داغ ترین ها :
بررسی BUDS 3 ONE PLUS، میدان رقابت بهترین‌ها خالی نمی‌ماند!

بررسی BUDS 3 ONE PLUS، میدان رقابت بهترین‌ها خالی نمی‌ماند!

هندزفری بادز 3 وان پلاس هندزفری تازه واردی است که از همین ابتدا با قابلیت‌های anc و هوش مصنوعی‌اش به خوبی توانسته نگاه‌های بسیاری را به سمت خود جلب کند. در این مطلب بادز 3 وان پلاس را زیر ذره بین برده‌ایم، پس تا پایان همراه ما باشید!

هندزفری بادز ۳

هندزفری بلوتوثی OnePlus Buds 3

خرید هندزفری بلوتوثی OnePlus Buds 3

امتیاز

8.8
طراحی :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
عملکرد ANC :
عملکرد :

نقاط قوت

  • بادزهای مجهز به هوش مصنوعی
  • مجهز به فناوری ANC
  • پشتیبانی از فناوری ترنسپرنسی
  • دارای قابلیت low latency
  • طراحی زیبا و شکیل
  • دارای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار به دلیل گواهینامه IP55

نقاط ضعف

  • صدا از درون بادزها به بیرون انتقال پیدا می‌کند
  • دفترچه راهنما به زبان انگلیسی ندارد
  • می‌توانست قیمت کم‌تری داشته باشد

اگر در فکر خرید یک هندزفری زیبا و متفاوت هستید تا قابلیت مکالمه خوبی داشته باشد و اسپیکرهای آن شما را به خوبی در پخش موزیک همراهی کنند؛ هندزفری بلوتوثی بادز 3 از برند وان پلاس می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی هندزفری بادز 3 وان پلاس بپردازیم و درصورتیکه این هندزفری یکی از گزینه‌های شما برای خرید به حساب می‌آید یا مشتاق هستید که بدانید وان پلاس هندزفری پرچمدار خود را چگونه طراحی و تولید کرده است، تا پایان این بررسی همراه ما باشید.

 

انواع هندزفری در مدل‌ها و قیمت‌های مختلف را می توانید در فروشگاه تکنولایف پیدا کنید.

آنباکس BUDS 3 ONE PLUS

بررسی کامل متنی وان پلاس بادز ۳

مگر می‌شود که از روی مرحله آنباکس پرید و به محتویات داخل جعبه رسید؟

هنگام جعبه گشایی بادز3 وان پلاس با جعبه‌ای کوچک و جمع‌وجور مواجه می‌شویم که در آن کیس شارژ به همراه بادزها قرار دارد. در قسمت پایین‌تر از کیس شارژ هم جعبه دیگری به رنگ قرمز قرار دارد که در آن کابل شارژ و 2 جفت سری سیلیکونی به همراه 2 دفترچه، البته که به زبان چینی، دیده می‌شود.

طراحی بادز ۳ وان پلاس، خوش دست، خوش رنگ، چشم نواز!

به جرات می‌توان گفت کمپانی وان پلاس برای طراحی بادز3 کم نگذاشته است. هندزفری بلوتوثی buds 3 one plus در ابعاد 58.72 در50.15 در 25.81 ساخته شده است. وزن 40 گرمی کیس به همراه بادزها هم آنقدر کم است که در دست گرفتن آن کار سختی نیست.

هندزفری از کجا بخریم؟

رنگ آبی بادز به حدی خوش رنگ و چشم نواز است که حتی اگر رنگ آبی هم مورد علاقه شما نباشد؛ قطعا از رنگ این بادز استقبال خواهید کرد.

لبه‌های کیس شارژ به طرز صیقل داده شده‌ای گرد است و انحنای خوبی دارد و از جمله بادزهای خوش دست به حساب می‌آید. درون کیس بادزهای شکیلی هم قرار دارند که روکشی براق برای آن‌ها در نظر گرفته شده و سری سیلیکونی به رنگ کیس دارند. در فاصله بین 2 بادز هم دکمه روشن و خاموش قرار دارد. مگنت درب کیس و بادزها هم قدرت نگه دارنده خوبی دارند و با واژگون شدن کیس هم بادزها به بیرون پرتاب نمی‌شوند. در قسمت پشتی کیس هم پورت شارژر تایپ سی قرار گرفته شده است.

