داغ ترین ها :
معرفی بهترین لپ تاپ های لمسی و تاچ اسکرین

معرفی بهترین لپ تاپ های لمسی و تاچ اسکرین

لپ تاپ‌ها در تنوع بسیار بالایی تولید می‌شوند و دسته‌ای از این محصولات که محبوبیت نسبتا زیادی هم دارند مدل‌های لمسی هستند. این لپ تاپ‌ها از نمایشگر لمسی بهره می‌برند و شما به راحتی می‌توانید از طریق صفحه نمایش با آن‌‌ها کار کنید، درست مانند یک تبلت. در ادامه این مطلب قصد داریم بهترین لپ تاپ های لمسی موجود در ایران را به شما معرفی کنیم. پس در ادامه متن همراه تکنولایف باشید.

 

خرید لپ تاپ با ارسال سریع و بهترین قیمت از تکنولایف: قیمت روز لپ تاپ

 

لیست بهترین لپ تاپ های لمسی و تاچ اسکرین در سال 2023

توجه داشته باشید که مدل‌های معرفی شده در ادامه مطلب به ترتیب قیمت زیاد به کم مرتب شده‌اند و به همین جهت بهترین لپ تاپ های لمسی با قیمت مناسب در انتهای لیست قرار دارند. اگر بهترین لپ تاپ تاچ را می‌خواهید و محدودیت بودجه هم ندارید گزینه‌های ابتدایی لیست را مورد بررسی قرار دهید.

لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 16 H1023

شکی در این نیست که لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 16 H1023 یکی از بهترین نسخه‌های موجود در بازار است که از نمایشگر لمسی پشتیبانی می‌کند. این محصول 2.3 کیلوگرمی ضخامتی 19 میلی‌متر دارد و بدنه آن از آلومینیوم ساخته شده تا در اولین لمس به شما کیفیت ساخت بالا را انتقال دهد. صفحه نمایش این لپ تاپ اندازه‌ای 16 اینچی دارد و از نوع IPS است. این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند و وضوح QHD را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. پوشش پنل براق بوده و روشنایی آن تا 400 نیت قابل افزایش است.

لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 16 H1023

نمایشگر این لپ تاپ لمسی بوده و به‌خوبی به لمس شما پاسخ می‌دهد. به‌گفته سازنده آمریکایی پنل 100 درصد از فضای رنگی پایه یا همان sRGB را پوشش می‌دهد و این یعنی شما می‌توانید به روی لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 16 H1023 برای کارهای فوتوشاپ و مواردی که نیاز به دقت و پوشش رنگی بالا دارند استفاده کنید. این محصول جدید بوده و به‌همین جهت به پردازنده مرکزی بسیار قوی Core i9 13900H نسل 13 شرکت اینتل مجهز شده است.

این پردازنده یکی از قوی‌ترین نسخه‌ها برای لپ تاپ به حساب می‌آید و باعث می‌شود تا شما بدون هیچ ترسی بتوانید به سراغ پردازش‌های سنگین مختلف بروید. همچنین شما به 8 گیگابایت پردازنده گرافیکی RTX 4060 نیز دسترسی خواهید داشت که نسخه بسیار خوبی به حساب می‌آید. به این موارد 32 گیگابایت رم از نوع DDR5 و 2 ترابایت SSD را نیز بیفزایید. اچ پی یک باتری 6 سلولی 83 وات ساعت نیز برای این مدل در نظر گرفته که دوام خوبی هم دارد.

قبل از خرید این مدل حتما به بررسی تخصصی لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 16 H1023 نگاهی داشته باشید.

 

خرید لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 16 H1023

 

بهترین لپ تاپ برای معماری 2023:
حداقل لپ تاپ برای معماری

 

لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE-LD100

لپ تاپ‌های سری ROG Flow به داشتن وزن کم و در عین حال قوی بودن معروف هستند و می‌توانند بهترین عملکرد را در اختیار شما قرار دهند. این مدل تنها 1.18 کیلوگرم وزن دارد و به راحتی می‌توانید آن را همه‌جا همراه خود داشته باشید. ضخامت این محصول نیز تنها 12 میلی‌متر است و ارگونومی عالی آن قطعا یکی از نکاتی است که ارزش خرید این لپ تاپ را افزایش می‌دهد.

در بخش نمایشگر با پنلی 13.4 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD مواجه هستیم که از نرخ نوسازی 120 هرتزی هم پشتیبانی می‌کند و پوشش برق هم دارد. این پنل لمسی است و شما به راحتی می‌توانید بدون نیاز به موس و کیبورد و تنها با خود نمایشگر دستورهای مختلف را انتقال دهید. خوشبختانه درون جعبه این لپ تاپ قلم هم دیده می‌شود و شما می‌توانید به کمک قلم ارتباط بسیار بهتر و راحت‌تری با نمایشگر برقرار کنید.

لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE-LD100

وجود قلم و پشتیبانی لپ تاپ از آن باعث می‌شود تا این مدل را به افرادی که طراحی می‌کنند و یا نقاش دیجیتالی هستند نیز پیشنهاد دهیم. استفاده از پنل لمسی و وزن کم باعث نشده تا ایسوس در این دستگاه از سخت افزار قدرتمندی بهره نبرد. پردازنده مرکزی لپ تاپ ایسوس مدل ROG FLOW Z13 GZ301ZE-LD100 از شرکت اینتل مدل Core i9 12900H با فرکانس پردازشی 2.5 تا 5 گیگاهرتز است. این CPU دارای 14 هسته و 20 رشته است و حافظه Cache آن نیز به 24 مگابایت می‌رسد.

این پردازنده مرکزی بسیار قوی است و با کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050 Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 همراه می‌شود تا خیال شما از بابت پردازش‌های گرافیکی نیز آسوده باشد. 16 گیگابایت حافظه رم DDR5 با فرکانس 5200 مگاهرتز و 1 ترابایت SSD بخش سخت افزار را کامل می‌کنند. در نظر داشته باشید که حافظه داخلی و حافظه رم امکان ارتقاء ندارند و در آینده نمی‌توانید این بخش‌ها را ارتقاء دهید.

این لپ تاپ از یک باتری 4 سلولی 56 وات ساعت تغذیه می‌کند و حسگر اثر انگشت هم برای آن در نظر گرفته شده است. این محصول با وجود ضخامت و وزن کم و ابعاد کوچک از درگاه‌های مختلف بهره می‌برد و در این زمینه هم با مشکلی مواجه نخواهید شد. همه این موارد باعث می‌شود تا این مدل را یکی از بهترین لپ تاپ های لمسی 2023 موجود در ایران بدانیم. بررسی لپ تاپ ROG FLOW Z13 ایسوس را هم می توانید در وبلاگ تکنولایف بخوانید.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس ROG FLOW Z13

 

انواع موس لپ تاپ و کامپیوتر را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13 GV301RE-LJ186

لپ تاپ قبلی ROG Flow Z13 بود و این مدل ROG Flow X13 است. سری Z در واقع تبلت‌هایی هستند که از کیبورد جداشدنی نیز استفاده می‌کنند ولی سری X در واقع لپ تاپ‌های تبدیل شونده‌ای هستند که می‌توانید کیبورد آن‌ها را به طور کامل برچرخانید و پشت بدنه قرار دهید. پس اگر لپ تاپی می‌خواهید که تبلت هم باشد باید سری X را انتخاب کنید و اگر تبلتی می‌خواهید که لپ تاپ هم باشد باید به سراغ سری Z بروید.

این لپ تاپ وزنی 1.3 کیلوگرمی و ضخامتی 15 میلی‌متری دارد و امکان حمل و نقل آن هنوز هم بسیار عالی است. این محصول مانند مدل قبلی پنلی 13.4 اینچی با رزولوشن 1920 در 1200 دارد و از نسبت 16 به 10 بهره می‌برد. این نسبت فضای عمودی بیشتری را حین کار در اختیار شما قرار می‌دهد. روشنایی این نمایشگر به 500 نیت می‌رسد و طبق انتظار به صورت تاچ است. این صفحه نمایش از حدود 98 درصد گستره رنگی SRGB و حدود 72 درصد گستره رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند.

لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13 GV301RE-LJ186

قلب تپنده این محصول Ryzen 7 6800HS با فرکانس پردازشی 3.2 تا 4.7 گیگاهرتز است. این CPU از 8 هسته، 16 رشته و 16 مگابایت حافظه کش استفاده می‌کند و قدرت پردازشی آن نیز بسیار خوب است. شما در این لپ تاپ به 32 گیگابایت حافظه رم DDR5 با فرکانس 6400 مگاهرتز دسترسی خواهید داشت و دیتاهای خود را می‌توانید به روی 1 ترابایت حافظه SSD موجود ذخیره کنید.

پردازش‌های گرافیکی این کانفیگ از ROG Flow X13 بر عهده کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3050 Ti با 4 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR6 است. این لپ تاپ درگاه‌های بیشتری نسبت به گزینه قبلی دارد و همچنان از حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند. انرژی مورد نیاز این دستگاه توسط یک باتری 62 وات ساعت تامین می‌شود.

 

خرید لپ تاپ ایسوس ROG FLOW X13 GV301RE-LJ186

 

بهترین سرفیس لپ تاپ ها در مطلب زیر:
بهترین لپ تاپ های مایکروسافت سرفیس

 

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook 14X Q410VA

لپ تاپ‌های سری ZenBook شرکت ایسوس محصولاتی نازک و سبک هستند و طراحی‌های بسیار جذابی و ظرفیتی دارند. این مدل تنها 1.56 کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن برابر با 16.9 میلی‌متر است. طراحی لولاهای این لپ تاپ به گونه‌ای نیست که کیبورد بتواند در پشت نمایشگر قرار بگیرد ولی با این وجود شما می‌توانید نمایشگر را تا زاویه نزدیک 180 درجه خم کنید. شرکت ایسوس برای این دستگاه نمایشگری 14 اینچی را مناسب دیده است.

این پنل رزولوشن 2880 در 1800 دارد و از فناوری OLED استفاده می‌کند. این نمایشگر لمسی دارای نرخ نوسازی 60 هرتزی است و از نظر کیفیت از تمامی گزینه‌های بالا شرایط بهتری دارد. بهترین پنل موجود در این لیست به همین مدل اختصاص پیدا می‌کند؛ چرا که هم ذات پنل OLED کیفیت بالاتری دارد و هم رزولوشن بالاتری را شاهد هستیم.

لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook 14X Q410VA

 

این نمایشگر از گستره رنگی 1 میلیاردی، 100 درصد گستره رنگی DCI-P3 و HDR پشتیبانی می‌کند و توانسته حدود 88 درصد از فضای روبرویی را در اختیار بگیرد. پردازنده مرکزی در نظر گرفته شده برای این محصول از شرکت اینتل مدل Core i5 13500H با فرکانس پردازشی 2.6 تا 4.7 گیگاهرتز است. این CPU دارای 12 هسته پردازشی است و حافظه Cache آن نیز به 18 مگابایت می‌رسد. سخت افزار با 8 گیگابایت رم LPDDR5 بدون قابلیت ارتقاء همراه می‌شود.

این سخت افزار را 512 گیگابایت حافظه SSD از نوع NVMe PCIe 4.0 همراهی می‌کند و در این لپ تاپ خبری از حافظه گرافیکی جداگانه نیست. این اتفاق یعنی لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook 14X Q410VA برای انجام کارهای گرافیکی مناسب نیست و نمی‌تواند عملکرد ایده‌الی داشته باشد. اسپیکرهای تنظیم شده توسط هارمن کاردن و باتری 3 سلولی 70 وات ساعت از دیگر ویژگی‌های این لپ تاپ هستند.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook 14X Q410VA

 

مک بوک ایر بخریم یا پرو؟
تفاوت مک بوک ایر و پرو

 

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360

یکی از مدل‌های مشهور در بین لپ تاپ‌های لمسی با نمایشگر 360 درجه‌ همین Pavilion X360 شرکت آمریکایی اچ پی است. این مدل نمایشگری 14 اینچی از نوع IPS با رزولوشن FHD دارد و نرخ نوسازی 60 هرتز برای آن در نظر گرفته شده است. این پنل لمسی طبق انتظار پوششی براق دارد ولی اچ پی تلاش کرده تا روکشی ضد انعکاس نور را به کار ببرد و مشکل بازتاب نور را تا حد زیادی برطرف کند.

لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360

این نمایشگر با پوشش گوریلا گلس 5 مراقبت می‌شود تا در برابر ضربه‌های احتمالی تا حد زیادی مقاومت داشته باشد. سازنده آمریکایی در این مدل از پردازنده مرکزی نسل 12 اینتل 1235U استفاده کرده و در زمینه پردازنده گرافیکی نیز گرافیک یکپارچه خودنمایی می‌کند. البته با توجه به قیمت لپ تاپ و لمسی بودن نمایشگر انتظار پردازنده گرافیکی مجزا نداشتیم. رم 8 گیگابایتی DDR4 با امکان ارتقا و 512 گیگابایت SSD کامل کننده این بخش است.

 

خرید لپ تاپ اچ پی مدل Pavilion X360

 

بهترین لپ تاپ 14 اینچی که می‌توانید خریداری کنید:
بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار

 

لپ تاپ ایسوس Vivobook F512J UH51T

لیست بهترین لپ تاپ تاچ اسکرین را با این مدل به پایان می‌بریم، محصولی که قیمتی بسیار ارزنده دارد. نمایشگر در نظر گرفته شده برای این محصول 15.6 اینچی است و از رزولوشن FHD نیز بهره می‌برد. این صفحه نمایش لمسی است ولی باید در نظر داشته باشید که امکان قرار گرفتن کیبورد پشت نمایشگر وجود ندارد.

لپ تاپ ایسوس Vivobook F512J UH51T

این لپ تاپ از ایسوس کارت گرافیک مجزا ندارد که البته دقیقا همین را هم انتظار داشتیم. در بخش پردازنده ایسوس از CPU مدل 1035G1 اینتل با 4 هسته و 8 رشته کمک گرفته و 8 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت SSD مشخصات سخت افزاری را کامل می‌کند.

خرید لپ تاپ ایسوس Vivobook F512J UH51T

 

برای خرید لپ تاپ های لمسی به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: قیمت لپ تاپ تاچ اسکرین

 

جمع بندی

در این مطلب تعداد زیادی از لپ تاپ‌های لمسی را به شما معرفی کردیم. مدل‌های ابتدای لیست سخت افزار قوی و مشخصات بهتری دارند و قیمت آن‌ها نیز بالاتر است و مدل‌های انتهای لیست دارای مشخصات ضعیف‌تر و البته قیمت کمتر هستند.

سوالات متداول

ایسوس ROG Flow Z13 بهتره یا ROG Flow X13؟ محصولات سری Z تبلت‌هایی با کیبورد جداشونده هستند و محصولات سری X لپ تاپ‌هایی تبدیل شونده. یعنی اگر اولویت شما تبلت است و می‌خواهید امکانات لپ تاپ را هم داشته باشید به سری سری Z بروید. در صورتی که اولویت شما لپ تاپ است و می‌خواهید امکانات تبلت‌ها را نیز داشته باشید از سری X خرید کنید.

بهترین لپ تاپ تاچ کدام است؟ اگر محدودیت بودجه ندارید نگاهی به لپ تاپ اچ پی مدل ENVY 16 H1023 داشته باشید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. سلام

    نظرتون درباره این برند چیه قابل اعتماد هست؟

    این مدل چی در حدود 35 تومن هست و تاچش لمسیه

    لپ تاپ لنوو IdeaPad 5 i7-1255U/16GB/512GB SSD/2GB MX550/FHD

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سلام

      سلام اگه نمایشگر لمسی نیاز دارید در این بازه قیمتی لپ تاپ اچ پی 14 اینچی مدل Pavilion x360 14t i5 1235U 8GB 256GB خوبه
  2. رضوان

    سلام، نظرتون درباره ی لپتاپ ایسوس B3402 چیه؟برای کارای سبک میخوام و دوست دارم اگه تو این رنج قیمتی و مشخصاتی مثل صفحه ی تاچ و ۳۶۰ و … چیز بهتری هست بهم پیشنهاد بدید.
    ممنونم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضوان

      سلام چقدر بودجه دارید؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d9%84%d9%85%d8%b3%db%8c/
ads
ads