داغ ترین ها :
مقایسه گوشی داریا باند با ردمی نوت 12 پرو 4G

مقایسه گوشی داریا باند با ردمی نوت 12 پرو 4G

در این مطلب به مقایسه کامل دو گوشی داریا باند و ردمی نوت 12 پرو 4g شیائومی پرداخته‌ایم.

داریا باند

داریا باند

ردمی نوت 12 پرو 4G

ردمی نوت 12 پرو 4G

داریا باند

داریا باند

امتیاز

7.25
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
7
کیفیت ساخت :
8
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7.5
دوربین :
6.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت عالی و برخورداری از شیشه و آلومینیوم
  • صفحه نمایش امولد جذاب با نرخ نوسازی 120 هرتز
  • حاشیه‌های بسیار کم پنل
  • قدرت سخت افزاری خوب
  • دوربین اصلی مناسب
  • شارژدهی خوب و شارژ سریع 66 واتی

نقاط ضعف

  • دوربین فوق عریض
  • نبود شارژر درون جعبه

ردمی نوت 12 پرو 4G

ردمی نوت 12 پرو 4G

امتیاز

7.1
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
7
کیفیت ساخت :
7
رابط کاربری :
7
دوربین :
7

نقاط قوت

  • طراحی مدرن
  • نمایشگر باکیفیت
  • دوربین‌های خوب به خصوص دوربین اصلی
  • فیلم‌برداری خوب
  • باتری خوب با سرعت شارژ بالا

نقاط ضعف

  • عرضه با اندروید 11
  • سخت افزار می‌توانست بهتر باشد
  • این گوشی در عمل همان ردمی نوت 10 پرو است

گوشی‌های میان‌رده شیائومی هر سال در سری ردمی نوت در بازه‌های قیمتی مختلف به بازار عرضه می‌شوند. سری ردمی نوت 12 نیز چندین مدل مختلف را دربر می‌گیرد که یکی از آن‌ها ردمی نوت 12 پرو 4G است. این گوشی ارزش خرید خوبی دارد و قصد داریم در ادامه آن را به طور کامل با گوشی داریا باند مقایسه کنیم.

 

تکنولایف مرجع قیمت روز گوشی های موبایل با امکان ارسال به سراسر کشور است.

 

طراحی و کیفیت ساخت

داریا همراه در اولین تجربه خود در ساخت گوشی‌های هوشمند در زمینه طراحی عملکرد خوبی داشته و از قاب پشتی شیشه‌ای با پوششی مات استفاده کرده است. در این زبان طراحی دوربین‌ها با چیدمان افقی کنار هم درون یک فریم کشیده قرار گرفته‌اند و خوشبختانه رنگ این فریم با قاب پشتی کاملا هماهنگ است. به غیر از لنز دوربین‌ها دو لوگوی داریا و Bond به روی قاب خودنمایی می‌کند.

اسپیکر گوشی داریا باند

قاب شیشه‌ای کاملا تخت نیست و در کناره‌ها از انحنا استفاده می‌کند تا ارگونومی بهبود پیدا کند. این انحنا تا فریم کناری امتداد پیدا می‌کند، جایی که با متریال آلومینیوم مواجه می‌شویم. استفاده از فریم آلومینیومی آن هم در این بازه قیمتی واقعا تحسین برانگیز و جذاب است و باعث شده تا گوشی کیفیت ساخت بسیار بالایی داشته باشد و در دست حس گوشی‌های بالارده را انتقال دهد.

قاب پشتی گوشی bond daria

در سمت راست فریم دو دکمه ولوم و دکمه پاور دیده می‌شود و در بالا نیز میکروفون دوم به چشم می‌آید. فریم سمت چپ خالی است و بخش پایینی از درگاه تایپ سی، خشاب سیم کارت، اسپیکر و میکروفون اصلی میزبانی می‌کند. به سراغ نماینده شیائومی برویم، گوشی که برای رقابت با داریا باند به مشخصات و کیفیت ساخت بالایی نیاز دارد.

