داغ ترین ها :
نحوه تایپ و جای ویرگول در کیبورد فارسی و انگلیسی

نحوه تایپ و جای ویرگول در کیبورد فارسی و انگلیسی

نویسنده هستید یا تایپیست؟ مهندس یا پژوهشگر؟ هر کدام که باشید، اگر تا به حال گذرتان به نوشتن داخل word و docs رسیده باشد، قطعا پیدا کردن و دانستن نحوه تایپ و جای ویرگول در کیبورد فارسی و انگلیسی برای شما دغدغه شده است؛ پس تا پایان همراه ما باشید و به اصولی نوشتن مقاله‌ها و نوشته‌های خود با رعایت علائم نگارشی مثل ویرگول و نقطه ویرگول کمک کنید.

ویرگول در کیبورد فارسی ویندوز 10

در حقیقت جایگاه ویرگول در طی آپدیت‌ها و به بازار آمدن نسخه‌های جدید ویندوز تغییر نکرده است، به همین دلیل جایگاه ویرگول در کیبورد فارسی در ویندوز 7 و بعدتر از آن هم همواره ثابت است. جایگاه علامت ویرگول در کیبورد تنها بستگی به یک مولفه دارد که آن هم نوع کیبورد است؛ به دلیل اینکه محل قرارگیری ویرگول در کیبورد استاندارد (Standard) با کیبورد فارسی (Persian keyboard) متفاوت است، این مسئله مهم می‌شود که شما برای نوشتن کدام نوع کیبورد را انتخاب کنید. زیرا به جز ویرگول علائم و حروف دیگری هم مثل نقطه ویرگول، نیم فاصله، حرف پ و اسپیس یا همان ایجاد فاصله هم در این دو نوع کیبورد متفاوت هستند.

جایگاه ویرگول در ورد با کیبورد استاندارد فارسی

ویرگول در ورد با کیبورد استاندارد فارسی

جایگاه ویرگول در کیبورد کامپیوتری که از کیبورد استاندارد استفاده می‌کند و سیستم عامل آن ویندوز است؛ حاصل استفاده از دو کلید به صورت همزمان است. دسترسی به ویرگول روی کیبورد استاندارد به این صورت است که ابتدا کلید شیفت (Shift) را فشار دهید، سپس بدون رها کردن شیفت عدد 7 از اعداد بالای کیبورد را فشار دهید. بعد از رها کردن کلیدها مشاهده می‌کنید که ویرگول ایجاد شده است.

 

انواع کیبورد کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

جایگاه ویرگول در کیبورد لپ تاپ (کیبورد فارسی)

ویرگول در کیبورد لپ تاپ

اگر در سیستم عامل ویندوز از کیبورد استاندارد استفاده نمی‌کنید و برای ساعت‌ها تایپ از کیبورد فارسی (Persian keyboard) ست شده روی لپ تاپ استفاده می‌کنید، برای دسترسی به ویرگول باید ابتدا همان کلید شیفت معروف را فشار دهید و در حالیکه آن را رها نکرده‌اید، (کلید T یا همان ف در کیبورد فارسی) را فشار دهید، بعد از رها کردن ویرگول در جمله شما می‌نشیند.

 

 

ویرگول در کیبورد فارسی مک

ویرگول در کیبورد فارسی مک

اگر سیستم شما یکی از مدل‌های مک بوک اپل است و الان برای نوشتن به دنبال پیدا کردن علائم نگارشی مثل ویرگول هستید، باید بدانید که اپل روی سیستم‌های خودش به صورت خودکار از کیبورد استاندارد استفاده کرده است؛ به همین دلیل روش دست یابی به ویرگول در کیبورد مک بوک همان کلید شیفت و عدد 7 است. ابتدا Shift (هیچ تفاوتی ندارد که کلید شیفت سمت چپ کیبورد را انتخاب کنید یا سمت راست را) را فشار دهید و بعد از آن روی کلید 7 بزنید تا ویرگول ایجاد شود.

 

 

ویرگول در کیبورد لینوکس

جایگاه ویرگول در کیبورد لینکوس به این صورت است که شما در تایپ فارسی باید از 2 کلید Shift و 7 استفاده کنید. در واقع کیبوردی که برای تایپ فارسی در سیستم عامل لینوکس به صورت دیفالت قرار دارد، کیبورد استاندارد فارسی است.

ویرگول برعکس در کیبورد

ویرگول برعکس هم یکی دیگر از علائم نگارشی است که برای استفاده از آن در کیبورد فارسی (Persian Keyboard) باید مانند همیشه ابتدا کلید شیفت (Shift) را نگه دارید و بعد از آن روی کلید U یا همان (ع فارسی) ضربه بزنید. اینطوری می‌توانید به (,) برسید.

ویرگول در کیبورد انگلیسی

ویرگول در کیبورد انگلیسی

از آنجایی که در تمامی زبان‌ها علائم نگارشی وجود دارند، زبان انگلیسی هم ویرگول دارد که برای پیدا کردن آن در کیبورد نیازی نیست تا مثل زبان فارسی همزمان 2 کلید را فشار دهید، زیرا روی کیبوردها به صورت جداگانه یک کلید برای ویرگول قرار دارد. در پایین‌ترین ردیف کیبورد کلیدی که در کنار کلید حرف M قرار دارد، جایگاه ویرگول در کیبورد انگلیسی است.

