داغ ترین ها :
مقایسه ساعت Mibro C2 با TCH Z10؛ خوش قیمت های بازار!

مقایسه ساعت Mibro C2 با TCH Z10؛ خوش قیمت های بازار!

فهرست مطالب مقایسه ساعت هوشمند تی سی اچ Z10 و میبرو C2 طراحی و کیفیت ساخت صفحه نمایش سنسورها و فعالیت ورزشی قابلیت مکالمه قابلیت‌ها و شارژدهی جمع بندی سوالات متداول در بین ساعت‌های هوشمند اقتصادی موجود در بازار کشور دو مدل میبرو C2 و TCH Z10 ارزش خرید بالایی دارند و تقریبا در یک […]

Mibro C2

TCH Z10

Mibro C2

امتیاز

6.5
طراحی :
6
صفحه نمایش :
6
باتری :
7.5
رابط کاربری :
6
عملکرد :
7

نقاط قوت

  • نمایشگر مناسب
  • پشتیبانی از زبان فارسی در اعلان‌ها
  • شارژدهی باتری مناسب
  • سنسورهای سلامتی کامل
  • گواهی 2ATM

نقاط ضعف

  • ساعت رقیب قابلیت مکالمه دارد

TCH Z10

امتیاز

6.3
طراحی :
6
صفحه نمایش :
6.5
باتری :
7
کیفیت مکالمه :
5.5
رابط کاربری :
5.5
عملکرد :
7

نقاط قوت

  • ٌصفحه نمایش بزرگ
  • قابلیت مکالمه با کیفیت مناسب
  • پشتیبانی از فعالیت‌‌های ورزشی
  • برخورداری از حسگرهای سلامتی
  • پشتیبانی از زبان فارسی کامل (در منوها)

نقاط ضعف

  • گواهی ضدآب رسمی ندارد
  • در رابط کاربری کمی کند است

در بین ساعت‌های هوشمند اقتصادی موجود در بازار کشور دو مدل میبرو C2 و TCH Z10 ارزش خرید بالایی دارند و تقریبا در یک بازه قیمتی هم قرار می‌گیرند. این دو ساعت رقیب، مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که در ادامه این مطلب قصد داریم شما را به طور کامل با ویژگی‌های مختلف این دو ساعت آشنا کنیم. پس اگر قصد دارید ساعت هوشمند اقتصادی خریداری کنید حتما در ادامه همراه تکنولایف باشید.

مقایسه ساعت هوشمند تی سی اچ Z10 و میبرو C2

طراحی و کیفیت ساخت

میبرو C2 یک ساعت مستطیل شکل با وزن 34 گرمی بوده که در ساخت آن از پلاستیک استفاده شده است. این محصول از گواهی 2ATM برخوردار است تا خیال شما از بابت ورود آب به ساعت آسوده شود. بندهای این مدل سیلیکونی هستند و هنگام استفاده طولانی مدت کاملا راحت به نظر می‌رسند. امکان تغییر بند ساعت برای این مدل در نظر گرفته شده و شما می‌توانید با خرید یک بند جدید، ظاهر ساعت را تغییر دهید.

طراحی میبرو C2

در سوی دیگر ساعت TCH Z10 هم طراحی مشابه مستطیلی دارد و وزن آن هم به 37 گرم می‌رسد. این مدل نیز دقیقا مانند میبرو C2 از یک دکمه فیزیکی در سمت راست استفاده می‌کند تا شما راحت‌تر بتوانید با ساعت کار کنید. بند ساعت TCH Z10 هم سیلیکونی و قابل تعویض است.

فریم روبرویی دو ساعت تا حد زیادی شبیه است ولی TCH Z10 نمایشگر بزرگ‌تری داشته و در نظر ابعاد بزرگ‌تری دارد. این ساعت از گواهی رسمی ضدآب پشتیبانی نمی‌کند که قطعا این موضوع برای یک ساعت هوشمند نکته منفی به حساب می‌آید و باید به این نکته توجه داشته باشید.

 

 

صفحه نمایش

میبرو C2 صفحه نمایشی 1.69 اینچی از نوع TFT با رزولوشن 240 در 280 دارد تا تراکم پیکسلی 218 پیش چشمان شما قرار بگیرد. در سوی دیگر ساعت TCH Z10 دارای پنلی 2 اینچی از نوع TFT با رزولوشن 296 در 240 است تا تراکم پیکسلی آن به عدد نه‌چندان عالی 190 برسد.

به طور کلی هیچ کدام از دو ساعت پنل‌های شارپ و عالی ندارند و تراکم پیکسلی پایین باعث می‌شود تا متن‌ها یا واچ فیس‌ها با کنتراست عالی و به صورت کاملا شارد پیش روی شما قرار نگیرند. البته که این به معنای بد بودن این دو نمایشگر نیست و به نسبت قیمت کیفیت آن‌ها را رضایت‌بخش می‌دانیم.

نمایشگر بزرگ‌تر TCH Z10 قطعا یک برتری نسبت به رقیب به حساب می‌آید و به شما امکان می‌دهد تا در صفحه نمایش بزرگ‌تری اعلان‌های دریافتی را مشاهده کنید و یا در منوهای این ساعت به گشت و گذار بپردازید. توجه داشته باشید که هیچ یک از دو مدل به قابلیت AOD مجهز نشده‌اند و نمی‌توانید از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن بهره ببرید.