دکمه های تنظیم صدا باند داریا

ردمی نوت 12 پرو 4G دارای زبان طراحی مشابهی در مقایسه با اعضای دیگر این خانواده است. در این زبان طراحی قاب پشتی به طور کامل تخت بوده و برای آن نیز پوشش مات در نظر گرفته شده است. فریم دوربین‌های این محصول شکل مستطیلی دارد و لنز دوربین‌ها را شامل می‌شود. خوشبختانه فریم دوربین‌ها هم‌رنگ با بدنه دستگاه طراحی شده و زیبایی بیشتری در مقایسه با نسل‌های قبلی دارد.

طراحی قاب پشتی نوت 12 پرو 4G

شیائومی نه تنها قاب پشتی را کاملا تخت طراحی کرده، بلکه فریم کناری هم کاملا تخت است و هیچ انحنایی ندارد. این فریم مانند قاب پشتی از جنس پلاستیک است و در سمت راست از دکمه‌های ولوم و پاور میزبانی می‌کند. در بالا میکروفون دوم، اینفرارد، اسپیکر دوم و جک 3.5 میلی‌متری صدا دیده می‌شود و در نهایت فریم پایینی اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه تایپ سی و خشاب سیم کارت را شامل می‌شود.

ردمی نوت 12 پرو فورجی 202 گرم وزن و 8.1 میلی‌متر ضخامت دارد و این اعداد برای داریا باند به ترتیب 210 گرم و 8 میلی‌متر هستند. همچنین طول و عرض گوشی داریا باند نیز مقداری کمتر از رقیب است. زمانی که این موارد را در کنار انحنای لبه‌های قاب پشتی قرار دهیم متوجه خواهیم شد که داریا باند گوشی خوش دست‌تری است و ارگونومی بهتری دارد.

پس از صحبت در مورد قسمت‌های مختلف طراحی، وقت آن است که کمی در مورد قاب جلویی حرف بزنیم. داریا همراه پنلی بزرگ با لبه‌های خمیده برای نماینده خود در نظر گرفته و توانسته نسبت نمایشگر به بدنه را در حد بسیار زیادی افزایش دهد، تا جایی که نگاه کردن به این محصول شما را یاد گوشی‌های پرچمدار می‌اندازد. در سوی دیگر ردمی نوت 12 پرو فورجی پنلی با نسبت نمایشگر به بدنه 86 درصدی دارد و حاشیه آن بیشتر از رقیب است، هر چند که هنوز هم عملکرد خوبی به حساب می‌آید.

در نهایت برنده این بخش را با اختلاف داریا همراه می‌دانیم، گوشی که هم کیفیت ساخت بالاتری نسبت به ردمی نوت 12 پرو فورجی دارد و هم ارگونومی بهتری را ارائه می‌کند. همچنین حاشیه‌های اطراف نمایشگر این گوشی کمتر است تا تماشای محتوا حس و حال بهتری داشته باشد.

 

هم رده سامسونگی داریا:
مقایسه داریا باند با A34 سامسونگ

 

صفحه نمایش

فرقی نمی‌کند که با گوشی بازی کنید یا مشغول وبگردی و گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی شوید یا حتی کتاب بخوانید، در هر صورت نمایشگر بخش بسیار مهمی است و یک پنل خوب و باکیفیت باعث می‌شود تا لذت استفاده از محصول دوچندان شود. داریا همراه از این موضوع به خوبی آگاه بوده و برای داریا Bond از نمایشگری 6.78 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن 2400 در 1080 استفاده کرده است.

