفری دور گردنی؛ ساده و کاربردی

هندزفری کیو سی وای مدل crossky link هندزفری بلوتوثی است که دو گوش آن از طریق یک سیم کوتاه به یک دیگر متصل شده‌اند. این هندزفری در دسته هندزفری‌های گردنی قرار دارد و به نام Open Ear Headphones در دنیا به فروش می‌رسد. یکی از بزرگترین تفاوت‌های qcy crossky link با سایر هندزفری‌های بلوتوثی و گردنی دیگر نحوه قرار گیری گوشی‌های آن است. گوشی‌های این هندزفری به هیچ عنوان داخل گوش قرار نمی‌گیرند و به دلیل طراحی حلزونی مانند یا بیست و دو شکلی که دارند، به دور گوش قرار می‌گیرند. به همین دلیل این هندزفری از لحاظ پزشکی و سلامتی هم می‌تواند برای دسته‌ای از افرادی مناسب باشد که درگیر حساسیت گوش نسبت به قرارگیری سری سیلیکونی یا هندزفری‌های Semi in Ear هستند.

اگر همیشه احساس می‌کنید که هنگام کار کردن و انجام فعالیت‌های روزمره استرس افتادن ایرپادها را دارید، هندزفری بلوتوثی القایی کیو سی وای مدل crossky link با توجه به طراحی و اتصال سیمی که دارد، می‌تواند به استرس شما پایان دهد.

لایه بیرونی این هندزفری از جنس سیلیکون است به همین علت قرار گرفتن آن روی پوست باعث ایجاد حساسیت یا اذیت شدن پوست گردن و گوش نمی‌شود. از دیگر مزایای جنس سیلیکونی qcy crossky link می‌توان به عدم تغییر شکل و تنگ بودن انحنای آن به دور گوش اشاره کرد. در مجموع این هندزفری با توجه به جنس انعطاف پذیر و سیلیکونی که دارد، نمی‌تواند وزن بالایی داشته باشد. وزن هندزفری crossky link کیو سی وای حدود 22 گرم است که این یکی از مزیت‌های آن محسوب می‌شود.

روی قسمت بالایی گوشی سمت راست این هندزفری دکمه‌ای کوچک قرار دارد که به دکمه Power یا همان روشن و خاموش کردن معروف است. روی قسمت پایینی همین گوشی جایگاه مگنتی شارژ و دو دکمه Volume up و Volume down قرار دارد. با استفاده از تک دکمه بالایی گوشی سمت راست شما می‌توانید فعالیت‌های متفاوتی مانند رد تماس کردن یا رد کردن موزیک، Play و Pause آهنگ و علاوه‌بر این‌ها فعال شدن دستیار صوتی را تنها با همان یک دکمه انجام دهید. نکته مهم اینجاست که تمامی فعالیت‌هایی که با این یک دکمه انجام می‌شود، با استفاده از اپلیکیشن QCY قابل شخصی سازی هستند.

 

بررسی qcy t13 anc را در تکنولایف بخوانید: نقد و بررسی qcy t13 anc؛ سوگلی تازه نفس

 

عملکرد کلی هندزفری کراس اسکای لینک

در این قسمت از نقد و بررسی هندزفری بلوتوثی القایی کیو سی وای مدل crossky link می‌خواهیم به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی بپردازیم که کمپانی کیو سی وای هندزفری کراس اسکای لینک را به آن مجهز کرده است.

هندزفری مناسب ورزش کیو سی وای مدل crossky link دارای گواهینامه IPX6 است به همین دلیل می‌تواند بدون آسیب دیدن در برابر فشار مستقیم آب (100 لیتر آب از ارتفاع 3 متر) به مدت 3 دقیقه مقاومت کند.
این هندزفری با استفاده از بلوتوث نسخه 5.3 متصل می‌شود و در مرحله اول برای اتصال پس از فشار دادن دکمه پاور نیازی به نصب اپلیکیشن ندارید؛ اما با توجه به اینکه دسترسی به تنظیمات هندزفری تنها از طریق اپلیکیشن QCY امکان پذیر است، بهتر است از طریق سرچ در گوگل یا اسکن کردن QR Code موجود روی جعبه نسبت به نصب برنامه کیو سی وای روی گوشی موبایل اقدام کنید.
مطابق با اطلاعاتی که دفترچه راهنما و اپلیکیشن qcy در اختیار شما قرار می‌دهد، هندزفری بلوتوثی Open Sport Headset کیو سی وای مدل crossky link از بسیاری از فرمان‌های غیر لمسی پشتیبانی می‌کند. با توجه به اینکه روی گوشی سمت راست تنها دو دکمه قرار دارد، پس برای ایجاد فرمان باید دکمه‌ها را فشار داد.

