داغ ترین ها :
مقایسه داریا باند با ردمی نوت 12 فورجی؛ خط و نشان داریا برای رقبا!

مقایسه داریا باند با ردمی نوت 12 فورجی؛ خط و نشان داریا برای رقبا!

در این مطلب قصد داریم دو گوشی ردمی نوت 12 فورجی شیائومی و داریا باند شرکت داریا همراه را با هم مقایسه کنیم.

داریا Bond

داریا Bond

ردمی نوت 12 فورجی

ردمی نوت 12 فورجی

داریا Bond

داریا Bond

امتیاز

7.25
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
7
کیفیت ساخت :
8
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7.5
دوربین :
6.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و استفاده از شیشه و آلومینیوم
  • صفحه نمایش امولد باکیفیت و نرخ نوسازی 120 هرتز
  • حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر
  • قدرت سخت افزاری خوب
  • دوربین‌ اصلی مناسب
  • شارژدهی خوب و شارژ سریع 66 واتی

نقاط ضعف

  • دوربین فوق عریض خیلی خوب نیست
  • شارژ درون جعبه نیست

ردمی نوت 12 فورجی

ردمی نوت 12 فورجی

امتیاز

7
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
6
کیفیت ساخت :
7
رابط کاربری :
7
عملکرد :
6.5
دوربین :
7

نقاط قوت

  • طراحی خوب و بروز
  • صفحه نمایش باکیفیت و روشن
  • دوربین اصلی خوب
  • شارژدهی جذاب باتری
  • شارژ سریع 33 واتی و برخورداری از آداپتور

نقاط ضعف

  • قدرت سخت افزاری می‌توانست بهتر باشد
  • دوربین فوق عریض
  • دوربین سلفی
  • امکان فیلم‌برداری 4K نیست و حالت FHD هم کیفیت مطلوبی ندارد

ردمی نوت 12 نسخه 4G بدون شک یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های خوش قیمت بازار است و شاید بهترین گزینه ممکن در بازه قیمتی خود به حساب بیاید. البته این گفته تا قبل از پیدا شدن رقیبی مانند داریا باند صدق می‌کرد و این گوشی با قابلیت‌های بسیار خوبی که دارد می‌تواند هر رقیبی را به چالش بکشد. در ادامه این مطلب قصد داریم دو گوشی داریا باند و ردمی نوت 12 فورجی را به طور کامل با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد.

 

پرفروش‌ترین گوشی های بازار را از فروشگاه تکنولایف خریداری کنید: قیمت موبایل

 

طراحی و کیفیت ساخت

طبق معمول مقایسه این دو گوشی را با بخش طراحی آغاز می کنیم و ابتدا به سراغ نماینده شرکت داریا باند می‌رویم. داریا باند دارای قاب پشتی شیشه‌ای است. به روی قاب پشتی و در بالا وسط قاب فریم کشیده دوربین‌ها دیده می‌شود که هم‌رنگ با قاب پشتی طراحی شده و ظاهر جالب و متفاوتی دارد، به‌طوری که تا حدی پیکسل‌های شرکت گوگل را در ذهن یادآور می‌شود.

قاب پشتی گوشی bond daria

در میانه قاب پشتی لوگو داریا و در پایین اسم Bond دیده می‌شود و به غیر از این قاب پشتی جزئیات دیگری ندارد. پوشش این قاب پشتی مات است و لمس کردن آن حس مثبتی را به شما انتقال می‌دهد. طراحی این قاب کاملا تخت نیست و در کناره‌ها مقداری انحنا دیده می‌شود و به همین دلیل گوشی بهتر در کف دست قرار می‌گیرد.

داریا باند با وجود این که یک گوشی خوش‌قیمت است از فریم آلومینیومی استفاده می‌کند. این ویژگی قطعا باعث می‌شود گوشی در دست حس مرغوب‌تری داشته باشد و از نظر کیفیت ساخت رقبا را به راحتی پشت سر بگذارد. این فریم در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کند و در بالا نیز میکروفون دوم دیده می‌شود. به روی فریم پایینی نیز اسپیکر، میکروفون اصلی، خشاب سیم‌ کارت و البته درگاه Type-C خودنمایی می‌کند.