سنسورها و فعالیت ورزشی

ساعت میبرو C2 از سنسور سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون برخوردار است و می‌تواند وضعیت سلامت شما را حین ورزش و در طول روز زیر نظر داشته باشد. این محصول توانایی پایش وضعیت خواب، سنجش سطح استرس و سنجش ضربان قلب 24 ساعته را نیز دارد تا از نظر سنسورها و قابلیت‌های سلامتی گزینه کاملی باشد.

خوشبختانه در ساعت TCH نیز تمامی این سنسورها و قابلیت‌ها دیده می‌شود و هر دو مدل توانایی شمردن گام‌های طی شده در طول روز و میزان کالری مصرف شده را نیز دارا هستند. میبرو C2 از 20 فعالیت ورزشی مختلف پشتیبانی می‌کند و توانایی ثبت اطلاعات 20 فعالیت ورزشی را دارد. ساعت TCH Z10 نیز از فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، بدمینتون، بسکتبال، فوتبال، سنگ‌نوردی، تنیس، راگبی، قایق‌رانی و موارد دیگر پشتیبانی می‌کند.

دقت سنسورهای این دو ساعت خوب است ولی عالی نیست و نباید انتظار دقت اپل واچ سری 8 یا گلکسی واچ سری 5 را داشته باشید. البته که دیتاهای به دست آمده خیلی خطا ندارد و می‌توانید به روی آن حساب باز کنید.

قابلیت مکالمه

برای میبرو C2 قابلیت مکالمه در نظر گرفته نشده است و شما تنها می‌توانید اعلان دریافت تماس را مشاهده کنید. در سوی دیگر ساعت TCH Z10 به لطف برخورداری از میکروفون و اسپیکر قابلیت مکالمه دارد و شما می‌توانید از طریق بلوتوث و اتصال به گوشی تماس‌های دریافتی را پاسخ دهید. کیفیت مکالمه TCH Z10 مناسب است و در محیط‌هایی که سر و صدا خیلی زیاد نمی‌شود بدون مشکل می‌توانید مکالمه کنید.

 

قیمت ساعت هوشمند با مکالمه تکنولایف: خرید ساعت هوشمند مکالمه دار

قابلیت‌ها و شارژدهی

برای میبرو C2 یک باتری با ظرفیت 270 میلی آمپر ساعت در نظر گرفته شده که با استفاده روزانه می‌تواند حدود یک هفته کامل شارژدهی داشته باشد. در سوی دیگر ظرفیت باتری TCH Z10 برابر با 230 میلی آمپر ساعت است و با استفاده مشابه می‌تواند شارژدهی 5 روزه را انتظار داشته باشید. هر دو ساعت از شارژر آهنربایی پشتیبانی می‌کنند و به راحتی می‌توانید داک شارژ را به پشت ساعت متصل کنید.

هر دو ساعت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند تا شما بدون مشکل بتوانید اعلان‌های دریافتی را مطالعه کنید. البته ساعت TCH Z10 فونت فارسی زیبا‌تری دارد و به نوعی می‌توان پشتیبانی آن را وسیع‌تر از رقیب دانست ولی در نهایت هر دو با متون فارسی سازگار هستند. در نظر داشته باشید که شما می‌توانید زبان ساعت و منوهای TCH Z10 را نیز فارسی کنید که این موضوع یک مزیت بزرگ به حساب می‌آید. هر دو محصول می‌توانند اعلان‌های دریافتی را به شما نمایش دهند.

قابلیت‌های مرسوم ساعت‌های هوشمند مانند ثبت آلارم، زمان شمار و موارد این‌چنینی نیز برای این ساعت‌ها در نظر گرفته شده و می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. هر دو دستگاه را می‌توانید به گوشی‌های اندرویدی با نسخه 9 به بالا و ایفون با نسخه IOS 10 به بالا متصل کنید (ساعت TCH Z10 به ایفون با IOS 9 هم متصل می‌شود).

جمع بندی

در این مطلب دو ساعت میبرو C2 و TCH Z10 را از جنبه‌های مختلفی با هم مقایسه کردیم تا شما بسته به سلیقه و نیاز خود بهتر بتوانید گزینه بهتر را انتخاب کرده و خریداری کنید. هر دو ساعت ارزش خرید بالایی دارند و از سنسورهای سلامتی کاملی نیز بهره می‌برند. نمایشگر بزرگ‌تر TCH Z10 باعث می‌شود تا فضای بیشتری برای کار کردن با ساعت و همچنین مطالعه اعلان‌های دریافتی داشته باشید.

سوالات متداول

نمایشگر TCH Z10 بهتر است یا میبرو C2؟ نمایشگر هر دو ساعت معمولی است و خبری از تراکم پیکسلی نزدیک به 400 یا پنل امولد نیست ولی در حالت کلی اندازه بزرگ‌تر نمایشگر TCH Z10 باعث می‌شود تا فضای بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد.

سنسورهای سلامتی میبرو C2 کامل‌تر است یا TCH Z10؟ هر دو ساعت از سنسورهای مختلفی مانند سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون برخوردار هستند و می‌توانید وضعیت خواب شما را نیز تحت نظر داشته باشند.

شارژدهی باتری TCH Z10 بهتره یا میرو C2؟ با داشتن استفاده نرمال و روزمره میبرو C2 به لطف ظرفیت باتری بالاتر حدود 7 روز دوام می‌آورد و TCH Z10 حدود 5 روز. پس شارژدهی نماینده میبرو بهتر است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/mibro-c2-vs-tch-z10-smart-watch/
ads
ads