داغ ترین ها :
بررسی لپ تاپ msi katana 15 b13vfk

بررسی لپ تاپ msi katana 15 b13vfk

لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر بازار است. لپ‌تاپی که سخت‌افزار جدید و قدرتمندی دارد. در بررسی لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK این محصول را به چالش کشیدیم تا ببینیم در زمان اجرای بازی‌ها چطوری عمل می‌کند.

لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK

خرید لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK

امتیاز

8.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • سخت‌افزار قدرتمند
  • سیستم خنک کننده عالی
  • پورت‌های متنوع

نقاط ضعف

  • اثر انگشت روی بدنه جذب می‌شود
  • عملکرد باتری خیلی خوب نیست

میخواهیم درباره یکی از جدیدترین لپ تاپ های  گیمینگ MSI صحبت کنیم. لپ تاپی که با یکی از جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی Nvidia راهی بازار شده است. لپ تاپ Kataba 15 B13VFK یکی از جذاب‌ترین لپ تاپ های گیمینگ حال حاضر به حساب می آید. لپ تاپی از پس فعالیت‌های سنگین به راحتی بر میاید و برای گیمرها انتخابی فوق العاده خواهد بود. در بررسی لپ تاپ Katana 15 B13VFK همراه ما باشید.

 

جدیدترین لپ تاپ های ام اس ای با قیمت عالی در تکنولایف: خرید لپ تاپ msi

 

طراحی

اولین موضوعی که باید در نقد و بررسی لپ تاپ msi Katana 15 B13VFK به آن اشاره کنیم، طراحی این محصول است. این لپ تاپ MSI مانند اکثر لپ تاپ های گیمینگ بازار ظاهری جذاب دارد که نظر گیمرها را به سمت خودش جلب می‌کند. اکثر قسمت این این لپ تاپ از پلاستیک تشکیل شده است. این موضوع باعث شده لپ تاپ وزن کمتری در مقایسه با دیگر لپ تاپ های گیمینگ داشته باشد و البته که گرما هم را هم بهتر منتقل می‌کند. البته بدنه پلاستیکی باعث شده که اثر انگشت به راحتی روی بدنه لپ تاپ جذب شود.

لپ تاپ Katana 15 B13VFK

زمانی که لپ تاپ را باز می‌کنید با صفحه نمایشی بزرگ مواجه می‌شوید که حاشیه‌های نسبتا باریکی دارد. حاشیه بالا به واسطه وجود دوربین کمی بیشتر از حاشیه‌های سمت چپ و راست است. حاشیه پایین صفحه نمایش هم در مقایسه با حاشیه‌های سمت‌های دیگر بیشتر است. با این حال این حاشیه‌های باعث نشده‌اند که صفحه نمایش بد به نظر برسد.

لولاهای به کار رفته برای لپ تاپ باعث شده‌اند که صفحه نمایش در زاویه‌های مختلف به خوبی قرار بگیرد. همچنین می‌توانید با فشار کمی صفحه نمایش را باز و بسته کنید. وقتی که لپ تاپ را باز می‌کنید صفحه کلید سریع خودنمایی می‌کند. صفحه کلیدی را مشاهده می‌کنید که همه دکمه‌های مورد نیاز را دارد و حتی از قسمت اعداد هم استفاده می‌کند. البته که قسمت نام‌پد یا اعداد بسیار کوچک طراحی شده‌اند تا فضای بیشتری در اختیار صفحه کلید قرار بگیرد. در پایین صفحه کلید هم تاچ پد نسبتا بزرگی را مشاهده می‌کنید و فضای مناسبی برای قرار دادن دست‌ها خواهید داشت.

 لپ تاپ 15.6 اینچ ام اس آی مدل katana 15 b13vfk

روی لبه سمت راست این لپ تاپ خروجی HDMI، پورت USB-C، پورت USB، جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و پورت شبکه دیده می‌شود.

پورت های ورودی لپ تاپ Katana 15 B13VFK

روی لبه سمت چپ هم دو پورت USB و پورت شارژ دیده می‌شود. روی لبه پشت لت تاپ هم دریچه خروجی هوا قرار گرفته‌اند.

درگاه های ورودی MSI Katana 15 B13VFK

 

بررسی لپ تاپ گیمینگ ایسوس Scar 15:
بررسی لپ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR 15 G533ZX-LN065

 

صفحه نمایش

در ادامه بررسی تخصصی لپ تاپ ام اس ای katana 15 b13vfk می‌خواهیم درباره ویژگی‌های صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ اشاره کنیم. برای این محصول از صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچی با وضوح تصویر Full HD استفاده شده است. صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز که در زمان اجرای بازی‌ها عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. صفحه نمایش پوشش خوبی از رنگ‌های sRGB دارد و روشنایی نسبتا خوبی هم پیش روی کاربر قرار می‌دهد. صفحه نمایش در نشان دادن رنگ‌ها هم دقت مناسبی دارد و نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند.

