داغ ترین ها :
آموزش کامل و مرحله به مرحله نصب بازی روی ps5

آموزش کامل و مرحله به مرحله نصب بازی روی ps5

اگر شما هم از کاربران جدید پلی استیشن 5 هستید، احتمالا نصب بازی PS5 اولین چیزی است که دوست دارید یاد بگیرید. ما در این مقاله قرار است به آموزش نصب بازی روی PS5 بپردازیم. پلی استیشن 5، جدیدترین کنسول بازی شرکت سونی (Sony)، تجربه‌ای بی‌نظیر را از بازی‌های ویدیویی ارائه می‌دهد و می‌تواند به بهترین شکل شما را با نسل نهم بازی‌ها همراه کند. چه طرفدار بازی‌های اکشن و هیجان‌انگیز باشید چه آثار ورزشی یا نقش‌آفرینی را دوست داشته باشید، کنسول جدید این شرکت رضایت شما را جلب خواهد کرد.

در هر صورت اگر برای تجربه بازی‌های ویدیویی به سراغ مدل دیجیتالی پلی استیشن 5 رفته‌اید یا قصد داریم اکثر آثار را از PlayStation Store تهیه کنید، بهتر است نحوه دانلود و نصب بازی روی PS5 را یاد بگیرید. ما در ادامه این مطلب شما را با نحوه نصب بازی PS5 آشنا می‌کنیم تا بتوانید به راحتی از تجربه بازی‌های ویدیویی لذت ببرید. پس اگر به دنبال آموزش نصب بازی PS5 هستید، با ما همراه باشید.

روش های مختلف نصب بازی روی PS5

در این مقاله قصد داریم به 5 روش برای نصب بازی PS5 قانونی اشاره کنیم. تفاوتی ندارد که به سراغ کدام روش می‌روید، در هر صورت قادر به نصب و راه‌اندازی بازی‌های مورد نظرتان خواهید بود. پس با دقت این راهنمای کامل را مطالعه کنید تا بتوانید بدون دردسر دست به نصب بازی روی PS5 دیجیتال بزنید.

  1. بازی را از طریق PSN خریده و دانلود کنید

اگر یک بازی یا DLC (محتوای قابل‌دانلود) را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کرده باشید، می‌توانید به راحتی آن را دانلود کنید. فقط کافی است در پنجره مربوطه روی گزینه Download را بزنید. اگر چندین بازی را خریده‌اید هم می‌توانید با زدن گزینه Download All به صورت هم‌زمان همه را دانلود کنید.

دانلود و نصب بازی ps5 از psn

بسته به بازی مورد نظرتان می‌توانید از این طریق نسخه پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 را انتخاب کنید. اگر مشکلی مربوط با سازگاری فایل‌های سیو ندارید پیشنهاد می‌کنیم همیشه به سراغ نصب بازی PS5 بروید تا از نظر عملکرد اجرایی و گرافیکی تجربه‌ی بهتری داشته باشید.

در صورتی که می‌خواهید ببینید دانلودها چقدر تا تکمیل شدن فاصله دارند، باید دکمه PS روی دسته DualSense را فشار دهید و Downloads/Uploads را انتخاب کنید. سپس از بین آثاری که در صف دانلود قرار دارند، به سراغ بازی مورد نظرتان بروید. پس از دانلود، سیستم به صورت خودکار دست به نصب بازی روی PS5 می‌زند. معمولا فرآیند نصب زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در واقع اگر می‌خواهید بدانید نصب بازی PS5 چقدر طول می‌کشد، باید بگوییم که این موضوع بسته به هر اثر متفاوت است؛ اما به طور کلی این فرآیند معمولا بیش‌تر از نیم ساعت طول نمی‌کشد.