اسپیکر گوشی داریا باند

در سوی دیگر ردمی نوت 12 شرکت شیائومی قرار گرفته، گوشی که از قاب پشتی پلاستیکی با پوشش مات و طراحی کاملا تخت استفاده می‌کند. قاب پشتی کیفیت خوبی دارد ولی به طور حتم نمی‌تواند با جنس شیشه قاب پشتی داریا باند رقابت کند. در این قسمت فریم دوربین‌ها در بالا دیده می‌شود که طراحی هماهنگی نسبت به رنگ قاب پشتی دارد و باعث یکپارچگی گوشی شده است.

دوربین گوشی Redmi note 12

شیائومی حتی در طراحی فریم کناری نیز حالت کاملا تخت را ترجیح داده تا شکل و شمایل این مدل از این نظر شبیه به ایفون‌های اپل باشد. البته که این فریم کناری از جنس پلاستیک است و قطعا مرغوبیت کمتری نسبت به آلومینیوم استفاده شده در داریا Bond دارد. چیدمان دکمه‌های ردمی نوت 12 نیز مانند رقیب است با این تفاوت که خشاب سیم کارت به سمت چپ انتقال پیدا کرده و در بالا نیز اینفرارد و همچنین جک 3.5 میلی‌متری صدا نیز دیده می‌شود.

عکس گوشی ردمی نوت 12

داریا باند ابعادی برابر با 163 در 74 در 8 میلی‌متر دارد و این اعداد برای ردمی نوت 12 برابر با 165.7 در 76 در 7.9 میلی‌متر است. همچنین نماینده داریا وزنی 210 گرمی دارد در حالی که وزن نماینده چینی‌ها 183.5 گرم است. هر دو گوشی ارگونومی خوبی دارند و وزن کمتر نوت 12 باعث می‌شود نگه داشتن آن در دست راحت‌تر باشد. از طرفی لبه‌های خمیده قاب پشتی و البته طول و عرض کمتر داریا باند باعث می‌شود تا در دست بهتر قرار بگیرد و بالانس وزنی بسیار خوبی داشته باشد.

دکمه پاور شیائومی نوت 12

به سراغ آخرین بخش از طراحی دو گوشی یعنی قاب جلویی برویم، جایی که داریا Bond نه تنها ردمی نوت 12 را شکست خواهد داد، بلکه از تمامی رقبای هم‌قیمت و البته تا قیمت دو یا سه برابری نیز بهتر خواهد بود. بله، درست خواندید، داریا باند به قدری حاشیه‌های کمی اطراف نمایشگر دارد که خود را از این نظر به گوشی‌های بالارده و پرچمدار نزدیک کرده است. البته حاشیه‌های اطراف پنل نوت 12 هم زیاد نیست ولی قطعا نمی‌تواند رقیبی برای داریا باند باشد.

در بخش طراحی و کیفیت ساخت داریا باند را برنده می‌دانیم؛ چرا که این گوشی کیفیت ساخت بالاتری دارد و از شیشه و آلومینیوم به جای پلاستیک استفاده می‌کند. از طرفی این محصول نمایشگری با حاشیه‌های بسیار کم دارد که نسبت به رقیب چینی یک مزیت دیگر به حساب می‌آید.

 

مقایسه گوشی A34 با Daria bond:
مقایسه داریا باند با a34

 

صفحه نمایش

داریا باند دارای صفحه نمایشی 6.78 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن 2400 در 1080 است و در نتیجه تراکم پیکسلی 388 را پیش روی شما قرار می‌دهد. این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و لبه‌های خمیده دارد. به گفته داریا همراه روشنایی این پنل در حالت عادی تا 520 و در حالت حداکثری تا 650 نیت قابل افزایش است.

سنسور اثر انگشت گوشی باند داریا

در سوی دیگر ردمی نوت 12 فورجی شیائومی هم از پنلی 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 2400 در 1080 با تراکم پیکسلی 395 استفاده می‌کند و نرخ نوسازی 120 هرتزی را نیز در اختیار قرار می‌دهد. شیائومی ادعا کرده که این صفحه نمایش در حالت دستی 450 نیت و در حالت حداکثری 700 نیت روشنایی دارد. در ادامه بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

داریا باند نمایشگر واقعا خوب و جذابی به نسبت این بازه قیمتی دارد و طبق انتظاری که از پنل سوپر امولد داریم، رنگ مشکی عمقی بی‌نهایت دارد و رنگ‌های دیگر هم زنده و پویا به نمایش درمی‌آیند. کنتراست خوبی را از پنل شاهد هستیم و حاشیه‌های کم نیز باعث می‌شود تا تماشای محتوا لذت‌ بخش‌تر شود. در کنار این موارد نرخ نوسازی 120 هرتزی کمک می‌کند تا همه چیز بسیار روان پیش روی شما قرار بگیرد.

