داغ ترین ها :

مقایسه گوشی A34 سامسونگ با ردمی نوت 12 پرو شیائومی

فهرست مطالب طراحی و کیفیت ساخت صفحه نمایش اسپیکر نرم افزار و رابط کاربری عملکرد سخت افزاری دوربین باتری امنیت جمع بندی سوالات متداول سری ردمی نوت را می‌توانیم مدل‌های محبوب برند شیائومی بدانیم و در سوی دیگر گوشی‌های سری A مدل‌های محبوب برند سامسونگ هستند و همین باعث می‌شود تا کاربر سخت‌تر بتواند گوشی […]

گلکسی A34

گلکسی A34

ردمی نوت 12 پرو 4G

ردمی نوت 12 پرو 4G

گلکسی A34

گلکسی A34

امتیاز

7
طراحی :
7.5
صفحه نمایش :
8
باتری :
7
اسپیکر :
6
رابط کاربری :
8
عملکرد :
6.5
دوربین :
6

نقاط قوت

  • گواهی IP67
  • صفحه نمایش باکیفیت و روشن
  • عملکرد بسیار خوب باتری
  • اسپیکرهای استریو خوب
  • عملکرد سخت افزاری مناسب

نقاط ضعف

  • شارژر درون جعبه

ردمی نوت 12 پرو 4G

ردمی نوت 12 پرو 4G

امتیاز

6.85
طراحی :
7
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7
اسپیکر :
6
رابط کاربری :
7.5
عملکرد :
6
دوربین :
7

نقاط قوت

  • نمایشگر خوب
  • دوربین اصلی باکیفیت در روز و شب
  • فیلم‌برداری مناسب
  • شارژدهی باتری مناسب
  • سرعت شارژ خوب و برخورداری از آداپتور درون جعبه

نقاط ضعف

  • تراشه می‌توانست بهتر و جدیدتر باشد
  • روشنایی نمایشگر خوب است ولی می‌توانست بهتر باشد

سری ردمی نوت را می‌توانیم مدل‌های محبوب برند شیائومی بدانیم و در سوی دیگر گوشی‌های سری A مدل‌های محبوب برند سامسونگ هستند و همین باعث می‌شود تا کاربر سخت‌تر بتواند گوشی مورد نظر خود را از بین این دو سری انتخاب کند و همین هم جدال این گوشی‌ها را بسیار جذاب می‌کند. در ادامه این مطلب قصد داریم به مقایسه گلکسی A34 با ردمی نوت 12 پرو 4G بپردازیم تا مشخص شود کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد.

 

لیست امروز گوشی های تکنولایف را ببنید و از تخفیف ها استفاده کنید: قیمت روز موبایل

 

طراحی و کیفیت ساخت

سامسونگ از سال قبل سیاست جدیدی را آغاز کرد که طی این سیاست‌ گوشی‌های میان‌رده این برند نیز از زبان طراحی گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌کنند. این موضوع در گوشی‌هایی مثل A73 یا A53 در مقایسه به سری S22 دیده میشد ولی امسال سازنده کره‌ای به طور کامل این هدف را محقق کرده و حالا گلکسی A34 دقیقا ظاهری شبیه به S23 یا S23 پلاس دارد.

این طراحی به گونه‌ای است که به روی قاب پشتی پلاستیکی این کهکشانی هیچ فریم دوربینی دیده نمی‌شود و لنزها بدون داشتن فریم به صورت زیرهم در سمت چپ قاب پشتی دیده می‌شوند. قاب پشتی این مدل پوشش مات دارد و از طراحی کاملا تخت استفاده می‌کند تا گلکسی A34 از همه نظر ظاهری مدرن و به‌روز داشته باشد.

در سوی دیگر ردمی نوت 12 پرو 4G هم از زبان طراحی یکسانی در مقایسه با دیگر اعضای این خانواده استفاده می‌کند. در این زبان طراحی قاب پشتی کاملا تخت بوده و پوشش مات هم دارد. فریم دوربین‌ها به شکل مستطیلی در بالا سمت چپ به چشم می‌آید و لنزها درون این فضا دیده می‌شوند. خوشبختانه فریم دوربین‌ها هم‌رنگ بدنه دستگاه است و دیگر کاملا مشکی طراحی نشده است.

