داغ ترین ها :
بررسی گوشی پوکو ایکس 6 پرو؛ گوشی مناسب گیمرها

بررسی گوشی پوکو ایکس 6 پرو؛ گوشی مناسب گیمرها

گوشی پوکو ایکس ۶ پرو یک گوشی بسیار خوش قیمت است که تمام نیازهای گیمرها را پاسخگوست. این گوشی مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای دارد و از پس کارهای سنگین به‌خوبی برمی‌آید. از آن‌جا که قیمت خوبی نیز دارد، انتظار پرفروش بودن از این گوشی را داریم. پوکو مشخصا وقت زیادی هم بر طراحی گوشی خود گذاشته است؛ چرا که این گوشی بسیار ظاهر چشم‌نوازی دارد. همراه ما باشید در نقد و بررسی گوشی پوکو ایکس ۶ پرو.

خرید گوشی poco x6 pro از تکنولایف

گوشی پوکو x6 pro

خرید گوشی پوکو x6 pro

امتیاز

8
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
کیفیت ساخت :
ارگونومی :
کیفیت صدا :
کیفیت مکالمه :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه‌نمایش با کیفیت امولد
  • سرعت شارژ بالا
  • قدرت بالای تراشه برای اجرای بازی
  • وجود شارژر در جعبه

نقاط ضعف

  • عملکرد متوسط رو به پایین دوربین اصلی

گوشی پوکو ایکس 6 پرو یکی از محصولاتی است که به دلیل مشخصات سخت افزاری با کیفیتی که دارد توجه گیمرها را به خود جلب کرده است. این گوشی به صفحه‌نمایش با کیفیتی نیز مجهز شده که لذت تماشای فیلم و سریال و بازی کردن را برای شما دو چندان می‌کند. در صورتی که قصد کسب اطلاعات تخصصی‌تر درباره این محصول با کیفیت را دارید این نقد و بررسی گوشی پوکو ایکس 6 پرو را از دست ندهید.

 

برای خرید گوشی و لوازم جانبی موبایل، به فروشگاه اینترنتی تکنولایف سر بزنید

طراحی

هنگامی که سراغ بررسی طراحی گوشی Poco x6 pro می‌رویم تغییرات جدید و شگفت انگیزی نمی‌بینیم. همان طراحی همیشگی دوربین مستطیلی شکل با لبه‌های گرد برای X6 Pro نیز در نظر گرفته شده است. محصولی که برای بررسی امروز در اختیارمان قرار دارد نسخه رنگ زرد این گوشی است. پنل پشتی دستگاه جنسی شبیه به چرم دارد؛ با این حال اصلا لیز نیست. اما با توجه به رنگ روشن و امکان کثیف شدن بهتر است از قاب محافظ برای آن استفاده کنید. در داخل جعبه گوشی، یک قاب نرم قرار گرفته که برعکس دیگر گوشی‌ها، قاب بی‌رنگ نیست و یک قاب مشکی بسیار شیک است. در پنل پشتی گوشی نیز جزیره قرار گیری دوربین وجود دارد که مشکی براق است و طرح انتزاعی چشم‌نوازی دارد.

طراحی گوشی پوکو ایکس ۶ پرو

ابعاد گوشی پوکو برابر با 160.5 در 74.3 در 8.3 میلی‌متر است و وزن آن به 186 گرم می‌رسد. برای مقاومت گوشی در برابر نفوذ رطوبت و گرد و غبار برای آن از استاندارد IP54 استفاده شده است. توجه داشته باشید که این استاندارد به معنای ضد آب بودن گوشی نیست و تنها می‌تواند در برابر رطوبت جزئی مقاومت داشته باشد.

پوکو X6 Pro از دو سیمکارت استفاده می‌کند و اسلات اختصاصی آن نیز در قسمت پایینی فریم قرار دارد. علاوه بر اسلات سیمکارت روی فریم پایینی میکروفون، اسپیکر و درگاه شارژ USB Type-C نیز قرار گرفته است. فریم سمت راستی نیز میزبان دکمه پاور و دکمه زیاد و کم کردن صدای گوشی است. روی فریم سمت چپ هیچ اسلات یا گزینه‌ای وجود ندارد و روی فریم بالایی اسپیکر، میکروفون و بلستر IR قرار دارد.

