داغ ترین ها :
مقایسه داریا Bond با گلکسی A34 سامسونگ

مقایسه داریا Bond با گلکسی A34 سامسونگ

در ای مطلب به طور کامل دو گوشی داریا باند و گلکسی A34 شرکت سامسونگ را با هم مقایسه کرده‌ایم.

داریا باند

داریا Bond

گلکسی A34

گلکسی A34

داریا باند

داریا Bond

امتیاز

7.25
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7.5
اسپیکر :
7
کیفیت ساخت :
8
رابط کاربری :
7
عملکرد :
7.5
دوربین :
6.5

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و استفاده از شیشه و آلومینیوم
  • صفحه نمایش امولد باکیفیت و نرخ نوسازی 120 هرتز
  • حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر
  • قدرت سخت افزاری خوب
  • دوربین‌ اصلی مناسب
  • شارژدهی خوب و شارژ سریع 66 واتی

نقاط ضعف

  • دوربین فوق عریض خیلی خوب نیست
  • شارژ درون جعبه نیست

گلکسی A34

گلکسی A34

امتیاز

7.4
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8
باتری :
7.5
اسپیکر :
7
کیفیت ساخت :
7.5
رابط کاربری :
7.5
عملکرد :
7.5
دوربین :
7

نقاط قوت

  • طراحی نزدیک به سری S23
  • گواهی IP67
  • صفحه نمایش باکیفیت با روشنایی عالی
  • قدرت سخت افزاری مناسب
  • عملکرد خوب دوربین‌ها
  • شارژدهی عالی باتری

نقاط ضعف

  • نبود آداپتور داخل جعبه
  • لرزشگیر دوربین می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد

شرکت سامسونگ به رسم هر سال از جدیدترین میان‌رده‌های خود در قالب سری AX4 رونمایی کرد که این سری کهکشانی‌های خوبی مانند A14، A24، A34 و A54 را شامل می‌شود. گلکسی A34 یکی از بهترین و جذاب‌ترین گوشی‌های جدید این شرکت کره‌ای است که نقاط قوت زیادی دارد و با قیمتی مناسب به فروش می‌رسد. از طرفی داریا همراه در اولین تلاش خود گوشی داریا Bond را روانه بازار کرده و در ادامه قصد داریم به مقایسه گلکسی A34 با داریا باند بپردازیم. آیا داریا باند می‌تواند نماینده شرکت سامسونگ را شکست دهد؟ در انتهای این مطلب به این نکته پاسخ خواهیم داد.

 

بهترین قیمت موبایل را در فروشگاه تکنولایف ببنید: قیمت روز گوشی

 

طراحی و کیفیت ساخت

در زمینه طراحی گلکسی A34 دقیقا مسیر برادر بزرگ‌تر خود و دیگر پرچمداران سامسونگ را پیش گرفته و از ظاهری ساده و در عین حال جذاب استفاده می‌کند. قاب پشتی این کهکشانی پلاستیکی با پوشش مات است و از سه لنز با چیدمان زیر هم میزبانی می‌کند. این قاب کاملا تخت است و در لبه‌ها نیز هیچ انحنایی دیده نمی‌شود.

عکس گوشی A34 سامسونگ

این کهکشانی در سه رنگ مشکی، بنفش، سبز و نقره‌ای در دسترس قرار دارد که البته رنگ نقره‌ای به صورت گرادیانی است و جلوه ویژه‌ای دارد. این گوشی به لطف پوشش ماتی که دارد زیاد کثیف نمی‌شود و می‌توانید از آن بدون قاب نیز استفاده کنید (هرچند اگر آسیب و خط و خش برای شما اهمیت زیادی ندارد).

عکس گوشی A34

داریا باند اما مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و با وجود این که گوشی ارزان‌تری نسبت به رقیب است از قاب پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند. این شیشه پوششی مات دارد و به محض در دست گرفتن گوشی حس برتری و مرغوبیت بیشتر را به شما انتقال می‌دهد. در بالای قاب پشتی فریم دوربین‌ها به صورت افقی و کشیده دیده می‌شود که البته خوشبختانه هماهنگ با قاب پشتی طراحی شده و یکپارچگی را به ارمغان می‌آورد.

