داغ ترین ها :
بررسی لپ تاپ ایسوس ROG G513QY

بررسی لپ تاپ ایسوس ROG G513QY

لپ تاپ rog strix g513 به واسطه سخت افزار شگفت انگیزی که دارد برای اجرای بازی‌ها عملکرد خوبی دارد.

ایسوس ROG Strix G15 G513QY-SG15

خرید ایسوس ROG Strix G15 G513QY-SG15

امتیاز

7.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • وضوح تصویر بالای صفحه نمایش
  • نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش
  • صفحه کلید فوق العاده
  • سخت افزار قدرتمند
  • سیستم خنک کننده قابل قبول
  • برخورداری از نورهای RGB قابل شخصی‌سازی

نقاط ضعف

  • بدنه لپ تاپ لک می‌شود
  • روی لبه سمت راست هیچ پورت USB در نظر گرفته نشده
  • صدای فن ها برخی مواقع زیاد است

لپ تاپ ایسوس rog strix g513qy از جمله محصولات خوش ساخت و با کیفیتی است که برای گیمرها قطعا جذاب خواهد بود. این لپ تاپ با پردازنده و پردازنده گرافیکی AMD راهی بازار شده و ویژگی‌های جذابی دارد که اجرای بازی‌ها را بهتر می‌کند. همچنین باید بگوییم که این محصول در مقایسه با دیگر لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار قیمت مناسب‌تری دارد و به همین دلیل نظر گیمرها را بیشتر به سمت خودش جلب می‌کند. اگر قصد خرید لپ تاپ rog strix g513qy را دارید بد نیست بررسی لپ تاپ rog strix g513 را مطالعه کنید. در بررسی لپ تاپ rog strix g513qy به ویژگی‌های خاص این محصول که AMD آنها را توسعه داده اشاره می‌کنیم. البته که ایسوس هم سعی کرده محصولی بسیار با کیفیت راهی بازار کند که برای اجرای بازی‌ها بسیار مناسب باشد.

طراحی؛ گیمر پسند و جذاب

اولین موضوعی که در نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-A باید به آن اشاره کنیم این است که این لپ تاپ گیمینگ ظاهری ساده دارد که البته یکسری المان‌های جذاب روی آن دیده می‌شود. با لپ تاپی مشکی رنگ سروکار دارید که به چراغ‌های LED رنگی مجهز شده است. دور تا دوربی لبه لپ تاپ را این چراغ‌ها تشکیل داده‌اند که نورهای RGB تولید می‌کنند و این امکان را هم خواهید داشت که نمایش رنگ‌ها را تغییر دهید.

عکس لپ تاپ ROG Strix G15 G513QY-A

زمانی که لپ تاپ را از بسته بندی خارج می‌کنید، متوجه لوگوی ROG روی بدنه آن خواهید شد. لوگویی که روی لپ تاپ قرار گرفته حالتی آینه‌ای دارد. این لوگوی براق اولین چیزی است که نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند. بدنه لپ تاپ کاملا ساده طراحی شده و المان خاصی روی آن دیده نمی‌شود، البته روی لبه پشتی لپ تاپ قسمتی قرمز رنگ را مشاهده می‌کنید که امکان تعویض آن را هم خواهید داشت. سه عدد از این فیس پلیت داخل بسته بندی لپ تاپ قرار گرفته است. یکی روی خود لپ تاپ و دو عدد داخل بسته آن دیده می‌شود.

لپ تاپ ایسوس rog strix g513qy

زمانی که لپ تاپ را باز می‌کنید، متوجه صفحه نمایشی با حاشیه‌های بسیار باریک و صفحه کلید جذاب این محصول می‌شوید. لپ تاپ asus rog strix g15 advantage edition لولاهای با کیفیتی دارد که می‌تواند صفحه نمایش را به خوبی در زاویه‌های مختلف نگه دارد. صفحه کلیدی استاندارد را مشاهده می‌کنید که راحت می‌توان با آن کار کرد. دکمه‌های WASD هم با رنگ‌های متفاوتی طراحی شده‌اند که به راحتی بتوانید آن را تشخیص دهید. پایین صفحه کلید تاچ‌پد و فضای مناسبی برای قرار دادن دست‌ها را مشاهده می‌کنید.

نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-A

روی لبه سمت چپ این لپ تاپ دو عدد پورت USB و پورت خروجی صدا را مشاهده می‌کنید. روی لبه سمت راست هم پورتی قرار نگرفته است. اکثر پورت‌های مهم این لپ تاپ روی لبه پشت قرار گرفته است. پورت پاور، پورت شبکه، پورت خروجی HDMI و پورت‌های USB در این قسمت دیده می‌شوند.

پورت لپ تاپ ROG Strix G15 G513QY-SG15

کیفیت ساخت لپ تاپ هم قابل قبول است. از شاسی با کیفیتی برای این لپ تاپ استفاده شده است. بدنه لپ تاپ هم از پلاستیک با کیفیتی تشکیل شده که در برابر فشار تا اندازه مناسبی مقاوم خواهد بود. البته باید بگوییم که بدنه لپ تاپ به سرعت اثر انگشت و لک را به خودش جذب می‌کند.

لپ تاپ asus rog strix g15 advantage edition

باید به این موضوع اشاره کنیم که این لپ تاپ جزو محصولات سبک بازار به شمار نمی‌رود. البته خیلی هم سنگین نیست. با این حال باید بگوییم که ایسوس ROG Strix G15 G513QY-SG15 برای حمل و نقل طولانی مدت مناسب نیست و بهتر است آن را در محلی ثابت قرار دهید. البته باید بگوییم که پاور بسیار بزرگی برای این محصول عرضه شده است. پاوری که وزن بالایی هم دارد. در صورتی که لپ تاپ را با پاور به همراه داشته باشید با وزنی نزدیک به ۳ کیلوگرم می‌رسد.

 

دیگر نسخه های راگ ایسوس را هم بررسی کردیم:
بررسی لپ تاپ ROG Strix G15 G513RM

 

صفحه نمایش لپ تاپ rog strix g513qy ؛ وضوح تصویر بالا و نرخ نوسازی فوق العاده

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در نقد و بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-A به آن اشاره کنیم، صفحه نمایش است. صفحه نمایشی که از نقاط قوت این محصول به شمار می‌رود. این لپ تاپ ایسوس به صفحه نمایشی با وضوح تصویر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایشی IPS که نرخ نوسازی آن به ۱۶۵ هرتز می‌رسد. ویژگی‌ای که باعث می‌شود بتوانید بازی‌ها را با نرخ نوسازی بالا تجربه کنید. اتفاقی که قدرت سخت افزاری لپ تاپ به راحتی فراهم کرده است.

بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-A

از ویژگی‌های این صفحه نمایش باید به مات بودن آن اشاره کنیم. مات بودن صفحه نمایش باعث می‌شود که نور محیط روی صفحه نمایش منعکس نشود. همچنین چشم‌ها را کمتر خسته می‌کند و باعث می‌شود که مدت زمان بیشتری بازی کنید. این صفحه نمایش به دلیل وضوح تصویر بالا روشنایی مناسبی هم تولید می‌کند. صفحه نمایشی درخشان را مشاهده می‌کنید که رنگ‌ها را هم خوب نشان می‌دهند. ایسوس ادعا کرده که این صفحه نمایش از ۱۰۰ درصد پالت رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند و مدت زمان پاسخگویی آن ۳ میلی‌ثانیه است. موضوعی که باعث شده پیکسل‌ها به سرعت تغییر رنگ دهند. اتفاقی که در نرخ نوسازی بالا صفحه نمایش خودش را نشان می‌دهد. بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم این صفحه نمایش از ویژگی Adaptive-Sync پشتیبانی می‌کند.

صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-A برای فعالیت‌های مختلف گزینه بسیار مناسبی است. زاویه دید بسیار خوبی دارد و وضوح تصویر بالای آن هم باعث شده که اپلیکیشن‌ها، وب‌سایت‌های مختلف و بازی‌ها با کیفیت مناسبی اجرا شوند. پوشش رنگی خوب صفحه نمایش هم باعث شده که این محصول برای فعالیت‌های حرفه‌ای مانند ویرایش عکس و ویدیو هم قابل قبول باشد.

 

یک لپ تاپ گیمینگ از ایسر زیر بررسی تکنولایف:
بررسی تخصصی لپ تاپ ایسر Predator TRITON 300 i7 12700H 32GB 1TB SSD

 

صفحه کلید؛ استاندارد، نرم و مناسب گیمرها

در ادامه بررسی تخصصی ایسوس ROG Strix G15 G513QY-SG15 می‌خواهیم به صفحه کلید این لپ تاپ اشاره کنیم. از صفحه کلیدی بسیار با کیفیت برای این محصول استفاده شده است. صفحه کلیدی که فاصله دکمه‌های آن از هم بسیار مناسب است. دکمه‌ها در زمان کار کردن حس بسیار خوبی به شما منتقل می‌کنند. فاصله مناسب کلیدها باعث شده که کلیدی را اشتباه فشار ندهید و با سرعت مناسبی بین کلید‌ها حرکت کنید. البته صفحه کلید از قسمت اعداد بهره نمی‌برد که البته این موضوع مشکلی خاصی هم ایجاد نمی‌کند. موضوع مهم این است که کلید‌های اصلی فاصله بسیار خوبی از هم دارند و راحت می‌توان با آن کار کرد.

برای صفحه کلید از نور پس زمینه هم استفاده شده است. نوری که می‌توانید آن را شخصی‌سازی کنید. صفحه کلید از نورهای RGB پشتیبانی می‌کند و می‌توانید آن نور را به رنگ‌های مختلف در بیاورید. دکمه‌‌های WASD با رنگی متفاوت طراحی شده‌اند تا هم گیمینگ بودن این لپ تاپ را یاداوری کنند و هم گیمرها سریع‌تر بتوانند این کلید‌ها را پیدا کنند.

کیبورد لپ تاپ asus rog strix g15 advantage edition

صفحه کلید از دکمه‌های مولتی مدیای متعددی هم برخوردار است. دکمه‌های برای کم و زیاد کردن حجم صدا، قطع و وصل کردن میکروفن و تغییر سرعت فن‌ها را مشاهده می‌کنید. دکمه پاور هم به شکلی خاص از سایر کلید‌ها جدا شده تا شناسایی آن بسیار راحت و دسترسی به آن هم خیلی سریع باشد.

تاچ پد لپ تاپ rog strix g513qy

در پایین صفحه کلید، تاچ پد را مشاهده می‌کنید. تاچ پد بزرگ و یکپارچه‌ای برای این محصول در نظر گرفته شده که سرعت خوبی دارد و از ژست‌های حرکتی متعددی پشتیبانی می‌کند. در کنار تاچ پد هم فضای بسیار زیادی برای قرار دادن دست‌ها مشاهده می‌کنید. فضایی که باعث شده دست‌ها دیرتر خسته شوند و سریع‌تر بتوانید تایپ کنید یا بازی کنید.

 

نقد و بررسی ایسوس ZenBook Duo 14 UX482EGR با دو صفحه نمایش:
بررسی لپ تاپ ایسوس زنبوک duo 14 UX482EGR

 

عملکرد سخت‌افزاری؛ مورد پسند گیمرها

مهمترین قسمتی که در بررسی لپ تاپ asus rog strix g15 advantage edition باید به آن اشاره کنیم، عملکرد سخت‌افزاری این محصول است. لپ تاپ rog strix g513qy از جمله لپ تاپ هایی است که توانایی خوبی در اجرای بازی‌های جدید با کیفیت بسیار بالا دارد.