نقطه ویرگول در کیبورد

یکی دیگر از علائم نگارشی که مانند ویرگول پرتکرار است، نقطه ویرگول است. از لحاظ نگارش از نقطه ویرگول زمانی استفاده می‌کنند که جمله‌ای مستقل به پایان می‌رسد؛ اما نویسنده قصد دارد تا برای این جمله به پایان رسیده یک جمله دیگری برای توضیح بنویسد و همچنان آن را بسط دهد، به همین دلیل از نقطه ویرگول استفاده می‌کنند. حال سوال اینجاست که جایگاه نقطه ویرگول در کیبورد کجاست؟

نقطه ویرگول در کیبورد فارسی کجا قرار دارد؟

جایگاه نقطه ویرگول در کیبورد فارسی به این بستگی دارد که برای نوشتن از کیبورد استاندارد استفاده می‌کنید یا کیبورد فارسی (غیر استاندارد)، به همین دلیل ابتدا نوع کیبورد را از نوار پایین لپ تاپ و کامپیوترتان چک کنید تا در ادامه بدانید که کدام یک از راه حل‌ها برای شماست.

 

 

جایگاه نقطه ویرگول در کیبورد فارسی غیر استاندارد

نقطه ویرگول در کیبورد فارسی غیر استاندارد

برای نقطه ویرگول در تایپ فارسی با کیبورد غیر استاندارد کاملا شبیه به ویرگول ابتدا نیاز به کلید شیفت (Shift) دارید. کلید شیفت و بعد از آن حرف Y را همزمان بگیرید تا نقطه ویرگول (؛) در جمله ایجاد شود.

جایگاه نقطه ویرگول در کیبورد فارسی استاندارد

نقطه ویرگول در کیبورد فارسی استاندارد

نقطه ویرگول در کیبورد فارسی استاندارد در قالب استفاده همزمان از کلیدهای شیفت و کوتیشن انگلیسی (“) است. اگر به دنبال آدر کلید کوتیشن در کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر هستید، باید بدانید که در ردیف سوم کیبورد کلیدی که در کنار enter قرار دارد و اکثرا در فارسی هم کلید حرف گ محسوب می‌شود، همان کلیدی است که در کیبورد فارسی استاندارد به همراه شیفت باعث نشستن نقطه ویرگول در جمله می‌شود.

 

 

نقطه ویرگول در کیبورد انگلیسی

نقطه ویرگول در کیبورد انگلیسی

برای تایپ به زبان انگلیسی یک کلید جداگانه برای نقطه ویرگول (;) وجود دارد و نیازی به گرفتن 2 کلید به صورت همزمان نیست. در ردیف سوم دومین کلیدی که در کنار enter قرار دارد، کلید نقطه ویرگول در کیبورد انگلیسی است.

ویرگول بالا در کیبورد

ویرگول بالا علامتی است که در نگارش زبان انگلیسی کاربرد دارد. کلید ویرگول بالا در کیبورد لپ تاپ در واقع همان کلید کوتیشن است. اگر زبان کیبورد را انگلیسی کنید، بدون نیاز به کلید شیفت با ضربه زدن روی کلید کناری enter می‌توانید از ویرگول بالا استفاده کنید.

ویرگول بین اعداد در کیبورد

اگر در حال نوشتن اعدادی بزرگ هستید که می‌خواهید 3 رقم 3 رقم از سمت راست جدا کنید، برای استفاده از ویرگول بین اعداد باید کیبورد را انگلیسی کنید و از کلید کناری حرف M استفاده کنید تا اعداد به این صورت نمایش داده شوند.
123,456,789

روی این کلید معمولا علامت دات یا همان نقطه قرار دارد.

سخن آخر

شما برای نوشتن هرگونه مطلبی تنها نیاز به حروف الفبا ندارید؛ بلکه به علائم نگارشی هم نیاز دارید. در این مقاله از تکنولایف به طور جامع به توضیح جایگاه ویرگول و نقطه ویرگول پرداختیم تا شما با یک سرچ کوچک در گوگل و اسکرول کردن صفحه بلاگ (ویرگول در کیبورد کجاست؟ نحوه تایپ ویرگول و نقطه ویرگول) در کمترین زمان ممکن به جواب سوال‌های خود برسید. اگر تا به حال نمی‌دانستید که چگونه می‌توانید از ویرگول و نقطه ویرگول در تایپ فارسی و انگلیسی استفاده کنید، از این به بعد می‌دانید که جایگاه هر کدام در کیبورد فارسی استاندارد و معمولی کجاست و کار خود را به آسانی انجام می‌دهید.

پرسش‌های متداول

ویرگول در کیبورد کامپیوتر فارسی کجاست؟

ویرگول در کیبورد استاندارد با استفاده همزمان از کلیدهای Shift و 7 در جمله می‌نشیند و در کیبورد فارسی معمولی با استفاده همزمان از کلیدهای Shift و حرف T در جمله قرار می‌گیرد.

ویرگول در کیبورد لینوکس و در کیبورد مک بوک کجا قرار دارد؟

ویرگول در کیبورد مک بوک و لینوکس با استفاده همزمان از کلیدهای Shift و 7 است زیرا در سیستم مک بوک و لینوکس کیبورد فارسی استاندارد قرار گرفته است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. فرهادمناف زاده

    سلام درلپتاپ hp پاویلیون،ویندوز۱۰،دکمه ویرگول بدون گرفتن شیفت،دکمه “و>”میباشد.

  2. فردین

    خیلی متشکرم

  3. بهنام

    سلام, خدا خیرتون بده چند روز بود گرفتار این مشکل بودم که درست شد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بهنام

      سلام وقت خوش خوشحالم که مشکل حل شده🌱
  4. مسوتی ام

    کارم راه افتاد ممنون از شما

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مسوتی ام

      خوشحالم که از مطلب استفاده کردید و مشکل حل شده🌱
  5. am

    بسیار عالی بود
    دستتون درد نکنه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به am

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده پیروز باشید🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d9%88%db%8c%d8%b1%da%af%d9%88%d9%84-%d8%af%d8%b1-%da%a9%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af/
ads
ads