سنسور اثر انگشت گوشی باند داریا

این مشخصات باعث می‌شود تا تراکم پیکسلی به 388 برسد که عدد خوبی به حساب می‌آید. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند تا محتوا روان‌تر پیش روی شما قرار بگیرد. نرخ نوسازی این پنل می‌تواند بین 60 و 120 هرتز بر اساس محتوای در حال پخش جابجا شود تا هم باتری کمتری مورد استفاده قرار بگیرد و هم روان‌ترین عملکرد در دسترس قرار بگیرد. از مشخصات که بگذریم، صفحه نمایش داریا باند واقعا خوب است.

عکس گوشی bond

در بازه قیمتی داریا باند قطعا نمی‌توانید نمایشگر با این مشخصات و کیفیت پیدا کنید که حاشیه‌های بسیار باریکی نیز داشته باشد. این صفحه نمایش دارای دقت رنگ‌ مناسبی است و محتوا را شارپ و با کنتراست خوب به نمایش درمی‌آورد. رنگ مشکی در این پنل از عمق بی‌نهایت برخوردار است و به همین جهت استفاده از حالت دارک مود باعث صرفه جویی در مصرف باتری می‌شود.

در طرف مقابل ردمی نوت 12 پرو 4G قرار گرفته که از نمایشگری 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD و نسبت 20 به 9 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی و دالبی ویژن پشتیبانی کرده و تراکم 395 پیکسل بر هر اینچ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش هم کیفیت بسیار خوبی دارد و خیلی ایراد خاصی نمی‌توان به آن وارد کرد.

البته دقت رنگ این نمایشگر بی‌نقص نیست و رنگ سفید و خاکستری عالی را شاهد نیستیم، هرچند که در عمل بعید است شما متوجه این موضوع شوید و بخشی از این مشکل به ذات پنل امولد برمی‌گردد. این پنل دارای فناوری دالبی ویژن است و در صورت پخش محتوای متناسب، کیفیت، عمق رنگ و رنج دینامیکی افزایش پیدا می‌کند. از طرفی نرخ نوسازی 120 هرتزی این پنل باعث می‌شود تا طبق انتظار محتوایی بسیار روان و سریع را شاهد باشیم.

نمایشگر ردمی نوت 12 پرو 4G در حالت دستی حدود 460 نیت روشنایی دارد که این عدد در حالت روشنایی خودکار و قرار گرفتن در محیط روشن تا بالای 700 نیت افزایش پیدا می‌کند. روشنایی دستی پنل داریا باند هم 520 نیت است و این عدد نیز در حالت حداکثری تا 650 نیت قابل افزایش است. این یعنی به طور کلی روشنایی دو نمایشگر نزدیک به هم است.

در محیط داخلی و هنگام استفاده از روشنایی دستی عملکرد پنل داریا باند بهتر است و در محیط باز و قرار گیری زیر نور مستقیم خورشید، ردمی نوت 12 پرو فورجی کمی بهتر عمل می‌کند. مرور مشخصات و عملکرد دو گوشی در بخش نمایشگر باعث می‌شود تا آن‌ها را در این زمینه برابر بدانیم و برنده‌ای در نظر نگیریم، هرچند که حاشیه‌های کمتر صفحه نمایش داریا باند باعث می‌شود مشاهده محتوا در آن جذاب‌تر باشد.

 

پرفروش ترین گوشی بازار در برابر داریا باند:
مقایسه نوت 12 با داریا باند

 

نرم افزار و رابط کاربری

داریا باند اولین گوشی داریا همراه است و طبیعتا کاربران هیچ تصوری از رابط کاربری این گوشی ندارند و شاید همین موضوع باعث شود تا از خرید این محصول منصرف شوند. در واقعیت اما داستان به گونه دیگری رغم خورده است. داریا باند از رابط کاربری اختصاصی این شرکت به نام DariaOS 4.0 بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کند. این رابط کاربری تا حد زیادی به اندروید خام شباهت دارد و حس و حالی شبیه به گوشی‌های موتورولا یا پیکسل را برای شما تداعی می‌کند.

گوشی داریا Bond از قابلیت‌های مختلف مانند تغییر والپیپر، حالت تیره، بهینه سازی باتری، حالت‌های امنیتی برای باز کردن گوشی و بسیار از موارد دیگر پشتیبانی می‌کند و در مدتی که با گوشی داریا باند کار کردیم با نرم افزار آن مشکلی نداشتیم و از عملکرد آن کاملا راضی بودیم. عملکرد این دستگاه سریع، روان و بدون هنگ است و یک آپدیت نرم افزاری نیز به طور حتم دریافت می‌کند.

در طرف دیگر این مقایسه گوشی ردمی نوت 12 پرو 4G قرار می‌گیرد، محصولی که از ابتدا به MIUI 13 بر پایه اندروید 11 مجهز شده است. شاید این نکته قابل قبول باشد که نوت 12 پرو 4G به‌جای MIUI 14 از ابتدا با MIUI 13 روانه بازار شده است ولی اصلا استفاده از اندروید 11 در سال 2023 را قابل قبول و منطقی نمی‌دانیم و حداقل انتظار داشتیم مانند نسخه 5G شاهد اندروید 12 باشیم.

استفاده این مدل از اندروید 12 باعث می‌شود در نهایت تا اندروید 13 را دریافت کند و خیلی زود از دایره بروزرسانی شیائومی خارج شود. در حال حاضر MIUI 14 بر پایه اندروید 12 برای این محصول در دسترس قرار دارد شما می‌توانید آن را به روی نوت 12 پرو فورجی نصب کنید. طبق ادعای شیائومی، رابط کاربری MIUI 14 تا 60 درصد بهینه‌تر از قبل شده و بهتر از منابع سخت افزاری استفاده می‌کند.

 

پرچمدار امسال اپل در برابر سامسونگ:
مقایسه s23 ultra با آیفون ۱۵ پرو مکس

 

عملکرد سخت افزاری

داریا همراه برای گوشی داریا Bond به سراغ تراشه 6 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 7050 با 8 هسته پردازنده مرکزی شامل 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 رفته است. در بخش بعدی بیشتر در مورد قدرت این چیپست و توان آن در اجرای بازی‌های روز صحبت می‌کنیم.

در طرف دیگر سازنده چینی برای ردمی نوت 12 پرو 4G از چیپست 8 نانومتری اسنپدراگون 732G کمک گرفته است، تراشه‌ای که دو سال قبل آن را به روی ردمی نوت 10 پرو نیز دیده بودیم. این تراشه دارای هشت هسته پردازنده به صورت دو هسته Kryo 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 است.

نتایج تست‌های داریا باند

برای این که بهتر با قدرت سخت افزاری دو گوشی آشنا شوید بهتر است نگاهی به عملکرد کلی و سپس تست‌های مشهور داشته باشیم. در حالت کلی دیمنسیتی 7050 حدود 35 درصد از نظر پردازنده مرکزی و حدود 25 تا 30 درصد از نظر پردازنده گرافیکی قوی‌تر از اسنپدراگون 732 است. همین اختلاف در تست‌های زیر نیز دیده می‌شود.

در تست Antutu 10 دیمنسیتی 7050 حدود 33 درصد نمره بالاتری را کسب کرده است. این اختلاف در تست GeekBench 6 و بخش تک هسته‌ای برابر با 29 درصد و در بخش چند هسته‌ای برابر با 27 درصد است. شاید برایتان جالب باشد که اختلاف این دو گوشی در همین تست و بخش پردازنده گرافیکی به 5 برابر می‌رسد. در بنچمارک 3DMark هم که برای سنجش قدرت گرافیکی کاربرد دارد، دیمنسیتی 7050 حدود 2 برابر بهتر از اسنپدراگون 732 عمل می‌کند.

