داغ ترین ها :
معرفی 10 مدل از بهترین کیبوردهای مکانیکال بازار

معرفی 10 مدل از بهترین کیبوردهای مکانیکال بازار

کیبوردکیبورد مکانیکال از آن دسته کیبوردهایی است که روز به روز به طرفداران آن اضافه می‌شود. درست است که استفاده از کیبورد مکانیکال معمولا در بین گیمرها بیشتر دیده می‌شود؛ اما سایر کاربران هم از استفاده از آن استقبال می‌کنند. در این مقاله از تکنولایف قصد داریم تا ابتدا از نکات مهم برای خرید کیبورد مکانیکال صحبت کنیم و در نهایت به معرفی تعدادی از بهترین کیبوردهای مکانیکال ارزان و گران در دسته بندی تایپ و بازی بپردازیم؛ پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

راهنمای خرید کیبورد مکانیکال

راهنمای خرید کیبورد مکانیکال

تجربه همیشه ثابت کرده که آشنایی و شناخت کافی پیش از خرید هر محصولی می تواند کمک زیادی به انتخاب بهترین مدل و در نتیجه تجربه یک خرید خوب داشته باشد. به همین دلیل پیش از معرفی بهترین کیبوردهای مکانیکال بازار در سال 1402 قصد داریم تا کمی شما را با نکات لازم برای خرید کیبورد مکانیکال آشنا کنیم.

نوع سوییچ کلیدهای کیبورد

اصلی‌ترین دلیل تفاوت کیبوردهای مکانیکال با نوع معمولی متفاوت بودن نوع سوییچ‌های به کار رفته برای هر کلید است. اگر تمامی کلیدهای یک کیبورد معمولی و مکانیکال را از جایش دربیاوریم، می‌توانیم متوجه تفاوت سوییچ‌ها بشویم. در کیبورد مکانیکال برای هر کلید یک سوییچ جداگانه قرار داده شده است، درصورتیکه در زیر کلیدهای کیبورد معمولی یک صفحه یکپارچه قرار دارد. از آنجایی که 3 نوع سوییچ متفاوت برای کلیدهای کیبورد مکانیکال وجود دارد، کیبوردهای مکانیکال از لحاظ نوع سوییچ در دسته بندی‌های متفاوتی مانند کیبورد با سوییچ خطی، کیبورد با سوییچ لمسی و کیبورد با سوییچ کلیکی قرار می‌گیرند.

سوییچ خطی یا Linear

نام دیگر این سوییچ، سوییچ ساده است. برای استفاده از کیبوردهای مکانیکال با سوییچ ساده باید هر کلید را تا انتها فشار دهید تا پس از برداشتن انگشت کلید به سمت بالا بیاید و شما نتیجه فشار دادن کلید را مشاهده کنید. معمولا کیبورد با سوییچ خطی از قیمت کمتری در میان سایر کیبوردهای مکانیکال برخوردار است و از ساده‌ترین مدل‌های گروه مکانیکال محسوب می‌شود.

نوع سوییچ نام سوییچ  میزان تحمل کلیک پذیری مناسب برای
Cherry MX Red قرمز Linear تایپ روان با صدای آرام 100 میلیون  گیمینگ
Cherry MX Speed Silver مشکی Linear تایپ روان با صدای آرام 100 میلیون  سرعت بالا
Cherry MX Black مشکی Linear تایپ روان با صدای آرام 100 میلیون  گیمینگ با کلید های سنگین‌تر از 60 گرم برای دقت بالاتر هنگام ضربه زدن
Cherry MX Silent Red قرمز Linear تایپ روان با صدای آرام 50 میلیون گیمینگ با کلیدهای بی صدا
Cherry MX Low Profile Speed Linear تایپ روان با صدای آرام 100 میلیون گیمینگ سایز فشرده و کوچک

سوییچ لمسی یا Tactile

تفاوت سوییچ‌های لمسی با خطی در آستانه ثبت دستور هر کلید است. هنگام استفاده از کیبوردهایی که در ساخت آن‌ها از سوییچ‌های لمسی استفاده شده است؛ نیازی نیست هر کلید تا انتها فشرده شود و دستور زودتر از سوییچ خطی اعمال می‌شود به همین دلیل استفاده از این مدل کیبوردها هنگام بازی‌های شوتر و رقابتی بیشتر از مدل خطی دیده می‌شود.

