داغ ترین ها :
بررسی لپ تاپ hp victus 15 نسل 13 با گرافیک RTX 2050

بررسی لپ تاپ hp victus 15 نسل 13 با گرافیک RTX 2050

در بررسی لپ تاپ hp victus 15 نسل 13 به تست گیمینگ این محصول پردختیم و به این موضوع اشاره کردیم که آیا این لپ تاپ گیمینگ که زیبا هم به نظر می‌رسد در انجام فعالیت‌‌های سنگین چگونه عمل می‌کند.

Victus 15 i5 13420H 8GB 512GB RTX2050

خرید Victus 15 i5 13420H 8GB 512GB RTX2050

امتیاز

7.5
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
عملکرد :

نقاط قوت

  • فوق العاده زیبا
  • سبک
  • سخت‌افزار قدرتمند
  • صفحه نمایشی با نرخ نوسازی بالا

نقاط ضعف

  • تنوع و تعداد پورت‌ها کم است

اگر به دنبال یک لپ تاپ گیمینگ منحصر به فرد و زیبا می‌گردید، قطعا لپ تاپ ویکتوس ۱۵ نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند. این لپ تاپ از معدود لپ تاپ های گیمینگ بازار به حساب می‌آید که ظاهری بسیار زیبا دارد و وزن زیادی هم ندارد. این محصول در حالی سعی کرده نظر گیمرها را به خودش جلب کند که هم قدرت بالایی دارد و هم حمل کردن ان کار دشواری نیست. اگر شما هم قصد خرید ویکتوس ۱۵ را دارید، بد نیست بررسی این محصول را حتما مطالعه کنید. در بررسی ویکتوس ۱۵ به شما می‌گوییم که چرا این محصول یکی از گزینه‌هایی است که باید در زمان خرید در نظر داشته باشید.

 

برای خرید لپ تاپ های HP با گارانتی معتبر روی لینک بزنید: قیمت لپ تاپ اچ پی

 

طراحی

در ابتدای بررسی لپ تاپ hp victus 15 نسل 13 باید به این موضوع اشاره کنیم که زیبایی این محصول اولین چیزی است که نظر شما را به سمت خودش جلب می‌کند. با لپ تاپی سروکار دارید که رنگ سفید آن سریع جلب توجه می‌کند. زمانی که لپ تاپ را از جعبه خارج می‌کنید، متوجه لپ تاپی سفید رنگ می‌شوید که لوگو V روی آن به چشم می آید. زمانی که لپ تاپ را باز می‌کنید، صفحه نمایش بزرگ و کم حاشیه‌ها را مشاهده می‌کنید. لبه‌های بالا و چپ و راست صفحه نمایش باریک است و تنها لبه بالایی است که حاشیه‌ بیشتری دارد. روی حاشیه پایین صفحه نمایش باز هم لوگوی V را مشاهده می‌کنید.

بررسی لپ تاپ hp victus 15-fa1035nia

برای این لپ تاپ از لولاهای بسیار باکیفیتی اشاره شده‌ است که باعث می‌شود بتوانید صفحه نمایش را تا زاویه‌ای بسیار زیاد باز کنید. البته که صفحه نمایش به صورت ۱۸۰ درجه باز نمی‌شود، اما آنقدر باز می‌شود که بتوانید با زاویه دید خوبی به محتوای در حال پخش دید داشته باشید.

در پایین صفحه نمایش صفحه کلید را مشاهده می‌کنید. در پایین صفحه کلید هم تاچ پد را مشاهده می‌کنید که فضای بسیار خوبی برای قرار دادن دست‌ها پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه کلیدی استاندارد را مشاهده می‌کنید که بخش اعداد هم دارد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

لپ تاپ ویکتوس ۱۵ بدنه‌ای از جنس پلاستیک دارد و به همین دلیل سبک‌تر  و باریک‌تر از دیگر لپ تاپ های گیمینگ موجود در بازار به نظر می‌رسد. بدنه پلاستیکی این محصول جنس بسیار خوبی دارد و زمانی که با لپ تاپ کار می‌کنید، متوجه این کیفیت فوق العاده خواهید شد. کیفیت بالا را در شاسی و بدنه لپ تاپ و صفحه کلید به خوبی مشاهده می‌کنید.