قاب پشتی گوشی bond daria

درون فریم دوربین‌های این گوشی نیز سه لنز دیده می‌شود و در پایین لوگوی داریا همراه و داریا باند دیده می‌شود. این گوشی برعکس رقیب کاملا تخت نیست و در کناره‌ها انحنایی دیده می‌شود تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد و ارگونومی بهبود پیدا کند. به سراغ فریم کناری دو گوشی برویم، جایی که قطعا باز هم برتری با داریا باند است.

داریا همراه برای نماینده خود از فریم کناری آلومینیومی استفاده کرده است و سامسونگ برای A34 به سراغ فریم پلاستیکی رفته است. طبیعی است که داریا باند کیفیت ساخت بهتر و حس جذاب‌تری هنگام استفاده داشته باشد و مقاومت بالاتری را نیز در اختیار قرار دهد.

اسپیکر گوشی داریا باند

هر دو گوشی در سمت راست میزبان دکمه‌های ولوم و پاور هستند و در بالا میکروفون دوم را شامل می‌شوند. البته خشاب سیم کارت و کارت حافظه جانبی A34 نیز به روی لبه بالایی قرار گرفته است. فریم سمت چپ دو گوشی کاملا خالی است و در نهایت به روی لبه پایینی اسپیکر، میکروفون اصلی و درگاه Type-C دیده می‌شود و به‌علاوه خشاب سیم کارت داریا باند نیز در این بخش قرار گرفته است.

گلکسی A34 وزنی 199 گرمی و ابعادی برابر با 161.3 در 78.1 در 8.2 میلی‌متری دارد. در سوی دیگر داریا باند 210 گرم وزن دارد و ابعاد آن به 163 در 74 در 8 میلی‌متر می‌رسد. این اعداد و ارقام یعنی در کل هر دو مدل ارگونومی مناسبی دارند ولی داریا باند به دلیل عرض کمتر در کنار لبه‌های خمیده قاب پشتی، بهتر در دست قرار می‌گیرد.

دکمه های تنظیم صدا باند داریا

بخش آخری که در مقایسه گلکسی A34 با داریا باند در زمینه طراحی به سراغ آن می‌رویم، نمای روبرویی دو گوشی است. در این زمینه قطعا برتری بی قید و شرط با داریا باند خواهد بود؛ چرا که این گوشی نمایشگری با لبه‌های خمیده دارد و حاشیه‌های اطراف پنل آن بسیار کم است، به طوری که شبیه به گوشی‌های پرچمدار به نظر می‌رسد. از طرفی نسبت نمایشگر به بدنه در نماینده سامسونگ حدود 85 درصد است که عدد مناسبی به حساب می‌آید اما قطعا نمی‌تواند با داریا باند رقابت کند.

سامسونگ برای گلکسی A34 از گواهی IP67 استفاده کرده است و این یعنی این مدل می‌تواند در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متری به مدت 30 دقیقه مقاومت کند. داریا باند گواهی مقاومت در برابر آب ندارد و از این نظر برتری با کهکشانی کره‌ای‌ها است. البته که برای اکثر کاربران این قابلیت کاربردی ندارد و قرار نیست مورد استفاده قرار بگیرد (خود شرکت‌های سازنده نیز خیس کردن عمدی گوشی را تایید نمی‌کنند).

درگاه شارژ گلکسی A34

در نهایت برنده بخش طراحی را داریا باند می‌دانیم. از بحث ظاهر که بگذریم (چون کاملا سلیقه‌ای است)، داریا باند کمی ارگونومی بهتری دارد و از حاشیه‌های کمتری اطراف نمایشگر بهره می‌برد. همچنین این محصول کیفیت ساخت بسیار بهتری دارد و به‌جای پلاستیک از شیشه و فلز ساخته شده است. تنها برتری گلکسی A34 را می‌توان گواهی IP67 به حساب آورد.