هندزفری وان پلاس بادز ۳ بررسی کامل

کمپانی وان پلاس از 2 رنگ اختصاصی خودش یعنی آبی با نام Splendid Blue و مشکی نوک مدادی با نام Metallic Gray برای طراحی هندزفری بادز3 استفاده می‌کند که باعث کسب نمره بالا در بخش طراحی نقد و بررسی می‌شود.

 

هندزفری گردنی نیاز دارید؟ در این مطلب بهترین‌ها را معرفی کرده‌ایم:
هندزفری گردنی

 

مشخصات one plus buds 3

در این بخش از نقد و بررسی بادز 3 وان پلاس قصد داریم تا به ریزترین جزئیات توجه کنیم و نتیجه را برای شما بنویسیم. تفاوتی نمی‌کند که از گوشی اندروید استفاده می‌کنید یا گوشی iOS، چرا که این بادز برای اتصال به دستگاه‌های مختلف از بلوتوث نسخه 5.3 استفاده می‌کند و به جز بلوتوث محدودیت دیگری ندارد.

یکی از مزایای خرید one plus buds 3 این است که شما نیازی به درآوردن بادزها در هوای بارانی ندارید؛ برای مثال اگر هنگام استفاده از هندزفری با بارش باران مواجه شدید؛ شما می‌توانید به گوش سپردن به موزیک و استفاده از آن ادامه دهید زیرا بادزها به گواهینامه IP55 مجهز شده‌اند و طبق استاندارد جهانی می‌توانند در برابر گرد و خاک و قطرات آب مقاومت خوبی داشته باشند، البته توجه کنید که میزان مقاومت بادزها در حدی نیستند که شما بتوانید از آن‌ها در استخر یا زیر دوش استفاده کنید.

بادز ۳ وان پلاس

روی هر بادز از این هندزفری 3 میکروفون با حساسیت 38 دسی بل قرار دارد که این میزان میکروفون برای داشتن یک مکالمه با کیفیت کاملا کافی به حساب می‌آیند. در ارتباط با محدوده فرکانس پاسخگویی هم باید گفت که اسپیکرهای هندزفری بادز 3 وان پلاس از 15 هرتز تا 40 کیلوهرتز پشتیبانی می‌کنند که این محدوده به معنی پشتیبانی از تمامی صداهای بم و ریز در محدوده شنوایی انسان (20Hz تا 20KHz) است.

هنگام استفاده از هندزفری وان پلاس بادز 3 نیازی نیست تا گوشی به طور دائم در دست‌های شما باشد؛ زیرا بادزها هنگام مکالمه و پخش موزیک به طور کامل از فرمان‌های لمسی پشتیبانی می‌کنند و از این نظر نیاز به حضور دائم گوشی را حذف می‌کنند. حتی در زمانی که به موزیک گوش می‌دهید هم می‌توانید بدون حضور گوشی موزیک را قطع کرده و به تماس گرفته شده پاسخ دهید.

کیفیت اسپیکر هندزفری وان پلاس بادز 3

اسپیکر یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر هندزفری است که در طی نقد و بررسی ذره بین تکنولایف روی آن قرار می‌گیرد. طبق اطلاعاتی که شرکت وان پلاس از اسپیکر هندزفری مدل بادز3 روی کاغذ به چشم ما می‌رساند؛ هندزفری بلوتوثی مدل buds 3 دارای درایورهایی با کیفیت است که قطر بخش ووفر آن 10.4 میلی‌متر و قطر تیوتر آن 6 میلی‌متر است؛ بنابراین انتظار می‌رود که هندزفری وان پلاس بادز 3 پخش موزیک فوق‌العاده‌ای داشته باشد و در صداهای بلند و بیس‌های سنگین بتواند بهترین عملکرد را داشته باشد. تویتر و ووفر نوعی اسپیکر هستند که ووفر برای ارائه صدا در فرکانس پایین حدود ۵۰ تا ۱۰۰۰ هرتز به کار می‌رود و از آن طرف هم از تیوتر برای صدا در فرکانس بالا حدود ۲۰۰۰ هرتز تا ۲۰۰۰۰ هرتز استفاده می‌شود و در مجموع هر زمان که این دو اسپیکر در کنار هم قرار بگیرند، می‌توان نتیجه گرفت که آن دستگاه برای پخش موزیک دستگاه قابل اعتماد و مناسبی است.