نوع سوییچ نام سوییچ میزان تحمل کلیک پذیری مناسب برای
Cherry MX Brown قهوه‌ای Tactile تایپ نرم با صدای آرام 100 میلیون کلیک تمامی کاربری ها

سوییچ کلیکی یا Clicky

سریع‌ترین اما پر سروصداترین نوع کیبورد مکانیکال کیبوردی است که دارای سوییچ کلیکی است. کلیدهای دارای سوییچ کلیکی با کوچک‌ترین فشار کار می‌کنند و زمان را به بهترین نحو برای گیمرها ذخیره می‌کنند. البته اتفاقی که باعث می‌شود این کیبوردها برای عده زیادی مطلوب به نظر نیاید، صدای بیش از اندازه آن است. در کیبورد مکانیکال سوییچ کلیکی هر کلید به تنهایی می‌تواند معادل تایپ سریع با یک کیبورد معمولی صدا تولید کند به همین دلیل در محیط‌هایی که رعایت سکوت لازم است، استفاده از این مدل کیبوردها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

نوع سوییچ  نام سوییچ میزان تحمل کلیک پذیری مناسب برای
Cherry MX Blue آبی Clicky تاپ نرم با کلیدهای با صدا 50 میلیون کلیک  تایپ کردن
Cherry MX Ultra Low Profile Clicky تاپ نرم با کلیدهای با صدا 15 میلیون کلیک نوت بوک گیمینگ
Cherry MX Green Clicky تاپ نرم با کلیدهای با صدا 15 میلیون کلیک تایپ با کلید های سنگین‌تر از 60 گرم برای دقت بالاتر هنگام ضربه زدن

میزان صدای کلیدهای کیبورد

صدای کلیدهای کیبورد مکانیکال

یکی از بارزترین تفاوت‌های کیبوردهای مکانیکال با نوع معمولی تفاوت صدایی است که هنگام استفاده از آن‌ها به گوش شما می‌رسد. درواقع صدای کلیدهای کیبورد مکانیکال بیشتر از کیبورد معمولی است و این موضوعی است که حتما باید پیش از خرید در نظر داشته باشید. اگر از شنیدن یک صدای ثابت مانند فشار دادن کلیدها اذیت می‌شوید، بهتر است بیشتر به خرید کیبورد مکانیکال فکر کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
معرفی بهترین کیبوردهای برنامه نویسی

 

نحوه اتصال کیبورد مکانیکال به سیستم

نحوه اتصال کیبورد مکانیکال به سیستم

نحوه اتصال کیبورد مکانیکال به سیستم‌ها مانند کیبوردهای معمولی است. یک کیبورد مکانیکال می‌تواند از طریق کابل و دانگل بلوتوث به انواع سیستم‌ها متصل شود. از آنجایی که کیبوردهای مکانیکال به هدف ایجاد دسته بندی گیمینگ تولید شده‌اند و اکثرا گیمرها از آن‌ها استفاده می‌کنند، سرعت پاسخگویی و عدم تاخیر در اجرای دستورها آنقدر برای این کیبوردها مهم است که پیش از خرید باید حتما به نحوه اتصال فکر شود. وجود حداقلی تاخیر و عدم قطع و وصلی از جمله مواردی است که می‌تواند به شما در انتخاب کیبورد مکانیکال با سیم و بی سیم کمک کند.