MSI Katana 15 B13VFK rgb keyboard

البته موضوعی که باید به آن اشاره کنیم نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش است. صفحه نمایش این محصول نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. با توجه به سخت افزار قدرتمندی که برای این محصول در نظر گرفته شده می‌توانید بازی‌های روز را با نرخ فریم بالایی تجربه کنید.

صفحه نمایش ماتی برای این محصول در نظر گرفته شده که نور را منعکس نمی‌کند و چشم کاربر را هم خسته نخواهد کرد. صفحه نمایش مات باعث می‌شود که مدت زمان بیشتری بتوانید بازی کنید یا ویدیو تماشا کنید یا حتی وب گردی کنید.

صفحه کلید

در بررسی لپ تاپ گیمینگ msi b13vfk می‌خواهیم به صفحه کلید این لپ تاپ هم اشاره کنیم. همان طور که گفتیم صفحه کلیدی کامل برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است صفحه کلیدی که از قسمت نام‌پد یا دکمه‌های اعداد هم بهره می‌برد. البته که قسمت دکمه‌های اعداد واقعا کوچک طراحی شده و اگر بخواهید از این قسمت استفاده کنید احتمالا دکمه‌ها را اشتباه فشار خواهید داد.

از طرف دیگر قسمت اصلی صفحه کلید کاملا استاندارد طراحی شده و دکمه‌ها فاصله مناسبی از هم دارند. دکمه‌ها در فاصله ۱٫۷ میلی‌متری از هم قرار گرفته‌اند تا بتوانید با سرعت خوبی تایپ کنید و بین دکمه‌ها در حرکت باشید.

کیبورد لپ تاپ گیمینگ msi katana 15

زمانی که دکمه‌ها را فشار می‌دهید، حس خوبی دریافت می‌کنید. دکمه‌ها بازخورد خوبی به شما منتقل می‌کنند و در زمان استفاده از آن‌ها مشکلی نخواهید داشت.

صفحه کلید این لپ تاپ از نور پس زمینه پشتیبانی می‌کند. از نورهای RGB بسیار زیبایی برای صفحه کلید استفاده شده که می‌توانید آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. برای اینکه این لپ تاپ برای گیمرها بیشتر جذاب باشد، دکمه‌های WASD به صورت جداگانه طراحی شده‌اند و ظاهری کاملا متمایز نسبت به سایر کلید‌ها دارند.

تاچ پد لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK

صفحه کلید در نظر گرفته شده برای این لپ تاپ به ۴ منتطقه نوری RGB تقسیم شده که و نور هر کدام از این قسمت‌ها را می‌توانید شخصی‌سازی کنید.

 

نقد تخصصی پرفروش ترین tuf gaming ایسوس:
بررسی لپ تاپ tuf gaming f15 مدل 517zr

 

عملکرد سخت‌افزاری

موضوع مهمی که در بررسی لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK باید به آن اشاره کنیم، عملکرد سخت‌افزاری است. این لپ تاپ MSI با سخت‌افزار قدرتمندی راهی بازار شده که برای اجرای بازی‌های جدید با تنظیمات گرافیکی بالا و حتی فعالیت‌هایی که نیاز به توان پردازشی بالا دارند مناسب خواهد بود.

 

این لپ تاپ گیمینگ MSI با پردازنده Core i7 نسل ۱۳ مدل 13620H راهی بازار شده است. اما ویژگی اصلی این لپ تاپ برخورداری از پردازنده گرافیکی RTX 4060 است. پردازنده گرافیکی‌ای که ۸ گیگابایت رم GDDR6 دارد. برخرورداری از ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه SSD هم باعث شده‌اند که این لپ تاپ سرعت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

چیزی که سریع نظر شما را به خودش جلب می‌کند این است که این سیستم تنها در چند ثانیه اماده به کار می‌شود. همه چیز فوق العاده سریع اجرا می‌شود و این موضوع را در مدت زمان لودینگ بازی‌ها هم به خوبی احساس می‌کنید.

سیستم خنک کننده این محصول هم عملکرد بسیار خوبی از خودش ارائه می‌کند. از لوله‌های مسی برای سیستم خنک کننده این محصول استفاده شد که به خوبی دمای پردازنده و پردازنده گرافیکی را کاهش می‌دهد. دو فن بزرگ را در زیر لپ تاپ مشاهده می‌کنید که گرمای لپ تاپ را خارج می‌کنند و با گردش هوای خوبی که ایجاد می‌کنند باعث می‌شوند که لپ تاپ بیش از اندازه گرم نشود. در تست‌هایی که ما انجام دادیم متوجه شدیم که در زمان اجرای بازی صفحه کلید لپ تاپ گرم می‌شود. البته که این گرما موضوعی طبیعی است. اما این گرما بیش از اندازه نیست و مشخص است که سیستم خنک کننده عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد. موضوعی که باید بگوییم این است که فن‌های خنک کننده این لپ تاپ صدای بسیار کمی هم تولید می‌کند. در واقع حتی در زمان اجرای بازی‌ها هم صدای فن ها را نخواهید شنید.