 

با هندزفری زیاد مکالمه می‌کنید؟ این مطلب برای شما است:
بهترین هندزفری برای مکالمه

 

سنسورها و قابلیت های وان پلاس BUDS 3

هندزفری وان پلاس بادز 3 به حسگر و سنسورهای کاربردی مجهز شده که باعث افزایش ارزش خرید محصول می‌شوند. اولین قابلیتی که قصد اشاره به آن را داریم، قابلیت حذف نویز اطراف یا همان Active Noise Cancellation است. قابلیت anc در هندزفری وان پلاس بادز 3 قابلیتی پرکاربرد است که استفاده از آن در محیط‌های شلوغ و فضاهایی که برای افزایش تمرکز نیاز به سکوت دارید؛ بسیار مفید است.

قابلیت حذف صدای اطراف بادز ۳ وان پلاس به اندازه‌ای کافی است که در ایجاد تمرکز به شما کمک کند؛ اما هنگام تست و بررسی هندفری بادز 3 انتظار می‌رفت که این محصول با توجه به قیمت تقریبا یکسان و هم رده‌ای که با بادز 2 پرو سامسونگ دارد؛ نویز کنسلیشنی کاملا برابر با همین محصول داشته باشد؛ اما با اینکه نویز کنسلینگ کاملا راضی کننده بود؛ باز هم به کیفیت Galaxy Buds 2 Pro نمی‌رسد؛ اما اگر در فکر خرید بادز 3 هستید، می‌توانید روی anc آن جهت تجربه یک سکوت و تمرکز خوب حساب باز کنید.هندزفری وان پلاس را از دست ندهید

قابلیت بعدی که نیاز به بررسی دارد، قابلیت ترنسپرنسی (Transparency Mode) است. با فعال کردن حالت ترنسپرنسی دقیقا برعکس حالت نویز کنسلینگ می‌توانید هنگام استفاده از هندزفری علاوه‌بر موزیک از صدای اطراف هم بهره‌مند شوید. این حالت بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که شما قصد دارید در آن واحد به موزیک مورد علاقه گوش داده و حواستان به اطراف هم باشد.
نکته مهمی که در طی بررسی بادز ۳ وان پلاس برای ما مشخص شد، این است که بعد از آنباکس کردن و اتصال گوشی به هندزفری باید با کمک بادزها متوجه فعال بودن یکی از دو حالت نام برده بشوید. برای فعال کردن هر یک از حالت‌ها هم باید تنها انگشت خود را حداقل 3 ثانیه روی ساقه یکی از بادزها نگه دارید و بعد از شنیدن صدای متفاوتی که یک ثانیه پخش می‌شود؛ از روی mode ترنسپرنسی به anc و برعکس آن تغییر حالت دهید.

بادز 3 وان پلاس واقعا باهوش است!

هوش 3 وان پلاس به این صورت است که کاملا غضروف گوش را احساس می‌کند و در صورتیکه بادزها را از گوش در بیاورید، آهنگ یا هر محتوایی که در حال پخش است را به صورت خودکار قطع می‌کند و دوباره با قرار دادن بادز درون گوش آهنگ را پخش می‌کند. در حقیقت بادز 3 وان پلاس این حجم از هوش را مدیون فناوری هوش مصنوعی‌ای است که در قلب یادزهایش به کار رفته است.