اندازه و ارگونومی کیبورد

کیبوردهای گیمینگ در واقع همان کیبوردهای مکانیکال دارای RGB و نورپردازی خاص هستند. بهترین کیبورد مکانیکال جهان در اندازه متفاوتی تولید نشده است و تنها ارگونومی بهتری برای قرارگیری جای دست دارد. کیبوردهای مکانیکال در مدل‌های فول سایز، 80 درصد و 60 درصد روانه بازار می‌شوند. معمولا ترجیح گیمرها برای دسترسی آسان‌تر به کلیدها استفاده از اندازه‌های کوچک‌تر است؛ اما این دلیل نمی‌شود که کیبوردهای مکانیکال فول سایز از فروش کم‌تری برخوردار باشند.

 

انواع کیبورد کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

معرفی تعدادی از بهترین کیبوردهای مکانیکال موجود در بازار

معرفی بهترین کیبوردهای مکانیکال موجود در بازار

هدف سازندگان کیبوردهای مکانیکال عرضه کیبوردهایی با کلیدهایی با کیفیت و مناسب بازی است. کیبوردهای مکانیکال نقطه هدف اکثر گیمرهایی هستند که داشتن سرعت در بازی آنلاین برای آن‌ها حرف اول را می‌زند. البته به جز گیمینگ تعدادی از کیبوردهای مکانیکال برای تایپ کردن هم مورد استفاده قرار می‌گیرند که این انتخاب بسیار سلیقه‌ای است زیرا استفاده از بهترین کیبورد مکانیکال جهان هم باعث نمی‌شود که صدای تایپ کردن با این کیبورد کاهش پیدا کند. در ادامه این مطلب می‌توانید با نام و مشخصات تعدادی از بهترین کیبوردهای مکانیکال ارزان و گران با کاربری گیمینگ و تایپ آشنا شوید.

 

پیشنهاد مطالعه:
معرفی بهترین کیبوردهای بی سیم

 

کیبورد گیمینگ ریزر BlackWidow V3 Pro

کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Pro

اگر برای بازی کردن به دنبال بهترین کیبورد مکانیکال جهان هستید، بهتر است به کیبورد گیمینگ ریزر مدل BlackWidow V3 Pro فکر کنید. این کیبورد دارای 105 کلید با نور پس زمینه است و هیجان خوبی را هنگام بازی به شما انتقال می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های کیبورد مکانیکال گیمینگ ریزر مدل بلک ویدو ویی3 پرو می توان به کار کردن در دو حالت وایرلس 2.4 گیگاهرتزی و Bluetooth اشاره کرد.

در ساخت این کیبورد از سوییچ‌های اختصاصی کلیکی/تکتایل و Linear یا کم صدا استفاده شده است. درست است که کیبورد برای ادامه فعالیت‌های خود به شارژ باتری نیاز دارد؛ اما دوام باتری در این مدل زیاد است و تجربه خوبی از تایپ کردن و بازی کردن را برای شما باقی می‌گذارد. ریزر اعلام کرده است که با استفاده از نرم افزار مخصوص کیبورد می‌توانید بلک ویدو V3 Pro را به صورت دلخواه شخصی سازی کنید و از استفاده کردن از آن لذت ببرید.

 

قیمت کیبورد مکانیکال گیمینگ BlackWidow V3 Pro

 

جدیدترین مدل های کیبورد گیمینگ ریزر می توانید از تکنولایف بخرید

 

کیبورد مکانیکال NuPhy Air75

کیبورد NuPhy Air75 بهترین کیبورد مکانیکال برای تایپ

یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکال برای تایپ،که قیمت متوسطی دارد، کیبورد NuPhy Air75 است. این کیبورد برای افرادی که علاقه به تایپ کردن با کیبوردهای جمع‌وجور را دارند، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. یکی از بهترین ویژگی‌های آن‌ها که منجر به تایپ آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود، حساسیت بالای کلیدها برای پذیرش فرمان‌هاست به همین دلیل با کوچک‌ترین فشار می‌توان تایپ کرد. امکان اتصال همزمان به 3 دستگاه یکی دیگر از ویژگی‌های این کیبورد میان رده است و به دلیل پشتیبانی ای بلوتوث به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به داشتن کابل از آن استفاده کنید. همچنین لازم به ذکر است که کیبورد NuPhy Air75 را باید متناسب با میزان استفاده روزمره خود هر چند وقت یکبار به شارژ بزنید.