 

مقایسه خفن ترین های بازار:
مقایسه s23 ultra با iphone 15 pro max

 

صفحه نمایش

رقابت کردن با برند بزرگی مانند سامسونگ آن هم در زمینه صفحه نمایش واقعا دشوار است؛ زیرا این سازنده کره‌ پنل‌هایی چشم‌ نواز تولید می‌کند و به قدری پیشرفته‌ است که حتی پنل‌های خود را به صورت جداگانه به دیگر برندها نیز به فروش می‌رساند. داریا باند اما با وجود این موضوع عملکرد بسیار خوب و قوی دارد و به خوبی می‌تواند با A34 رقابت کند. همچنین باید در نظر داشت که داریا باند ارزان‌تر از A34 است و همین باعث می‌شود عملکرد خوب آن جذاب‌تر هم باشد.

داریا همراه در گوشی داریا Bond از نمایشگری 6.78 اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن 2400 در 1080 استفاده کرده است تا در هر اینچ از صفحه نمایش 388 پیکسل قرار بگیرد. برای این پنل نرخ نوسازی 120 هرتزی و البته روشنایی دستی 520 نیتی و روشنایی خودکار 650 نیتی نیز در نظر گرفته شده است. اما از این مشخصات که بگذریم این گوشی در عمل چه کیفیت نمایشگری دارد؟

عکس گوشی bond

نمایشگر داریا باند واقعا خوب و باکیفیت است و در بازه قیمتی خود می‌تواند تقریبا تمامی رقبای موجود را پشت سر بگذارید. این پنل رنگ‌ها را با دقت مناسبی به نمایش درمی‌آورد و محتوا شارپ است و کنتراست خوبی را نیز شاهد هستیم. به لطف ذات پنل امولد، رنگ مشکی عمق بی‌نهایت دارد و سایر رنگ‌ها نیز بسیار زنده به تصویر کشیده می‌شوند.

این صفحه نمایش از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و به همین جهت محتوا بسیار نرم و روان پیش روی شما قرار می‌گیرد. این نرخ نوسازی می‌تواند بین 60 و 120 هرتز بر اساس محتوای در حال پخش تغییر کند تا در مصرف شارژ هم صرفه جویی شود.

سنسور اثر انگشت گوشی باند داریا

در طرف دیگر این مقایسه گلکسی A34 قرار می‌گیرد، کهکشانی که دارای پنلی 6.6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن FHD+ است و در هر اینچ از 390 پیکسل میزبانی می‌کند. این صفحه نمایش از نسبت 19.5 به 9 بهره می‌برد و نرخ نوسازی 120 هرتزی هم برای آن در نظر گرفته شده است. سامسونگ ادعا کرده که این نمایشگر می‌تواند در حالت حداکثری 1000 نیت روشنایی تولید کند.

طبق انتظاری که از سامسونگ و پنل‌های سوپر امولد آن داریم، کیفیت این نمایشگر بسیار خوب است. این صفحه نمایش در حالت پیش فرض رنگ‌ها در حالت Vivid و در گستره رنگی DCI-P3 با دقت بالا نمایش می‌دهد. در این حالت پیش فرض رنگ‌ها زنده و پویا و شاداب هستند و کنتراست هم عالی است. در این حالت مقدار کمی پنل به سمت سردی تمایل دارد که البته می‌توانید طبق سلیقه این موضوع را تغییر دهید.

صفحه نمایش گوشی A34

اگر ترجیح می‌دهید پنل بالاترین دقت رنگ ممکن را داشته باشد، به سراغ حالت Natural بروید تا رنگ‌ها در گستره sRGB با دقت بسیار بالایی به نمایش دربیایند. این صفحه نمایش از شفافیت بسیار خوبی برخوردار است و رنگ مشکی هم با عمق بی‌نهایت نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید از تماشای هر محتوایی یا مثلا بازی کردن در این صفحه نمایش لذت ببرید. نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتز است اما در صورت انتخاب این حالت به صورت دائمی نرخ نوسازی 120 خواهد بود و به 60 کاهش پیدا نمی‌کند که البته در تجربه استفاده خللی ایجاد نمی‌کند و بیشتر به روی مصرف باتری تاثیر گذار است.