روی لبه سمت راست این لپ تاپ پورت USB-A، پورت USB-C، پورت شبکه و خروجی HDMI دیده می‌شود. روی لبه سمت چپ هم پورت پاور، پورت USB-A و جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا دیده می‌شود. در لبه پشتی لپ تاپ هم فن ها را مشاهده می‌کنید که بسیار کم صدا هستند.

 

دلایل محبوبیت ایدیاپد گیمینگ 3 لنوو در مطلب زیر:
بررسی lenovo ideapad gaming 3

 

صفحه نمایش

در ادامه بررسی لپ تاپ hp victus 15-fa1035nia باید به ویژگی‌های صفحه نمایش این محصول اشاره کنیم. صفحه نمایش این محصول ۱۵ اینچی است که وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. صفحه نمایشی که مات که روشنایی مناسبی تولید می‌کند. روشنایی صفحه نمایش برای استفاده از این محصول در محیط‌های اداری و خانگی مناسب خواهد بود، اما برای استفاده در محیط‌های باز و محیط‌هایی که زیر نور خورشید قرار دارند، خیلی خوب نیست. صفحه نمایش مات این محصول باعث شده که چشم‌ها کمتر خسته شوند و مدت زمان بیشتری بتوانید با لپ تاپ کار کنید. صفحه نمایش رنگ‌ها را بسیار خوب نشان می‌دهد. رنگ‌ها طبیعی به نظر می‌رسند و بیش از اندازه قوی نشده‌اند.

عکس لپ تاپ hp victus 15 سفید

صفحه نمایش ویکتوس ۱۵ زاویه دید خیلی بالایی ندارد و بهترین حالت آن دقیق زمانی است که روبه‌روی لپ تاپ قرار داشته باشید. وضوح صفحه نمایش آنقدری خوب است که می‌توانید با آن وب گردی کنید و اپلیکیشن‌های مختلف را اجرا کنید. وضوح تصویر مناسب باعث شده که بازی‌های جدید را هم بتوانید با کیفیت مناسبی اجرا کنید و از تماشای ویدیوهای با کیفیت هم لذت ببرید.

موضوع دیگری که باعث شده صفحه نمایش ویکتوس ۱۵ فوق العاده باشد، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز باعث می‌شود که بتوانید بازی‌های روز را با نرخ فریم بالاتری تجربه کنید. توان سخت‌افزاری این محصول هم باعث شده که بتوانید بازی‌ها را با کیفیت مناسب و نرخ فریم بالا بازی کنید.

 

همزمان تبلت و لپ تاپ گیمینگ می‌خواهید، مطلب زیر را از دست ندهید:
بررسی ایسوس rog flow z13

 

صفحه کلید و تاچ پد

یکی از ویژگی‌هایی که باید در بررسی لپ تاپ ویکتوس 15 اچ پی به آن اشاره کنیم، صفحه کلید است. شاید بتوانیم بگوییم که یکی از بهترین صفحه‌های کلید را روی این لپ تاپ مشاهده می‌کنیم. دکمه‌ها در فاصله‌ای بسیار خوب از هم قرار گرفته‌اند که باعث شده‌اند، تایپ کردن با این لپ تاپ فوق العاده باشد. از دیگر ویژگی‌های صفحه کلید هم این است که صدای بسیار کمی تولید می‌کنند. هر چقدر هم که سریع تایپ کنید، دکمه‌های صدای زیادی تولید نمی‌کنند و اصلا صدای آن‌ها تقریبا به گوش نمی‌رسد. برخورداری  از قسمت اعداد هم باعث شده که بتوانید سریع‌تر عددها را فشار دهید.

تاچ پد لپ تاپ ویکتوس 15 اچ پی

صفحه کلید این لپ تاپ ویکتوس ۱۵ واقعا برای تایپ کردن و بازی کردن فوق العاده است و به جرات می‌توان گفت که یکی از بهترین صفحه‌های کلید را روی این محصول مشاهده کردیم.

در پایین صفحه کلید هم یک تاچ‌پد بزرگ و یکپارچه قرار گرفته است. تاچ پدی که از فرمان‌های لمسی و ژست‌های حرکتی به خوبی پشتیبانی می‌کند. تاچ پد عملکرد بسیار خوبی دارد و سرعت فوق العاده‌ای دارد. خیلی سریع به فرمان‌های لمسی واکنش نشان می‌دهد و به راحتی می‌توانید با آن کار کنید.

کیبورد لپ تاپ HP victus 15

در دو سمت تاچ پد فضای زیادی را برای قرار دادن دست‌ها مشاهده می‌کنید. این فضای بزرگ باعث شده که دست‌های شما در زمان پایت کردن تکیه‌گاه مناسبی داشته باشند و دیرتر خسته شوند.

سخت‌افزار

لپ تاپ ویکتوس ۱۵ از جمله لپ تاپ های گیمینگی به شمار می‌رود که در حال حاضر هم قیمت مناسبی دارد و هم از قدرت سخت‌افزاری خوبی بهره می‌برد. مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از  پردازنده نسل ۱۳ اینتل استفاده می‌کرد. این مدل به پردازنده Core i5 13420H مجهز شده است که توان فوق العاده‌ای در پردازش‌های سنگین دارد. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ نسل 13 برخورداری از ۱۶ گیگابایت رم بود. از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ می‌توانیم به برخورداری از پردازنده گرافیکی RTX 2050 اشاره کنیم که عملکرد خوبی در اجرای بازی‌ها داریم. برای این محصول از حافظه SSD هم استفاده شده که سرعت بسیار خوبی دارد و باعث شده کار کردن با این لپ تاپ جذاب باشد.

تست سرعت SSD لپ تاپ ویکتوس 15

تست سرعت SSD

توان سخت‌افزاری این محصول باعث شده که از ویکتوس ۱۵ بتوانید برای فعالیت‌های مختلف استفاده کنید. این لپ تاپ هم برای کارهایی گرافیکی و رندر گرفتن مناسب است و هم برای اجرای بازی‌ها روی تنظیمات گرافیکی بالا مناسب است. برای این لپ تاپ از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم که در ادامه می‌توانید نتایج آن‌ها را مشاهده کنید:

نتایج 3d mark hp victus 15 i5 13420H PCMARK 10 Score Hp victus 15 i5 13420h rtx 2050

اما موضوع اصلی که باید به آن اشاره کنیم تست گیمینگ لپ تاپ ویکتوس ۱۵ است. آیا این لپ تاپ می‌تواند بازی‌های جدید را با تنظیمات گرافیکی بالا و با نرخ نوسازی بالا اجرا کند؟ برای دست‌ یابی به پاسخ این سوال از بازی‌های مختلف استفاده کردیم.

 

اگر لپ تاپ تاچ نیاز دارید، مقاله زیر برای شماست:
بهترین لپ تاپ لمسی تاچ اسکرین

 

تست گیمینگ ویکتوس ۱۵ با بازی Cyberpunk 2077

 

یکی از بازی‌هایی که برای سنجش توانایی این لپ تاپ استفاده کردیم، سایبرپانک ۲۰۷۷ بود. این بازی به خوبی روی ویکتوس ۱۵ اجرا می‌شود. بازی با تنظیمات گرافیکی بالا اجرا می‌شود. نرخ فریم بازی در محیط‌های بسته حتی بالاتر از ۶۰ فریم بر ثانیه هم می‌رود، اما در محیط‌های باز و محیط‌های شهری و صحنه‌های اکشن فریم بازی نزدیک به ۴۰ فریم برثانیه خواهد بود.

