داغ ترین ها :
چگونه چراغ کیبورد لپ تاپ asus را روشن کنیم

چگونه چراغ کیبورد لپ تاپ asus را روشن کنیم

نور پس‌زمینه کیبورد نه تنها به زیبایی این محصول کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود در محیط‌های تاریک دکمه‌ها را راحت‌تر پیدا کنید. البته که نور کیبوردهای گیمینگ به شکل شگفت‌انگیز‌تری نظر کاربران را به خود جلب می‌کند. کیبوردهایی که از نورهای RGB پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند نورها را شخصی‌سازی کنند. از آنجایی که استفاده از کیبوردهای مجهز به نور پس‌زمینه با سرعت بیشتری نسبت به کیبوردهای بدون نور مورد استقبال قرار گرفت، شرکت ایسوس مانند اکثر شرکت‌های تولید کننده لپ‌تاپ و کیبورد شروع به استفاده از این ویژگی روی محصولات جدید خود شد. این روزها شرکت ایسوس هم از صفحه‌کلید با نور پس‌زمینه استفاده می‌کند و لپ‌تا‌پ‌های گیمینگ این برند با استفاده از نور پس‌زمینه راهی بازار می‌شوند.

اگر شما هم در طول روز در حال استفاده یکی از لپ تاپ‌های برند ایسوس هستید و در جست‌وجو پیدا کردن پاسخ درست چگونه نور کیبورد لپ تاپ را روشن کنیم، هستید بهتر است تا پایان این مقاله از تکنولایف همراه ما باشید.

 

تکنولایف بیشترین تنوع و بهترین قیمت لپ تاپ های Asus را به شما پیشنهاد می‌دهد: لپ تاپ ایسوس

 

تغییر رنگ نور کیبورد لپ تاپ ایسوس

تغییر رنگ نور کیبورد لپ تاپ ایسوس

 

هر فردی نسبت به فعالیت و شرایطی که در آن قرار دارد در زمان‌های مختلف از لپ تاپ استفاده می‌کند. حالا اگر در شب با لپ تاپ بیشتر کار می‌کنید، باید لپ تاپی داشته باشید که از کیبورد با نور پس‌زمینه استفاده می‌کند. ایسوس روی لپ تاپ های جدید خودش از نور پس‌زمینه استفاده کرده است. روی لپ تاپ های گیمینگ و روی لپ تاپ های نیمه حرفه‌ای این شرکت و حتی برخی از لپ تاپ های ارزان قیمت ایسوس می‌توانید صفحه کلید با نور پس‌زمینه مشاهده کنید. تغییر رنگ نور کیبورد لپ تاپ ایسوس هم کار دشواری نیست. چه در لپ تاپ های گیمینگ ایسوس و چه در لپ تاپ های معمولی‌تر به راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

 

انواع کیبورد کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

چگونه نور کیبورد لپ تاپ ایسوس را روشن کنیم؟

چگونه نور کیبورد لپ تاپ ایسوس را روشن کنیم؟

اگر یکی از مدل‌های لپ تاپ ایسوس را در اختیار دارید؛ اما تاکنون موفق به روشن کردن نور پس زمینه آن نشده‌اید، در ادامه این مطلب می‌توانید به طور جامع با نحوه کار کردن با تنظیمات RGB لپ تاپ ایسوس آشنا شوید. اولین گام برای روشن کردن تنظیمات تغییر رنگ نور کیبورد لپ تاپ ایسوس پیدا کردن کلید اصلی داخل کیبورد است. نکته‌ای که در این مورد وجود دارد، تفاوت جایگاه کلید اصلی در انواع مدل‌های لپ تاپ است. برای مثال جایگاه کلید روشن کننده تغییر رنگ کیبورد لپ تاپ ایسوس TUF با مدل Zenbook و Vivobook متفاوت است.

آموزش کار با نرم افزار armoury crate (شامل تغییرات کامل نور و طرح RGB کیبورد):
بهترین تنظیمات armoury crate

کلید روشن کننده نور کیبورد نوت بوک ایسوس

برای اکثر نوت بوک‌های ایسوس کلید روشن کننده نور کیبورد همان کلید F7 است که در بالای صفحه کیبورد قرار دارد؛ اما در بعضی مدل‌های دیگر کلیدهای F3 و F4 جهت خاموش و روشن کردن نور پس زمینه استفاده می‌شود. معمولا روی کلید اصلی نماد چراغ کیبورد وجود دارد و پیدا کردن آن‌ها بدون دانستن شماره کلید فانکشن سخت نیست.


همچنین می‌توانید با فشار دادن همزمان کلیدهای FN و F7 (کلیدهای FN+F7) نور پس‌زمینه را فعال کنید. ضربه زدن‌های متوالی به کلیدهای FN+F7 باعث افزایش روشنایی نور پس زمینه صفحه کلید و در نهایت غیرفعال شدن نور پس زمینه می‌شود.

تنظیمات rgb لپ تاپ ایسوس
نکته: اگر کلیدهای فانکشن فعال نباشند، پس از فشار دادن نور پس زمینه اتفاقی نخواهد افتاد. برای فعال کردن کلیدهای فانکشن 2 راه حل وجود دارد.