 

بررسی و تست دوربین گوشی فوق اقتصادی پوکو را از دست ندهید!
گوشی پوکو c65

 

صفحه‌نمایش

اولین باری که گوشی را روشن می‌کنید صفحه‌نمایش با کیفیت آن توجه شما را به خود جلب می‌کند. گوشی Poco X6 Pro صفحه‌نمایشی 6.67 اینچی از نوع امولد دارد که ویژگی‌های جذاب زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

صفحه‌نمایش این گوشی 68 میلیارد رنگ را نمایش می‌دهد و از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز نیز پشتیبانی می‌کند. میزان روشنایی آن نیز در کمترین حالت 500 نیت و در بیشترین حالت نیز به 1800 نیت می‌رسد. روشنایی و شفافیت صفحه‌نمایش بسیار مناسب است و به راحتی می‌توانید در نور نیز محتوای صفحه را مشاهده کنید. پشتیبانی از فناوری HDR10+، فناوری Dolby Vision، نمایش 68 میلیارد رنگ، رزولوشن 1220 در 2712 و داشتن محافظ گوریلا گلس 5 از دیگر قابلیت‌های صفحه‌نمایش این محصول با کیفیت هستند.

صفحه نمایش گوشی پوکو ایکس ۶ پرو

پوکو در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش نیز گزینه‌های سفارشی‌سازی زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در بخش اول تنظیمات گزینه‌های مرتبط با حالت دارک مود و حالت روشنایی قرار دارد که می‌توانید آن را روی حالت خودکار نیز تنظیم کنید؛ همچنین در این بخش لیستی از برنامه‌هایی که تمایل دارید روی آن‌ها دارک مود فعال باشد قرار گرفته است و با روشن کردن این گزینه همواره برنامه مد نظر از قابلیت دارک مود استفاده خواهد کرد.

پایین تنظیمات دارک مود گزینه شخصی‌سازی میزان روشنایی قرار گرفته که می‌توانید با استفاده از آن روشنایی گوشی را روی حالت خودکار قرار دهید. در این بخش گزینه Sunlight Mode نیز قرار گرفته که از آن می‌توانید برای محیط‌هایی که نور شدید خورشید وجود دارد استفاده کنید. این گزینه میزان روشنایی را روی حالت حداکثری قرار می‌دهد و می‌توانید زیر نور خورشید نیز محتوای صفحه را تماشا کنید. با استفاده از گزینه Color scheme می‌توانید رنگ مورد نمایش صفحه را از بین 4 گزینه موجود انتخاب کنید.

گزینه قابل توجه دیگری که در این بخش قرار گرفته تنظیم نرخ تازه‌سازی صفحه‌نمایش است. هنگامی که وارد منوی Refresh Rate می‌شوید دو گزینه Defualt و Custom قرار گرفته است. گزینه Defualt با توجه به کاری که انجام می‌دهید نرخ تازه‌سازی را بین 30 تا 120 هرتز تنظیم می‌کند که این گزینه در مصرف باتری گوشی نیز صرفه‌جویی می‌کند؛ چون هر برنامه و کاری که با دستگاه انجام می‌دهید نیازی به بالاترین نرخ تازه‌سازی ندارد.

گزینه Custom نیز بین دو نرخ تازه‌سازی 60 و 120 هرتز به شما حق انتخاب می‌دهد و نرخ تازه‌سازی را به این دو محدود می‌کنید و از این عدد بالاتر یا پایین‌تر نمی‌رود. هنگامی که نرخ تازه‌سازی 120 هرتز را انتخاب می‌کنید در پایین صفحه گزینه‌ای باز می‌شود که از طریق آن می‌توانید برنامه‌هایی که نیاز به نرخ تازه‌سازی 120 هرتز دارند را انتخاب کنید.

تنظیمات حالت خواندن (Reading Mode)، تنظیمات فونت و تنظیمات قفل صفحه‌نمایش از دیگر گزینه‌های قرار گرفته در بخش Display & Brightness هستند. در این بخش از بررسی poco x6 pro این محصول امتیاز بالایی دریافت می‌کند و کیفیت صفحه‌نمایش آن با توجه به قیمت بالا است.

 

تنظیمات گوشی‌های شیائومی را می‌دانید؟
راهنمای تنظیمات گوشی های xiaomi

 

باتری

انرژی مورد نیاز گوشی Poco X6 Pro را باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند. این باتری به فناوری شارژ سریع 67 واتی نیز مجهز شده است که می‌تواند دستگاه را در کمترین زمان ممکن شارژ می‌کند. طبق ادعای برند با استفاده از شارژر 67 واتی می‌توانید گوشی را در 45 دقیقه کامل شارژ کنید.

با وارد شدن به بخش تنظیمات باتری با گزینه به نام Current Mode رو به رو می‌شوید با زدن روی این گزینه 4 حالت مصرف باتری برایتان فعال می‌شود.