پشتیبانی از فرمان‌های غیر لمسی

زمانی که اولین بار هندزفری بلوتوثی کیو سی وای مدل crossky link را روشن می‌کنید با استفاده از فرمان‌های توضیح داده شده در دفترچه راهنما کنترل هندزفری را به دست بگیرید.

فشار طولانی دکمه پاور به مدت 1.5 ثانیه: روشن شدن
دکمه پاور را 4 ثانیه فشار دهید: خاموش
دکمه پاور با یک ضربه: پخش/مکث موسیقی
دکمه روشن/خاموش با یک ضربه: پاسخ/پایان تماس
فشار طولانی دکمه پاور به مدت 1.5 ثانیه: رد تماس
دکمه پاور دوبار ضربه بزنید: حالت گیمینگ روشن/خاموش
دکمه روشن/خاموش با سه ضربه: دستیار صوتی فعال می‌شود
دکمه افزایش و کاهش صدا تنها با یک ضربه: افزایش و کاهش صدا
فشار طولانی دکمه افزایش/کاهش به مدت 1.5 ثانیه: موزیک بعدی/موزیک قبلی

 

دیگر بررسی های انجام شده در تکنولایف: بررسی qcy t21

 

کیفیت صدا qcy crossky link چگونه است؟

همانطور که انتظار می رود مهم‌ترین بخش هر نقد و بررسی تست کیفیت صدای محصول است. برای تشخیص کیفیت صدا با اطمینان می‌توان گفت که سبک‌های مختلفی از موزیک را با آن امتحان کردیم و هندزفری کیو سی وای مدل crossky link توانست نمره قابل قبولی را در این آزمون دریافت کند.

کیفیت پخش موسیقی هندزفری کیو سی وای کراس اسکای لینک

کیفیت صدای موزیکی که از گوشی‌های کیو سی وای کراس اسکای لینک به گوش می‌رسید، بسیار معمولی بود؛ یعنی شما از ساعت‌ها گوش دادن به موزیک خسته نمی‌شوید؛ اما کیفیت و بیس خیلی بالایی هم دریافت نمی‌کنید.
برای تست حالت‌های مختلف به سراغ اپلیکیشن رفتیم و متوجه شدیم که با استفاده از اپلیکیشن کیو سی وای می‌توانیم موزیک در حال پخش را به جز حالت پایه یا همان دیفالت (Default) روی یکی از افکت‌های Pop، Bass، Rock، Soft، Classic قرار دهیم و موسیقی را در حالت‌های دیگر هم گوش دهیم. همچنین با استفاده از (Equalizer) اکولایزرهای موجود درون اپلیکیشن توانستیم تا افکت مد نظر را به صورت شخصی بسازیم.


هنگامی که صدا را تا انتها زیاد کنید، اطرافیان شما به صورت کامل متوجه موسیقی در حال پخش می‌شوند به همین دلیل بهتر است هنگام گوش دادن به ویس‌ها و صداهای شخصی در محیط‌هایی که تنها نیستید، از زیاد کردن صدا خودداری کنید. در واقع با توجه به اینکه گوشی‌های هندزفری کیو سی وای کراس اسکای لینک داخل گوش قرار نمی‌گیرند، پس انتظار می‌رود که صدای در حال پخش از بیرون هم قابل شنیدن باشد.

 

نقد و بررسی هدفون بی سیم هایلو مدل lady bag مناسب خانم ها: بررسی haylou lady bag

 

کیفیت صدا در حالت گیمینگ (Gaming Mode)

در قسمت تنظیمات (Settings) اپلیکیشن کیو سی وای گزینه Gaming Mode قرار دارد که می‌توانید با ضربه زدن روی گزینه آن را فعال کنید. در حالت گیمینگ اتفاق خیلی متفاوتی برای موزیک بازی رخ نداد. درست است که با فعال شدن افکت گیمینگ صدای بازی از حالت کاستومایز و سایر افکت‌ها به حالت گیمینگ تغییر کرد و این تغییر هم به صورت کاهش تاخیر در رسیدن صدای بازی کاملا قابل تشخیص بود؛ اما در مجموع می‌توان گفت همانطور که توانایی پشتیبانی از موزیک بازی‌های معمولی را دارد، شاید برای گیمرهای حرفه‌ای گزینه خیلی حرفه‌ای محسوب نمی‌شود به همین دلیل در انتخاب نوع بازی دقت کنید تا دلسرد نشوید و بتوانید از کیفیت صدا لذت ببرید و بازی را به راحتی جلو ببرید.