 

Daria bond در برابر Note 12 pro 5G:
مقایسه نوت 12 پرو 5G با داریا باند

 

نتایج تست‌های ردمی نوت 12 پرو 4G

در استفاده معمول و عادی هر دو محصول از سرعت و عملکرد خوبی برخوردار هستند و بدون مشکل می‌توانند از پس کارهای ساده بربیایند. در این بین البته مقداری داریا باند سریع‌تر عمل می‌کند، ولی اگر به صورت جداگانه از دو گوشی استفاده کنید متوجه این نکته نخواهید شد. در بخش بعدی به سراغ عملکرد دو مدل در اجرای بازی‌های مشهور می‌رویم.

بازی PUBG Mobile به روی داریا باند در حالت گرافیکی اولترا با فریم‌ریت حدودی 55 اجرا می‌شود، در حالی که این عملکرد برای گوشی رقیب با همین گرافیک فریم‌ریت 45 است. شما می‌توانید Call of Duty: Mobile را به روی داریا باند با گرافیک اولترا و فریم‌ریت حدود 36 تجربه کنید و این عدد برای ردمی نوت 12 پرو 4G برابر با 35 است. بازی Shadowgun Legends در حالت اولترا با فریم‌ریت 60 به روی داریا باند اجرا می‌شود، در صورتی که عملکرد نماینده شیائومی در حالت گرافیکی پایین همین فریم‌ریت 60 است.

تست بازی داریا باند

شما بازی World of Tanks Blitz را می‌توانید در حالت اولترا با فریم‌ریت 80 به روی داریا Bond تجربه کنید، در صورتی که ردمی نوت 12 پرو فورجی بیشتر از 55 فریم را در این حالت در دسترس قرار نمی‌دهد. البته که باید به دو نکته کلی توجه داشته باشید. اول این که این اعداد و ارقام ممکن است به روی گوشی شما بسته به شرایط محیطی، آپدیت‌های نرم افزاری، آپدیت بازی‌ها و بسیاری از موارد تغییر کند و دوم این که با پایین آوردن گرافیک می‌توانید به فریم‌ریت بالاتری دست پیدا کنید.

ردمی نوت 12 پرو فورجی در سه نسخه 128/6، 128/8 و 256/8 در دسترس قرار دارد و شما می‌توانید از کارت حافظه جانبی نیز استفاده کنید. داریا باند اما تنها در یک نسخه 256 گیگابایتی با رم 8 در دسترس است و امکان استفاده از SD کارت نیز وجود ندارد. در نظر داشته باشید که قیمت داریا باند حدود 45 درصد کمتر از ردمی نوت 12 پرو 4G در نسخه یکسان است.

نکته آخری که باید به آن توجه داشته باشید این است که داریا Bond از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند ولی ردمی نوت 12 پرو نسخه 4G است. در نهایت همان طور که می‌توانید حدس بزنید برنده بخش سخت افزار را داریا باند می‌دانیم و این گوشی توان سخت افزاری بالاتری دارد. این موضوع زمانی خیلی جذاب می‌شود که بدانید این مدل حدود 45 درصد ارزان‌تر از رقیب است و باز هم قدرت بیشتری دارد.

 

پرچمدار تاشو و حرفه ای سامسونگ را بررسی کردیم:
بررسی گوشی z fold 5

 

باتری

ردمی نوت 12 پرو 4G مانند بسیاری از گوشی‌های موجود در بازار از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. داریا باند از طرفی یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی دارد. هر دو گوشی در استفاده روزمره عملکرد تقریبا یکسانی را در اختیار قرار می‌دهند و می‌توانند با یک بار شارژ کامل حدود 1 روز کامل و حتی شاید مقداری بیشتر دوام بیاورند که عملکرد مناسبی به حساب می‌آید.