کیبورد مکانیکال Asus ROG Strix Scope Deluxe

کیبورد مکانیکال Asus ROG Strix Scope Deluxe

کمپانی ایسوس با تولید کیبورد گیمینگ ROG Strix Scope Deluxe توانست یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکال مناسب بازی را در رنج قیمتی متوسط را برای گیمرها ارائه کند. کیبورد مکانیکال Asus ROG Strix Scope Deluxe در حالت فول سایز طراحی شده است و با نصب نرم افزار Armoury Crate به شما امکان شخصی سازی تک تک کلیدها به همراه نور پس زمینه را می‌دهد. برای ایجاد ارتباط میان کیبورد و سیستم تنها نیاز است تا کابل USB کیبورد را به سیستم وصل کنید. پایه‌های قابل تنظیم کیبورد باعث می‌شود تا هنگام بازی بتوانید ارتفاع کیبورد را بسته به راحتی دست‌های خود تنظیم کنید و بازی بهتری را تجربه کنید. در آخر بهتر است به توان بالای کلیدها بابت ضربه پذیری اشاره کنیم زیرا این ویژگی می‌تواند نشان دهنده عمر بالای کیبورد باشد.

 

قیمت کیبورد مکانیکال Asus ROG Strix

 

 

کیبورد مکانیکال لاجیتک مدل G815 مخصوص بازی

کیبورد مکانیکال لاجیتک مدل G815 مخصوص بازی

کیبورد مکانیکال لاجیتک مدل G815 یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکال گیمینگ است که توسط شرکت معتبر لاجیتک تولید شده است. استفاده از سوییچ‌های خطی، کلیکی و لمسی برای کلیدها باعث می‌شود تا هیجان بیشتری را در بازی کردن تجربه کنید و با سرعت عمل بهتری داشته باشید. کاهش تاخیر در اجرای ضربه‌ها و دستورات روی هر کلید باعث می‌شود تا استفاده از کیبورد مکانیکال لاجیتک مدل G815 راحت‌تر و با سرعت بالاتری باشد.

با توجه به کلیدهایی که در قسمت بالایی کیبورد قرار گرفته‌اند، کنترل صدای بازی به آسانی امکان پذیر است و کلیدهای G، و M وظیفه کنترل نور و حالت بازی را برعهده دارند. همچنین امکان شخصی سازی کلیدها با استفاده از نرم افزار اختصاصی Logitech G HUB وجود دارد. درمجموع اگر قصد استفاده از یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکال مخصوص بازی با نورپردازی هیجان انگیز و دوام بالای کلیدها را دارید، انتخاب کیبورد گیمینگ لاجیتک مدل G815 باعث می شود تا مدت‌ها از بازی کردن لذت ببرید.

 

قیمت کیبورد مکانیکال لاجیتک مدل G815

 

جدیدترین مدل های کیبورد لاجیتک را می توانید از تکنولایف بخرید

 

کیبورد لاجیتک مدل POP KEYS with Emoji Keys، با طراحی متفاوت و کلیدهای ایموجی

کیبورد مکانیکال لاجیتک مدل POP KEYS with Emoji Keys

یکی از بهترین کیبورد مکانیکال برای تایپ و بازی که با طراحی نسبتا کوچک و متفاوتی روانه بازار شده است، کیبورد مکانیکال لاجیتک مدل POP KEYS with Emoji Keys است. طراحی دایره‌ای کلیدها و رنگ متفاوت آن‌ها باعث می‌شود تا این کیبورد به چشم گیمرها و تایپیست‌ها بیاید. اگر شما هم علاقه به استفاده از کیبوردهای متفاوت دارید، می‌توانید به خرید کیبورد مکانیکال POP KEYS with Emoji Keys برند لاجیتک فکر کنید. در این کیبورد از کلیدهای ایموجی قابل برنامه ریزی استفاده شده است یعنی شما می‌توانید هر تعداد از ایموجی که بیشتر از بقیه استفاده می‌کنید را طوری تنظیم کنید که استفاده از آن‌ها تنها با فشردن یک کلید امکان پذیر باشد.