سامسونگ ترجیح داده در طراحی فریم کناری از حالت منحنی استفاده کند تا گوشی بهتر در دست قرار بگیرد ولی شیائومی همچنان برای فریم کناری نیز به سراغ طراحی کاملا تخت رفته است. هر دو مدل در سمت راست میزبان دکمه‌های ولوم و پاور هستند و به روی فریم بالایی A34 خشاب سیم کارت و میکروفون دوم و به روی فریم بالایی ردمی نوت 12 پرو 4G جک 3.5 میلی‌متری صدا، میکروفون دوم، اسپیکر دوم و اینفرارد دیده می‌شود.

نماینده سامسونگ در لبه پایینی درگاه Type-C، اسپیکر و میکروفون اصلی را شامل می‌شود و ردمی نوت 12 فورجی خشاب سیم کارت، اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی و درگاه Type-C را دربر می‌گیرد. بد نیست در همین قسمت نگاهی هم به ارگونومی دو گوشی و بالانس وزنی آن‌ها داشته باشیم.

گلکسی A34 وزنی 199 گرمی و ضخامتی 8.2 میلی‌متری دارد و این اعداد برای رقیب 202 گرم و 8.1 میلی‌متر است. ردمی نوت 12 پرو فورجی حدود 3 میلی‌متر طول بیشتر و گلکسی A34 حدود 2 میلی‌متر عرض بیشتری دارد. در کل هر دو گوشی ارگونومی خوبی دارند و از بالانس وزنی مناسبی بهره می‌برند و خیلی نمی‌توانیم یکی را برتر از دیگری بدانیم.

به سراغ بخش روبرویی دو گوشی برویم، جایی که نمایشگر گلکسی A34 موفق شده حدود 85 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد. در بالای این پنل دوربین سلفی درون ناچ قطره‌ای دیده می‌شود که در عمل ترجیح می‌دادیم ناچ حفره‌ای مورد استفاده قرار بگیرد. در طرف دیگر ردمی نوت 12 پرو فورجی مقداری حاشیه‌های کمتری اطراف نمایشگر دارد و نسبت صفحه نمایش به بدنه آن به 86 درصد می‌رسد. این گوشی همچنین از ناچ حفره‌ای استفاده می‌کند که ظاهر بهتر و جدیدتری دارد.

گلکسی A34 مانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی گلکسی A54 از گواهی IP67 بهره می‌برد و به لطف این موضوع می‌تواند 30 دقیقه در عمق 1 متری آب دوام بیاورد. این نکته برای گوشی با این برچسب قیمتی بسیار جذاب است و باید سازنده کره‌ای را بابت این تصمیم ستایش کنیم. در طرف دیگر ردمی نوت 12 پرو فورجی گواهی خاصی ندارد و از این قابلیت بی‌بهره مانده است.

کهکشانی کره‌ای در چهار رنگ لیمویی، نقره‌ای، بنفش و مشکی در دسترس قرار دارد و شما ردمی نوت 12 پرو 4G را می‌توانید در رنگ‌های آبی، خاکستری، سفید و آبی یخی خریداری کنید. در کل از بحث زیبایی ظاهری دو گوشی که بگذریم (چون موضوع کاملا سلیقه‌ای است) به نظر می‌رسد گلکسی A34 به دلیل گواهی IP67 مقداری نسبت به رقیب خود برتری داشته باشد.

 

پرفروش ترین گوشی هوشمند امسال را بررسی کردیم:
بررسی شیائومی نوت 12 به همراه تست گیمینگ

 

صفحه نمایش

شرکت سامسونگ میان‌رده‌های جدید خود را با بهبودهای خوبی از نظر نمایشگر روانه بازار کرده و گلکسی A34 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این کهکشانی از پنلی 6.6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند تا در هر اینچ از نمایشگر 390 پیکسل قرار بگیرد. این صفحه نمایش دارای نسبت 19.5 به 9 است و از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. کره‌ای‌ها ادعا کرده‌اند که این پنل می‌تواند تا 1000 نیت روشنایی تولید کند.

کیفیت این نمایشگر بسیار خوب است. این پنل به صورت پیش فرض رنگ‌ها در حالت Vivid و در گستره رنگی DCI-P3 با دقت بالا نمایش می‌دهد. در این حالت رنگ‌ها بسیار زنده و پویا هستند و از کنتراست عالی برخوردارند. البته مقداری رنگ پنل به سمت سری متمایل است که می‌توانید طبق سلیقه خود در تنظیمات نمایشگر میزان گرمی یا سردی پنل را تغییر دهید.