در زمینه سرعت شارژ نیز شرایط هر دو گوشی مشابه است و هر دو از شارژ سریع 66 واتی (برای نماینده شیائومی 67 است) پشتیبانی می‌کنند و در مدت زمان حدود 55 درصد از 0 تا 100 شارژ می‌شوند. این این اتفاق برای هر دو گوشی مثبت ارزیابی می‌شود، به‌خصوص برای داریا باند با قیمتی کمتر و اقتصادی. پس این بخش هم برنده مشخصی ندارد و هر دو مدل یکسان عمل می‌کنند.

دوربین

مقایسه داریا باند با ردمی نوت 12 پرو 4G ما را به بخش دوربین می‌رساند، جایی که قرار است لنزهای مختلف را به طور دقیق مورد بررسی قرار داده و در نهایت گوشی برتر را انتخاب کنیم.

دوربین اصلی

داریا باند دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1 است. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز هم پشتیبانی می‌کند. در نور روز و شرایط نوری متناسب و خوب، گوشی داریا باند تصاویر جذابی به ثبت می‌رساند که برای این بازه قیمتی واقعا خوب است. این عکس‌ها از جزئیات زیاد و کنتراست مطلوبی برخوردار هستند، ولی دو ایراد کلی می‌توان به آن‌ها وارد کرد.

نمونه عکس‌های دوربین داریا باند

اول این که گاهی وایت بالانس و اکسپوژر دقیقی را شاهد نیستیم و جذب نور بیش از حد انجام می‌شود و دو هم این که شارپنس خوب است ولی عالی نیست و گاهی به خوبی نمی‌توان مرز سوژه‌ها را از هم تشخیص داد. البته که باید این نکته مهم را در نظر داشت که داریا باند یک گوشی اقتصادی است و نمی‌توان انتظاری مشابه گوشی‌های میان‌رده یا حتی بالارده از آن داشت.

به سراغ عکس‌های ثبت شده در شب برویم، جایی که تصاویر گرفته شده خیلی حرفی برای گفتن ندارند و کاملا معمولی به نظر می‌رسند. در آخر هم باید یادآور شویم که اکثر مشکلات دوربین که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم به دلیل مشکل نرم افزاری است و احتمالا در آپدیت‌های بعدی این موضوع برطرف شود.

عکس‌های دوربین اصلی داریا باند در شب

در سوی دیگر ردمی نوت 12 پرو 4G دارای دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی است. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و به صورت پیش فرض تصاویری 12 مگاپیکسلی به دلیل برخورداری از قابلیت Nona-Bayer به ثبت می‌رساند. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز برخوردار است ولی OIS ندارد.

 

لپ تاپ های جدید بازار را در وبلاگ تکنولایف بررسی میکنیم:
بررسی لپ تاپ

 

نمونه عکس دورین redmi note 12 pro 4g

شاید برایتان جالب باشد که این دقیقا همان سنسوری است که شیائومی دو سال قبل به روی ردمی نوت 10 پرو مورد استفاده قرار داده بود. کیفیت تصاویر ثبت شده در نور روز به نسبت قیمت واقعا خوب است و عکس‌ها کمی بهتر از ردمی نوت 10 پرو به ثبت می‌رسند. دلیل این موضوع به احتمال زیاد به رابط کاربری و پردازش تصاویر برمی‌گردد.

تصاویر از جزئیات بالا و گستره دینامیکی وسیع برخوردارند و شارپنس و کنتراست بالانس شده‌ای را شاهد هستیم. نویز بسیار کمی در عکس‌ها به چشم می‌آید و دقت رنگ خوبی را هم شاهد هستیم. عملکرد این دوربین در شب هم مناسب است، البته نه مانند روز! تصاویر نویز نسبتا کمی دارند و جزئیات نیز به حد کفایت دیده می‌شود. روشن شدن نایت مود شرایط را کمی بهبود می‌بخشد.

با توجه به همه این توضیحات بدیهی است که دوربین ردمی نوت 12 پرو 4G را برنده این بخش بدانیم.