درب پشتی لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-SG15

همان‌طور که گفتیم این محصول با پردازنده و پردازنده گرافیکی AMD راهی بازار شده است. برای این لپ تاپ ایسوس از پردازنده Ryzen 9 مدل 5980HX استفاده شده که حداکثر فرکانس آن به ۳٫۳ گیگاهرتز می‌رسد و ۱۶ مگابایت کش دارد. البته در حالت تربو می‌توان فرکانس این پردازنده را به ۴٫۸ گیگاهرتز هم افزایش داد. در واقع حرف X قرار گرفته در آخر نام این پردازنده به این موضوع اشاره می‌کند که اورکلاک شده است. با پردازنده‌ای سروکار داریم که از هشت هسته و ۱۶ ترد برخوردار است.

عکس لپ تاپ asus rog strix g15 advantage edition

لپ تاپ rog strix g513qy از ۱۶ گیگابایت رم بهره می‌برد که البته قابل ارتقا هم هست و می‌توانید آن را تا ۳۲ گیگابایت افزایش دهید. از رم DDR4 برای این لپ تاپ استفاده شده که سرعت مناسبی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

حالا نوبت به پردازنده گرافیکی می‌رسد. این لپ تاپ از پردازنده گرافیکی RX 6800M استفاده می‌کند که ۱۲ گیگابایت رم گرافیکی GDDR6 دارد.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که روی لپ تاپ rog strix g513qy از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe NVMe استفاده شده که سرعت مناسبی دارد. در ادامه می‌توانید تست سرعت حافظه داخلی این لپ تاپ را مشاهده کنید.

تست سرعت هارد rog strix g513

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-A به واسطه سخت افزار قدرتمندی که دارد برای اجرای پردازش‌های سنگین مانند بازی‌های جدید و فعالیت‌هایی مانند ویرایش عکس و ویدیو و رندرهای سه‌بعدی مناسب خواهد بود.

با این حال برای سنجیدن قدرت سخت افزاری این لپ تاپ از بنچمارک های مختلف استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های 3D Mark، PC Mark،‌Cinebench و GeekBench را مشاهده کنید.

تست Cinebench لپ تاپ Rog g513qy ایسوس

تست Cinebench

تست 3D Mark لپ تاپ rog strix g513qy

تست 3D Mark

رتبه کسب شده ROG Strix G15 G513QY-SG15 در 3D Mark در بین کل لپ تاپ های تست شده

رتبه کسب شده در 3D Mark

نتایج GeekBench لپ تاپ راگ استریکس q513y

تست GeekBench

تست PC Mark asus rog strix g15 advantage edition

تست PC Mark

 

چیزی که در بنچمارک‌ها مشخص شده، این است که لپ تاپ asus rog strix g15 advantage edition محصولی قدرتمند به حساب می‌آید. محصولی که توان پردازشی بالایی دارد. با این حال تصمیم گرفتیم این لپ تاپ را در زمان اجرای بازی‌ها آزمایش کنیم. برای اینکار از بازی‌های Uncharted 4، FarCry 6، Red Dead Redemption 2 استفاده کردیم.

 

یکی از پرفروش ترین های سری تاف گیمینگ را بررسی کردیم:
بررسی لپ تاپ fx517zr

تست گیمینگ لپ تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-A با بازی Red Dead Redemption 2

 

 

تست گیمینگ لپ تاپ rog strix g513qy با بازی Uncharted: The Lost Legacy

 

تست گیمینگ ایسوس ROG Strix G15 G513QY-SG15 با بازی Far Cry 6

 


تمام بازی‌هایی که روی این لپ تاپ اجرا کردیم با وضوح تصویر 2K و روی بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا شدند. در تصاویری که از تنظیمات تمام بازی‌ها منتشر کردیم می‌توانید سطح بالای تنظیمات را مشاهده کنید. بازی‌ها با نرخ بالای ۳۰ فریم برثانیه اجرا می‌شوند و حتی در برخی بازی‌ها این نرخ به بالای ۶۰ فریم بر ثانیه و حتی بالاتر هم رسید.

در زمان اجرای بازی‌ها صدای فن‌ها را بیشتر از حالت معمول خواهید شنید. صدای فن ها نسبتا زیاد است، اما آزار دهنده نیست. عملکرد فن ها به جز صدایی که دارند قابل قبول است. سیستم در زمان اجرای بازی و پردازش‌های سنگین گرمای خیلی زیادی تولید نمی‌کند و همه چیز قابل تحمل به نظر می‌رسد.