صفحه نمایش ردمی نوت 12 شیائومی

در طرف دیگر وضعیت برای ردمی نوت 12 هم همین‌طور است و تقریبا همه این توضیحات برای این محصول نیز صدق می‌کند. پنل کنتراست خوب و رنگ‌هایی زنده دارد و فقط رنگ سفید مقداری مایل به آبی نمایش داده می‌شود و خاکستری دقیقی را هم شاهد نیستیم. نرخ نوسازی این صفحه نمایش هم 120 هرتزی است و عملکرد بسیار روانی دارد.

به سراغ مقایسه میزان روشنایی دو گوشی برویم. در حالت دستی داریا باند می‌تواند 520 نیت روشنایی تولید کند که این عدد برای گوشی رقیب برابر با 470 نیت است. این یعنی در صورتی که روشنایی صفحه نمایش را از قسمت کنترل سنتر تا انتها افزایش دهید داریا باند روشنایی بیشتری تولید می‌کند. از طرفی در حالت روشنایی حداکثری و استفاده از روشنایی خودکار میزان نور پنل داریا باند به 650 نیت می‌رسد، در حالی که این عدد برای ردمی نوت 12 برابر با 740 نیت است.

عکس گوشی bond

طبق این گفته‌ها زیر نور مستقیم خورشید و در محیط باز پنل ردمی نوت 12 شیائومی روشنایی بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد. البته باید در نظر داشته باشید که روشنایی پنل Daria Bond نیز کاملا کافیست است و بدون مشکل می‌توانید محتوا را مشاهده کنید. در نهایت این بخش برنده‌ای ندارد و هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی عالی هستند، هرچند که حاشیه‌های کمتر داریا باند باعث می‌شود کار کردن با آن لذت‌ بخش‌تر شود.

 

تفاوت های گلکسی A14 با ردمی نوت 12:
مقایسه a14 با نوت ۱۲

 

نرم افزار و رابط کاربری

همیشه یکی از چالش‌های گوشی‌های هوشمند بخش نرم افزار است؛ چرا که خوب و بهینه نبودن نرم افزار باگ‌های زیادی را به وجود می‌آورد و باعث می‌شود تا سخت افزار نیز نتواند عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذارد. داریا باند در این زمینه با رابط کاربری اختصاصی خود داریا همراه به نام DariaOS 4.0 بر پایه اندروید 13 روانه بازار شده است.

این رابط کاربری تا حد زیادی شبیه به اندروید خام است و حس و حالی بسیار مشابه را برای شما به وجود می‌آورد. کنترل سنتر این مدل شبیه به گوشی‌های پیکسل بوده و بخش‌های دیگر هم شبیه به اندروید خام نسخه 13 هستند. با این وجود داریا باند از اکثر امکانات مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند، از دارک مود گرفته تا تغییر والپیپر و حالت‌های مختلف امنیتی و موارد دیگر.

در مدتی که با گوشی داریا باند کار کردیم از عملکرد نرم افزاری آن راضی بودیم و به مشکل خاصی برنخوردیم. گوشی عملکرد سریع و روانی دارد و قطعا یک آپدیت نرم افزاری نیز دریافت خواهد کرد. در سوی دیگر شیائومی برای ردمی نوت 12 به سراغ MIUI 14 بر پایه اندروید 13 رفته است. این آخرین نسخه نرم افزاری در دسترس برای گوشی‌های شیائومی به حساب می‌آید.

رابط کاربری MIUI 14 مملو از قابلیت‌های مختلف و امکانات شخصی سازی متنوع است و قطعا از این نظر شرایط بهتری نسبت به DariaOS دارد. این رابط کاربری به گفته شیائومی بسیار بهینه‌تر از قبل شده و عملکرد بهتری دارد. انتخاب رابط کاربری بهتر را برعهده شما می‌گذاریم ولی در کل اگر حس و حال اندروید خام را ترجیح می‌دهید بدون شک داریا باند حس بهتری را به شما انتقال می‌دهد.