از دیگر مزایای این کیبورد مکانیکال لاجیتک می‌توان به توانایی اتصال همزمان اشاره کرد یعنی در یک زمان واحد به 3 دستگاه متصل می‌شود و استفاده از آن منحل نمی‌شود. در نهایت بهتر است به صدای پایین کلیدهای این کیبورد اشاره کرد. در واقع به دلیل استفاده کمپانی لاجیتک از سوئیچ‌های قهوه‌ای ttc برای کلیدها امکان استفاده از این کیبورد در محیط کار هم فراهم است. برخلاف ماهیت مکانیکال بودن کیبورد لاجیتک مدل POP KEYS with Emoji Keys استفاده از آن در محیط‌های متنوع باعث آزار اطرافیان نمی‌شود. در مجموع می‌توان گفت که از این کیبورد می‌توان در زمینه‌های تایپ، مهندسی و گیمینگ استفاده کرد.

 

قیمت کیبورد لاجیتک مدل POP KEYS with Emoji Keys

 

انواع ست موس و کیبورد را می توانید از تکنولایف بخرید

 

کیبورد مکانیکال فاکس ایکس ری مدل FXR-HKM-61

کیبورد مکانیکال فاکس ایکس ری مدل FXR-HKM-61

اگر برای خرید کیبورد مکانیکال به دنبال یک محصول با کیفیت با قیمتی مناسب هستید، کیبورد مکانیکال فاکس ایکس ری مدل FXR-HKM-61 می‌تواند گزینه خوبی باشد. شرکت فاکس ایکس ری با تولید کیبورد HKM-61 توانست محصول مناسبی را به گیمرها هدیه دهد. در ساخت این کیبورد مکانیکال از هر 3 نوع سوییچ استفاده شده است تا سرعت و عملکرد شما هنگام بازی به حداکثر کیفیت برسد. 25 حالت نورپردازی که در این محصول وجود دارد باعث می‌شود تا علاوه‌بر زیبایی هیجان بیشتری هم به بازی بخشیده شود. روی بدنه محکم و آلومینیومی این محصول 4 کلید برای تنظیم صدا وجود دارد و به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی بازی و فعالیت‌های خود داشته باشید. به طور کلی در میان بهترین کیبوردهای مکانیکال ایران می‌توان نام کیبورد مکانیکال فاکس ایکس ری مدل FXR-HKM-61 را جای داد.

 

قیمت کیبورد مکانیکال فاکس ایکس ری مدل FXR-HKM-61

 

انواع کیبورد گیمینگ را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

کیبورد مکانیکال گیمینگ پرودو مدل PDX214

کیبورد مکانیکال گیمینگ پرودو مدل PDX214

یکی از بهترین کیبوردهای مکانیکال ارزان قیمت در جهان کیبورد مکانیکال گیمینگ پرودو مدل PDX214 است که به صورت با سیم و بی سیم می تواند به انواع سیستم‌ها متصل شود. طراحی کلیدها به صورتی است که در فاصله کم از هم دیگر قرار گرفته‌اند و انتخاب آن بیشتر در لیست خرید گیمرهایی دیده می‌شود که علاقه به استفاده از کیبوردهای فشرده با نورپردازی دارند. کلیدهای کیبورد پرودو مدل PDX214 به دلیل تحمل بالای 20 میلیون کلیک پذیری به شما اجازه می‌دهند تا سالیان سال از آن‌ها استفاده کنید. اگر دوست دارید با پرداخت پولی مناسب به یک کیبورد گیمینگ کوچک با کلیدهای مکانیکال دست پیدا کنید، انتخاب این کیبورد می‌تواند خرید مناسبی به حساب بیاید.