با بادز 3 وان پلاس فقط باید بازی کرد!

اگر گیمر هستید که برای خرید بادز 3 وان پلاس تعلل نکنید! درست است که استفاده از هدفون برای بازی کردن در میان گیمرها امری رایج‌تر است؛ اما قابلیت low latency بادز 3 به حدی قوی است که شما می‌توانید با کم‌ترین تاخیر ممکن به بازی کردن ادامه دهید و از دنبال کردن بازی با بادز 3 وان پلاس لذت ببرید.

 

انواع هدفون گیمینگ و غیر گیمینگ را می توانید در سایت تکنولایف پیدا کنید.

قدرت و کیفیت مکالمه بادز 3 وان پلاس

قاعدتا قدرت پخش صدای مخاطب و رساندن صدای ما به او با کیفیت بالا کاملا بستگی به میکروفون و اسپیکر دارد. اگر تا به اینجای بررسی بادز 3 وان پلاس به خوبی ما را همراهی کرده باشید، قطعا متوجه میزان کیفیت اسپیکرها و میکروفون‌های هندزفری buds 3 وان پلاس شده‌اید. در طی تماس‌هایی که برای مکالمه در زمان تست و بررسی محصول داشتیم، کیفیت بالای صدا بسیار راضی کننده بود و این کاملا می‌تواند از جمله دلایل خرید بادز 3 وان پلاس به حساب بیاید. هنگام مکالمه در محیط‌های شلوغ به دلیل نداشتن قابلیت enc در هندزفری، مخاطب شما نمی‌تواند انتظار تنها صدای شما را داشته باشد و احتمالا کمی از صدای اطراف شما هم به گوش او برسد؛ اما در مجموع وان پلاس بادز 3 کاملا برای چندین ساعت می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

موزیک با وان پلاس بادز 3

در این بخش از بررسی BUDS 3 ONE PLUS موزیک‌های مختلفی اعم از بی کلام، راک، کلاسیک و پاپ با انواع بیس را پخش کردیم که بادز 3 می‌تواند نمره خوبی در پخش بیس بگیرد. تنها نقدی که در این بخش بر هندزفری بلوتوثی بادز 3 وان پلاس وارد می‌شود، این است که در بیس‌های بالا هندزفری نمی‌تواند موزیک را به کیفیت اولیه به گوش ما برساند که البته این موضوع به دقت خیلی بسیاری نیاز دارد و به هیچ عنوان مانع لذت بردن شما از گوش سپردن به موزیک نمی‌شود.

نقد و بررسی هندزفری oneplus buds 3

البته ایراد دیگری که گفتن آن خالی از لطف نیست، بیرون آمدن صدای موزیک به محیط بیرون است. اگر ولوم موزیک را بالا ببرید، بغل دستی شما متوجه موزیک می‌شود که این ویژگی برای این هندزفری کمی ناخوشایند است. در نهایت برای جمع بندی لازم است بدانید که موزیک گوش دادن با بادز 3 کار سرگرم کننده‌ای خواهد بود و شما را در لحظات خاصی مانند ولوم زیاد، ممکن است کمی ناامید کند.

هر لمس در بادز 3 وان پلاس چه تاثیری دارد؟

زمانی که بادز سمت چپ و راست را داخل گوش قرار می‌دهید، می‌توانید با یک بار لمس هر کدام از آن‌ها صدای موزیک را قطع و با لمس بعدی مجددا وصل کنید. اگر قصد دارید تا به موزیک بعدی بروید، لازم است تا 2 بار روی بادز سمت راست ضربه بزنید؛ همچنین برای برگشتن به اول موزیک یا موزیک قبلی هم باید 2 بار روی بادز سمت چپ ضربه بزنید.

