داغ ترین ها :
راهنمای خرید اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز

یکی از پر استفاده‌ترین لوازم در آشپزخانه اجاق گاز است. خرید و انتخاب اجاق گاز مناسب موضوعی ضروری تلقی می‌شود. برای انتخاب بهترین اجاق گاز موارد زیادی است که باید به آن‌ها توجه کنید. در ادامه تمامی مواردی را که هنگام خرید اجاق گاز اهمیت دارد به همراه انواع مختلف اجاق گاز معرفی کردیم. در صورتی که نیاز به راهنمای خرید اجاق گاز خوب دارید مطلب زیر را مطالعه کنید.

 

خرید انواع اجاق گاز در تکنولایف: قیمت اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز

اولین موردی که هنگام خرید اجاق گاز باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید انواع مختلف آن است. از انواع اجاق گاز می‌توان به مدل‌های اجاق گاز صفحه‌ ای، اجاق گاز فردار، اجاق گاز رومیزی، اجاق گاز توکار و اجاق گاز برقی اشاره کرد.

انواع جنس اجاق گاز

اجاق گازها با توجه به مدل، قیمت و کارایی از جنس‌های مختلفی برخوردار شده‌اند. اجاق گازها را می‌توانید در جنس‌های استیل، سرامیکی، شیشه‌ای و ترکیبی از چند جنس خریداری کنید.

اجاق گاز استیل: اجاق گاز استیل به دلیل کیفیت بالا و عمر طولانی‌تر طرفداران بیشتری نسبت به سایر جنس‌ها دارد. اجاق گازهای استیل را می‌توانید با دو طراحی متفاوت ساده و آج‌دار خریداری کنید. مواد غذایی به راحتی روی استیل نمی‌چسبند و به راحتی می‌توانید گاز استیل را تمیز کنید.

اجاق گاز سرامیکی: اجاق گازهای سرامیکی گرما را به خود جذب نمی‌کنند و به دلیل داشتن سطح صاف امکان تمیز کردن آن‌ها بسیار راحت است. با ریختن آب داغ روی سطح بدنه آن نیز ترک و آسیبی به سرامیک وارد نمی‌شود.

اجاق گاز شیشه‌ای: اجاق گازهای شیشه‌ای صفحه‌ای از جنس شیشه دارند که در برابر حرارت و ضربه مقاوم است. این نوع اجاق گاز به سرعت کثیف می‌شود و بعد از هر بار استفاده باید آن را به خوبی تمیز کنید.

اجاق گاز شیشه‌ای و استیل: این نوع اجاق گاز از هر دو جنس استیل و شیشه بهره‌مند شده است و معمولا صفحه آن شیشه‌ای و بدنه‌ای از جنس استیل دارد.

 

 

نکاتی که قبل از خرید اجاق گاز باید به آن‌ها توجه کنید

پس از اینکه با انواع اجاق گاز و جنس‌هایی که برای آن در نظر گرفته می‌شود آشنا شدید نوبت توجه به یک سری نکات در رابطه با داشتن خریدی درست است. در ادامه درباره راهنمای خرید اجاق گاز مناسب برای شما صحبت خواهیم کرد.

مدل

اولین موردی که در خرید اجاق گاز اهمیت دارد انتخاب مدل درست آن است. همانطور که در ابتدای مقاله نیز گفتیم اجاق گازها در مدل‌های رومیزی، فردار و برقی تولید می‌شوند. برای انتخاب بین این سه مدل نیاز دارید که اطلاعات دقیقی از نیازهایتان و آشپزخانه داشته باشید. در صورتی که فضای کمی در اختیار دارد و یک فر جداگانه نیز خریداری کرده‌اید اجاق گاز صفحه‌ای انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما خواهد بود. در صورتی که فضای زیادی داخل آشپزخانه دارید و علاقه زیادی نیز به پختن شیرینی، مرغ سوخاری و پیتزا دارید بهتر است از گاز فردار استفاده کنید.

جنس بدنه

درباره جنس‌های مختلفی که برای یک اجاق گاز در نظر گرفته می‌شود نیز به طور مفصل توضیح داده‌ایم. جنس نیز یکی دیگر از موارد حائز اهمیت هنگام خریدن اجاق گاز است که با سهولت در تمیزی و استفاده از گاز رابطه مستقیمی دارد.

ابعاد و اندازه

انتخاب اندازه اجاق گاز نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. اجاق گاز باید متناسب با فضای خالی آشپزخانه باشد و درصورت بزرگ بودن و جاگیر بودن کارایی برای شما نخواهد داشت؛ همچنین هنگام خرید اجاق گاز باید به تعداد نفرات اعضای خانواده نیز توجه کنید. برای مثال اجاق گازهای 2 شعله برای خانواده‌ای با 7 نفر جمعیت اصلا مناسب نیست.

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین مارک فر توکار

 

ایمنی و ترموکوبل

داشتن ترموکوبل برای شما ویژگی بسیار کاربردی خواهد بود. با این قابلیت در صورت خاموش شدن ناگهانی شعله گاز قطع می‌شود و از خطر آتش سوزی جلوگیری می‌کند. مورد دیگری که گازهای امروزی به آن مجهز هستند داشتن قفل کودکان است. با فعال کردن این قابلیت دیگر کودکان نمی‌توانند گاز را روشن کنند و ایمنی آن‌ها فراهم می‌شود.

اندازه شعله‌های گاز

تنوع در اندازه شعله‌های فر نیز از دیگر موارد قابل توجه محسوب می‌شود. داشتن شعله‌های متنوع امکان پخت و پز با قابلمه‌هایی با سایزهای مختلف و حجم متفاوت غذا را امکان می‌سازد.

 

 

ویژگی‌های پخت و پز اجاق گاز

اجاق گازهای جدید از قابلیت‌های متنوع پخت و پز برخوردار شده‌اند. در صورتی که نیاز به اجاق گازی دارید که کامل باشد و ویژگی‌های زیادی را درون خود جای داده باشد به داشتن موارد زیر توجه کنید.

قابلیت تمیز کنندگی خودکار و خود تمیز کنندگی: یکی از مشکلاتی که بعد از استفاده از فر مشکل بزرگی برای بیشتر افراد محسوب می‌شود تمیز کردن آن است. فرهای امروزی و پیشرفته قابلیتی دارند که با بالا بردن بیش از حد دما مواد باقیمانده درون خود را می‌سوزاند و به راحتی تنها با استفاده از یک دستمال می‌توانید کثیفی‌های باقیمانده درون فر را تمیز کنید.

ویژگی‌های هوشمند: اجاق گازهای هوشمند قابلیت اتصال به وای فای را دارند و امکانات متعددی را در اختیارتان قرار می‌دهند. با استفاده از کنترل از راه درو شعله‌ها و کارکرد اجاق گاز می‌توانید اقدام به پخت چندین غذای مختلف کنید. مصرف انرژی گازهای هوشمند نسبت به بقیه مدل‌ها نیز کمتر است.

داشتن فن: برخی از مدل‌های جدید اجاق گاز فن دارند. داشتن فن به پخش بهتر و بیشتر دما کمک می‌کند و گرما را به طور درستی بین مواد در حال پخت تقسیم می‌کند.

داشتن قابلیت گریل: با استفاده از این قابلیت می‌توانید غذاهای برشته‌تری بپزید و از آن نهایت لذت را ببرید.

موارد بسیار زیاد دیگری وجود دارد که امروزه اجاق گازها از آن‌ها بهره‌مند شده‌اند؛ بنابراین قبل از خرید اجاق گاز با تحقیق درباره قابلیت‌ها و ویژگی‌های آن می‌توانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.

