داغ ترین ها :
مقایسه ساعت Mibro Lite 2 با TCH Z40

مقایسه ساعت Mibro Lite 2 با TCH Z40

اگر قصد داشته باشید تا ساعت هوشمند پرچمدار خریداری کنید چند برند مختلف مانند اپل، سامسونگ و هواوی پیش روی شما قرار می‌گیرد که هر کدام چند مدل ساعت هوشمند دارند. اما اگر به سراغ بازار ساعت‌های هوشمند میان‌رده یا اقتصادی بروید تنوع برند و مدل بسیار زیاد می‌شود و در بین مدل‌های مختلف سردرگم […]

Mibro Lite 2

TCH Z40

tch z40

Mibro Lite 2

امتیاز

6.2
طراحی :
6
صفحه نمایش :
7
باتری :
7.5
اسپیکر :
5
کیفیت صدا :
5
رابط کاربری :
6
عملکرد :
7

نقاط قوت

  • برخورداری از سنسورهای مختلف
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • ضد آب با گواهی 2ATM
  • صفحه نمایش با کیفیت
  • امکان مکالمه به واسطه گوشی
  • برخورداری از دو بند

نقاط ضعف

  • کیفیت اسپیکر خیلی بالا نیست
  • کیفیت بندها خیلی بالا نیست

TCH Z40

tch z40

امتیاز

6.1
طراحی :
5.5
صفحه نمایش :
7.5
باتری :
7
اسپیکر :
5
کیفیت صدا :
5
رابط کاربری :
6
عملکرد :
6.5

نقاط قوت

  • نمایشگر بزرگ با وضوح بالا
  • قابلیت مکالمه
  • پشتیبانی از زبان فارسی با فونت خوب
  • رابط کاربری مناسب

نقاط ضعف

  • نبود گواهی رسمی ضدآب
  • سنسورهای سلامتی کامل نیست

اگر قصد داشته باشید تا ساعت هوشمند پرچمدار خریداری کنید چند برند مختلف مانند اپل، سامسونگ و هواوی پیش روی شما قرار می‌گیرد که هر کدام چند مدل ساعت هوشمند دارند. اما اگر به سراغ بازار ساعت‌های هوشمند میان‌رده یا اقتصادی بروید تنوع برند و مدل بسیار زیاد می‌شود و در بین مدل‌های مختلف سردرگم خواهید شد. به همین جهت در ادامه این مطلب تصمیم گرفتیم تا دو ساعت خوش‌ قیمت یعنی TCH Z40 و میبرو لایت 2 را با هم مقایسه کنیم تا مشخص شود کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد.

مقایسه ساعت تی سی اچ z40 با میبرو لایت 2

طراحی و کیفیت ساخت

میبرو لایت 2 یک ساعت هوشمند 54 گرمی است که بدنه‌ای فلزی و باکیفیت دارد و به صورت پیش فرض از دو بند استفاده می‌کند، یکی سیلیکونی و دیگری چرمی. شما با تغییر دادن این بند می‌توانید ظاهر ساعت خود را بین کلاسیک و اسپرت تغییر دهید و از این محصول در شرایط مختلفی بهره ببرید.

میبرو لایت 2

این که ظاهر این ساعت زیبا است یا نه تا حد زیادی به سلیقه هر کاربر برمی‌گردد ولی در حالت کلی میبرو لایت 2 جلوه زیبایی به روی مچ دارد و به خصوص در حالت بند چرمی بسیار نزدیک به ساعت‌های کلاسیک می‌شود و شاید افراد متوجه هوشمند بودن آن نشوند. به روی بدنه این ساعت دو دکمه دیده می‌شود که برای کار کردن با محصول کاربرد دارد و در کنار صفحه لمسی ساعت، کار کردن با آن را ساده‌تر می‌کند.

میبرو لایت 2 از گواهی 2ATM هم پشتیبانی می‌کند و در برابر آب مقاوم است و با خیال راحت می‌توانید دستان خود را بشویید و زیر باران از آن استفاده کنید. در سوی دیگر این مقایسه ساعت هوشمند TCH Z40 قرار می‌گیرد، ساعت هوشمندی که مانند رقیب دارای طراحی دایره‌ای است و در ساخت آن از ترکیب پلاستیک و روی استفاده شده است.