نمایشگر داریا Bond در حالت دستی می‌تواند 520 نیت روشنایی تولید کند در حالی که این عدد برای A34 برابر با 475 نیت است. این یعنی اگر خودتان نور نمایشگر را تا انتها زیاد کنید پنل داریا باند مقداری روشن‌تر از رقیب خواهد شد. در زمینه روشنایی خودکار اما داستان برعکس می‌شود و گلکسی A34 می‌تواند 1000 نیت روشنایی تولید کند، در حالی که این عدد برای نمایشگر داریا باند برابر با 650 نیت است.

طبق این اطلاعات در محیط باز و زیر نور مستقیم خورشید به طور حتم برتری با A34 خواهد بود و این گوشی می‌تواند محتوا را واضح‌تر پیش روی شما قرار دهد. البته این به معنای کم بودن روشنایی داریا باند نیست و این محصول روشنایی مناسب و کافی برای استفاده در محیط‌های باز دارد.

در نهایت برنده این بخش را گلکسی A34 سامسونگ می‌دانیم، هر چند که از نظر حاشیه‌های اطراف نمایشگر این داریا باند است که وضعیت بهتری دارد و حس و حال بهتری را هنگام تماشای محتوا به شما انتقال می‌دهد.

 

مقایسه دو گوشی هم رده دیگر:
مقایسه a24 با note 12

 

نرم افزار و رابط کاربری

بدون شک در حال حاضر برند سامسونگ یکی از بهترین رابط کاربری‌های دنیای اندروید را دارد و از طرفی هم آپدیت‌های بسیار منظم و سریعی را برای گوشی‌های خود عرضه می‌کند. گلکسی A34 هم مانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی گلکسی A54 گوشی از One UI 5 بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کند. این گوشی تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت خواهد کرد و این یعنی شما می‌توانید اندروید 17 را نیز به روی این کهکشانی تجربه کنید.

رابط کاربری One UI 5 تا حد زیادی به نسل قبل شباهت دارد و تنها از نظر بهینه‌ سازی و استفاده صحیح‌تر از منابع سخت افزاری بهبود یافته است. البته که ترکیب این رابط کاربری با اندروید 13 باعث شده تا یکپارچگی زیادی در رابط کاربری به‌وجود بیاید و مثلا با انتخاب یک رنگ از طریق Colour Platte، این رنگ بر کل فضای گوشی غالب شود.

در طرف دیگر داریا باند در با رابط کاربری اختصاصی این شرکت به نام DariaOS 4.0 بر پایه اندروید 13 راهی بازار شده است. این رابط کاربری شباهت زیادی به اندروید خام دارد و حس و حالی شبیه به گوشی‌های موتورولا یا پیکسل را برای شما به وجود می‌آورد. داریا باند از اکثر قابلیت‌های مورد نظر شما پشتیبانی می‌کند، از تغییر والپیپر گرفته تا حالت تیره یا همان دارک مود و حالت‌های مختلف امنیتی و موارد این‌چنینی.

در مدتی که با گوشی داریا باند کار کردیم با نرم افزار آن مشکلی نداشتیم و از عملکرد آن کاملا راضی بودیم. این محصول عملکرد سریع، روانی و بدون هنگی دارد و یک آپدیت نرم افزاری نیز به طور حتم دریافت خواهد کرد. البته از نظر پشتیبانی طولانی مدت نرم افزاری قطعا نمی‌تواند حریف سامسونگ شود.

عملکرد سخت افزاری

شرکت سامسونگ در بخش سخت افزار برای میان‌رده خود از چیپست 6 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 1080 کمک گرفته است. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی با چیدمان دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز شامل می‌شود. داریا باند از طرفی به تراشه 6 نانومتری مدیاتک دیمنسیتی 7050 با 8 هسته پردازنده مرکزی شامل 2 هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز مجهز شده و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز شامل می‌شود.

نتایج تست‌های گلکسی a34

همان طور که از مشخصات دو تراشه می‌توانید مشاهده کنید دیمنسیتی 1080 و دیمنسیتی 7050 عملا چیدمان هسته‌های مشابه و حتی فرکانس پردازشی برابری دارند و از نظر پردازنده گرافیکی نیز شرایط کاملا مشابه است. در واقع این شرکت تصمیم بسیار عجیبی گرفته و همان تراشه دیمنسیتی 1080 را چند ماه بعد با نام دیمنستی 7050 روانه بازار کرده است.