عملکرد سخت افزاری

مقایسه ردمی نوت 12 با داریا باند ما را به بخش سخت افزار می‌رساند. ردمی نوت 12 شیائومی از تراشه 6 نانومتری اسنپدراگون 685 قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که دارای 8 هسته پردازنده مرکزی شامل 4 هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.9 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Adreno 610 را نیز دربر می‌گیرد. قبل از پرداختن به توان این چیپست بهتر است نگاهی به داریا باند داشته باشیم.

داریا همراه برای داریا باند از تراشه 6 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 7050 با 8 هسته پردازنده مرکزی شامل 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز استفاده کرده است. این تراشه پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز شامل می‌شود.

نتایج تست‌های داریا باند

برای مقایسه این دو تراشه و بهتر است بگوییم دو گوشی، بد نیست که نگاهی به تست‌های مختلف و نتایج آن‌ها داشته باشیم. در تست بسیار مشهور Antutu 9 داریا باند موفق شده حدود 55 درصد نمره بالاتری به دست بیاورد. در تست GeekBench 5 و در بخش تک هسته‌ای داریا باند دو برابر بهتر عمل کرده و در بخش چند هسته‌ای نیز تا 60 درصد قوی‌تر از گوشی رقیب است.

در تست 3Dmark که مخصوص سنجش قدرت گرافیکی است اختلاف بسیار عجیب می‌شود، به طوری که داریا باند حدود 3.5 برابر بهتر از رقیب عمل می‌کند. همان طور که از مرور نتایج تست‌ها برداشت می‌شود بدون شک داریا Bond گوشی سریع‌تر و بسیار قوی‌تری نسبت به رقیب خود است. این محصول هم در استفاده روزمره سرعت بالاتری دارد و هم بازی‌ها را بهتر اجرا می‌کند.

نتایج تست‌های ردمی نوت 12

البته ردمی نوت 12 نیز در استفاده روزمره عملکرد مناسب و خوبی دارد ولی قطعا نمی‌تواند رقیبی برای داریا همراه باشد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که تراشه دیمنسیتی 7050 داریا باند تنها مقداری از تراشه اسنپدراگون 778 ضعیف‌تر است و خود این موضوع از قدرت عالی این تراشه و این گوشی خبر می‌دهد.

هر دو گوشی را می‌توانید با 256 گیگابایت حافظه داخلی و رم 8 گیگابایت در یک بازه قیمتی یکسان خریداری کنید. داریا باند از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند ولی ردمی نوت 12 در این نسخه مد نظر ما شبکه 4G دارد. همچنین رم داریا باند از نوع LPDDR5 است ولی ردمی نوت 12 از رم LPDDR4X استفاده می‌کند و این یعنی نماینده داریا همراه از این نظر هم برتر است.

در نهایت برنده بخش سخت افزار را با اختلاف زیاد داریا باند می‌دانیم؛ چرا که این گوشی هم پردازنده مرکزی قوی‌تری دارد و هم پردازنده گرافیکی بسیار بهتری. همچنین این گوشی از رم با فرکانس بالاتر برخوردار بوده و به شبکه 5G نیز مجهز شده است.

 

تفاوت های نوت 12 پرو شیائومی با A34 سامسونگ:
مقایسه ردمی نوت 12 پرو با گلکسی A34

 

باتری

در بخش باتری شیائومی برای ردمی نوت 12 فورجی از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده کرده و داریا باند به سراغ یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی رفته است. در استفاده روزمره و نرمال هر دو گوشی می‌توانند شما را یک روز کامل بدون هیچ مشکلی همراهی کنند. اگر استفاده سنگینی داشته باشید مجبور می‌شوید هر دو دستگاه را ساعت 7 شب به شارژ متصل کنید. از نظر دوام باتری در حد 10 درصد ردمی نوت 12 برتری دارد.

از طرف دیگر ردمی نوت 12 از شارژ سریع 33 واتی پشتیبانی می‌کند و درون جعبه نیز آداپتور دارد. داریا باند اما به شارژ سریع بسیار عالی 66 واتی مجهز شده است ولی متاسفانه در جعبه آداپتور دیده نمی‌شود. نماینده شیائومی در 30 دقیقه تا 55 درصد شارژ می‌شود و شارژ سریع به 1 ساعت و 10 دقیقه زمان نیاز دارد. در سوی دیگر داریا همراه ادعا کرده که گوشی داریا باند تنها در 15 دقیقه به شارژ 50 درصد می‌رسد و در زمان 50 دقیقه می‌توانید آن را فول شارژ کنید. پس از نظر سرعت شارژ برتری با داریا Bond است.