گزینه اول حالت Performance Mode است که بالاترین مصرف انرژی را دارد و از حداکثر امکانات دستگاه استفاده می‌کند. حالت دوم Balanced است که مصرف متعادلی دارد. حالت سوم Battery Saver است و برخی امکانات را غیر فعال می‌کند تا مصرف باتری بهینه‌تری داشته باشید. حالت چهارم نیز Ultra Battery Saver است که کمترین مصرف انرژی را دارد.

گزینه دیگری به نام Battery Protection در این بخش وجود دارد که دمای باتری و تعداد دفعات شارژ شدن گوشی را نشان می‌دهد؛ همچنین گزینه دیگری وجود دارد که مدت زمانی که باتری برای شارژ شدن نیاز دارد را تخمین می‌زند و بعد از آن برای آسیب نرسیدن به گوشی جریان برق را قطع می‌کند.

 

بهترین گوشی های پوکو کدامند؟
بهترین گوشی های پوکو

 

سخت افزار

در بخش سخت افزار نوبت به صحبت درباره تراشه و قدرت گوشی رسیده است. تراشه به کار برده شده در این محصول مدیاتک Dimensity 8300 Ultra است. این تراشه یکی از قدرتمندترین تراشه‌هایی محسوب می‌شود که در حال حاضر وجود دارد. با استفاده از آن می‌توانید انواع بازی و برنامه را با بالاترین کیفیت و راحت بازی کنید. این تراشه لیتوگرافی 4 نانومتری دارد و متشکل شده از 8 هسته و قبل‌تر منحصرا برای Redmi K70E استفاده شده بود. پوکو برای این گوشی حافظه‌های 256 و 512 گیگابایت به همراه رم 8 و 12 گیگابایت در نظر گرفته شده و با توجه به نیاز می‌توانید بین آن‌ها انتخاب داشته باشید.

طبق تست‌های به دست آمده از نتایج Geeck Bench این گوشی در تست تک هسته‌ای عملکرد بهتری نسبت به گوشی شیائومی 13T و گوگل پیکسل 7a دارد. در بخش چند هسته‌ای نیز عملکرد مشابه است و نسبت به دو گوشی گفته شده این محصول برتری دارد.

 

نام گوشی تک هسته‌ای چند هسته‌ای
پوکو X6 Pro 1498 4696
پیکسل 7a 1443 3631
شیائومی 13T 1268 4089

تست گیمینگ گوشی پوکو ایکس 6 پرو

برای تست گیمینگ دو بازی متفاوت را روی گوشی تست کردیم و عملکرد این محصول هنگام اجرای بازی بسیار بالا است و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن به بازی کردن بپردازید. داشتن تراشه قدرتمند از نقاط قوت این گوشی است.

تست گیمینگ گوشی پوکو ایکس ۶ پرو در بازی Asphalt 8

نرم افزار

پوکو ایکس 6 پرو اولین گوشی است که سیستم عامل جدید شیائومی یعنی HyperOS را دریافت کرده و همراه با اندروید 14 عرضه می‌شود. این نکته نیز قابل گفتن است که برخی از دستگاه‌های دیگر مانند 13T Pro و 13 Pro نیز به‌تازگی به‌روزرسانی‌های خود را دریافت کرده‌اند؛ اما این وضعیت X6 Pro را به عنوان اولین تغییر نمی‌دهد. یکی از بزرگترین تغییراتی که در این نسخه اعمال شده تغییرات عمده در مرکز کنترل سنتر است. 

MIUI همیشه قابلیت‌های سفارشی‌سازی زیادی در اختیارتان قرار می‌دهد و HyperOS نیز امکانات سفارشی‌سازی بیشتری نیز همراه دارد. از جمله این سفارشی‌سازی صفحه قفل است که سبک‌ها و طرح‌های متفاوتی را به همراه دارد و گزینه دیگری نیز برای فعال کردن صفحه نمایش همیشه روشن دارد.

هنگامی که دستتان را از بالا به پایین می‌کشید گزینه‌های زیادی در اختیارتان قرار میگیرد از جمله این گزینه‌ها می‌توان دسترسی سریع به وای فای، اینترنت همراه، تنظیمات بلوتوث و بسیاری دیگر را نام برد؛ همچنین می‌توانید برخی از گزینه‌ها را اضافه یا کم کنید. در پایین این منو نیز می‌توانید اعلان‌های دریافتی را مشاهده و آن‌ها را مدیریت کنید.

گزینه دیگری به نام Themes در این بخش وجود دارد که با وارد شدن به آن می‌توانید تم‌های متنوع، فونت و والپیپرهای مختلفی را دریافت کنید و گوشی را با توجه به سلیقه‌‌تان شخصی سازی کنید.