گفته‌های ما در تست‌های مختلف از جمله Antutu 10، GeekBench 6 و 3Dmark نیز تایید می‌شود و این دو تراشه و در نتیجه این دو گوشی عملکرد سخت افزار یکسانی دارند و دقیقا مثل هم عمل می‌کنند. در استفاده روزمره هر دو مدل به خوبی از پس کارهای مختلف برمی‌آیند و شما با هیچ کندی مواجه نمی‌شوید. از طرفی در اجرای بازی‌ها نیز با محصولات دست و پا بسته‌ای مواجه نیستیم و شما می‌توانید عناوین جدید و گرافیکی را با a34 و داریا باند تجربه کنید.

نتیجه تست‌های داریا باند

بازی PUBG Mobile به روی دو گوشی در حالت گرافیکی اولترا با فریم‌ریت حدودی 55 اجرا می‌شود و شما می‌توانید Call of Duty: Mobile را با گرافیک اولترا و فریم‌ریت حدود 36 تجربه کنید. بازی Shadowgun Legends هم در حالت اولترا با فریم‌ریت 60 اجرا می‌شود و World of Tanks Blitz را می‌توانید در حالت اولترا با فریم‌ریت 80 تجربه کنید.

هنگام بازی کردن با این دو گوشی گرمای زیادی تولید نمی‌شود و خوشبختانه می‌توانید برای زمان نسبتا زیادی به بازی کردن ادامه دهید. البته در کل پیشنهاد می‌کنیم گرافیک را از حالت اولترا به حالت High یا Medium کاهش دهید تا فریم‌ریت افزایش پیدا کند و فشار کمتری به تراشه وارد شود.

گلکسی A34 در سه نسخه 128 گیگابایت با رم 6، 128 گیگابایت با رم 8 و 256 گیگابایت با رم 8 در دسترس قرار دارد و شما داریا باند را می‌توانید تنها در نسخه 256 گیگابایت با رم 8 خریداری کنید. از نظر قیمتی اگر نسخه 256 گیگابایت با رم 8 گلکسی A34 را در مقابل داریا باند قرار می‌دهیم متوجه خواهیم شد که این کهکشانی حدود 70 الی 75 درصد گران‌تر از رقیب است و از این نظر قطعا برنده داریا باند خواهد بود.

در واقع گوشی داریا باند عملکرد سخت افزار مشابه با گلکسی A34 را با چند میلیون قیمت کمتر در دسترس قرار می‌دهد و این یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا این گوشی از رقبای هم‌‌قیمت قوی‌تر و تواناتر باشد.

 

مقایسه a34 سامسونگ با نوت ۱۲ پرو شیائومی:
مقایسه a34 با note 12 pro

 

باتری

گلکسی A34 از یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند و داریا باند نیز یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی دارد. در استفاده ترکیبی و روزمره داریا باند می‌تواند یک روز کامل را بدون مشکل شارژدهی کند و دوام بیاورد. این عملکرد برای گلکسی A34 حدود 1.5 روز است و این کهکشانی مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد. هر چند که به صورت کلی میزان مصرف باتری مستقیما به الگوی مصرف شما از گوشی بستگی دارد.

در زمینه سرعت شارژ اما بدون شک برنده داریا باند است. این محصول از شارژ سریع 66 واتی پشتیبانی می‌کند در صورتی که شارژ سریع گلکسی A34 تنها 25 وات است. هیچ یک از دو گوشی درون جعبه آداپتور ندارند و باید به صورت مجزا اقدام به خرید آن کنید. داریا باند در 15 دقیقه 50 درصد شارژ می‌شود و در مدت 50 دقیقه به شارژ کامل می‌رسد. این عملکرد برای گلکسی A34 شارژ 50 درصد در 30 دقیقه و شارژ کامل در 1 ساعت و 30 دقیقه است.