اگر دقت رنگ بالاتری می‌خواهید از حالت Natural استفاده کنید تا رنگ‌ها در گستره sRGB با دقت بسیار خوبی نمایش داده شوند. این نمایشگر شفافیت عالی دارد و رنگ مشکی هم بسیار عمیق نمایش داده می‌شود و شما می‌توانید از تماشای هر محتوایی یا مثلا بازی کردن در این صفحه نمایش لذت ببرید. نرخ نوسازی این نمایشگر 120 هرتزی است و در صورت انتخاب این حالت پنل همواره محتوا را به صورت 120 هرتزی نمایش می‌دهد و نمی‌تواند به صورت خودکار این عدد را به 60 کاهش دهد.

این نرخ نوسازی سبب می‌شود تا محتوا بسیار روان باشد و قطعا این موضوع نسبت به نرخ نوسازی 90 هرتزی A33 یک پیشرفت به حساب می‌آید. صفحه نمایش گلکسی A34 در حالت دستی می‌تواند تا 475 نیت روشنایی تولید کند که این عدد در محیط باز و با روشن کردن روشنایی خودکار تا 1000 نیت قابل افزایش است که عملکردی عالی به حساب می‌آید. شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید محتوا را در محیط باز مشاهده کنید.

در سوی دیگر ردمی نوت 12 پرو 4G از صفحه نمایشی 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن FHD+ استفاده می‌کند. این پنل نسبت 20 به 9 دارد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش هم کیفیت بسیار خوبی دارد و خیلی ایراد خاصی نمی‌توان به آن وارد کرد. البته که دقت رنگ این پنل کمی پایین‌تر از رقیب کره‌ای است و دقت عالی را در رنگ سفید و خاکستری شاهد نیستیم، هرچند که به احتمال زیاد در طول استفاده شما خیلی متوجه این نکته نمی‌شوید.

این نمایشگر از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و در صورت پخش محتوای متناسب کیفیت افزایش پیدا می‌کند و رنگ‌ها حالت عمیق‌تر و غنی‌تری به خود می‌گیرند. نرخ نوسازی 120 هرتزی این پنل هم طبق انتظار باعث می‌شود محتوا بسیار روان و سریع مقابل دیدگان شما قرار بگیرد. به سراغ میزان روشنایی این صفحه نمایش برویم، جایی که رقابت کردن با گلکسی A34 مقداری سخت خواهد بود.

پنل ردمی نوت 12 پرو 4G در حالت دستی می‌تواند حدود 460 نیت روشنایی تولید کند که این عدد در حالت روشنایی خودکار و قرار گرفتن در محیط روشن می‌تواند تا بالای 700 نیت نیز افزایش پیدا کند. این مقدار روشنایی مناسب و رضایت بخش است ولی در سطح پایین‌تری در مقایسه با رقیب قرار می‌گیرد و پنل A34 زیر نور مستقیم خورشید روشنایی و خوانایی بالاتری دارد.

با توجه به توضیحات بالا باید بگوییم که هر دو گوشی به نسبت بازه قیمتی نمایشگرهای بسیار خوبی دارند ولی در این بین گلکسی A34 برنده خواهد بود؛ چرا که این گوشی پنل روشن‌تری دارد و دقت رنگ آن نیز تا حدی بهتر است.

 

بین میانرده های روز سامسونگ کدام بهتر است؟
مقایسه a73 با a54

 

اسپیکر

هر دو گوشی دارای دو اسپیکر هستند و می‌توانند صدای استریو تولید کنند. ردمی نوت 12 پرو فورجی دارای یک اسپیکر در پایین و یک اسپیکر در بالا است. اسپیکر بالایی دو خروجی دارد، یکی به روی لبه بالایی و یکی هم در روبرو. در سوی دیگر گلکسی A34 یک اسپیکر اصلی به روی لبه پایین دارد و بلندگو مکالمه در نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو حاضر می‌شود.

حجم صدای خروجی هر دو گوشی مناسب و رضایت بخش و کیفیت صدای خروجی را هم می‌توانیم مناسب بدانیم. این اسپیکرها را نمی‌توان با گوشی‌های پرچمدار یا بالارده مقایسه کرد ولی به نسبت بازه قیمتی شفافیت و بالانس خوبی دارند و همچنین بیس هم به قدر کافی شنیده می‌شود. در نهایت این بخش برنده ندارد.