منوی برنامه‌های گوشی دسته‌بندی‌هایی دارد که دسترسی و پیدا کردن برنامه مورد نظر را راحت می‌کند. در بالای منو گزینه‌های زیادی با نام‌های Entertainmet، Communication و غیره وجود دارد  که برنامه را مرتبط با آن دسته‌بندی می‌توانید بازی یا پیام رسان مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

بهترین گوشی های شیائومی را بشناسید:
بهترین گوشی شیائومی

 

دوربین

پوکو ایکس 6 پرو دوربین سه‌گانه دارد که متشکل شده از لنزهای 64 مگاپیکسلی واید، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو. فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال از مشخصات اصلی این دوربین هستند. لنز دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است و می‌تواند تصاویر HDR و پانوراما را به ثبت برساند.

عکاسی با پوکو ایکس ۶ پرو

برنامه دوربین در HyperOS دقیقا مانند برنامه دوربین MIUI است و به نوبه خود تقریبا شبیه برنامه دوربین هر گوشی دیگری است. برای تغییر حالت بین عکاسی، فیلمبرداری و سایر قابلیت‌های برنامه تنها کافی است انگشتتان را به سمت چپ یا راست بکشید؛ همچنین با زدن روی تب More می‌توانید به حالت‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید.

تست کیفیت دوربین در روز

دوربین اصلی لنز 64 مگاپیکسلی دارد و در نور کافی تصاویر مناسبی  را به ثبت می‌رساند؛ اما کیفیت عکس‌ها از حد انتظار پایین‌تر است و جزئیات در آن‌ها به خوبی نمایش داده نمی‌شوند.

کیفیت دوربین اولترا واید

دوربین اولترا واید این محصول نیز همانند دوربین اصلی می‌تواند تصاویر با نور مناسب و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌کند. جزئیات در این عکس‌ها واضح هستند و در نور مناسب تصاویر مناسبی را نمایش می‌دهد.

عکاسی در شب با دوربین Poco X6 Pro

گوشی پوکو حالت عکاسی در شب دارد و هنگام شب تصاویر مطلوبی را به ثبت می‌رساند؛ اما تصاویر کیفیت معمولی دارند و نمی‌توان از دوربین این گوشی توقع بیشتری داشت. گزینه حالت شب به صورت خودکار فعال نمی‌شود و باید از منو آن را انتخاب کنید.

دوربین سلفی

تصاویر ثبت شده با لنز دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی کیفیت خوبی دارند و قابل قبول هستند. رنگ‌ها به خوبی نمایش داده می‌شود و جزئیات مشخص هستند. دوربین سلفی تصاویر پرتره نیز ثبت می‌کند و به خوبی می‌تواند سوژه را از پس زمینه جدا کند.

آیا گوشی پوکو ایکس 6 پرو ارزش خرید دارد؟

گوشی پوکو ایکس 6 پرو دارای تراشه Mediatek Dimensity 8300 Ultra است که از قدرت پردازشی بالایی برخوردار شده و به راحتی انواع بازی روی آن اجرا می‌شود؛ بنابراین این دستگاه انتخاب خیلی خوبی برای گیمرهایی است که به دنبال گوشی با کیفیت همراه با قیمتی مناسب هستند. از دیگر ویژگی‌هایی که به این دستگاه ارزش خرید می‌بخشند صفحه نمایش با کیفیت از نوع امولد، اسپیکرهای با کیفیت و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت است.

خرید گوشی پوکو ایکس ۶ پرو

سوالات متداول

آیا گوشی پوکو ایکس 6 پرو ضد آب است؟

بله این محصول به استاندارد IP54 مجهز شده و می‌تواند در برابر رطوبت مقاومت جزئی داشته باشد.

آیا با گوشی poco X6 Pro می‌توان بازی کرد؟

بله با توجه به تراشه مدیاتک دایمنسیتی 8300 اولترا این گوشی کاملا برای بازی کردن مناسب است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
21 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. Fardin

    هیچ اشاره ای به حسگر ضربان قلب نشده،حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر.

  2. مسعود شهیر

    مطالب درج شده بسیار کاربردی و کاملا قابل استفاده است . یه مطلبی که اشاره نشده اینه که حافظه داخلی گوشی poco x6 pro از جنس UFS 4.0 هست که در سرعت بالای این گوشی بسیار تاثیرگذاره و از این حیث در حد یه پرچمداره ، واسه همینه که از گوشی xiaomi 13T پرسرعت تره ، چون حافظه داخلی 13T از جنس UFS 3.1 هست .

  3. Shahed Rezayi

    تو شارژ ضعیفه تازه خریدم

    1. Hala Madrid

      پاسخ به Shahed Rezayi

      اره باو باتریش خیلی ضعیفه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/poco-x6pro-review/
ads
ads