این ساعت دارای عرض 45 و ضخامت 11 میلی‌متر است و در سوی دیگر این اعداد برای میبرو لایت 2 به ترتیب 44.7 و 11.2 میلی‌متر هستند. این یعنی از نظر ابعاد تقریبا با دو ساعت مشابه مواجه هستیم. به روی ساعت TCH Z40 هم دقیقا مانند ساعت رقیب دو دکمه برای پیمایش در منوها و انتخاب راحت‌تر گزینه‌ها دیده می‌شود.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر ساعت TCH Z40 نسبت به میبرو لایت 2 کمتر است و این باعث شده تا پنل بزرگ‌تری در دل این ساعت قرار بگیرد که در مورد این موضوع در بخش بعدی بیشتر صحبت می‌کنیم. بند ساعت TCH Z40‌ به صورت پیش فرض سیلیکونی است ولی امکان تعویض آن وجود دارد و شما می‌توانید مدل‌های دیگری را برای آن خریداری کنید.

ساعت TCH Z40 گواهی رسمی ضدآب ندارد ولی در تست‌هایی که ما انجام دادیم بدون مشکل توانست در برابر ورود مایعات مقاومت کند. البته این گفته بدین معنا نیست که شما می‌توانید این محصول را با خیال آسوده درون آب قرار دهید و باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید.

 

پیشنهاد مطالعه:
بررسی میبرو لایت ۲

 

صفحه نمایش

میبرو لایت 2 دارای نمایشگری 1.3 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 360 در 360 است و تراکم پیکسلی بسیار خوب 391 را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. این ساعت هوشمند خوشبختانه از قابلیت نمایشگر همیشه روشن یا AOD نیز پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید به صورت دائمی زمان و سایر اطلاعات را به روی صفحه نمایش ساعت مشاهده کنید.

صفحه نمایش ساعت هوشمند میبرو لایت 2

در سوی دیگر ساعت TCH Z40 از پنلی 1.43 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 466 در 466 بهره می‌برد و به لطف این وضوح خوب تراکم 460 پیکسل بر هر اینچ را پیش روی شما قرار می‌دهد. این صفحه نمایش قابلیت AOD ندارد و در صورت نیاز باید حتما آن را روشن کنید تا زمان قابل مشاهده باشد.

از نظر شفافیت، میزان روشنایی و کیفیت در تست‌های ما ساعت TCH Z40 بهتر عمل کرد و به همین جهت می‌توانیم آن را ساعت برتر بدانیم. این پنل محتوا و نوشته‌ها را کاملا شارپ نمایش می‌دهد و به دلیل تراکم پیکسلی بالا، امکان مشاهده پیکسل‌ها با چشم غیر مسلح وجود ندارد. پس در نهایت با وجود خوب بودن نمایشگر هر دو ساعت برنده این بخش TCH Z40 است.

سنسورها و فعالیت‌های ورزشی

سنسورهای سلامتی و امکان سنجش وضعیت جسمانی به یکی از قابلیت‌های مرسوم ساعت‌ هوشمند تبدیل شده و به لطف همین سنسورها، ساعت‌های هوشمند امکان دارند تا فعالیت ورزشی شما در رشته‌های مختلف را پیگیری کنند.

منو ساعت هوشمند mibro lite 2

میبرو لایت 2 دارای سنسورهای سنجش ضربان قلب، سنجش اکسیژن خون (SPO2)، سنجش استرس، پایش وضعیت خواب و سنجش ضربان قلب 24 ساعته است. این ویژگی‌های کاربردی به شما امکان می‌دهد تا بسیار دقیق‌تر از وضعیت سلامت خود در طول روز و حین ورزش باخبر شوید. شما می‌توانید 60 فعالیت ورزشی مختلف را با این ساعت پیگیری کرده و اطلاعات مربوط به آن را ثبت و مشاهده کنید.

در سوی دیگر ساعت TCH Z40 هم محصول خوب و کاملی از نظر سنسورهای سلامتی است و از SPO2 و حسگر ضربان قلب پشتیبانی می‌کند و برای آن قابلیت‌های پایش وضعیت خواب، گام شمار، کالری شمار و حسگر مخصوص عادت ماهانه بانوان نیز در نظر گرفته شده است. این ساعت می‌توانید حدود 15 فعالیت ورزشی مختلف را نیز پیگیری کند.

اگر اهل ورزش کردن هستید به سراغ میبرو لایت 2 بروید ولی اگر قابلیت‌های سلامتی ساعت هوشمند برای شما اهمیت دارد می‌توانید هر یک از این دو مدل را به سلیقه خود انتخاب کنید.

قابلیت مکالمه

جالب است که هر دو ساعت هوشمند تی سی اچ و میبرو با وجود داشتن قیمت مناسب و اقتصادی از قابلیت مکالمه به کمک گوشی بهره‌مند هستند. مطابق با این ویژگی و به لطف برخورداری دو ساعت از میکروفون و اسپیکر شما می‌توانید تماس‌های دریافتی به روی گوشی را به کمک ساعت پاسخ دهید و مکالمه داشته باشید.