نرم افزار و رابط کاربری

گلکسی A34 مانند گلکسی A54 گوشی بسیار جدیدی است به همین جهت هم از نسخه نرم افزاری بسیار جدیدی یعنی One UI 5 بر پایه اندروید 13 استفاده می‌کند. این گوشی قرار است تا 4 سال آپدیت نرم افزاری و تا 5 سال آپدیت امنیتی دریافت کند که نکته بسیار مثبتی است و باعث می‌شود شما به روی این کهکشانی اندروید 17 را نیز تجربه کنید.

رابط کاربری One UI 5 بسیار شبیه به نسل قبل است و تنها با بهینه‌سازی‌هایی برای عملکرد بهتر همراه شده است. البته که این نسخه از One UI با اندروید 13 ترکیب شده و این موضوع یکپارچگی زیبایی را در رابط کاربری به‌وجود آورده است و مثلا با انتخاب یک رنگ از طریق Colour Platte، این رنگ بر کل فضای گوشی غالب می‌شود. به طور کلی One UI 5 بسیار پخته شده و حالا بدون شک یکی از بهترین رابط کاربری‌های اندرویدی است.

در طرف دیگر ردمی نوت 12 پرو 4G قرار می‌گیرد، گوشی که به صورت پیش فرض از MIUI 13 بر پایه اندروید 11 استفاده می‌کند. شاید بتوانیم با این نکته کنار بیاییم که این گوشی به‌جای MIUI 14 از ابتدا با MIUI 13 روانه بازار شده ولی استفاده از اندروید 11 در سال 2023 اصلا قابل قبول نیست و حداقل انتظار اندروید 12 را داشتیم. استفاده از اندروید 11 باعث می‌شود که این گوشی اگر قرار است در کل دو آپدیت نرم افزاری دریافت کند در نهایت به اندروید 13 ارتقاء پیدا کند که برای یک گوشی جدید اتفاق جذابی نیست.

در حال حاضر MIUI 14 بر پایه اندروید 12 برای این گوشی در دسترس قرار دارد و احتمالا آپدیت MIUI 15 بر پایه اندروید 13 نیز برای آن عرضه می‌شود. شیائومی ادعا کرده که رابط کاربری MIUI 14 حالا تا 60 درصد بهینه‌تر از منابع سخت افزاری استفاده می‌کند. این UI در نسخه جدید بیشتر از هر زمان دیگری شبیه به IOS شده و زبان طراحی ویجت‌ها و کنترل سنتر را کاملا از شرکت آمریکایی الهام گرفته است.

این که One UI در کل بهتر است یا MIUI یک بحث دیگری است و در حوصله این مطلب نمی‌گنجد. از طرفی در کل انتخاب رابط کاربری تا حد زیادی هم سلیقه‌ای است و هر کاربر ممکن است طراحی و شکل و شمایل یک UI را بیشتر بپسندد. در حال حاضر اما طبق تجربه MIUI از نظر قابلیت‌ها رابط کاربری غنی‌تری است و One UI از نظر عملکرد بهینه و بدون مشکل.

انتخاب رابط کاربری بهتر را به شما واگذار می‌کنیم اما در نظر داشته باشید قطعا گلکسی A34 مدت زمان طولانی‌تری آپدیت می‌شود و شما می‌توانید از امکانات جدید بهره ببرید.

 

دوست دارید بازی کنید ولی سیستم گیمینگ ندارید؟ مطلب زیر برای شماست:
بهترین بازی ها برای سیستم های ضعیف/

 

عملکرد سخت افزاری

شرکت سامسونگ برای میان‌رده خود از تراشه 6 نانومتری شرکت مدیاتک به نام دیمنسیتی 1080 کمک گرفته است. این چیپست دارای هشت هسته پردازنده مرکزی با چیدمان دو هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز است و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را نیز در بر می‌گیرد.

در طرف دیگر سازنده چینی برای ردمی نوت 12 پرو فورجی به سراغ تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 732G رفته است، چیپستی که دو سال قبل به روی ردمی نوت 10 پرو نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. این تراشه دارای هشت هسته پردازنده به صورت دو هسته Kryo 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 است.