نصب بازی روی ps5 دیجیتال

 

پیشنهاد مطالعه:
آموزش ساخت اکانت ps5

 

  1. دانلود و نصب بازی های ps5 از طریق Game Library

Game Library در پلی استیشن 5 جایی است که می‌توانید از آن جا به تمام بازی‌هایی که روی حساب کاربری‌تان قرار دارند، دسترسی داشته باشید. دانلود آثاری که پیش‌تر خریده‌اید یا به Library اضافه کرده‌اید (نظیر بازی‌هایی که از طریق PlayStation Plus دریافت کرده‌اید) اصلا کار دشواری نیست.

برای این کار کافی است وارد بخش Game Library شده و بازی موردنظرتان را پیدا کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید از این جا دست به دانلود آثار موردنظرتان بزنید و به نصب بازی PS5 بپردازید.

  1. از قسمت چپ صفحه خانگی پلی استیشن 5 به سراغ Game Library بروید.

دانلود و نصب بازی ps5 از طریق game library

  1. حالا وارد زبانه Your Collection شوید و بازی موردنظرتان را انتخاب کنید.

نصب بازی ps5 در game library بخش collection

نکته: اگر می‌خواهید فقط بازی‌هایی را ببینید که از فروشگاه پلی استیشن خریده‌اید، روی آیکون فیلتر کلیک کرده (از قسمت سمت راست صفحه) و Source را مشخص کنید. در صورتی که اشتراک پلی استیشن پلاس دارید و بازی‌های این سرویس را می‌خواهید ببینید هم باید Source را به PlayStation Plus تغییر دهید.

  1. Download را انتخاب کنید.

دانلود و نصب بازی های ps5

 

پیشنهاد مطالعه:
بهترین بازی های ps5

 

  1. از طریق فروشگاه پلی استیشن بازی‌های خریداری شده را جستجو و دانلود کنید

یک راه دیگر برای دانلود بازی‌هایی که از قبل خریده‌اید هم این است که از طریق فروشگاه پلی استیشن به دنبال آن‌ها گشته و مستقیما از همان‌جا دریافت‌شان کنید.

  1. برای نصب بازی روی PS5 دیجیتال از طریق صفحه خانگی کنسول‌تان به سراغ فروشگاه پلی استیشن بروید و از بالا سمت راست آیکون مربوط به جستجو را انتخاب کنید.

نصب بازی روی ps5 دیجیتال

  1. حالا نام بازی موردنظرتان را وارد کنید تا بتوانید به صفحه مخصوص آن در فروشگاه بروید. اگر قبلا بازی را خریده باشید، گزینه Download را در این صفحه خواهید دید. با زدن این گزینه بازی به لیست Downloads/Uploads اضافه می‌شود.

دانلود و نصب بازی ps5 از playstation store

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن 5 را می توانید از تکنولایف بخرید

 

  1. از اپلیکیشن پلی استیشن برای دانلود و نصب بازی PS5 استفاده کنید

نسخه اندروید و iOS برنامه پلی استیشن به شما اجازه می‌دهد بخش‌های مختلف کنسول‌تان را شخصی‌سازی کنید. علاوه بر این، به لطف این اپ شما قادر به دانلود از راه دور بازی‌ها هم خواهید بود. در ادامه ما نحوه نصب بازی PS5 با این روش را آموزش خواهید داد (پیش‌فرض ما این است که قبلا تنظیمات اولیه را انجام داده‌اید):

  1. اپ پلی استیشن را باز کنید.
  2. به زبانه Game Library بروید.
  3. حالا گزینه Games و سپس Purchased را انتخاب کنید.
  4. به سراغ اثری بروید که قصد دانلودش را دارید.
  5. حالا گزینه Download to Console را انتخاب کنید.

اپلیکیشن پلی استیشن برای دانلود و نصب بازی ps5

در این حالت پس از روشن کردن کنسول فرآیند دانلود آغاز می‌شود. قابل ذکر است که این امر در صورتی که کنسول روی حالت Rest Mode هم باشد رخ خواهد داد. شما پس از خرید بازی از طریق زبانه PS Store در این برنامه هم می‌توانید دست به دانلود و نصب بازی روی PS5 بزنید.

