داغ ترین ها :
نقد و بررسی گوشی Poco M6 pro؛ اقتصادی اما کاربردی

نقد و بررسی گوشی Poco M6 pro؛ اقتصادی اما کاربردی

گوشی Poco M6 Pro یکی از محصولات خوش قیمت شیائومی است که تراشه‌ای قدرتمند همراه با پشتیبانی از شارژ سریع دارد. این محصول برای گیمرهایی که می‌خواهند با بودجه کم گوشی خوش قیمتی خریداری کنند مناسب است.

گوشی موبایل پوکو مدل M6 Pro 4G

خرید گوشی موبایل پوکو مدل M6 Pro 4G

امتیاز

6.5
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • دوربین سلفی با کیفیت
  • داشتن شارژر داخل جعبه
  • اسپیکرهای با کیفیت

نقاط ضعف

  • عدم پشتیبانی از 5G
  • نداشتن اسلات اختصاصی برای کارت حافظه

پوکو M6 pro یکی از گوشی‌های میانرده شیائومی است که قیمت مناسبی نیز دارد. مشخصاتی که روی این گوشی به کار برده شده کاملا شبیه مشخصاتی است که شیائومی برای Redmi 12 5G نیز استفاده کرده است. این گوشی تراشه G99 Ultra دارد که تراشه مناسبی در این رنج قیمتی محسوب می‌شود؛ همچنین دستگاه از شارژ سریع 67 واتی پشتیبانی می‌کند و امکانات متنوع زیاد دیگری نیز دارد که در بررسی گوشی Poco M6 Pro به آن خواهیم پرداخت. در بررسی این گوشی با ما همراه باشید.

 

برای خرید گوشی شیائومی و گوشی پوکو، فقط کافی است به فروشگاه تکنولایف مراجعه کنید.

جعبه گشایی

نقد و بررسی کامل POCO M6 PRO

بسته بندی poco m6 pro  همانند بسیاری از دستگاه‌های دیگر پوکو است؛ یعنی بسته‌بندی زرد روشن با جنسی از مقوا. از محتویات درون جعبه نیز می‌تواند شارژر 67 واتی، کابل شارژ USB Type-C، قاب سیلیکونی، سوزن سیمکارت و دفترچه راهنما اشاره کرد. قابی که داخل جعبه قرار گرفته کیفیت بالایی دارد و شما را تا مدت‌ها از خرید کیس جداگانه بی‌نیاز می‌کند. برخلاف گوشی‌های امروزی که جز دستگاه هیچ لوازم دیگری داخل جعبه وجود ندارد شیائومی تمامی لوازم ضروری از جمله شارژر را درون جعبه قرار داده است.

طراحی

طراحی گوشی poco m6 pro

نقد و بررسی گوشی poco m6 pro را با صحبت درباره طراحی آن شروع می‌کنیم. این گوشی طراحی همیشگی شیائومی را به همراه دارد و از نظر ظاهری بسیار شبیه به Note 13 pro طراحی شده است. این محصول ابعادی برابر با 161.1 در 75 در 8 میلی‌متر دارد. ضخامت بدنه کمی زیاد است و کمی نگهداشتن گوشی با یک دست دشوار می‌شود. وزن محصول 180 گرم در نظر گرفته شده و نسبتا سبک است و هنگام استفاده احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند. گوشی که برای بررسی در دست ما قرار گرفته رنگ مشکی است و دو رنگ آبی و بنفش نیز دارد که می‌توانید بسته به سلیقه بین آن‌ها انتخاب داشته باشید. شیائومی برای پنل جلویی جنسی از شیشه گوریلا گلس 5 در نظر گرفته و فریم آن نیز پلاستیکی است. پنل پشتی نیز جنسی براق دارد و اثر انگشت را به خود جذب می‌کند؛ بنابراین برای تمیز ماندن گوشی بهتر است برای آن از قاب استفاده کنید. برای محافظت از دستگاه در برابر گرد و غبار و رطوبت جزئی شیائومی از استاندارد IP54 استفاده کرده؛ اما این استاندارد به معنای مقاومت صد در صدی در برابر آب نیست و باید مراقب گوشی باشید.

در ادامه صحبت درباره طراحی poco m6 pro  نوبت به درگاه‌ها و دکمه‌های آن می‌رسد. روی فریم سمت راست گوشی دکمه‌های زیاد و کم کردن صدا و پاور قرار دارد، روی قسمت سمت چپی نیز اسلات سیمکارت قرار دارد که هیبریدی است و می‌توانید از آن برای کارت حافظه نیز استفاده کنید. روی قسمت پایینی فریم اسپیکر، درگاه USB Type-C و میکروفون جای خوش کرده است. روی فریم بالا نیز اسپیکر، میکروفون، درگاه جک 3.5 میلی‌متری و بلستر IR قرار گرفته‌اند.

اسپیکر گوشی Poco M6 pro

 

بهترین گوشی‌های این برند چینی را بشناسید!
بهترین گوشی شیائومی

 

صفحه‌نمایش

صفحه نمایش پوکو ام 6 پرو

یکی دیگر از بخش‌هایی که در بررسی گوشی poco m6 pro درباره آن صحبت خواهیم کرد صفحه‌نمایش است. صفحه‌نمایش این گوشی 6.67 اینچی از نوع امولد است که قابلیت‌های زیادی دارد. نرخ تازه‌سازی این صفحه 120 هرتز است که عملکرد نرم و روانی دارد و بدون لگ و کندی می‌توانید داخل منو بچرخید و با برنامه‌ها کار کنید. نکته قابل توجه این است که در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش می‌توانید به دو گزینه برای نرخ تازه‌سازی دسترسی پیدا کنید. گزینه Default که به صورت پیش فرض فعال است نرخ تازه‌سازی را با توجه به کاری که انجام می‌دهید تنظیم می‌کند. این گزینه برای مصرف کمتر باتری نیز مناسب است؛ چون همه برنامه‌ها نیازی به نرخ تازه‌سازی 120 هرتز ندارند و با کمتر کردن آن مصرف باتری کاهش پیدا می‌کند.

گزینه Custom نیز دو نرخ تازه سازی 60 و 120 هرتز را در اختیارتان قرار می‌دهد و می‌توانید نرخ تازه‌سازی را به صورت ثابت روی آن تنظیم کنید. با فعال کردن این گزینه منویی از برنامه‌‌ها رو به رویتان ظاهر می‌شود که می‌توانید برای آن‌ها نرخ تازه‌سازی تعین کنید. تنظیمات حالت دارک مود، تنظیمات میزان روشنایی، قابلیت Reading Mode، تنظیمات Color scheme، تغییر فونت و اندازه متن از دیگر گزینه‌هایی هستند که در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش گوشی قرار گرفته‌اند.

باتری

پوکو ام 6 پرو باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی دارد که از شارژ سریع 67 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این فناوری گوشی را با بالاترین سرعت ممکن شارژ می‌کند؛ بنابراین در کمترین زمان ممکن مجدد می‌توانید از گوشی استفاده کنید. طبق ادعای شیائومی شارژر 67 واتی می‌تواند گوشی را در 44 دقیقه گوشی را کامل شارژ کنید. وارد تنظیمات باتری که می‌شوید ابتدا میزان ساعات باقیمانده تا اتمام شارژ باتری را نشان می‌دهد سپس دو گزینه Battery Saver و Ultra Battery Saver در این بخش قرار گرفته که در ادامه درباره آن‌ها توضیحات بیشتری خواهیم داد.

گزینه Battery Saver برخی فعالیت‌های صفحه را کاهش می‌دهد و مقدار باتری بیشتری را نگه می‌دارد. گزینه Ultra battery Saver نیز بسیاری از فعالیت‌های گوشی را محدود می‌کند و تنها برخی از قابلیت‌های آن را در دسترس قرار می‌دهد. این گزینه مصرف باتری را به شدت کاهش می‌دهد و بیشتر به درد مواردی می‌خورد که شارژ بسیار کمی دارید و به شارژر نیست تا ساعت‌ها دسترسی ندارید. در پایین نیز مصرف کلی باتری نمایش داده شده و به صورت جداگانه نشان می‌دهد که هر برنامه چقدر باتری مصرف می‌کند.

اسپیکرها

Poco M6 Pro دارای بلندگوی استریو است. همانطور که در ابتدای مقاله نیز توضیح دادیم اسپیکرهای این محصول در فریم بالایی و پایینی قرار دارند. اسپیکرهای این محصول از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و کیفیت صدای بالایی را ارائه می‌کنند؛ بنابراین گوش دادن به موسیقی و دیدن فیلم با این گوشی می‌تواند جذاب باشد.

