داغ ترین ها :

بررسی لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX767VV؛ تاف نسل 13

در بررسی ایسوس fx767vv به تست گیمینگ این لپ‌تاپ پرداختیم و این محصول را حسابی به چالش کشیدیم.

نقاط قوت

  • سخت‌افزار قدرتمند
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • صفحه کلید عالی
  • نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش

نقاط ضعف

  • وضوح صفحه نمایش می‌توانست بیشتر باشد
  • عملکرد باتری خیلی خوب نیست

در میان‌ لپ‌تاپ‌هایی که با پردازنده‌های نسل جدید و کارت‌های گرافیکی سری ۴۰ شرکت Nvidia راهی بازار شده‌اند، لپ تاپ TUF Gaming FX767VV یکی از محصولات هیجان‌انگیز بازار به حساب می‌آید. لپ‌تاپی که نه تنها قدرت بسیار بالایی دارد، بلکه از ظاهر جذابی هم برخوردار است. اگر قصد خرید یکی از جذاب‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار را دارید، حتما بررسی لپ تاپ TUF Gaming FX767VV i9 13900H 16GB 1TB RTX4060 را تا انتها مطالعه کنید. در این بررسی به تست گیمینگ هم پرداختیم و درباره عملکرد کلی آن صحبت کردیم.

 

برای خرید انواع لپ تاپ های Asus به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: لیست قیمت لپ تاپ ایسوس

 

طراحی

در ابتدای بررسی بررسی ایسوس fx767vv باید درباره طراحی این محصول صحبت کنیم. لپ تاپ‌های سری TUF شرکت ایسوس از جمله لپ‌تاپ‌های محبوبی هستند که گیمرها نگاه خاصی به آن دارند. این لپ تاپ سری TUF به واسطه برخورداری از سخت‌افزاری قدرتمند توانسته حسابی سروصدا کند. لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل TUF Gaming FX76VV ظاهری شبیه به دیگر لپ‌تا‌پ‌های TUF دارد. لپ‌تاپی که بدنه‌ای مشکلی رنگ دارد. بدنه‌ای از جنس پلاستیک بسیار باکیفیت که همان حال و هوای لپ‌تاپ‌های گیمینگ را به کاربر منتقل می‌کند. این لپ تاپ در ابعاد ۳۵۴ در ۲۵۱ در ۲۴٫۹ میلی‌متر ساخته شده و وزن آن به ۲٫۳ کیلوگرم می‌رسد. در مقایسه با بسیاری از لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار این محصول وزن مناسبی دارد. البته که یک لپ تاپ ۲٫۳ کیلوگرمی خیلی برای حمل و نقل مناسب نیست؛ اما در شرایط لزوم حمل کردن آن خیلی دشوار نخواهد بود.

روی این لپ تاپ لوگوی معروف TUF و شعار این برند را مشاهده می‌کنید. وقتی که لپ تاپ را باز می‌کنید، متوجه صفحه نمایش بسیار بزرگ و صفحه کلید می‌شوید. صفحه نمایشی ۱۷ اینچی روی این محصول قرار گرفته که حاشیه‌های بسیار کمی دارد. روی حاشیه سمت بالا تنها یک بریدگی دیده به سمت بیرون دیده می‌شود که دوربین سلفی داخل آن قرار گرفته است.

صفحه کلیدی استاندارد را روی این لپ تاپ مشاهده می‌کنید که از قسمت اعداد هم برخوردار است. تنوع پورت‌ها هم از دیگر قسمت‌های جذاب این لپ تاپ به حساب می‌آید. روی لبه سمت چپ پورت پاور، پورت شبکه، خروجی HDMI، دو عدد پورت USB-C، پورت USB و خروجی ۳٫۵ میلی‌متری صدا دیده می‌شود. روی لبه سمت راست هم تنها یک عدد پورت USB دیده می‌شود.

روی لبه پشت لپ تاپ هم به جز دریچه‌های خروجی هوا پورتی دیده نمی‌شود. تنوع پورت‌ها روی این لپ‌تاپ بسیار خوب است و تنها موضوعی که شاید برخی کاربران را اذیت کند این است که تمام پورت‌ها روی لبه سمت چپ قرار گرفته‌اند و لبه سمت راست پورت زیادی را در خود قرار نداده است.