 

باتری

از دیگر قسمت‌هایی که می‌خواهیم در بررسی لپ تاپ rog strix g513 به آن اشاره کنیم، باتری است. لپ تاپ های گیمینگ معمولا باتری شگفت انگیزی ندارند، اما این محصول ایسوس در قسمت باتری خیلی هم ضعیف عمل نکرده است. اگر لپ تاپ به اینترنت متصل نباشد و روشنایی صفحه نمایش هم روی ۵۰ درصد قرار دهید می‌توانید تا نزدیک به ۷ ساعت با این محصول ویدیوی Full HD تماشا کنید. برای فعالیت‌های روزانه و گشت و گذار در اینترنت هم می‌توانید چند ساعتی با این لپ تاپ کار کنید. با این حال عملکرد لپ تاپ در حالت باتری پایین‌تر می‌آید و به همین دلیل برای بازی کردن یا فعالیت‌هایی که نیاز به توان بالایی دارند مناسب نیست. کیفیت اجرای بازی‌ها روی حالت باتری به شدت کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل بهتر است که این کار را انجام ندهید.

 

آیا  لپ تاپ rog strix g513qy ارزش خرید دارد؟

در بررسی لپ تاپ rog strix g513qyبه این موضوع اشاره کردیم که این لپ تاپ کیفیت ساخت بالایی دارد و از سخت افزار خوبی هم بهره می‌برد. سخت افزاری که قطعا مورد توجه اکثر گیمرها قرار می‌گیرد. در تست‌هایی که روی لپ تاپ انجام دادیم هم متوجه شدیم که این محصول واقعا عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. با لپ تاپی سروکار دارید که خیلی گرم نمی‌شود و همیشه بازی ها را با کیفیت بالا و با ثبات خوبی اجرا می کند. صفحه نمایش بسیار خوب و صفحه کلید با کیفیت هم باعث شده که این لپ تاپ برای فعالیت های دیگر در کنار بازی کردن هم عالی باشد. این لپ تاپ حتی عملکرد باتری مناسبی را هم ارائه می‌کند، به شرط اینکه در حالت باتری فعالیت‌های سنگینی انجام ندهید. کیفیت ساخت و ظاهر جذاب این محصول هم می‌تواند یکی دیگر از گزینه‌های خرید شما باشد.

سوالات متداول

آیا لپ تاپ rog strix g513در زمان اجرای بازی‌ها گرم می‌شود؟ تمام لپ‌تاپ‌های گیمینگ در زمان اجرای بازی گرم می‌شوند، با این حال فن‌های این لپ تاپ با دور سرعت بالایی که دارند به خوبی می‌توانند از گرم شدن بیش از اندازه این لپ تاپ جلوگیری کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
2 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. مریم حیدرزاده

    ممنون از توضیحات کاملتون لطفا از لپ تاپ های لنوو هم بررسی بزارید

  2. مریم حیدر زاده

    ممنون از توضیحات کامل لطفا از لپ تاپ های لنوو هم بررسی بذارید

    1. علیرضا

      پاسخ به مریم حیدر زاده

      چجوری سرعو فن اش رو زیاد و کم کنم؟
    1. مجید نوردوست

      پاسخ به مریم حیدر زاده

      حتما بررسی می‌کنیم. لپ تاپ گیمینگ لنوو هم محصول جذابیه
  3. علی رضا اکبری

    مثل همیشه یه بررسی عالی و منصفانه

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به علی رضا اکبری

      خیلی ممنونم از شما. سعی ما اینکه بررسی منصفانه‌ای داشته باشیم همیشه.
  4. صدیق رسایی

    عجب لپ تاپ خداییه از amd همچین چیزی انتظار نداشتم

    1. رضا

      پاسخ به صدیق رسایی

      :)
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/rog-strix-g15-g513qy-sg15/
ads
ads