تست گیمینگ ویکتوس ۱۵ با بازی Mafia Definitive Edition


تنظیمات گرافیکی بازی مافیا روی لپ تاپ victus 15

بازی بعدی که از آن کمک گرفتیم بازی Mafia Definitive Edition بود. این بازی هم با تنظیمات گرافیکی بالا روی ویکتوس ۱۵ اجرا می‌شود. با این حال نرخ فریم بازی در محیط‌های باز و صحنه‌های اکشن بین ۳۰ تا ۵۰ فریم برثانیه در تغییر است. با این حال بازی عملکرد خوبی روی این لپ تاپ دارد و می‌توانید زیبایی‌های این بازی را به خوبی ببنید.

چیزی که در بررسی لپ تاپ HP Victus 15 i5 13420H 16GB 512GB RTX2050 به آن رسیدیم این بود که این لپ تاپ در اجرای بازی‌های مختلف عملکرد بسیار خوبی دارد. سیستم خنک کننده این لپ تاپ آنقدر خوب عمل می‌کند که در زمان بازی کردن گرمای زیادی را احساس نمی‌کنید. حتی صفحه کلید هم به شکلی گرم نمی‌شود که دیگر نبتوانید از آن استفاده کنید. موضوع جالب اینجاست فن‌های این لپ تاپ در زمان اجرای بازی‌ها هم صدای بسیار کمی تولید می‌کنند.

آیا ویکتوس ۱۵ ارزش خرید دارد؟

با توجه به قیمتی که برای ویکتوس ۱۵ در نظر گرفته شده، این محصول گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. از سخت‌افزار جدید و قدرتمندی برای ویکتوس ۱۵ استفاده شده که تجربه خوبی از اجرای بازی‌ها را به شما منتقل می‌کنند. این لپ تاپ محصولی بسیار زیبا و خوش ساخت به شمار می‌رود که سریع نظر بسیاری از گیمرها را به خودش جلب می‌کند. تکنولایف با بررسی لپ تاپ سعی در راحت نمودن پروسه انتخاب دستگاه مورد نظر شما دارد. لطفا ما را با نظرات خود همراهی کنید.

سوالات متداول

عملکرد ویکتوس ۱۵ در زمان اجرای بازی‌ها چطور است؟ این لپ تاپ بازی سایبرپانک ۲۰۷۷ را با تنظیمات گرافیکی بالا با نرخ ۴۰ فریم برثانیه اجرا می‌کند.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
10 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

8 نظر

  1. پریا

    سلام اسم لبتاب من victus by hp gaming laptop 15-fb0xxx هست هرچی تو اینترنت سرچ میکنم دربارش نیست نمیدونم اسمشو اشتباه میزنم یا چی؟
    میشه راهنماییم کنین؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پریا

      سلام چه اطلاعاتی در موردش نیاز دارید؟
      1. علیرضا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام صدای فن وقتی که یه بازی ساده مثل زولا یا جی تی ای رو باز میکنیم روی ویکتوس طبیعیه یا نه . نسبت به رقباش صدای بیشتری داره اخه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به علیرضا

          سلام بله طبیعی برای خنک نگه داشتن رو حالت سریع‌تری فعالیت می‌کنه
  2. ناشناس

    سلام ممنون بابت مقالتون .
    نسخه ۳۰۵۰ این لپتاپ ویندوز ۱۱ اورجینال روش نصبه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ناشناس

      سلام از طریق مشخصات چک کنید
  3. dev(amk)

    مقاله فوق العاده کامل بود ممنون که تجربتون رو به اشتراک گذاشتین . فقط یسوال اینکه rtx 2050 هنوزم ارزش خرید رو داره؟(البته قیمت لپتاپ هم باید در نظر گرفت)

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به dev(amk)

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده خوبه هنوز ولی خب بتونید ۳۰۵۰ بگیرید بهتره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/hp-victus-15-i5-13420h-16gb-512gb-rtx-2050/
ads
ads