موضوعی که باید درباره طراحی به آن اشاره کنیم این است که لپ تاپ TUF Gaming FX76VV از کیفیت ساخت بسیار خوبی برخوردار است. لپ تاپی که مشخص است دربرابر فشار مقاومت خوبی دارد، اما سعی کنید لپ تاپ را در برابر فشار زیاد قرار ندهید. به هر حال شاسی پلاستیکی ممکن است آسیب ببینید.

زمانی که لپ تاپ را باز می‌کنید، متوجه می‌شوید که از لولاهای بسیار باکیفیتی برای این محصول استفاده شده است. لولاهای لپ تاپ به‌خوبی می‌توانند صفحه نمایش را در زاویه‌های مختلف نگه‌دارند.

 

تست گیمینگ پرفروش ترین لپ تاپ سری TUF ایسوس:
بررسی fx517zr ایسوس

 

صفحه نمایش

در ادامه نقد و بررسی لپ تاپ tuf gaming 17 fx767vv باید درباره صفحه نمایش هم صحبت کنیم. همان‌طور که گفتیم صفحه نمایشی با کیفیت و بزرگ را روی این لپ تاپ مشاهده می‌کنیم. صفحه نمایشی ۱۷ اینچی که وضوح تصویر Full HD با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد. صفحه نمایشی از نوع IPS‌ روی این لپ‌تاپ قرار گرفته که نرخ نوسازی آن به ۱۴۴ هرتز می‌رسد.

صفحه نمایش پوششی مات دارد که باعث شده نور محیط روی آن منعکس نشود، چشم‌ها خسته نشوند و مدت زمان زیادی هم می‌توانید با لپ تاپ کار کنید.

صفحه نمایش این لپ تاپ رنگ‌ها را خوب نشان می‌دهد که این موضوع برای بازی کردن و تماشای ویدیوهای مختلف وب گردی عالی است.

صفحه کلید

موضوع بعدی که در بررسی لپ تاپ ایسوس TUF Gaming FX767VV i9 13900H 16GB 1TB RTX4060 باید به آن اشاره کنیم، صفحه کلید است. صفحه کلید در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ بسیار کامل طراحی شده است. صفحه کلیدی که قسمت اعداد یا نام‌پد دارد و از فضای بسیار خوبی برای تایپ کردن برخوردار است. فاصله دکمه‌ها آنقدر خوب است که به راحتی می‌توانید تایپ کنید و سخت پیش می‌آید که دکمه‌ای را اشتباه فشار دهید. از طرف دیگر زمانی که دکمه‌ای را فشار می‌دهید، حس بسیار خوبی کسب خواهید کرد.

صفحه کلید از نور پس‌زمینه برخوردار است که امکان شخصی‌سازی آن را خواهید داشت. با این حال دکمه‌های WASD به شکلی متمایز طراحی شده‌اند تا در زمان بازی کردن سریع بتوانید این دکمه‌ها را پیدا کنید. در پایین صفحه کلید تاچ پد بزرگی را هم مشاهده می‌کنید. تاچ پدی روی آن لوگو TUF هم دیده می‌شود. تاچ پد از فرمان چند لمسی پشتیبانی می‌کند و دقت و سرعت بسیار خوبی دارد.

در پایین صفحه کلید فضای خالی بسیار خوبی را هم مشاهده می‌کنید که می‌توانید دست‌هایتان را در زمان بازی کردن تایپ کردن روی آن قرار دهید. این فضای باعث می‌شود که دست‌هایتان کمتر خسته شوند.

 

بهترین مدل های لپ تاپ برای مهندس معماری در مطلب زیر:
مشخصات لپ تاپ مناسب معماری

 

عملکرد سخت‌افزاری

مهم‌ترین بخشی که در بررسی لپ تاپ TUF Gaming FX767VV باید به آن اشاره کنیم، عملکرد سخت‌افزاری است. همان‌طور که گفتیم سخت‌افزار در نظر گرفته شده برای این محصول بسیار قدرتمند است. در جدیدترین سخت‌افزار حال حاضر برای این لپ‌تاپ استفاده شده است.

 

برای شروع باید بگوییم که این لپ تاپ از پردازنده Core i9 نسل ۱۳ مدل 13900H‌ استفاده می‌کند. پردازنده‌ای که ۱۴ هسته دارد و از ۲۰ ترد برخوردار شده است. محدوده فرکانس این پردازنده هم بین ۴٫۱ تا ۵٫۱ گیگاهرتز است. این لپ تاپ با ۱۶ گیگابایت رم DDR4 راهی بازار شده که می‌توانید در صورت نیاز آن را افزایش دهید. استفاده از پردازنده گرافیکی RTX 4060 هم از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ نسل 13 به شمار می‌رود.