کیفیت مکالمه crossky link کیو سی وای

هندزفری دورگردنی کراس اسکای لینک کیو سی وای از کیفیت مکالمه مناسبی برخوردار است. البته شاید هنگام مکالمه احساس کنید که صدا کمی دور به نظر می‌رسد؛ اما در مجموع مکالمه برقرار می‌شود و نیازی به قطع اتصال هندزفری با گوشی موبایل نیست.
4 میکروفون قرار گرفته روی گوشی‌هایcrossky link به فناوری حذف نویز صدای اطراف هنگام مکالمه یا همان ENC مجهز شده‌اند. (دو میکروفون روی گوشی راست و دو میکروفون دیگر روی گوشی دیگر قرار دارند).
میکروفون داخلی صدای انسان را می گیرد و میکروفون خارجی صدای محیط را دریافت می کند به همین علت می‌توانید روی مکالمه با هندزفری القایی کیو سی وای مدل crossky link در مترو، جاده یا مکان‌های پر سر و صدا حساب باز کنید. البته با توجه به اینکه کمپانی هم به حالت اسپرت و ورزشی این هندزفری اشاره کرده است، پس استفاده از آن در فضای باز برای ورزش هم می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

جدیدترین بررسی های منتشر شده در تکنولایف: نقد و بررسی هندزفری بلوتوثی qcy crossky gtr

 

عملکرد باتری، نقطه قوت هندزفری القایی ورزشی کیو سی وای

در این بخش از نقد و بررسی qcy crossky link قصد داریم تا به یکی از نقاط قوت و قابل اهمیت این محصول یعنی عملکرد باتری بپردازیم.
ظرفیت باتری این هندزفری ورزشی 120 میلی‌آمپر ساعت است. شما می‌توانید تا 10 ساعت به طور مداوم موزیک گوش دهید. پس از خالی شدن شارژ کامل باتری به زمانی معادل یک ساعت و نیم نیاز دارید تا هندزفری را شارژ کنید. از جمله مزایای خرید هندزفری qcy crossky link می‌توان به پشتیبانی از عملکرد شارژ سریع این محصول است. شما با 10 دقیقه شارژ می‌توانید تا 3 ساعت به موسیقی گوش دهید. همچنین در حالت آماده به کار (استند بای) این هندزفری بالای 100 ساعت می‌تواند روشن باقی بماند. این هندزفری با اتصال شارژر سیمی آهنربایی (مگنتی) به پایه‌های مگنتی قرار گرفته روی گوشی سمت راست شروع به شارژ شدن می‌کند.

آیا هندزفری بلوتوثی کیو سی وای مدل crossky link ارزش خرید دارد؟

اگر فعالیت‌های بدنی بسیاری دارید، مانند ورزش کردن در فضای آزاد یا باشگاه، موتور سواری یا دیگر فعالیت‌هایی که سر و گردنتان را زیاد تکان می‌دهید و همواره استرس افتادن و گم کردن ایرپادها را دارید، خرید هندزفری بلوتوثی کیو سی وای مدل crossky link را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این هندزفری به 4 میکروفون دارای فناوری ENC مجهز شده است به همین دلیل می‌تواند گزینه مناسبی برای انتقال صدای شما در محیط‌های شلوغ باشد. البته با توجه به طراحی حلزونی یا همان 22 شکلی که دارد، گوشی‌ها به طور کامل داخل گوش قرار نمی‌گیرند به همین دلیل در صورت زیاد کردن صدا اطرافیان قابلیت شنیدن صدای قابل پخش درون هندزفری را دارند؛ پس اگر روی عدم انتقال صدا به بیرون حساس هستید، بهتر است پیش از خرید حتما تست کنید یا روی این موضوع فکر کنید. در مجموع هندزفری crossky link با توجه به قیمت مناسبی که دارد، محصول مناسبی برای خرید افراد با بودجه‌های متفاوت محسوب می شود.

پرسش‌های متداول

آیا هندزفری crossky link از فناوری حذف صدای محیط پشتیبانی می کند؟

میکروفون‌های قرار گرفته درون هندزفری بلوتوثی crossky link به فناوری ENC مجهز شده‌اند به همین دلیل هنگام مکالمه صدای اطراف شما را تا حد امکان کاهش می‌دهند و صدایی واضح به مخاطب می‌رسانند؛ اما با توجه به اینکه از فناوری ANC پیشتیبانی نمی‌کند، توانایی حذف صدای اطراف برای شما هنگام موزیک یا مکالمه را ندارد.

کیفیت مکالمه هندزفری بلوتوثی کیو سی وای crossky link چگونه است؟

هندزفری بلوتوثی کیو سی وای crossky link از کیفیت مکالمه خوبی برخوردار است و می‌تواند صدای شما را با وضوح کامل به مخاطب برساند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
7 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/qcy-crossky-link-review/
ads
ads