داغ ترین ها :
چگونه بفهمیم از استوری اینستا اسکرین شات گرفته شده است؟

چگونه بفهمیم از استوری اینستا اسکرین شات گرفته شده است؟

گرفتن اسکرین شات به شما امکان می‌دهد تصویری را ذخیره کنید؛ اما در اینستاگرام گاهی اوقات این امر می‌تواند به عنوان نقض حریم خصوصی تلقی شود به خصوص اگر کاربر بخواهد بعدا محتوا را حذف کند؛ بنابراین این سوال پیش می‌آید که آیا روش‌هایی وجود دارد که متوجه شوید کسی از استوری شما اسکرین شات گرفته یا نه؟ در ادامه درباره این موضوع توضیحات بیشتری خواهیم داد.

 

برای مشاهده آخرین به روزرسانی قیمت موبایل روی لینک روبرو بزنید: قیمت روز گوشی

 

آیا اینستاگرام هنگام گرفتن اسکرین شات از یک استوری اطلاع رسانی می‌کند؟

اسکرین شات از استوری اینستاگرام

در حال حاضر نمی‌توانید ببینید که آیا کسی از استوری اینستاگرام شما اسکرین شات می‌گیرد یا خیر. این ویژگی در سال ۲۰۱۸ به طور کوتاهی در دسترس بود؛ اما الان دیگر در دسترس نیست. اینستاگرام به دلایل حفظ حریم خصوصی در اصل حفظ حریم خصوصی بینندگان این قابلیت را حذف کرد. همه ما می‌دانیم که وقتی عکس یا ویدئویی را در اینترنت پست می‌کنیم برای همیشه در اینترنت باقی خواهد ماند حتی اگر نسخه اصلی را از روی گوشی حذف کنیم.

با این حال فهمیدن اسکرین شات از استوری طی گزارش برخی کاربران برای آن‌ها فعال شده است. اگر فردی از استوری شما اسکرین شات گرفته باشد در مقابل اسم آن شخص علامتی شبیه Loading جلوی اسم شخص ظاهر می‌شود. این قابلیت نیز مانند ریپلای دایرکت برای برخی اکانت‌ها فعال شده و برای همه در دسترس نیست.

نحوه فهمیدن اسکرین شات گرفتن از تصاویر و پیام‌های دایرکت

اسکرین شات از استوری کلوز فرند اعلانی ندارد و شما متوجه این موضوع نخواهید شد؛ اما اگر عکسی از تصاویر ناپدید شونده بگیرید این موضوع به مخاطب اطلاع رسانی می‌شود. در کنار ویدئو و تصاویر ناپدید شونده‌ای که داخل اینستاگرام مشاهده می‌کنید آیکونی شبیه به Loading نمایش داده می‌شود.

برنامه فهمیدن اسکرین شات از استوری اینستا

ممکن است شما نیز شنیده باشید که برنامه‌‌های جانبی برای فهمیدن اینکه کسی از استوری شما اسکرین شات گرفته یا نه وجود دارد؛ اما باید بگوییم که هنوز برنامه‌ای برای این موضوع طراحی نشده است و برنامه خبر دادن اسکرین شات از استوری وجود ندارد.

 

آموزش غیرفعال کردن اینستاگرام:
دی اکتیو کردن اینستاگرام

 

نوتیفیکیشن اسکرین شات از استوری اینستاگرام

در حالی که اینستاگرام به کاربران اطلاع نمی‌دهد که از استوری آن‌ها اسکرین شات گرفته شده باشد همانطور که قبل‌تر نیز گفتیم این موضوع درباره دایرکت‌های اینستاگرام صدق نمی‌کند. اگر شخصی یک ویدئو یا عکس ناپدید شونده را در دایرکت برای شما ارسال کند و شما از آن عکس بگیرید به فرستنده اطلاع داده می‌شود. با این حال این قابلیت فقط برای محتوای ناپدید شونده در پیام‌های دایرکت اینستاگرام فعال شده است و گرفتن اسکرین شات از استوری یا پست هیچ اعلانی را در پی نخواهد داشت.

 

تمام روش های دانلود استوری های پیج Public و Private اینستا:
دانلود استوری اینستاگرام

 

چرا اینستاگرام در مورد اسکرین‌شات‌های استوری به شما اطلاع نمی‌دهد؟

تنها راهی که می‌توانید متوجه شوید که از استوری شما اسکرین شات گرفته شده است یا نه زمانی است که شخصی اسکرین شات را با شما به اشتراک بگذارد. آن شخص می‌تواند مستقیماً توسط شخصی که اسکرین شات گرفته است یا از طریق شخص ثالث به اشتراک گذاشته شود. در هر صورت، تعدادی از دلایل احتمالی وجود دارد که چرا اینستاگرام تصمیم می‌گیرد زمانی که شخصی از استوری افراد اسکرین شات می‌گیرد کاربران را مطلع نکند.

واکنش منفی کاربران

پس از اولین باری که اینستاگرام قابلیت اسکرین شات استوری اینستاگرام را فعال کرد کاربرانی که این عادت را داشتند که بدون هیچ عواقبی از استوری دیگران اسکرین شات بگیرند شروع به اعتراض کردند؛ بنابراین بزرگترین دلیل ممکن این است که اینستاگرام به اعتراضات کاربران  گوش داده و تصمیم گرفته تا رضایت همه را جلب کند. برای تست این موضوع ۵ ماه زمان نیاز بود تا احساس کاربران را از این قابلیت متوجه شوند و پس از آن به طور کلی این موضوع کنسل شد.

تعامل

همانطور که می‌دانید پایه پلتفرم‌های اجتماعی بر اساس ارتباطات و تعامل بین کاربران است. همین موضوع در مورد اینستاگرام نیز صدق می‌کند؛ بنابراین دیدن نوتیفیکیشن و اطلاع رسانی درباره گرفتن اسکرین شات می‌تواند مانع ایجاد تعامل در این برنامه باشد. در برخی موارد، افراد ممکن است به دلیل این اعلان‌ها از اشتراک‌گذاری محتوا در استوری خود تردید کنند.

محدودیت‌های فنی

در نهایت این واقعیت نیز وجود دارد که اینستاگرام کنترل محدودی بر نحوه تعامل افراد با محتوای پلتفرم از طریق برنامه‌های شخص ثالث دارد. ممکن است برخی از افراد با استفاده از برنامه‌‌های شخص ثالث اقدام به گرفتن اسکرین شات کنند و اینستاگرام قادر به تشخیص و اطلاع آن به کاربر نباشد. این یعنی که اعلان‌ها دقیق نخواهند بود و می‌تواند شرکت را مسئول دعاوی در مورد موضوع کند.

 

نحوه بازيابي رمز اينستاگرام (تمام روش ها):
بازیابی رمز اینستاگرام از طریق سایت

 

جمع‌بندی

در این مقاله به طور کامل درباره فهمیدن اسکرین شات از استوری صحبت کردیم. هنوز درباره این موضوع خبری منتشر نکرده است و باید منتظر توضیحات بیشتر از طرف این پلتفرم باشیم.

سوالات متداول

از استوری اسکرین شات بگیریم میفهمن؟

خیر فعلا اینستاگرام این قابلیت را برای کاربران فعال نکرده است.

چگونه بفهمیم از استوری اینستا اسکرین شات گرفتن؟

روشی برای فهمیدن اسکرین از استوری وجود ندارد و برنامه فهمیدن اسکرین شات از استوری اینستا نیز هنوز طراحی نشده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. ارتین

    خوب

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads