داغ ترین ها :
معرفی برنامه‌ های ساخت عکس با هوش مصنوعی

معرفی برنامه‌ های ساخت عکس با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ساخت عکس تقریبا دو سال است که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است. استفاده از هوش مصنوعی برای ساخت عکس بسیار کاربردی شده و افراد زیادی از این ابزار استفاده می‌کنند. با کمک هوش مصنوعی می‌توانید تصویری را که نیاز دارید تنها با تایپ جزئیات از آن درخواست کنید. این ابزارها می‌توانند به برندسازی، ایجاد محتوای رسانه‌های اجتماعی، ساخت دعوت‌نامه، آگهی‌ها، کارت‌های ویزیت و موارد دیگر کمک کنند. حتی اگر هیچ استفاده حرفه‌ای از هوش مصنوعی ندارید باید بگوییم این برنامه‌ها آن‌قدر سرگرم کننده هستند که هر فردی حداقل یکبار تمایل دارد آن را امتحان کند. در ادامه به معرفی بهترین برنامه‌های ساخت عکس خواهیم پرداخت در صورتی که شما نیز به این موضوع علاقه دارید مقاله زیر برایتان کاربردی خواهد بود. برخی از این برنامه‌ها برای گوشی موبایل نیز مناسب هستند.

ساخت عکس با هوش مصنوعی

برنامه‌ها و برخی از سایت‌های معتبر هستند که در زمینه ساخت هوش مصنوعی با عکس فعالیت می‌کنند. اکثر این سایت‌ها استفاده رایگان دارند و بعد از مدتی برای استفاده بیشتر باید هزینه اشتراک پرداخت کنید.

سایت Image Creator

سایت ساخت هوش مصنوعی با عکس

 

مزایا معایب
ارائه شده توسط DALL-E 3 در مرحله توسعه
استفاده راحت و سریع نیاز به اکانت مایکروسافت
قابل دسترس

 

Image Creator از Microsoft Designer توسط DALL-E 3، پیشرفته‌ترین مدل تولید تصویر OpenAI، پشتیبانی می‌شود. استفاده از این سایت رایگان است؛ اما اگر نیاز دارید که از تمامی امکانات آن استفاده کنید باید ماهانه هزینه 20 دلاری پرداخت کنید.

تنها کاری که برای دسترسی به تولید کننده تصویر باید انجام دهید این است که به وب سایت Image Creator مراجعه کرده و در صورت داشتن حساب مایکروسافت وارد آن شوید. در صورتی که حساب مایکروسافت ندارید می‌توانید حساب جدیدی ایجاد کنید. قابل توجه است که این سایت قبلا با اسم Bing Image Creator شناخته می‌شد. یکی دیگر از مزایایی که این برنامه دارد این است که می‌توانید با کمک Copilot که ربات هوش مصنوعی ساخت عکس مایکروسافت است نیز به امکانات این سایت دسترسی داشته باشید. عکس هوش مصنوعی که این پلتفرم می‌سازد بسیار با کیفیت و کاربردی است.

 

آشنایی کامل با هوش مصنوعی:
هوش مصنوعی

 

سایت ImageFX

عکس هوش مصنوعی

مزایا معایب
استفاده راحت نیاز به اکانت گوگل
تصاویر خروجی با کیفیت بالا برای استفاده نیاز به برنامه تغییر آی پی دارید

 

ImageFX یکسال بعد از معرفی و عرضه DALL-E 2 معرفی شد. معرفی این سایت هوش مصنوعی کمی دیرتر از سایر رقبا اتفاق افتاد؛ اما عملکرد بی نظیر این هوش مصنوعی ارزش صبر کردن را داشت.

هوش مصنوعی ساخت عکس انلاین گوگل می‌تواند خروجی‌هایی با کیفیت بالا و واقعی، حتی اشیایی که رندر آن‌ها دشوار است، مانند دست، تولید کند. ImageFX همچنین شامل پیشنهادهایی برای سبکی است که می‌خواهید تصویر شما در آن رندر شود. برای مثال سبک‌هایی مانند واقع‌گرایانه، فیلم 35 میلی‌متری، مینیمال، طرح، دست‌ساز و موارد دیگر. این ترکیب از ویژگی‌ها، ImageFX را برای مبتدیانی که می‌خواهند آزمایش کنند، عالی می‌کند. برای استفاده از این  ابزار تنها کافی است وارد سایت ImageFX شوید.

برنامه Dreamstudio

سایت هوش مصنوعی ساخت عکس

مزایا معایب
دارای برنامه مخصوص موبایل امکان ساخت یک تصویر در هر درخواست
امکان میکس کردن تصاویر شخصی نیاز به خرید اشتراک برای دسترسی کامل
دارای قالب‌های متنوع

این برنامه رتبه اول بهترین برنامه را در جوایز Google Play 2022 به خود اختصاص داد و دارای پنج ستاره در اپ استور اپل با رتبه بندی 141.6K است.

با این برنامه، می‌توانید با یک درخواست سریع، هنر و تصاویر ایجاد کنید. مزیت این برنامه این است که هوش مصنوعی ساخت عکس رایگان به شما این امکان را می‌دهد سبک‌های طراحی متفاوتی مانند واقع گرایانه، اکسپرسیونیستی، کمیک، انتزاعی، متعصب، جوهر و غیره را انتخاب کنید. علاوه بر برنامه این ابزار دارای نسخه موبایل دسکتاپ رایگان است که استفاده از آن نیز ساده است. در صورتی که نیاز دارید از تمامی امکانات برنامه Dreamstudio بدون محدودیت استفاده کنید باید ماهانه 10 دلار یا سالانه 90 دلار پرداخت کنید.

 

برای خرید گوشی گوگل در مدل های مختلف مانند گوگل پیکسل ۷ به فروشگاه تکنولایف مراجعه نمایید.

سایت Craiyon

هوش مصنوعی ساخت عکس از متن

مزایا معایب
رایگان نیازمند زمان زیاد برای ساخت عکس
دسترسی نامحدود تولید تصاویر متناقض
استفاده راحت

علی‌رغم اینکه این برنامه در ابتدا DALL-E mini نام داشت، این تولید کننده تصویر توسط هوش مصنوعی به OpenAI یا DALL-E 2 وابسته نیست؛ بلکه یک جایگزین منبع باز است. با این حال، نام DALL-E 2 mini تا حدودی مناسب است زیرا این ابزار تمام کارهایی را که DALL-E 2 انجام می‌دهد با بازخوانی‌های دقیق‌تر انجام می‌دهد. خروجی‌های برنامه Craiyon کیفیت دقیق و بالایی ندارد و زمان بیشتری برای رندر نیاز دارند. استفاده از این سایت نیز ساده است و برای افرادی که می‌خواهند با تولید کننده‌های تصویر هوش مصنوعی آشنایی بیشتری پیدا کنند کاملا مناسب است.

برنامه Midjourney

برنامه midjourney برای ساخت عکس

مزایا معایب
کیفیت بسیار بالای تصاویر دارای هزینه ماهانه
قابل استفاده از طریق دیسکورد راه اندازی دشوار

میدجرنی یکی از قدرتمندترین پلتفرم‌های ساخت عکس با هوش مصنوعی است. تصاویر خروجی این برنامه به حدی طبیعی و واقعی هستند که به سختی می‌توان باور کرد که توسط AI ساخته شده باشد. بزرگترین ایرادی که اکثر کاربران به آن گرفته‌اند کاربر پسند نبودن میدجرنی است. ابتدا کار کردن با این برنامه کمی گیج کننده است و باعث سردرگمی می‌شود.  برخی اوقات نیز گزارش‌هایی مبنی بر عدم امکان استفاده در صورت نداشتن اشتراک گزارش شده است؛ بنابراین هنگام استفاده از آن باید هزینه اشتراک بپردازید. در صورتی که قصد دارید با این برنامه midjourney کارهای حرفه‌ای انجام دهید نیاز به یک گوشی بالارده نیز دارید برای مشاهده قیمت S24 Ultra روی لینک کلیک کنید.

 

اگر علاقه به عکاسی دارید، با خرید دوربین عکاسی، بهترین عکس‌ها را ثبت کنید.

سایت Ideogram

ساخت عکس دلخواه با هوش مصنوعی

 

مزایا معایب
امکان قرار دادن متن روی عکس دارای هزینه ماهانه
دارای پیشنهادهای متنوع راه اندازی دشوار
سرعت بالا

Ideogram یکی دیگر از سایت‌های هوش مصنوعی ساخت عکس است. این پلتفرم به خوبی می‌تواند تصاویر درخواستی که دارید را بسازد و حتی متن ثابت نیز روی آن قرار دهد. گزینه‌های شخصی‌سازی زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید تا حد امکان تصاویری نزدیک به خواسته مورد نظرتان بسازید. برای افراد مبتدی برنامه ideogram بهترین انتخاب ممکن است و به سادگی نیازهایتان را برطرف می‌کند.

سایت Adobe Firefly

هوش مصنوعی ساخت عکس

مزایا معایب
رایگان سرعت پایین نسبت به سایت‌های مشابه
رابط کاربری جذاب و آسان نیاز به جزئیات خیلی دقیق برای ساخت تصاویر

شرکت Adobe برای چندین دهه پیشرو در توسعه ابزارهای خلاقانه برای طراحان و گرافیست‌ها بوده است. در نتیجه، تعجبی ندارد که هوش مصنوعی تولید تصویر آن چشمگیر است. کار کردن با این پلتفرم بسیار راحت است و سختی خاصی ندارد. تصاویری که هوش مصنوعی تولید می‌کند کیفیت بسیار بالایی دارند و از جزئیات بالایی نیز برخوردارند. این ابزار رقیب جدی برای Midjourney محسوب می‌شود. برای استفاده از این ابزار باید درخواست دسترسی کنید و با وارد شدن به سایت Adobe Firefly درخواست استفاده از نسخه بتا کنید.

سایت Generative AI

هوش مصنوعی ساخت عکس از متن

مزایا معایب
امکان ساخت عکس‌های شخصی عدم داشتن محیط کاربر پسند
نگهداری امن تصاویر ساخته شده

هوش مصنوعی Generative توسط Getty Images تصاویر مورد نیازش را از آرشیو خود استخراج می‌کند؛ بنابراین عکس‌های ساخته شده کاملا اختصاصی هستند و در محیط دیگری آن را نخواهید یافت. این پلتفرم بابت تصاویر حق امتیازی دریافت نمی‌کند و به راحتی می‌توانید عکس‌های اختصاصی برای آنلاین شاپ یا آموزش داشته باشید. تصاویر تولید شده کیفیت خیلی بالایی ندارند؛ اما کاربردی هستند.

 

مطلب کاربردی و پیشنهادی:
هوش مصنوعی در فتوشاپ

 

برنامه Canva

برنامه Canva

مزایا معایب
امکان ساخت عکس‌های شخصی
مناسب کسب و کارها
دارای ابزارهای ادیت متنوع

 

Canva یک تولید کننده تصویر هوش مصنوعی همه کاره و قدرتمند است که طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها را در پلتفرم طراحی خود ارائه می‌دهد. این ابزار به کاربران اجازه می‌دهد تا طرح‌هایی با ظاهر حرفه‌ای برای کانال‌های بازاریابی مختلف، از جمله پست‌های رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات، آگهی‌ها، بروشورها و موارد دیگر ایجاد کنند.

جمع‌بندی

ساخت تصاویر با هوش مصنوعی فناوری جدیدی است که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. این فناوری کاربردهای زیادی برای طراحان، محتوا نویسان و افرادی که به فروش آنلاین مشغول هستند دارد. در صورت نیاز به استفاده از این فناوری با استفاده از مقاله فوق می‌توانید به گزینه‌های زیادی دسترسی پیدا کنید. تمامی سایت‌ها و برنامه‌های معرفی شده در مقاله از بهترین‌ها هستند.

پرسش‌های متداول

بهترین برنامه ساخت هوش مصنوعی با عکس کدام است؟

از بهترین برنامه‌هایی که در زمینه ساخت هوش مصنوعی با عکس می‌توانید از آن استفاده کنید عناوین Canva، Adobe Firefly و Dream است.

برای استفاده از برنامه ساخت هوش مصنوعی با عکس باید آموزش دید؟

خیر، برخی از این برنامه‌ها بسیار ساده هستند و به راحتی می‌توانید از آن‌ها بدون آموزش خاصی استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/creating-image-with-ai/
ads
ads