برای این که درک بهتری از قدرت دو چیپست داشته باشیم و بهتر بتوانیم آن‌ها را با هم مقایسه کنیم به سراغ نتایج تست‌های مختلف می‌رویم. در حالت کلی دیمنسیتی 1080 از نظر پردازنده مرکزی حدود 45 درصد قوی‌تر از اسنپدراگون 732 است و این اختلاف در زمینه پردازش‌های گرافیکی به 39 درصد کاهش پیدا می‌کند.

نتایج تست‌های گلکسی A34:

در تست مشهور Antutu 9 دیمنسیتی 1080 موفق شده حدود 43 درصد نمره بالاتری را نسبت به رقیب خود کسب کند. این اختلاف در تست GeekBench 5 و بخش تک هسته‌ای برابر با 49 درصد و در بخش چند هسته‌ای برابر با 33 درصد است. شاید برایتان عجیب باشد بدانید که این اختلاف در بنچمارک 3DMark که برای سنجش قدرت گرافیکی است به بالای 100 درصد می‌رسد و این یعنی دیمنسیتی 1080 توان گرافیکی بسیار بهتری دارد.

در استفاده روزمره و معمول هر دو گوشی سرعت و عملکرد خوبی دارند و بدون مشکل از پس کارهای ساده برمی‌آیند. در این بین شاید بتوانیم ادعا کنیم که گلکسی A34 در این زمینه مقداری سریع‌تر عمل می‌کند، هرچند که هر دو در محیط رابط کاربری روان هستند. توجه داشته باشید که دو گوشی گیمینگ به حساب نمی‌آیند ولی می‌توانید بازی‌های روز را با گرافیک متوسط یا بالا به روی آن‌ها تجربه کنید.

به طور کلی تراشه گلکسی A34 پردازنده گرافیکی بهتری دارد ولی اکثر بازی‌ها با تراشه‌های کوالکام بهینه‌تر هستند و عملکرد مناسب‌تری دارند. هر دو مدل در سه نسخه 128 گیگابایت با رم 6، 128 گیگابایت با رم 8 و 256 گیگابایت با رم 8 در دسترس قرار می‌گیرند و از SD Card نیز پشتیبانی می‌کنند (این اسلات با سیم‌کارت دوم مشترک است).

پس در نهایت باید بگوییم قدرت سخت افزاری هر دو گوشی مناسب است ولی در این بین گلکسی A34 تراشه جدیدتر و بهتری دارد و اگر قدرت سخت افزاری برای شما اولویت است به سراغ کهکشانی کره‌ای‌ها بروید.

دوربین

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مقایسه گلکسی A34 با ردمی نوت 12 پرو 4G همین قسمت دوربین‌ها است. در ادامه به صورت مجزا به عملکرد دوربین‌های هر گوشی خواهیم پرداخت و در نهایت مدل برنده را اعلام می‌کنیم.

دوربین اصلی

دوربین اصلی گلکسی A34 از سنسوری 48 مگاپیکسلی مدل Sony IMX 582 استفاده می‌کند. این سنسور با اندازه 1/2.0 اینچی و اندازه پیکسل 0.8 میکرونی در پشت لنزی 26 میلی‌متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته است. این دوربین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی کرده و به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از قابلیت Quad-Bayer عکس‌هایی 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. این مشخصات دقیقا مانند نسل قبلی یعنی گلکسی A33 است.

عکس‌های ثبت شده با این دوربین در نور روز کیفیت مناسبی دارند و از رنج دینامیکی رضایت بخشی برخوردار هستند. سطح شارپنس و کنتراست تصاویر خوب است و این گوشی رنگ‌ها را کمی غلیظ‌تر از واقعیت به ثبت می‌رساند. این اتفاق به بخش پردازش تصاویر این کهکشانی برمی‌گردد و به نوعی سامسونگ ترجیح می‌دهد که عکس‌ها کمی خوش آب و رنگ‌تر از حالت طبیعی باشند. این اتفاق باعث می‌شود دقت رنگ عالی نباشد ولی عکس نهایی جذابیت بیشتری داشته باشد. اگر قابلیت Scene Optimizer را خاموش کنید دقت رنگ مقداری بهتر می‌شود.

 

داریا باند، گوشی ایرانی جدید چه قابلیت هایی دارد؟
بررسی گوشی داریا همراه

 

نمونه عکس‌های دوربین اصلی A34:

شما در این گوشی به حالت 48 مگاپیکسلی یا همان رزولوشن کامل نیز دسترسی خواهید داشت. این تصاویر دقت رنگ بهتری دارند و پردازش کمتری به روی آن‌ها صورت می‌گیرد. این تصاویر جزئیات بهتری هم خواهند داشت ولی هم فضای داخلی بیشتری را اشغال می‌کنند و هم ثبت کردن این نوع تصاویر مقداری کندتر خواهد بود.

این دوربین در شب و نور کم هم عملکرد مناسبی دارد. در این حالت تصاویر با جزئیات کافی و دقت رنگ خوب به ثبت می‌رسند و رنج دینامیکی نیز نسبتا وسیع است و دوربین به خوبی می‌تواند اطراف منابع نوری را به صورت بالانس شده به ثبت برساند.

نمونه عکس‌های شب A34:

در سوی دیگر ردمی نوت 12 پرو 4G از دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و به دلیل برخورداری از قابلیت Nona-Bayer به صورت پیش فرض تصاویری 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده ولی فاقد لرزشگیر اپتیکال تصویر است.

شاید بد نباشید بدانید که این دقیقا همان سنسوری است که شیائومی دو سال قبل به روی ردمی نوت 10 پرو مورد استفاده قرار داده بود. کیفیت عکس‌های گرفته شده در نور روز به نسبت قیمت واقعا خوب است. این عکس‌ها مقداری بهتر از ردمی نوت 10 پرو به ثبت می‌رسند (با وجود یکسان بود مشخصات دوربین و تراشه) که احتمالا این موضوع به رابط کاربری و پردازش تصاویر ارتباط دارد.

تصاویر دارای جزئیات بالا و گستره دینامیکی وسیع هستند و شارپنس و کنتراست نیز به صورت بالانس شده دیده می‌شوند. نویز در عکس‌ها بسیار کم است و دقت رنگ خوبی را هم شاهد هستیم. با توجه به این توصیفات می‌توانیم ادعا کنیم که ردمی نوت 12 پرو 4G دوربین اصلی بهتری نسبت به گلکسی A34 دارد.

اگر دوربین اصلی و کیفیت تصاویر آن برای شما اولویت است و اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می‌کنیم به سراغ ردمی نوت 12 پرو 4G بروید، هرچند که تصاویر گلکسی A34 نیز کیفیت خوبی دارند ولی در مقام مقایسه نمی‌توانند با رقیب کره‌ای به رقابت بپردازند.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض هر دو گوشی سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد. گلکسی A34 می‌تواند تصاویر فوق عریض خوبی به ثبت برساند. در این عکس‌ها جزئیات کافی دیده می‌شود و نویز کمی هم وجود دارد. همچنین گستره دینامیکی این تصاویر خوب است. البته در کناره‌ها مقداری اعوجاج و نرمی دیده می‌شود که به نسبت بازه قیمتی خیلی ایراد بزرگی نیست.

نمونه عکس‌های فوق عریض A34:

تصاویر فوق عریض ثبت شده با ردمی نوت 12 پرو 4G نیز کیفیت خوبی دارند ولی در سطح پایین‌تری نسبت به رقیب قرار می‌گیرند. جزئیات این تصاویر مقداری کمتر است و برخی از سوژه‌ها به حالت آبرنگی به ثبت می‌رسند. در نهایت این بخش گلکسی A34 سامسونگ خواهد بود.

دوربین سلفی

گلکسی A34 از دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین می‌تواند سلفی‌هایی با جزئیات مناسب و دقت خوب به ثبت برساند. این تصاویر کنتراست بالا و گستره دینامیکی نسبتا وسیعی دارند و در نور روز می‌توانید به روی این دوربین حساب باز کنید. دوربین سلفی نوت 12 پرو فورجی در سوی دیگر سنسوری 16 مگاپیکسلی دارد و این دوربین هم عکس‌های خوبی به ثبت می‌رساند تا به نوعی عملکرد دو مدل را در این بخش تقریبا یکسان بدانیم.

نمونه سلفی‌ها:

ماکرو

دوربین ماکرو نماینده سامسونگ دارای سنسوری 5 مگاپیکسلی است و در نبود فوکوس خودکار می‌تواند از فاصله 4 سانتی‌متری به روی سوژه‌ها فوکوس کند. این تصاویر در صورت داشتن فوکوس صحیح، کیفیت خوبی دارند و از سطح جزئیات، کنتراست و دقت رنگ آن‌ها کاملا راضی هستیم. در سوی دیگر نماینده شیائومی دارای سنسوری 2 مگاپیکسلی است و خیلی نمی‌توانید به روی این دوربین حساب باز کنید و ماکرو‌ها با سطح جزئیات پایینی به ثبت می‌رسند. در نهایت برنده این بخش گلکسی A34 است.

نمونه عکس ماکرو A34:

پرتره

گلکسی A34 فاقد دوربین تشخیص عمق میدان است و به کمک هوش مصنوعی و قابلیت‌های نرم افزاری سوژه را از پس‌زمینه جدا می‌کند. در سوی دیگر ردمی نوت 12 پرو 4G دارای دوربین عمق میدان 2 مگاپیکسلی است و برای ثبت پرتره‌ها و تشخیص سوژه از پس‌زمینه از این دوربین کمک می‌گیرد.

نمونه عکس‌های پرتره:

هر دو گوشی عملکرد خوبی در برش سوژه از پس‌زمینه دارند و پرتره‌هایی با جزئیات زیاد و کنتراست خوب به ثبت می‌رسانند. میزان مات شدن پس‌زمینه در هر دو مدل رضایت بخش و کافی است و در کل از عملکرد این تصاویر بسیار راضی هستیم. در نهایت شاید با اختلاف نه چندان زیاد بتوانیم نماینده شیائومی را برنده این بخش اعلام کنیم.

فیلم‌برداری

هر دو گوشی می‌توانند در نهایت کیفیت 4K 30fps با دوربین اصلی فیلم‌برداری کنند. فیلم‌های ضبط شده با گلکسی A34 کیفیت خوبی دارند. در این ویدئو جزئیات زیادی دیده می‌شود و رنج دینامیکی هم وسیع است. رنگ سوژه‌ها مانند حالت عکاسی کمی غلیظ‌تر از واقعیت بوده و کنتراست هم مقداری بیش از اندازه بالا است. ویدئوهای ضبط شده با ردمی نوت 12 پرو فورجی اما مقداری بهتر هستند. این فیلم‌ها دقت رنگ بالاتر و شارپنس و کنتراست بالانس‌تری دارند و نویز کمتری نیز در ویدئوها دیده می‌شود. پس برنده این بخش هم نماینده شیائومی است.

 

باتری

در دنیای گوشی‌های هوشمند ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی باتری به یک عدد نرمال تبدیل شده و بسیاری از گوشی‌های جهان از جمله همین دو مدل از این مقدار باتری استفاده می‌کنند. گلکسی A34 در تست باتری با شارژ کامل توانسته تا 31.5 ساعت مکالمه 3G یا تا 19  ساعت وبگردی یا تا 21.5 ساعت پخش مداوم ویدئو رو دوام بیاورد. این اعداد یعنی شما در صورت داشتن استفاده نرمال می‌تواند تا 2 روز به روی شارژدهی این کهکشانی حساب باز کنید.

ردمی نوت 12 پرو 4G نیز شارژدهی خوبی دارد ولی مقداری ضعیف‌تر از A34 عمل می‌کند. این نماینده از چینی‌ها می‌تواند با یک بار شارژ و استفاده متوسط بین 1 تا 1.5 روز دوام بیاورد. پس از نظر دوام باتری با وجود این که نماینده شیائومی عملکرد خوبی دارد اما باز هم گلکسی A34 را برنده می‌دانیم و اگر برای شما این بخش اهمیت زیادی دارد باید به سراغ نماینده کره‌ای‌ها بروید.

بخش دیگر باتری، بحث سرعت شارژ شدن و فناوری شارژ سریع است، جایی که بدون شک برتری با ردمی نوت 12 پرو 4G خواهد بود. این گوشی از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند، به‌علاوه شما درون جعبه گوشی یک آداپتور 67 واتی یافت خواهید کرد. به کمک این آداپتور شما می‌توانید گوشی خود را در 30 دقیقه از 0 تا حدود 80 درصد و در مدت 55 دقیقه تا 100 درصد شارژ کنید.

گلکسی A34 در سوی دیگر از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند و درون جعبه هم خبری از آداپتور نیست و باید به صورت جداگانه برای خرید آداپتور هزینه کنید. با یک آداپتور 25 وات شما می‌توانید این کهکشانی را مدت 30 دقیقه تا 50 درصد و در مدت 1 ساعت و 25 دقیقه به طور کامل شارژ کنید.