دوربین

به بخش بسیار مهم دوربین‌ها می‌رسیم، جایی که می‌تواند در انتخاب نهایی شما بسیار تأثیرگذار باشد. در ادامه تک به تک دوربین‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد تا در نهایت مشخص شود کدام گوشی عملکرد بهتری دارد.

دوربین اصلی

داریا باند از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با اندازه 1/1.56 اینچی و اندازه پیکسل 1 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور پشت لنزی با گشودگی دریچه دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

گوشی داریا باند تصاویر خوبی در نور روز می‌گیرد. این عکس‌ها دارای جزئیات زیاد و کنتراست مطلوب هستند. البته که دو ایراد کلی می‌توان به دوربین اصلی داریا Bond وارد کرد. اول این که وایت بالانس و اکسپوژر گاهی خیلی دقیق نیست و جذب نور بیش از حد انجام می‌شود و دو هم این که شارپنس خوب است ولی عالی نیست و گاهی به خوبی نمی‌توان مرز سوژه‌ها را از هم تشخیص داد.

 

با چه برنامه ای روی موبایل اسکن کنیم؟
بهترین اسکنر موبایل

 

نمونه عکس‌های داریا باند در روز

البته که داریا باند یک گوشی اقتصادی است و شاید کمی بی‌انصافی باشد که بخواهیم سخت‌گیرانه از آن ایراد بگیریم. تصاویر گرفته شده در شب خیلی تعریفی نیستند و کاملا معمولی به نظر می‌رسند. در آخر هم باید یادآور شویم که اکثر مشکلات دوربین که بالاتر به آن‌ها اشاره کردیم به دلیل مشکل نرم افزاری است و احتمالا در آپدیت‌های بعدی این موضوع برطرف شود.

نمونه عکس‌های داریا باند در شب

گلکسی A34 دارای دوربین اصلی با سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل Sony IMX 582 است. این سنسور با اندازه 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پس لنزی 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند. عکس‌های این کهکشانی به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از قابلیت Quad-Bayer در حالت 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند.

تصاویر ثبت شده با دوربین گلکسی A34 در نور روز کیفیت مناسبی دارند و از نظر رنج دینامیکی نیز وضعیت آن‌ها خوب است. عکس‌ها از سطح شارپنس و کنتراست خوبی برخوردارند ولی این گوشی رنگ‌ها را کمی غلیظ‌تر از واقعیت به ثبت می‌رساند. دلیل این اتفاق پردازش تصاویر است و سازنده کره‌ای ترجیح می‌دهد تا عکس‌ها کمی آب و رنگ‌ بیشتری نسبت به حالت طبیعی داشته باشند.

نمونه عکس‌های گلکسی a34 در روز

شما در گلکسی A34 می‌توانید از حالت 48 مگاپیکسلی یا همان رزولوشن کامل نیز استفاده کنید. در این حالت عکس‌ها از دقت رنگ بهتری برخوردار هستند و پردازش کمتری به روی آن‌ها صورت می‌گیرد. این تصاویر مقداری هم جزئیات بیشتری دارند ولی هنگام به ثبت رسیدن به زمان بیشتری نیاز دارند و فضای بیشتری را هم در حافظه گوشی اشغال می کنند. نماینده سامسونگ در شب هم عملکرد قابل قبولی دارد. در این حالت عکس‌ها با جزئیات کافی و دقت رنگ خوب به ثبت می‌رسند و رنج دینامیکی نیز برای عکس شب مناسب ارزیابی می‌شود.

 

سرعت گوشی آیفون خودتان را بالا ببرید:
ویدئوی آموزش بالا بردن سرعت ایفون

 

نمونه عکس‌های شب گلکسی a34

در نهایت باید بگوییم که برنده این بخش گلکسی A34 سامسونگ است و این محصول می‌تواند عکس‌های بهتری در روز و شب به ثبت برساند. البته که عملکرد داریا باند هم خوب است و مخصوصا زمانی که اختلاف قیمت موجود را در نظر بگیریم بهتر متوجه این تفاوت در کیفیت خواهیم شد.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض a34

هر دو گوشی از دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی استفاده می‌کنند. برتری در این بخش هم با گلکسی A34 است و تصاویر فوق عریض این گوشی جزئیات بیشتر و در عین حال نویز کمتری دارند. کنتراست این عکس‌ها خوب است و رنج دینامیکی نسبتا وسیعی را نیز شاهد هستیم. اگر بخواهیم همه این گفته‌ها را خلاصه کنیم، گلکسی A34 دوربین فوق عریض خوبی دارد و داریا باند دوربین فوق عریض متوسطی.