 

انواع لوازم جانبی موبایل، به منظور استفاده راحت‌تر و بهتر از موبایل خود را از تکنولایف بخرید: خرید لوازم جانبی موبایل

نرم افزار

سیستم عامل پیش فرض Poco M6 Pro اندروید 13 با رابط کاربری MIUI14 است. البته به این نکته توجه کنید از آنجایی که این دستگاه گوشی میانرده با قابلیت‌های سخت افزاری محدود است برخی از قابلیت‌های اصلی MIUI روی آن وجود ندارد. با این حال، بسیاری از آن‌ها در دسترس هستند برای مثال با استفاده از قابلیت چند وظیفه‌ای می‌توانید به پنجره شناور دسترسی داشته باشید. همانند دیگر گوشی‌ها هنگامی که از بالا صفحه را به پایین بکشید دسترسی سریع به برخی عملکردهای گوشی مانند اتصال وای فای، اتصال دیتای موبایل، میزان روشنایی صفحه‌نمایش، بلوتوث، حالت هواپیما و غیره دسترسی پیدا کنید. از بهترین قابلیت‌های MUI این است که این بخش را از اعلان‌ها جدا کرده و برای دیدن اعلان‌ها باید دستتان را از سمت چپ به پایین بکشید. منوی برنامه‌ها دارای نظم خاصی است و تمامی اپلیکیشن‌ها دسته‌بندی شده‌اند و به راحتی می‌توانید با انتخاب دسته بندی مناسب برنامه مورد نظرتان را سریع پیدا کنید. تنها موردی که در این بخش می‌توان ایراد گرفت برنامه‌های نصب شده پیش فرض بیش از حد روی دستگاه است.

تم‌ها همیشه بخش بزرگی از بخش شخصی‌سازی MIUI بوده‌اند و در MIUI 14 نیز در دسترس هستند. می‌توانید با وارد شدن به بخش themes به والپیپرها، آهنگ‌های زنگ، نمادهای سیستم و فونت‌ها دسترسی داشته باشید.

البته، علاوه بر تنظیمات از پیش تعیین شده، با وارد شدن به بخش تنظیمات صفحه‌نمایش همیشه روشن می‌توانید به گزینه‌های زیادی دسترسی پیدا کنید. یکی از تنظیمات این بخش این است که با دریافت اعلان لبه‌های نمایشگر نیز روشن می‌شوند و رنگ خاصی به خود می‌گیرند. برای استفاده از این گزینه نیازی به فعال کردن صفحه‌نمایش همیشه روشن ندارید.

با وارد شدن به بخش Security گزینه‌های امنیتی زیادی در اختیارتان قرار می‌گیرد. این گزینه یک لایه محافظتی برای گوشی در برابر بد افزارها ایجاد می‌کند؛ همچنین در این بخش گزینه‌هایی برای مدیریت لیست سیاه، کنترل مصرف داده اینترنت، میزان مصرف باتری و RAM را به شما نمایش می‌دهد و امکان مدیریت آن‌ها را نیز دارید؛ همچنین در این بخش می‌توانید همچنین می‌توانید مجوزهای برنامه‌های نصب‌شده را مدیریت کنید و محدودیت‌هایی را فقط برای برنامه‌های خاص اعمال کنید.

سخت افزار

قدرت مورد نیاز گوشی را تراشه MediaTek Helio G99 Ultra تامین می‌کند. این تراشه میانرده است و قدرت مناسبی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها دارد؛ اما باید توجه داشته باشید که این تراشه قادر به اجرای بازی‌های سنگین نیست و تنها به درد بازی‌های معمولی می‌خورد. این تراشه 8 هسته‌ای است که متشکل شده از 2 هسته Cortex-A76 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت 2.0 گیگاهرتز. پردازشگر گرافیکی این محصول Mali-G57 MC2 در نظر گرفته شده که تراشه را در عملکرد بهتر همراهی می‌کند.

در مجموع مشخصات سخت افزاری این دستگاه قابل قبول هستند و به راحتی می‌توانید برنامه‌های مختلف را با کیفیت و بدون احساس لگ و کندی اجرا کنید. حافظه‌های 256 و 512 گیگابایت همراه با رم 8 و 12 گیگابایت برای این دستگاه در نظر گرفته شده که با توجه به نیاز می‌توانید بین آن‌ها انتخاب داشته باشید. همانطور که ابتدا گفتیم امکان اضافه کردن کارت حافظه جانبی نیز وجود دارد؛ اما برای آن درگاه جداگانه‌ای در نظر گرفته نشده و باید از اسلات سیمکارت کمک بگیرید.

تست گیمینگ گوشی پوکو ام ۶ پرو

این گوشی، همانطور که گفته شد برای گیمینگ یکی از موبایل‌های خوب و خوش قیمت بازار است. در ادامه نیز می‌توانید نگاهی داشته باشید به ویدیو تست گیمینگ که با گوشی ضبط شده است. همانطور که می‌بینید، بازی به روانی کامل و بدون کندی اجرا می‌شود.