 

بررسی لپ تاپ HP Victus 15 i5 13420H 16GB 512GB RTX2050:
بررسی لپ تاپ hp victus 15-fa1035nia

 

تست گیمینگ لپ تاپ Katana 15 B13VFK

برای اینکه بررسی لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK بتواند به بررسی دقیق‌تری تبدیل شود، تست گمینیگ از این لپ تاپ گرفتیم. در تست گیمینگ لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFKاز دو بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و The Last of Us Part 1 کمک گرفتیم.

بازی Marvel’s Spider-Man: Miles Morales روی تنظیمات گرافیکی بالا و با Ray-Tracing روشن حتی روی سایه‌ها به خوبی روی این لپ تاپ اجرا می‌شود. خیلی کم پیش می‌آید که بازی دچار افت فریم شود و به راحتی می‌توانید این بازی را با نرخ ۶۰ فریم برثانیه و حتی بیشتر تجربه کنید. البته در انتهای بازی و جایی که صحنه‌ها به شدت شلوغ می‌شوند و حجم پارتیکل افکت‌ها در بازی افزایش پیدا می‌کند، بازی دچار افت فریم می‌شود. البته اگر تنظیمات Ray-Tracing را تغییر دهید می‌توانید این مشکل را هم برطرف کنید. (نویسنده این بازی را روی دستگاه به اتمام رسانده است😈)

 


در بازی The Last of Us Part 1 هم همه چیز با کیفیت بسیار خوبی اجرا می‌شود. بازی نرخ فریم بالایی دارد و می‌توانید تنظیمات گرافیکی را هم روی بالاترین حالت قرار دهید. بازی اصلا دچار افت فریم نشد و همه چیز با کیفیت مناسبی اجرا شد.

 

تست بنچمارک

پس از بازی از بنچمارک‌های مختلف هم استفاده کردیم. بنچمارک‌ها به خوبی نشان می‌دهند که این لپ‌تاپ یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های گیمینگ بازار است.

تست گیکبنچ

تست 3D Mark

بنچمارک Cinebench

بنچمارک PC MARK

آیا لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK ارزش خرید دارد؟

چیزی که در بررسی لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK مشخص شد این بود که این لپ تاپ MSI‌ در حال حاضر یکی از قوی‌ترین لپ تاپ های موجود در بازار است. لپ تاپی که صفحه نمایش با کیفیتی دارد که از نرخ نوسازی بالایی استفاده می‌کند. همچنین این لپ تاپ کیفیت ساخت خوبی هم دارد که این موضوع را مخصوصا در سیستم خنک کننده این لپ تاپ به راحتی مشاهده می‌کنید. فن هایی که صدای زیادی تولید نمی‌کنند و همیشه سعی می‌کنند که لپ تاپ پایداری خوبی داشته باشد.

صفحه کلید در نظر گرفته شده برای این محصول هم نرم و راحت است و دکمه‌ها بازخورد خوبی به شما منتقل می‌کنند. تنها مشکل صفحه کلید شاید کوچک‌ بودن قسمت اعداد باشد. تنوع پورت‌ها هم باعث شده که به راحتی بتوانید دستگاه‌های مختلف را به این محصول متصل کنید.

سخت‌افزار در نظر گرفته شده برای این محصول هم آنقدر قوی است که از پس اجرای بازی‌های جدید با تنظیمات گرافیکی بالا به راحتی بر می‌آید. حتی برای فعالیت‌های غیر گیمینگ هم می‌توانید از این محصول استفاده کنید. با لپ تاپی سروکار دارید که واقعا همه فن حریف است. نظرات خود را حتما با ما در میان بگذارید و بررسی لپ تاپ مورد علاقه خود را در وبلاگ تکنولایف از دست ندهید.

سوالات متداول

آیا لپ تاپ لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK گرمای زیادی تولید می‌کند؟ گرمای تولید شده توسط این لپ تاپ آنقدری زیاد نیست که اذیت شوید. سیستم خنک کننده این لپ تاپ واقعا عملکرد خوبی از خودش نشان می‌دهد.

عملکرد لپ تاپ MSI Katana 15 B13VFK در اجرای بازی‌های چطور است؟ این لپ تاپ می‌توانید بازی‌هایی مانند Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و The Last of Us Part 1 و تمام بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ ۶۰ فریم برثانیه و حتی بیشتر اجرا کند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
6 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/msi-katana-15-b13vfk/
ads
ads