این لپ تاپ گیمینگ برای اینکه سرعت بسیار شگفت‌انگیزی هم داشته باشد از ۱ ترابایت حافظه SSD از نوع PCIe.3 NVMe M.2 استفاده مي‌کند.

ترکیب این سخت‌افزار روی کاغذ که عالی به نظر می‌رسد. با این حال تصمیم گرفتیم که از بنچمارک‌های مختلف برای به چالش کشیدن این لپ تاپ استفاده کنیم. در ادامه می‌توانید نتایج این بنچمارک‌ها را مشاهده کنید.

 

 

 

در مطلب زیر بهترین جدیدترین های ایسوس را فهرست کردیم:
بهترین لپ تاپ های ایسوس بازار ایران

 

تست گیمینگ ایسوس fx767vv

هر چقدر هم که این بنچمارک‌ها نشان دهند این لپ تاپ چه توانایی زیادی دارد، باز هم باید تست گیمینگ آن را ببینید. به همین دلیل از بازی‌های مختلف برای به چالش کشیدن قدرت این لپ تاپ استفاده کردیم. در ادامه می‌توانید تست گیمینگ این لپ تاپ را مشاهده کنید:

تست گیمینگ با بازی Red Dead Redemption 2

 

تست گیمینگ با بازی Cyberpunk 2077

 

این لپ تاپ با نرخ فریم بسیار بالا و با تنظیمات گرافیکی بالا می‌تواند بازی‌هایی مانند Red Dead Redemption 2 و Cyberpunk 2077 را اجرا کند. موضوعی که در زمان اجرای بازی‌ها به آن پی بردیم این بود که فن‌ها صدای زیادی تولید نمی‌کنند. اما اگر در زمان اجرای بازی متوجه شدید که گرمای لپ تاپ زیاد شده، می‌توانید فن‌ها را روی حالت توربو قرار دهید. در این حالت  صدای فن‌ها خیلی زیاد می‌شود، اما سیستم خنک کننده لپ تاپ عملکرد خوبی از خودش ارائه می‌کند. تست گیمینگ rtx 4060 لپ تاپ جدید ایسوس نشان می‌دهد که این لپ‌تاپ انتخابی عالی خواهد بود.

این لپ تاپ نه تنها برای اجرای بازی‌های جدید گزینه‌ای بسیار شگفت‌انگیز است، بلکه از پس فعالیت‌های بسیار سنگین مانند رندر گرفتن و ویرایش فیلم و عکس بر می‌آید.

 

تست گیمینگ لپ تاپ ideapad gaming 3 را ببنید:
بررسی لپ تاپ lenovo ideapad gaming 3

 

آیا لپ‌تاپ TUF Gaming FX767VV ارزش خرید دارد؟

لپ‌تاپ TUF Gaming FX767VV در مقایسه با دیگر لپ‌تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار که با چنین سخت‌افزاری راهی بازار شده‌اند، قیمت بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل از ارزش خرید بسیار بالایی برخوردار است. این لپ‌تاپ واقعا برای گیمرها و افرادی که نیاز به توان سخت‌افزاری بالا دارند، عالی خواهد بود. بررسی لپ تاپ مورد نظر خود را در وبلاگ تکنولایف بخوانید. اگر مدل مورد نظر شما هنوز بررسی نشده درخواست خود را با ما در میان بگذارید. نظر شما راجعبه FX767vv و اجرای بازی در آن چیست؟

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. مهدی حسینی

    سلام تلویزیون sony KDL-55W807B 2014 با کابل LAN
    مودم ADSL به اینترنت وصل نمیشه به خاطر قدیمی بودنش هست یا کد دارن آخه تلویزیون های سونی معمولا کد دارن تا جایی که من میدونم مرورگرش هم اوپرا هست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی حسینی

      سلام کابل Lan خیلی ربطی به قدیمی بودن نداره مشکل جای دیگست احتمالا
  2. Taga

    سلام خیلی عالی بود ممنون میشم لپتاپ legion 5_m رو هم برسی بکنید هیچ جا من برسیشو پیدا نکردم .
    مشخصات :
    RTX 3070 8g
    Core I 7 12700h
    16g ram ddr5

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/tuf-gaming-fx767vv/
ads
ads