داغ ترین ها :
دلیل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند

دلیل عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند

یکی از قابلیت‌های بسیار جذاب ساعت‌ها و دستبندهای هوشمند این است که شما اعلان دریافتی به روی گوشی را به روی ساعت نیز دریافت می‌کنید و می‌توانید به صورت دائمی در جریان نوتیفیکیشن‌های دریافتی باشید، حتی زمانی که در کنار گوشی نیستید. برخی از مواقع به دلایل مختلفی ممکن است دریافت اعلان با مشکل مواجه شود. در ادامه قصد داریم به علت عدم نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند بپردازیم و سپس راه حل‌های موجود را بیان کنیم.

علت نمایش ندادن نوتیفیکیشن در ساعت‌های هوشمند چیست؟

این اتفاق ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد و در ادامه به تمامی موارد خواهیم پرداخت.

مطمئن شوید که بلوتوث روشن باشد

راه ارتباطی گوشی با ساعت هوشمند بلوتوث است، پس قطعا در صورت خاموش بودن بلوتوث گوشی، هیچ نوتیفیکیشنی دریافت نمی‌شود. پس در اولین اقدام مطمئن شوید که بلوتوث روشن باشد. برای این کار می‌توانید از طریق کنترل سنتر به روی آیکون بلوتوث کلیک کنید.

همچنین اگر ساعت شما امکان خاموش و روشن کردن بلوتوث را دارد، حتما از روشن بودن بلوتوث ساعت نیز اطمینان حاصل کنید.

مطمئن شوید حالت DND خاموش باشد

حالت DND مخفف عبارت Do Not Disturb است. این قابلیت هم به روی ساعت هوشمند هست و هم به روی گوشی‌های هوشمند. این ویژگی برای زمانی است که شما می‌خواهید به روی کارهای خود تمرکز کنید و نمی‌خواهید هیچ چیزی از جمله اعلانات گوشی یا ساعت مزاحم شما شود.

در صورت روشن بودن این قابلیت به روی ساعت یا به روی گوشی دیگر نوتیفیکیشن دریافت نخواهید کرد. قابلیت DND را می‌توانید از طریق کنترل سنتر گوشی خود خاموش کنید و در ساعت هوشمند نیز بسته به برند می‌توانید از تنظیمات یا کنترل سنتر کمک بگیرید.

 

مطمئن شوید برنامه ساعت به اعلان‌ها دسترسی داشته باشد

ساعت‌ها یا دستبندهای هوشمند دارای یک برنامه هستند که به روی گوشی نصب می‌شود و در آن تنظیمات مختلف وجود دارد. این برنامه برای این که بتواند اعلان‌های گوشی را به روی ساعت انتقال دهد نیاز دارید تا به بخش نوتیفیکیشن گوشی شما دسترسی داشته باشد.

 

 

مطمئن شوید که تنظیمات بخش باتری درست باشد

گوشی‌های مختلف برای نظارت بیشتر به روی مصرف باتری، تنظیمات به خصوصی دارند. این محصولات بسته به استفاده شما برنامه‌های مختلف را در دسته بندی‌های مختلفی قرار می‌دهند. یکی از این بخش‌ها برای برنامه‌هایی است که استفاده محدودی دارند و به همین جهت دیگر اپلیکیشن‌های این لیست اجازه دسترسی به پس‌زمینه را ندارند.

اگر برنامه ساعت شما در بخش Deep sleep (یا هر نام دیگری که در گوشی شما دارد) قرار گرفته باشد قطعا اعلانی دریافت نخواهید کرد؛ چرا که برنامه به پس‌زمینه دسترسی ندارد و نمی‌تواند اعلان‌ها را بخواند و به روی ساعت انتقال دهد.

 

 

برنامه ساعت را در رم قفل کنید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن مطمئن شوید که برنامه ساعت شما دسترسی کاملی به پس‌زمینه دارد، این است که آن را در حافظه رم قفل کنید. برای این کار برنامه را در رم باز کرده و بسته به برند گوشی آن را قفل کنید. در برند سامسونگ کافیست به روی لوگوی بالای برنامه کلیک کنید و keep open را بزنید و در برند شیائومی نیز باید دست خود را به روی برنامه در حافظه رم نگه دارید تا گزینه‌ها نمایش داده شوند.

مطمئن شوید که تنظیمات درون برنامه ساعت درست باشد

هر ساعت یا دستبند هوشمندی یک برنامه مرتبط به روی گوشی دارد. درون این برنامه تنظیمات مختلفی دیده می‌شود که بخشی از آن مربوط به دریافت اعلان‌ها است. همچنین شما می‌توانید مشخص کنید که اعلان‌های دریافتی به روی ساعت یا دستبند از طرف چه برنامه‌هایی باشند. حتما مطمئن شوید که تنظیمات این بخش درست باشد.

حالت ذخیره باتری را خاموش کنید

به روی ساعت‌ها و برخی از دستبندهای هوشمند گزینه Battery saver دیده می‌شود. این قابلیت با محدود کردن برخی از ویژگی‌ها باعث می‌شود تا باتری بیشتر دوام بیاورد. همین اتفاق ممکن است سبب شود تا دریافت اعلان نیز با مشکل مواجه شود و پیشنهاد می‌کنیم در صورت وجود مشکل حتما این گزینه را خاموش کنید.

جمع بندی

در این مطلب به شما نحوه فعال سازی نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند را توضیح دادیم و مشکلات احتمالی را نیز بیان کردیم. با مرور موارد گفته شده در متن قطعا مشکل شما برطرف خواهد شد.

سوالات متداول

چرا نمایش نوتیفیکیشن در ساعت هوشمند با مشکل مواجه می‌شود؟ این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در مطلب به طور کامل به آن پرداخته شده است. مواردی چون خاموش بودن بلوتوث، عدم دسترسی برنامه ساعت به بخش اعلانات و برخی از موارد دیگر.

چگونه مشکل عدم دریافت اعلان به روی ساعت را حل کنم؟ در متن موارد زیادی اشاره شده است و شما باید تمامی موارد را یک به یک امتحان کنید تا مشکل حل شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%af%d9%84%db%8c%d9%84-%d8%b9%d8%af%d9%85-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%86%d9%88%d8%aa%db%8c%d9%81%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa/
ads
ads