  1. درصورتیکه در کیبورد لپ تاپ کلید fn+esc وجود دارد، آن را فشار دهید.
  2. اگر کلید fn+esc وجود نداشت، کلیدهای fn و esc را همزمان فشار دهید.

کلید روشن کننده کیبورد لپ تاپ گیمینگ ایسوس

کلید فعال کننده حالت RGB لپ تاپ‌های گیمینگ ایسوس ممکن است همانند سایر مدل‌ها در بالای صفحه کیبورد قرار نگرفته باشد، اگر کلید دارای المان چراغ کیبورد را در بالای صفحه نباشد، قطعا برای روشن کردن تنظیمات RGB لپ تاپ ایسوس باید از 2 کلید UP و Down در پایین‌ترین قسمت کیبورد استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با فشار دادن همزمان کلیدهای FN و Up (کلیدهای FN+Up) نور پس زمینه را فعال کنید. با چندین ضربه متوالی روی کلیدهای FN+Up شاهد افزایش روشنایی نور پس زمینه صفحه کلید خواهید بود. در حالی که فشار دادن مداوم کلیدهای FN+Down باعث کاهش روشنایی و در نهایت غیرفعال شدن نور پس زمینه می‌شود.

تغییر رنگ کیبورد لپ تاپ ایسوس tuf

 

جدیدترین لپ تاپ های ایسوس را در مطلب زیر معرفی کردیم:
بهترین لپ تاپ ایسوس 2023

 

تغییر رنگ نور کیبورد لپ تاپ ایسوس

تغییر رنگ نور کیبورد لپ تاپ ایسوس

زمانی تغییر رنگ نور کیبورد فعال می‌شود که کلیدی برای تنظیمات RGB داشته باشد. این ویژگی را روی لپ‌تاپ‌های گیمینگ بیشتر مشاهده می‌کنید. لپ‌تاپ‌های گیمینگ را وقتی روشن کنید معمولا نور پس‌زمینه کیبورد هم به صورت پیش‌فرض روشن می‌کند.

سخن آخر

استفاده ار کیبورد با نور پس زمینه نه تنها به زیبایی بیشتر لپ تاپ کمک می‌کند؛ بلکه باعث کمک به کار کردن در محیط‌های تاریک می‌شود. کمپانی ایسوس با طراحی لپ تاپ‌های مجهز به نور پس زمینه در قالب لپ تاپ‌هاید دانشجویی، میان رده و گیمینگ توانسته است به درصد بالایی از رضایت و استقبال کاربران دست پیدا کند. با توجه به اینکه نحوه روشن کردن چراغ لپ تاپ در همه لپ تاپ‌های ایسوس یکسان نیست، ممکن است کاربران برای روشن کردن و تنظیم نور پس زمینه کیبورد لپ تاپ با مشکل مواجه شوند به همین دلیل در این مقاله از تکنولایف به آموزش روشن سازی چراغ لپ تاپ ایسوس پرداختیم. اگر شما هم تجربه‌ای در روشن کردن چراغ کیبورد یکی از لپ تاپ‌های ایسوس را دارید، می‌توانید آن را با نوشتن در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

چگونه نور کیبورد لپ تاپ گیمینگ ایسوس را روشن کنیم؟

برای روشن کردن نور چراغ لپ تاپ‌های گیمینگ برند ایسوس معمولا باید از طریق دو کلید بالا (UP) و پایین (Down) بعلاوه کلید fn استفاده کنید.

نور کیبورد VivoBook چگونه روشن می‌شود؟

مدل‌های VivoBook، Zenbook و دسته‌های غیر گیمینگ اصولا با استفاده از کلید فانکشن fn+f7 یا f7 به تنهایی روشن می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. سروش

    با سلام
    امروز لپ تاپ ایسوس TUF را آپدیت ویندوز کردم و بکلایت کیبورد خاموش شده و با ترفندهای ذکر شده در بالا هم روشن نشد. ممنون میشم اگه تجربه مشابه ای دارید راهنمایی کنید مشکل چیه؟
    تشکر

  2. نگار

    مطلب مفید و کامل و آسون بود خیلی ممنون از سایت خوبتون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نگار

      ممنون که همراه ما هستید 🌱
  3. Mahdi

    لپ تاپم ایسوس ویو بوک هست هرکاری کردم چراغش روشن نشد یعنی نداره؟asus x412a

    1. Fatemeh

      پاسخ به Mahdi

      سلام از منم همین مدله لپ تاپم روشن نمیشه نمی‌دونم چرا
  4. ایلیا

    سلام من یه سوال داشتم. با ویندوز ‌کرک هم می تونیم Armoury crate رو نصب کنیم یا فقط با ویندوز اورجینال می تونیم نصب کنیم؟؟؟

  5. کسری علیزاده

    لپ تاپ TUF F15 گیمینگ چطور خاموش میشه

    1. Yasin

      پاسخ به کسری علیزاده

      سلام (SN+DOWN)
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کسری علیزاده

      سلام وقت بخیر مثل تموم لپ تاپ های ویندوزی فرقی نداره
  6. عارف

    نشذ

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%da%86%d8%b1%d8%a7%d8%ba-%da%a9%db%8c%d8%a8%d9%88%d8%b1%d8%af-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-asus-%d8%b1%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86-%da%a9%d9%86%db%8c%d9%85/
ads
ads