درگاه شارژ شیائومی نوت 12

 

چرا صدای ایرپاد اپل کم شده است؟
کم شدن صدای ایرپاد

 

دوربین

در مقایسه ردمی نوت 12 فورجی و داریا باند قصد داریم به سراغ دوربین‌ها برویم تا مشخص شود کدام گوشی عکس‌های بهتری به ثبت می‌رساند و ویدئوهای بهتری ضبط می‌کند.

دوربین اصلی

داریا باند دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1 میکرونی است. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر ردمی نوت 12 سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KJN1 با اندازه سنسور 1/2.76 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی دارد. این سنسور پشت لنزی 26 میلی‌متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این گوشی به صورت پیش فرض 12.5 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

از اعداد و ارقام که بگذریم، عملکرد دو گوشی در واقعیت چگونه خواهد بود؟ دوربین ردمی نوت 12 فورجی عکس‌های بسیار خوبی به نسبت بازه قیمتی می‌گیرد. این تصاویر جزئیات و شارپنس کافی دارند و رنگ‌ها نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند. کنتراست را مناسب می‌دانیم اما گاهی تصاویر کنتراست بیش از اندازه دارند و حالت مصنوعی به خود می‌گیرند و بخشی از جزئیات نیز از دست می‌‌رود.

نمونه عکس‌های ردمی نوت 12 در روز

ایرادی دیگری که به عکس‌های ردمی نوت ۱۲ فورجی وارد است را می‌توانیم وجود مقداری نویز عنوان کنیم. در واقع گوشی در حذف نویزها به صورت نرم افزاری خیلی عالی عمل نمی‌کند. عملکرد این دوربین در شب و نور معمولی است و البته همین انتظار را هم داشتیم. سایه‌ها در تصاویر شب سایه‌ها بدون جزئیات به ثبت می‌رسند و رنج دینامیکی نیز محدود می‌شود. شارپنس و کنتراست نیز کاهش پیدا کرده و سطح نویز افزایش پیدا می‌کند. روشن کردن نایت مود مقداری وضعیت را بهتر می‌کند ولی همچنان عکس‌های شب خیلی تعریفی نیستند.

در سوی دیگر داریا باند عکس‌های خوبی در نور روز به ثبت می‌رساند. این تصاویر جزئیات زیادی دارند و کنتراست مطلوبی را نیز شاهد هستیم. دو ایراد کلی می‌توان به دوربین اصلی داریا Bond وارد کرد. یکی این که وایت بالانس و اکسپوژر همیشه دقیق نیست و گاهی نور بیش از اندازه جذب می‌شود. ایراد دیگر هم به بحث شارپنس برمی‌گردد و گاهی مرز سوژه‌ها آن‌طور که باید و شاید از هم تفکیک نمی‌شوند.

نمونه عکس داریا باند در روز

البته در نظر داشته باشید که شاید این ایرادها کمی سخت‌گیرانه باشد؛ چرا که با یک گوشی خوش قیمت مواجه هستیم و نباید عملکرد دوربینی بی‌نقص را انتظار داشته باشیم. مانند گوشی رقیب عکس‌های شب خیلی حرفی برای گفتن ندارند و کاملا معمولی هستند. در نهایت برنده این بخش را ردمی نوت 12 فورجی می‌دانیم، البته با 10 درصد عملکرد بهتر! در واقع داریا باند با اختلاف جزئی پشت سر ردمی نوت 12 قرار می‌گیرد.

 

آموزش بازیابی رمز اینستاگرام به چه صورت است؟
بازيابي پسورد اينستاگرام

 

عکس‌های داریا باند در شب

نکته دیگری که باید اشاره کنیم این است که بخشی از ایرادات دوربین اصلی داریا باند بیشتر حالت نرم افزاری دارد و شاید با دریافت آپدیت این مشکلات حل شود. در صورت حل شدن مشکل اکسپوژر دوربین این گوشی با ردمی نوت 12 برابر می‌شود و حتی گاهی می‌تواند بهتر هم عمل کند.

دوربین فوق عریض

هر دو گوشی دارای دوربین فوق عریض با سنسور 8 مگاپیکسلی هستند. راستش را بخواهید هیچ یک از این دو گوشی نمی‌توانند عکس‌های فوق عریض خیلی عالی به ثبت برسانند، ولی این گفته را نمی‌توانیم نقطه ضعف به حساب بیاوریم؛ زیرا حتی گوشی‌های گران‌تر و میان‌رده نیز دوربین فوق عریض خیلی توانایی ندارند.