امنیت

سامسونگ در گلکسی A34 ترجیح داده تا از حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر استفاده کند. در ردمی نوت 12 پرو فورجی اما حسگر فیزیکی و یکپارچه با دکمه پاور دیده می‌شود. در عمل از نظر سرعت می‌توانیم وضعیت حسگر نماینده شیائومی را بهتر بدانیم و حسگر گلکسی A34 گاهی کند عمل می‌کند و گاهی هم نمی‌تواند بدون عیب و نقص اثر انگشت شما را تشخیص دهد. پس در کل از نظر سرعت و دقت وضعیت ردمی نوت 12 پرو 4G مقداری بهتر است.

جمع بندی

ردمی نوت 12 پرو فورجی را می‌توانیم در واقع همان ردمی نوت 10 پرو دو سال پیش بدانیم که با بهبودهایی جزئی مجدد وارد بازار شده است. این گفته الزاما به معنای بد بودن این گوشی نیست و اتفاقا این مدل ارزش خرید مناسبی دارد. اگر برای شما داشتن گواهی ضد آب، روشنایی نمایشگر، قدرت سخت افزاری بیشتر، آپدیت نرم افزاری طولانی‌تر، شارژدهی باتری بهتر، دوربین فوق عریض و ماکرو بهتر اهمیت دارد به سراغ گلکسی A34 بروید اما اگر قیمت، کیفیت دوربین اصلی، پرتره و فیلم‌برداری، سرعت شارژ و وجود آداپتور درون جعبه اهمیت دارد ردمی نوت 12 پرو 4G را انتخاب کنید.

سوالات متداول

گلکسی A34 باتری بهتری دارد یا نوت 12 پرو 4G؟ گلکسی A34‌ شارژدهی بهتری دارد و با استفاده نرمال می‌تواند تا 2 روز کامل دوام بیاورد. این عملکرد برای ردمی نوت 12 پرو فورجی حدود 1.5 روز است.

قدرت سخت افزاری A34‌ بیشتره یا نوت 12 پرو 4G؟ گلکسی A34 از تراشه جدیدتر و قوی‌تری استفاده می‌کند و گزینه بهتری از نظر سخت افزاری به حساب می‌آید.

پکیج دوربین A34 بهتره یا نوت 12 پرو فورجی؟ ردمی نوت 12 پرو 4G دوربین اصلی، پرتره و فیلم‌برداری بهتری دارد. عکس‌های این گوشی به نسبت بازه قیمتی واقعا خوب هستند و اگر بخش دوربین برای شما اهمیت دارد خرید این میان‌رده به شما پیشنهاد می‌شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
10 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

7 نظر

  1. Ehsan

    چرا اطلاعاتت کمه همینجوری چاپ می‌کنی مقاله نویس
    من ردمی نوت دوازده پرو دارم که از آکبندیMimu ۱۴
    و اندروید ۱۳ هست تا پنج پله اندروید قابل ارتقاست
    شفافیت صفحه در آفتابی ترین روز ۱۱۰۰ نیت هست که صد تا از a ۳۴ بیشتر هست
    باتری مدل قیاس من پرمکالمه ترین در شغل هستم که به جرات میگم ۳۵ ساعت مداوم جوابه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Ehsan

      سلام دوست خوبم همیشه گفتیم که نسخه نرم افزار بسته به زمانی که گوشی می‌خرید میتونه متفاوت باشه دوم این که احتمالا شما به دیتایی دسترسی داری که بقیه ندارن چون من جایی پشتیبانی 5 ساله برای این گوشی ندیدم موفق باشید
      1. کیان

        پاسخ به احسان نیک پی

        من ۲ یا ۳ روز دیگه میخوام گوشی بگیرم کالاف دیوتی موبایل زیاد بازی میکنم و واقعا نمیدونم کدومش برای من خوبه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به کیان

          سلام پوکو ایکس ۶ پرو بگیرید
  2. Yousof2008

    A34بهتره

  3. رضا

    گوشی ردمی نوت 12پرو از نظر باتری و دوربین خیلی بهتره

  4. Saeed

    خوب معلومه ردمی 12

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/galaxy-a34-vs-redmi-note-12-pro-4g/
ads
ads