دوربین

پنل پشتی گوشی میزبان دوربین سه‌گانه است که متشکل شده از لنز اصلی 64 مگاپیکسلی، سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و لنز 2 مگاپیکسلی ماکرو. دوربین اصلی به لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز شده و هنگام لرزش نیز تصاویر با کیفیتی را برایتان ثبت می‌کند. شیائومی برای دوربین سلفی نیز از لنز 16 مگاپیکسلی استفاده کرده است. در مجموع مشخصات دوربین این گوشی مناسب است و در ادامه درباره کیفیت آن‌ها نیز بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هنگامی که وارد برنامه دوربین می‌شوید در پایین گزینه‌های عکس (Photo)، ثبت ویدئو (Video)، پرتره، حالت شب، اسناد (Documents) و More قرار گرفته است. هنگامی که روی گزینه More می‌زنید تنظیمات متفاوت زیادی پیش رویتان قرار می‌گیرد. در بالای صفحه نیز گزینه‌های HDR، اسکن اسناد و فلش قرار دارد؛ همچنین فلشی در این بخش قرار گرفته که دسترسی به قابلیت‌های HDR، تایمر، فلش و غیره می‌توانید دسترسی پیدا کنید.

 

 

کیفیت دوربین اصلی

دوربین اصلی لنز 64 مگاپیکسلی دارد و تصاویر مناسبی را در نور مناسب ثبت می‌کند. این دوربین کمی رنگ‌ها را دورتر از واقعیت نشان می‌دهد. در کل در صورتی که قصد ثبت تصاویر با کیفیتی را دارید از این محصول انتظار زیادی نداشته باشید.

عکس برداری پرتره کیفیت متوسط رو به پایینی دارد و در برخی موارد نمی‌تواند به خوبی سوژه را از پس زمینه حذف کند.

کیفیت دوربین اولترا واید

دوربین اولترا واید نیز لنز 8 مگاپیکسلی دارد و تصاویری همانند دوربین اصلی ثبت می‌کند. تصاویر از جزئیات مناسبی برخوردارند؛ اما نمایش رنگ‌ها کمی با واقعیت فاصله دارند.

دوربین ماکرو

شیائومی برای دوربین ماکرو از لنز 2 مگاپیکسلی استفاده کرده است. این دوربین کیفیت معمولی دارد و برای استفاده روزانه مناسب است.

دوربین سلفی

بر عکس دوربین اصلی، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی تصاویر با کیفیتی را ثبت می‌کند. این دوربین عکس‌های نزدیک به واقعیتی را ثبت می‌کند و رنگ‌ها مناسب هستند. حالت پرتره آن نیز به خوبی سوژه را از پس زمینه جدا می‌کند.

کیفیت فیلمبرداری

دوربین اصلی Poco M6 Pro می‌تواند با کیفیت 1080 و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. ویدئوهای ثبت شده توسط این دوربین از جزئیات خوبی برخوردارند؛ همچنین لرزگشیر الکترونیکی آن می‌تواند برخی از لرزش‌ها را بگیرد. عملکرد لرزشگیر خیلی عالی نیست؛ اما قابل قبول است.

 

آیا گوشی Poco M6 Pro ارزش خرید دارد؟

در بررسی گوشی Poco M6 pro این محصول را از نظر دوربین، سخت افزار، باتری، کیفیت فیلمبرداری و اسپیکر بررسی کردیم؛ همچنین نگاهی به کیفیت صفحه‌نمایش و قابلیت‌های آن انداختیم. این محصول تراشه G99 Ultra دارد که تراشه‌ای میانرده محسوب می‌شود. این تراشه برای امور روزانه و همچنین اجرای بازی‌هایی با گرافیک سبک مناسب است.

در صورتی که نیاز به دستگاهی خوش قیمت دارید که از کیفیت مناسبی نیز برخوردار شده باشد خرید Poco M6 pro  ارزش زیادی دارد. علاوه بر آن، در صفحه فروشگاه تکنولایف، می‌توانید نگاهی به قیمت گوشی در مدل‌های مختلف بیندازید و با بررسی مشخصات و ویژگی‌های آن‌ها، همچنین نظرات دیگر کاربران، خریدی آگاهانه و راحت را تجربه کنید.

سوالات متداول

ایا Poco M6 Pro ضد آب است؟

این محصول از استاندارد IP54 پشتیبانی می‌کند؛ اما این استاندارد به معنای محافظت کامل در برابر آب نیست و تنها مقاومت جزئی در برابر گرد و غبار و رطوبت جزئی دارد.

آیا با گوشی Poco M6 Pro می‌توان بازی کرد؟

بله بازی‌هایی با گرافیک متوسط روی این گوشی قابل اجرا هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
3 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. omid

    خیلی عالی حتما پیشنهاد میشه این گوشی و ممنون از برسی دقیقتون

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به omid

      سلام ممنون بابت همراهی شما 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/poco-m6-pro-review/
ads
ads