عکس‌های فوق عریض داریا باند

عکس‌های فوق عریض جزئیات معمولی دارند و شارپنس خیلی خوب نیست. نویز قطعا بیشتر از دوربین اصلی است و بخشی از جزئیات را از بین می‌برد و حالت آبرنگی به سوژه‌ها می‌دهد.

 

یک رقیب کمی قدرتمندتر برای Daria bond:
مقایسه نوت 12 پرو 4G با داریا باند

 

عکس‌های فوق عریض ردمی نوت 12

ماکرو

هر دو گوشی دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی دارند و عکس‌هایی کاملا معمولی به ثبت می‌رسند و نباید انتظار زیادی از آن‌ها داشته باشید. جزئیات پایین است و کنتراست و دقت رنگ خوبی را نیز شاهد نیستیم. اگر شرایط نوری مناسب باشد در بهترین حالت می‌توانید عکس نمای نزدیک قابل قبولی به ثبت برسانید.

ماکرو ردمی نوت 12 فورجی

ماکرو داریا باند

فیلم‌برداری

ردمی نوت 12 می‌تواند در نهایت کیفیت FHD 30fps فیلم‌برداری کند و خبری از رزولوشن 4k نیست. در طرف دیگر داریا باند به شما امکان می‌دهد تا با رزولوشن 4k 30fps ویدئو بگیرید. فیلم‌های FHD ضبط شده با نماینده شیائومی خیلی تعریفی نیستند و انتظار بالاتری از سازنده چینی داشتیم. فیلم‌ها جزئیات کمی دارند و رنج دینامیکی نیز محدود است.

در سوی دیگر به لطف رزولوشن 4K، گوشی داریا باند جزئیات بیشتری را ارائه می‌کند و رنج دینامیکی نیز وضعیت بهتری دارد. البته کیفیت ویدئوها در صورت لرزش دست کاهش پیدا می‌کند. در نهایت برنده این بخش داریا Bond است.

جمع بندی

به طور کلی کار دشواری است که یک شرکت در تجربه اول ساخت گوشی، محصول خوبی را روانه بازار کند، ولی داریا همراه نشان داده که این اتفاق کاملا شدنی است و نه تنها می‌توان گوشی خوبی تولید کرد، بلکه در اولین تجربه می‌توان بسیاری از رقبای قدرتمند مانند شیائومی را نیز پشت سر گذاشت.

انتخاب نهایی را برعهده شما می‌گذاریم، ولی اگر گوشی باکیفیت‌تر می‌خواهید که نمایشگری با حاشیه‌های کمتر داشته باشد و قدرت سخت افزاری بسیار بهتری را به شما ارائه کند و سریع‌تر هم شارژ شود و ویدئوهای بهتری بگیرد، به سراغ داریا باند بروید. در صورتی که گوشی با دوربین اصلی بهتر می‌خواهید و وجود شارژر درون جعبه برای شما مهم است ردمی نوت 12 را انتخاب کنید.

سوالات متداول

ردمی نوت 12 نمایشگر بهتری نسبت به داریا باند دارد؟ خیر، کیفیت نمایشگر دو گوشی بسیار شبیه به هم است و داریا باند به لطف حاشیه‌های کمتر حس بسیار بهتری را به شما انتقال می‌دهد.

سخت افزار داریا باند قوی‌تره یا ردمی نوت 12 فورجی؟ بدون شک گوشی داریا باند عملکرد سخت افزاری بسیار بهتری دارد. تراشه این گوشی 60 درصد از نظر cpu و تا 3 برابر از نظر گرافیکی قوی‌تر است و حافظه رم سریع‌تری هم دارد. همچنین این گوشی از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. حسین

    خسته نباشید بررسی عالی ای بود.
    پژو پارس هم تو سال ۸۰ که اومد از خیلی از ماشین های وارداتی هم قیمتش بهتر بود، مردم هم که دیدن ظاهرش و مشخصاتش خیلی خوبه خریدن.
    لازمه بگم آخرش چی شد؟

    1. محمد

      پاسخ به حسین

      گوشی ایرانی رو می‌خوان تبلیغ کنن که جلو واردات گوشی هم گرفته شه
    1. الف

      پاسخ به حسین

      سلام لطفا بگید آخرش چی شد؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/daria-bond-vs-redmi-note-12-4g/
ads
ads