دوربین فوق عریض

نمونه عکس‌های فوق عریض داریا باند

هر دو گوشی دارای دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی هستند اما در عمل نتایج یکسان نیست و نماینده شیائومی مقداری وضعیت بهتری دارد. تصاویر ردمی نوت 12 پرو 4G جزئیات بیشتر و کنتراست بهتری دارند و در آن‌ها شارپنس بهتر و نویز کمتری مشاهده می‌شود. گستره دینامیکی مقداری وسیع‌تر است و اعوجاج کمتری در کناره‌ها به چشم می‌آید. همه این موارد باعث می‌شود تا نماینده چینی‌ها برتر باشد.

نمونه عکس‌های دوربین فوق عریض نوت 12 پرو فورجی

 

ماکرو

نمونه ماکروهای داریا باند

ردمی نوت 12 پرو فورجی و داریا باند از دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی برخوردار هستند. این دوربین کیفیت خیلی خوبی به روی هیچ کدام از گوشی‌ها ندارد. اول از همه این که باید با تلاش زیاد فاصله کانونی مناسب برای فوکوس صحیح را پیدا کنید و پس از آن نیز تصاویر با جزئیات کم و کنتراست و شارپنس محدود به ثبت می‌رسند.

نمونه عکس‌های ماکرو:

فیلم‌برداری

نمونه ویدئو داریا باند

هر دو دستگاه می‌توانند با دوربین اصلی خود در نهایت کیفیت 4K 30fps فیلم‌برداری کنند. ویدئوهای ضبط شده با ردمی نوت 12 پرو 4G کیفیت بهتری دارند. در این فیلم‌ها جزئیات زیاد و نویز کم دیده می‌شود و کنتراست، شارپنس و دقت رنگ بهتری را هم شاهد هستیم. به همه این موارد وایت بالانس و اکسپوژر دقیق‌تر و متعادل‌تر را نیز اضافه کنید.

نمونه ویدئو ردمی نوت 12 پرو 4G

جمع بندی

قبل از جمع بندی کلی این مطلب مجدد یادآور می‌شویم که قیمت این دو مدل با هم برابر نیست. اگر شما بخواهید نسخه 256 گیگابایت با رم 8 دو گوشی را خریداری کنید باید برای نماینده شیائومی 40 الی 45 درصد هزینه بیشتری بپردازید. در واقع داریا باند با 45 درصد قیمت در بخش‌های مختلف عملکرد مشابه و حتی بهتری را نسبت به ردمی نوت 12 پرو فورجی ارائه می‌کند و همین موضوع از ارزش خرید بالای آن خبر می‌دهد.

اگر گوشی با قیمت مناسب، نمایشگر با حاشیه‌های کم، کیفیت ساخت بالاتر، سخت افزار قوی‌تر و ارگونومی بهتر می‌خواهید به سراغ داریا باند بروید، از طرفی اگر برای شما دوربین اهمیت زیادی دارد بهتر است ردمی نوت 12 پرو 4G را انتخاب کنید. طبق این مقایسه قطعا ارزش خرید داریا باند بالاتر خواهد بود، ولی در نهایت تصمیم با شما است. مقایسه مشخصات گوشی های موبایل را می‌توانید در سایت تکنولایف انجام دهید.

سوالات متداول

داریا باند نمایشگر بهتری دارد یا ردمی نوت 12 پرو 4G؟ هر دو گوشی نمایشگرهای خوب و باکیفیتی دارند اما داریا باند به لطف حاشیه‌های بسیار کم در این زمینه برتر به نظر می‌رسد.

ردمی نوت 12 پرو فورجی قوی‌تر است یا داریا باند؟ داریا باند با وجود قیمت کمتر سخت افزاری قوی‌تری دارد و هم در اجرای بازی‌ها و هم در انجام کارهای روزمره بهتر عمل می‌کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/redmi-note-12-pro-4g-vs-daria-bond/
ads
ads