 

بررسی یکی از بهترین گوشی‌های جدید سامسونگ را از دست ندهید:
بررسی A55

 

باتری، بادز 3 وان پلاس چقدر شارژ نگه می دارد؟

در آخرین بخش از بررسی وان پلاس بادز 3 نیاز است تا به طور کامل تجربه خود را از ساعت‌ها گوش سپردن به موزیک و مکالمه بازگو کنیم. طبق مشخصات بادز 3 ظرفیت باتری کیس شارژ برابر با 520 میلی‌آمپر ساعت و این عدد برای هر بادز به 58 میلی‌آمپر ساعت می‌رسد. کمپانی وان پلاس ادعا کرده که تنها با 10 دقیقه شارژ هر بادز می‌توانید تا 2 ساعت از آن برای گوش سپردن به موزیک و مکالمه (1 ساعت) استفاده کنید و درصورتیکه برای شارژ کیس هم زمان زیادی نداشته باشید، می‌توانید روی شارژ 10 دقیقه‌ای حساب باز کنید تا در مجموع 7 ساعت شارژ به بادزها داده شود.

ساعت‌های گفته شده توسط کمپانی در طی نقد و بررسی بادز 3 مشخص شد که کاملا دقیق نیست؛ اما شباهت بالایی دارد و تفاوت بیشتر در زمان روشن بودن حالت anc به چشم می‌آید، برای مثال تنها با یک بار شارژ بادزها توسط کیس از بادزها برای گوش دادن به موزیک تا 3 ساعت استفاده کردیم و شارژ بادزها به 60 درصد رسید و در ادامه همین مسیر با خاموش بودن حالت anc این میزان شارژدهی به 7 ساعت رسید.

درصورتیکه حالت anc در بادز3 روشن باشد، بادزها نهایت تا 5 ساعت می‌توانند به کار کردن ادامه دهند و این میزان شارژدهی در زمان مکالمه مداوم به 4 ساعت کاهش پیدا می‌کند که البته به هیچ عنوان نقطه ضعف به حساب نمی‌آید، چرا که 4 ساعت مکالمه زمان کمی نیست و این میزان مکالمه حتی روی باتری گوشی هم تاثیر می‌گذارد؛ چه برسد به هندزفری وان پلاس!

بادز 3 وان پلاس بخریم یا از خیر خرید آن بگذریم؟

در این بازه قیمتی به طور قطع هندزفری بادز 3 وان پلاس از یکی از شکیل‌ترین طراحی‌های کیس و بادز بهره می‌برد، بنابراین از لحاظ طراحی و ظاهر از خرید پشیمان نخواهید شد. این هندزفری در بخش مکالمه و موزیک هم عملکرد خوبی از خودش به نمایش می‌گذارد و به میکروفون‌ها و اسپیکرهای با کیفیتی هم مجهز شده است؛ علاوه‌بر این‌ها بادزهای آن هم به گواهینامه IP55 مجهز شده که باعث مقاومت بادزهای آن در برابر پاشش قطرات آب می‌شود که در روزهای بارانی به شدت کاربرد دارد. در کنار قابلیت‌های گفته شده شما می‌توانید کیفیت گوش سپردن به موزیک را با بادزهای این هندزفری با فعال کردن حالت ANC ارتقا ببخشید یا حتی در شرایطی که نیاز دارید تا حواستان به محیط اطراف باشد، از حالت ترنسپرنسی استفاده کنید, در حقیقت کمپانی وان پلاس تلاش کرده تا بادز 3 را وارد میدان رقابت با هندزفری‌هایی مانند بادز 2 پرو سامسونگ و هندزفری‌های هم رده آن در برند انکر و هواوی کند.

پرسش‌های متداول

آیا بادز 3 وان پلاس ANC دارد؟

بله، این هندزفری دارای دو حالت ANC و ترنسپرنسی است و شما می‌توانید با لمس بالای 3 ثانیه هر کدام از بادزها، بین این 2 حالت تغییر کنید.

آیا هندزفری بادز 3 وان پلاس ضد آب است؟

بادزهای هندزفری می‌توانند شما را در روزهای بارانی همراهی کنند. هر کدام از بادزها به گواهینامه IP55 مجهز شده‌اند؛ بنابراین در زمان گرد و خاک و پاشش قطرات آب می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
1 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/oneplus-buds-3-review/
ads
ads