عکس فوق عریض داریا باند

 

نمونه عکس های S23 اولترا را ببنید:
کیفیت دوربین s23 ultra

 

دوربین ماکرو

ماکرو a34

گلکسی A34 از دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و این دوربین در داریا Bond سنسوری 2 مگاپیکسلی دارد. برای هیچ یک از این دو گوشی فوکوس خودکار در نظر گرفته نشده است و باید گوشی را در فاصله مناسب (4 سانتی متری) قرار دهید. از نظر کیفیت باز هم برنده گلکسی A34 است. این کهکشانی عکس‌های نمای نزدیک بهتر و با جزئیات‌تری می‌گیرد.

ماکرو داریا باند

فیلم‌برداری

فیلم‌برداری با داریا باند

هر دو محصول می‌توانند با دوربین اصلی در نهایت کیفیت 4K 30fps فیلم‌برداری کنند. این فیلم‌ها در دو گوشی کیفیت خوبی دارند و در آن‌ها جزئیات زیادی دیده می‌شود ولی گوشی برتر و برنده نماینده سامسونگ است. ویدئوهای این کهکشانی رنج دینامیکی وسیع‌تر و نویز کمتری دارند و وایت بالانس آن‌ها نیز متعادل‌تر است.

فیلم‌برداری با a34

جمع بندی

در مقایسه داریا باند و گلکسی A34 اشاره کردیم که هر گوشی در چه زمینه‌هایی عملکرد بهتری دارد. در کل ولی قبل از جمع بندی کلی باید مجدد به یک نکته مهم اشاره کنیم. داریا باند در نسخه 256 گیگابایت با رم 8 در دسترس قرار دارد و اگر شما بخواهید همین نسخه A34 را خریداری کنید باید 70 الی 75 درصد هزینه بیشتری بپردازید. حتی قیمت نسخه 128 گیگابایت با رم 8 گلکسی A34 نیز حدود 40 درصد از داریا باند بیشتر است. داستان جایی جالب می شود که بدانید نسخه 128 گیگابایت با رم 6 نماینده سامسونگ که نسخه پایه‌ای آن به حساب می‌آید هم 25 الی 30 درصد گران‌تر از داریا Bond است.

با توجه به این موضوع و با توجه به مقایسه جامع این گوشی قطعا ارزش خرید داریا باند را بیشتر می‌دانیم؛ چرا که شما با هزینه 70 درصد کمتر نمایشگر با تجربه یکسان و حاشیه‌های باریک‌تر دریافت می‌کند و سخت افزار نیز پا به پای گلکسی A34 حرکت می‌کند. باتری خوب و سرعت شارژ بالاتر را نیز به این مجموعه اضافه کنید.

در صورتی به سراغ گلکسی A34 بروید که آپدیت نرم افزار طولانی‌تر، دوربین‌های بهتر، روشنایی بیشتر نمایشگر و کمی شارژدهی بهتری بخواهید. البته که باید هزینه بسیار بیشتری هم بپردازید. در نهایت مانند همیشه تصمیم با خود شما خواهد بود و این مطلب صرفا جهت راهنمایی بیشتر نوشته شده است. تکنولایف با بررسی تخصصی موبایل در راستای شفاف سازی جدیدترین گوشی ها برای شما کاربران عزیز قدم بر‌می‌دارد.

سوالات متداول

گلکسی A34 قوی‌تر است یا داریا باند؟ قدرت سخت افزاری دو گوشی را می‌توانیم برابر در نظر بگیریم و این موضوع به نوعی برتری داریا باند را نشان می‌دهد؛ زیرا این گوشی قیمت بسیار کمتری دارد.