 

 

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی

  • اشغال کردن فضای کم
  • موجود در مدل های برقی
  • تنوع در جنس صفحه

اجاق گاز صفحه ای که به آن اجاق گاز توکار یا رومیزی نیز می‌گویند روی کابینت نصب می‌شود. این مدل از جنس‌های متفاوت استیل، شیشه و سرامیک ساخته شده و قابلیت جا به جایی ندارد. تعداد شله‌هایی که برای این مدل در نظر می‌گیرند معمولا بین 1 تا 6 شعله است. مزایای استفاده از این نوع اجاق گاز این است که فضای کمتری نسبت به سایر مدل‌ها اشغال می‌کند. بیشتر اجاق گازهای توکار موجود در بازار با گاز کار می‌کنند؛ اما در صورت نیاز می‌توانید مدل‌‌های برقی آن را نیز پیدا کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
راهنمای خرید یخچال

 

راهنمای خرید اجاق گاز فردار

  • امکان پخت و پز کیک و شیرینی
  • داشتن 4 الی 6 شعله

گازهای فردار علاوه بر داشتن شعله‌های مخصوص پخت و پز در بخش پایینی فضایی برای پختن شیرینی و غذاهایی که نیاز به فر دارند، دارد. این نوع اجاق گاز نسبت به صفحه‌ای فضای بیشتری را اشغال می‌کند و مناسب افرادی است که در آشپزخانه فضای بیشتری در اختیار دارند. این محصول معمولا بین 4 الی 6 شعله دارد و فر در فضایی زیر شعله‌ها قرار می‌گیرد. در صورتی که قصد خرید اجاق گاز فردار را دارید به موارد تعداد سینی‌های مخصوص فر، قابلیت چرخش مرغ، داشتن درب شیشه‌ای و نحوه تنظیم دمای آن توجه کنید.

 

 

راهنمای خرید اجاق گاز برقی

  • استفاده از المنت به جای سر شعله
  • استفاده از برق و عدم نیاز به لوله کشی گاز

اجاق گاز برقی تنها با برق کار می‌کند و همانند مدل‌های دیگر سر شعله‌ای روی صفحه آن دیده نمی‌شود. در این مدل اجاق گاز به جای استفاده از سر شعله از المنت هات پلیت استفاده شده است. مدل نصب این مدل اجاق گاز نیز رومیزی است و فضای کمی را اشغال می‌کند. شعله‌های در نظر گرفته شده برای این اجاق 2 عدد در نظر گرفته شده است؛ اما در مدل‌های خارجی می‌توانید تا 5 مدل شعله را نیز پیدا کنید. صفحه‌ای که برای ساخت این اجاق در نظر گرفته شده معمولا جنسی از شیشه دارد؛ اما اجاق گاز برقی در جنس‌های استیل و لعابی نیز در دسترس است.

جمع بندی

تمامی موضوعات و مواردی را که باید هنگام خرید اجاق گاز به آن‌ها توجه داشته باشید در این مطلب عنوان شد. اجاق گاز یکی از وسایل ضروری آشپزخانه محسوب می‌شود که انتخاب درست آن موضوعی مهم است. هنگام خرید اجاق گاز باید به بودجه، نیاز و فضای خالی آشپزخانه توجه کنید. در صورتی که در این زمینه سوال یا پیشنهادی دارید از بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از مهمترین نکات قبل از خرید اجاق گاز چیست؟

از مهمترین موارد که قبل از خرید اجاق گاز باید به آن توجه کنید میزان فضای خالی آشپزخانه و مدل اجاق گاز است.

اجاق گاز خوب چه ویژگی دارد؟

یک اجاق گاز خوب از ایمنی بالایی برخوردار شده و با داشتن قابلیت‌های متنوع می‌تواند پاسخگوی نیازهای متفاوت شما باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%a7%d9%87%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%d8%ac%d8%a7%d9%82-%da%af%d8%a7%d8%b2/
ads
ads