کیفیت این مکالمه قابل قبول و مناسب است ولی نباید انتظار خیلی زیادی داشته باشید و بعید است که در محیط‌های شلوغ بتوانید صدای طرف مقابل را به وضوح دریافت کنید. در محیط‌های ساکت شرایط بسیار بهتر بوده و هم صدای شما به صورت مناسب منتقل می‌شود و هم صدای طرف دیگر را به حد کفایت دریافت می‌کنید.

قیمت ساعت هوشمند با مکالمه در تکنولایف: خرید ساعت هوشمند مکالمه دار

قابلیت‌ها و شارژدهی باتری

این بخش را با بحث باتری و شارژدهی آغاز می‌کنیم، جایی که میبرو لایت 2 ظرفیت 350 میلی آمپر ساعتی دارد و بسته به میزان استفاده شما می‌تواند بین 3 تا 12 روز دوام بیاورد. طبق تجربه ما و بررسی‌های انجام شده به روی این ساعت شما در صورت داشتن استفاده نرمال می‌توانید بیش از 7 روز به روی باتری این مدل حساب باز کنید.

ظرفیت باتری در نظر گرفته شده برای TCH Z40 کمتر از رقیب بوده و برابر با 220 میلی آمپر ساعت است. به دلیل کمتر بودن ظرفیت باتری شما در صورت داشتن استفاده نرمال 4 یا 5 روز شارژدهی را می‌توانید از این محصول انتظار داشته باشید. طبیعی است که با استفاده زیاد این عدد به 3 روز و کمتر کاهش پیدا می‌کند.

هر دو مدل از شارژر آهنربایی استفاده می‌کنند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را به شارژ متصل کنید. در نظر داشته باشید که سیم USB به داک شارژ درون جعبه وجود دارد ولی باید یک آداپتور برای متصل کردن سیم USB در دسترس داشته باشید.

هر دو ساعت می‌توانند به شما در گرفتن عکس با گوشی به عنوان ریموت کمک کنند و یا به شما امکان دهند تا موزیک در حال پخش به روی گوشی را کنترل کنید. خوشبختانه هر دو ساعت از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید اعلان‌های فارسی را بدون مشکل مشاهده کنید. این اعلان‌های فارسی در TCH Z40 بهتر و با فونت زیبا‌تری به نمایش درمی‌آیند.

ظاهر ساعت mibro lite 2

مانند دیگر ساعت‌های هوشمند شما می‌توانید واچ فیس این محصولات را تغییر دهید تا بسته به هر مناسبت و هر سبک لباسی ظاهر ساعت بیشترین سازگاری ممکن را داشته باشد. شما می‌توانید میبرو لایت 2 را به گوشی اندرویدی با نسخه 5 به بالا و IOS با نسخه 10 به بالا متصل کنید. وضعیت TCH Z40 هم به همین ترتیب است با این تفاوت که با ایفون‌های دارای IOS 9 هم سازگاری دارد.

جمع بندی

در این مطلب به بخش‌های مختلف دو ساعت میبرو لایت 2 و TCH Z40 پرداختیم تا شما بسته به نیاز خود بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. اگر برای شما ظاهر ساعت، نمایشگر بزرگ‌تر و روشن‌تر با حاشیه‌های کمتر و وزن کمتر اهمیت دارد ساعت TCH Z40 را انتخاب کنید. اما اگر برای شما سنسورهای سلامتی اهمیت دارد یا شارژدهی باتری مهم است یا ترجیح می‌دهید از همان ابتدا دو بند درون جعبه دریافت کنید به سراغ میبرو لایت 2 بروید.

سوالات متداول

میبرو لایت 2 نمایشگر بهتری دارد یا TCH Z40؟ نمایشگر TCH Z40 بزرگ‌تر است و حاشیه‌های کمتری هم دارد. پنل این ساعت دارای رزولوشن بالاتر و روشنایی بیشتر است و در نهایت نسبت به رقیب برتری دارد.

سنسورهای سلامتی TCH Z40 کامل‌تر است یا میبرو لایت 2؟ هر دو ساعت سنسورهای کامل و خوبی دارند و از این نظر نمی‌توان یکی را برتر از دیگری در نظر گرفت.

شارژدهی باتری میبرو لایت 2 بهتره یا TCH Z40؟ میبرو لایت 2 ظرفیت باتری بالاتری دارد (350 در مقایسه با 220 میلی آمپر) و همین باعث می‌شود تا مدت زمان بیشتری را با یک بار شارژ دوام بیاورد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. آفا رضا

    من رفتم 5 ستاره بدم 1 ستاره ثبت شدم عالــــــــــــــــــــی منتظرش بودم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/comparison/mibro-lite-2-vs-tch-z40/
ads
ads