 

 

اگر هنوز اپلیکیشن پلی استیشن را روی گوشی موبایل‌تان تنظیم نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنید اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. اپ پلی استیشن را از طریق Google Play Store (برای اندروید) یا Apple App Store (برای iOS) دانلود کنید.
  2. این برنامه را باز کرده و از طریق اطلاعات مربوط به حساب کاربری‌تان وارد آن شوید.
  3. در زیر زبانه Play، آیکون Settings را از قسمت بالا سمت راست صفحه انتخاب کنید.
  4. سپس به Console Management رفته و پس از آن به سراغ Sign In on PS5 بروید.
  5. پلی استیشن 5 خود را انتخاب کرده و گزینه Confirm را بزنید.

 

انواع دسته ps5 را در طرح های مختلف می توانید از تکنولایف بخرید

 

5. از طریق مرورگر بازی‌ها را دانلود کنید

یک راه دیگر که باید در آموزش نصب بازی PS5 به اشاره کنیم، استفاده از مرورگر است. در واقع شما از طریق نسخه وب فروشگاه پلی استیشن که با کامپیوتر و گوشی‌های موبایل به راحتی در دسترس است، می‌توانید بدون دردسر دست به دانلود و نصب بازی روی PS5 بزنید. برای این کار فقط باید از طریق مرورگر روی پی سی، مک، گوشی‌های اندرویدی یا آیفون‌ها با اطلاعات مربوط به حساب کاربری‌تان، وارد صفحه فروشگاه پلی استیشن شوید. سپس اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. از قسمت بالا سمت راست صفحه روی تصویر پروفایل‌تان کلیک کنید و به سراغ Game Library بروید.

دانلود و نصب بازی ps5 از طریق مرورگر

  1. زبانه Purchased را انتخاب کرده (یا اگر بازی‌های پی اس پلاس را می‌خواهید به سراغ زبانه PlayStation Plus بروید) و اثری که قصد دانلودش را دارید، انتخاب کنید.

آموزش نصب بازی ps5 از طریق مرورگر

  1. Download from Library را انتخاب کنید.

نصب بازی ps5 قانونی

اگر کنسول‌تان در حالت Rest Mode بوده و به اینترنت متصل باشد، پس از اقدامات فوق دانلود اثر شروع شده و پس از آن می‌توان دست به نصب بازی PS5 زد. در غیر این صورت پس از روشن کردن کنسول این فرآیند آغاز می‌شود. قابل ذکر است که شما از طریق نسخه وب هم می‌توانید بازی‌ها را خریداری کنید.

این بود 5 روش برای دانلود و نصب بازی روی PS5. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. نظر شما درباره کنسول نسل نهمی سونی چیست؟ از مدل جدید آن چه انتظاراتی دارید؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. هادی

    سلام اکانت من افلاین هست میتونم تو فروشگاه بازی دانلود کنم

    بهم گفتن بازی ها قفل میشه اگه وصلش کنی به اینترنت

  2. امیر

    سلام خسته نباشید.
    من برای ریختن بازی باید سه تا انتخاب کنم و بغیه حافظه رو خود ps خودش رندوم بازی میریزه البت تو بیرون خودم امتحان نکردم این مسله رو نمیشه کاریش کرد مثلا بجای ۲میل برای خرید اکانت مثلا ۳میل پرداخت کنم که همه ی بازی هارو به انتخاب خودم بریزم؟
    یا همین جوری بخوام خودم دانلود کنم میشع؟

  3. محمد زند وکیل

    ما اکانت قانونی خریدیم خوشبختانه با این محتوای کامل شما تونستیم فعالش کنیم .

  4. میلاد

    با user1به اینترنت وصل شم بازی دانلود کنم یا باید اکانت بسازم

    1. آیدین

      پاسخ به میلاد

      نه نمیشه
  5. مهیار

    عالی
    خوش مان امد

  6. amin

    سلام خسته نباشید بسیار نکته های مفید و خوبی بود من برای خرید از اکانت سایت ریپیر رام استفاده کردم خوب بود پیشنهاد میشه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c-ps5/
ads
ads