 

قیمت کیبورد مکانیکال گیمینگ پرودو مدل PDX214

 

کیبورد مکانیکال Keychron K10

بهترین کیبورد مکانیکال اقتصادی، کیبورد Keychron K10

کیبورد Keychain K10 یکی از بهترین کیبوردهای اقتصادی جهان است که با ویژگی‌های به نسبت متفاوتی راهی بازار جهانی شده است. یکی از ویژگی‌های متفاوت این کیبورد اتصال همزمان آن به 3 دستگاه متفاوت است یعنی می‌توان آن را همزمان به لپ تاپ، تبلت و گوشی متصل کرد. سازگاری این کیبورد با دو سیستم عامل Windows و MacOS یکی دیگر از قابلیت‌های مثبت آن به شمار می‌رود. کیبورد Keychron K10 با 3 نوع سوییچ متفاوت خطی، کلیکی و لمسی در بازار به فروش می‌رسد و شما می‌توانید با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی از 3 نوع آن را انتخاب کنید. کلیدهای کیبورد دارای نور پس زمینه هستند و امکان تغییر تنظیمات و شخصی سازی برای آن‌ها وجود دارد. برای اتصال کیبورد Keychron K10 نیازی به استفاده از سیم نیست و کیبورد با استفاده از بلوتوث به سایر دستگاه‌ها متصل می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شود.

کیبورد تسکو مدل TK8022

"</p

تسکو TK8022 یکی از بهترین کیبورد های مکانیکال ارزان قیمت است که توسط شرکت تسکو ساخته شده و می‌توان لقب بهترین کیبورد مکانیکال اقتصادی برای تایپ در سال 1402 را به آن اختصاص داد. این کیبورد  با استفاده از یک سیم 150 سانتی‌متری به انواع سیستم‌ها متصل می‌شود و به کاربر اجازه می‌دهد تا تایپ متفاوتی را با یک کیبورد 104 کلیدی تجربه کند. برای استفاده از این کیبورد نیازی به نصب برنامه خاصی روی سیستم نیست و پس از اتصال کابل کیبورد به آسانی قابل استفاده است. از دیگر مزایای این کیبورد ارزان قیمت مناسب تایپ می‌توان به مقاومت آن در برابر مایعات و روکش پلاستیکی مناسب استفاده دست کاربر اشاره کرد.

 

جدیدترین مدل های کیبورد تسکو را می توانید از تکنولایف بخرید

 

سخن آخر

اگر در فکر خرید کیبورد مکانیکال برای گیم یا تایپ کردن هستید، بهتر است پیش از پرداخت پول به نکاتی مانند نوع سوییچ به کار رفته در کلیدها، میزان صدای کلیدها، ارگونومی و نحوه اتصال کیبورد به سیستم‌ها توجه کنید تا بتوانید به یکی از بهترین کیبورد های مکانیکال دست پیدا کنید. از اینکه تا پایان این مقاله از تکنولایف همراه ما بودید از شما متشکریم. اگر تجربه‌ای در خرید کیبورد مکانیکال داشته‌اید یا در فکر خرید یکی از مدل‌های معرفی شده هستید، خوشحال می‌شویم تا نظر خود را با نوشتن در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

کیبورد مکانیکال برای بازی بهتر است یا تایپ کردن؟

اکثر کیبوردهای گیمینگ از نوع مکانیکال هستند؛ اما کیبوردهایی مانند کیبورد NuPhy Air75 و کیبورد POP KEYS with Emoji Keys برای تایپ کردن بسیار مناسب هستند.

بهترین کیبورد مکانیکال گیمینگ کدام است؟

در حال حاضر کیبورد گیمینگ BlackWidow V3 Pro یکی از مدل های برتر 2023 شناخته شده است.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86%db%8c%da%a9%d8%a7%d9%84/
ads
ads