داریا باند نمایشگر بهتری دارد یا گلکسی A34؟ از نظر کیفیت دو گوشی وضعیت خوب و جذابی دارند. از طرفی از نظر روشنایی برتری با نماینده سامسونگ و از نظر حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر برتری با داریا باند است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
5 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

6 نظر

  1. فرشید

    سلام . نیاید از موبایل ایرانی حمایت کرد . چون اگه فروش داشته باشه مثل خودرو انحصاری میشه

  2. Massoud

    سلام وادب به گفته خود سایت داریا این گوشی تا ابتدای DariaOS نسخه 7 (اندروید 16) بروزرسانی خواهد شد و به مدت 5 سال نیز بروزرسانی‌های امنیتی گوگل را دریافت خواهد کرد. سایت زده یکی که اشتباه است. قطعا دوربین a34 بهتره وکسانی که دوربین براشون مهمه هزینه بیشتر بدن و a34 بگیرند بقیه چیزا سلیقه‌ای هست و باید خودتون پسند کنید با تشکر از سایت تکنولایف.

  3. Yousef

    راستش من خودم با خرید گوشی های مونتاژ موافق نیستم چون باز اگه مثله مسئله ی خودرو بشه کاریش نمیشه کرد، درسته که داریا باند ارزونتر از سامسونگه ولی خوب آدم عاقل به برندی که امتحانشو پس داده راحت تر اعتماد میکنه، ولی داریا تازه چندماه اومده و سخت تر میشه بهش اعتماد کرد، و از اینا مهمتر بروز رسانی هستش که سامسونگ مشخصه اصلوش که تا ۴ سال آپدیدت میده ولی داریا مشخص نیس اصلا بروز رسانی بده! واون گواهی ip67که ساسونگ داره شاید خیلی مورد استفاده قرار نگیره ولی اگر یه روز خدایی نکرده گوشی توی آب بیفته باز قابل استفادست ،ولی ممکنه اگه تو زیر بارون با داریا باند کار کنی براش مشکل بیاد یا بسوزه!و با این توصیحات میشه دلیل قیمت بالای سامسونگ و دلیل قیمت پایین داریا باند رو متوجه بشیم که چرا فاصله قیمتی انقدر زیاده، و مشخصا کسی که باسامسونگ کار کرده باشه اونو انتخاب میکنه البته اینایی که گفتم ممکنه واسه کسی مهم نباشه ، ولی من شخصا سامسونگ رو به این گوشی ترجیح میدم🙂
    راستی تشکر بابت بررسی خوبتون🙏

    1. ابوالفضل

      پاسخ به Yousef

      داریا باند تا دو سال آپدیت نرم افزاری میده و تا چهار سال آپدیت امنیتی زیر باران کار کردن با داریا باند جای نگرانی ندارد در مقابل پاشش آب و خاک مقاوم است دلیل پایین بودن قیمت دو گوشی این است که داریا باند. ایرانی است و از سودی که می‌خواسته بکنه کم کرده
    1. بیخیال

      پاسخ به Yousef

      بد نیست داریا باند رو بگیری دستت بعدش نظر بدی
      1. ابوالفضل ممبینی

        پاسخ به بیخیال

        بله شما راست میگید واقعا تا کسی دست نگیرن باور نمیکنه که این گوشی چقدر خوب است بی شک بهترین گوشی تو بازه قیمتی 7تا ۸تومن است الان آداپتور a34وات25 که از 30 درصد تا100 1ساعت و 45دقیقه طول می‌کشه تا شارژ بشه اما داریا باند از 30 درصد تا 100درصد 24دقیقه طول میکشد گوشی a34حاشیه های زیادی دارد و البطه ناچ به شکل Uدارد اما گوشی داریا باند حاشیه های کمتر و نمایشگر Uنیست پانچول است و پشت این گوشی شیشه ای و دور دوربین آلمینیوم و دوربین داریا باند کیفیت بهتری دارد تا a34چون a34عکس‌ را با جزییات نمیگیرد و پوست انسان را به رنگ سیاه میکند پس بی شک گوشی داریا باند ارزش خرید بیشتری تا a34را دارد
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/daria-bond-vs-samsung-a34/
ads
ads