داغ ترین ها :
بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G به همراه تست گیمینگ و دوربین

بررسی گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو 4G به همراه تست گیمینگ و دوربین

گوشی ردمی نوت ۱۲ پرو 4G به واسطه قیمت مناسب و ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوبی که دارد می‌تواند به گزینه خرید بسیاری از کاربران تبدیل شود.

ردمی نوت 12 پرو 4G

ردمی نوت 12 پرو 4G

خرید ردمی نوت 12 پرو 4G

امتیاز

7
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • طراحی یکپارچه
  • نمایشگر امولد خوب
  • دوربین‌های خوب به نسبت قیمت
  • شارژدهی خوب
  • سرعت شارژ بالا و وجود آداپتور درون جعبه

نقاط ضعف

  • سخت افزار می‌توانست بهتر باشد
  • استفاده از اندروید 11 در سال 2023 منطقی نیست

شیائومی هر سال گوشی‌های سری ردمی نوت خود را در چندین مدل مختلف با بازه‌های قیمتی متفاوت روانه بازار می‌کند و گاهی تعداد این محصولات به قدری زیاد می‌شود که کاربران در انتخاب یک مدل برای خرید سردرگم می‌شوند. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی گوشی ردمی نوت 12 پرو 4G بپردازیم و این گوشی جدید و خوش قیمت را زیر ذره‌بین قرار دهیم. پس در ادامه این بررسی جذاب همراه تکنولایف باشید.

 

تکنولایف فروشگاه گوشی های هوشمند شیائومی با کمترین قیمت کشور: خرید گوشی شیائومی

 

طراحی و کیفیت ساخت

اپل در سال 2020 با عرضه سری ایفون 12 به بازار از طراحی تخت در این گوشی‌ها استفاده کرد و همین باعث شد تا بسیاری از شرکت‌های دیگر از جمله سامسونگ و شیائومی هم همین روند را پیش بگیرند و بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده و حتی اقتصادی حالت تخت به خود بگیرند و انحنای موجود به روی قاب پشتی از بین برود.

در بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو  باید اشاره کنیم که این میان‌رده هم دقیقا از همین زبان طراحی استفاده می‌کند و قاب پشتی آن هیچ انحنایی ندارد. این قاب پلاستیکی دارای پوشش مات است و در بالا سمت چپ از فریم مستطیل شکل دوربین‌ها میزبانی می‌کند. این فریم لنز دوربین‌ها را در برمی‌گیرد و خوشبختانه فضای بین لنز‌ها همرنگ قاب پشتی است.

طراحی قاب پشتی نوت 12 پرو 4G

طراحی قاب پشتی نوت 12 پرو 4G

سازنده چینی حتی فریم کناری را نیز کاملا تخت طراحی کرده و به روی لبه سمت راست دکمه‌های پاور و ولوم، به روی لبه بالایی اسپیکر دوم، میکروفون دوم، اینفرارد و جک 3.5 میلی‌متری صدا و به روی لبه پایینی اسپیکر اصلی، میکروفون اصلی، درگاه Type-C و خشاب سیم کارت و کارت حافظه دیده می‌شود.

این مدل حدود 202 گرم وزن و 8.1 میلی‌متر ضخامت دارد و طراحی تخت آن سبب می‌شود تا به هنگام در دست گرفتن حس خوبی را به شما انتقال دهد، البته که همین موضوع در طولانی مدت باعث می‌شود کناره‌های دست کمی خسته شود و به نوعی گوشی در دست فرو برود. در کل اما از نظر ارگونومی این میان‌رده را خوب می‌دانیم و به هنگام کار کردن اگر از کیس استفاده نکنید حس خوشایندی به شما منتقل می‌شود.

به سراغ بخش روبرویی این گوشی برویم. زمانی که از مقابل به ردمی نوت 12 پرو 4G نگاه کنیم یک پنل 6.67 اینچی دیده می‌شود که موفق شده 86 درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد. بالای این پنل یک دوربین سلفی درون ناچ حفره‌ای دیده می‌شود و در بالای این ناچ اسپیکر مکالمه با طراحی کشیده به چشم می‌آید.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر به نسبت بازه‌ قیمتی این گوشی کاملا مناسب است و این موضوع باعث می‌شود با لذت بیشتری بتوانید محتوای مورد نظر را در این گوشی مشاهده کنید. در نهایت باید بگوییم که Redmi Note 12 Pro 4G به نسبت بازه قیمتی طراحی و کیفیت ساخت مناسبی دارد و نمره رضایت بخشی را از این نظر کسب می‌کند.

 

بررسی A34 سامسونگ:
نقد و بررسی گوشی سامسونگ A34

 

صفحه نمایش

در ادامه نقد بررسی گوشی شیائومی نوت ۱۲ پرو فورجی به سراغ بخش نمایشگر می‌رویم، جایی که این مدل از پنلی 6.67 اینچی از نوع امولد با رزولوشن 2400 در 1080 استفاده می‌کند. این صفحه نمایش از دالبی ویژن و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی کرده و طبق گفته سازنده چینی می‌تواند تا 700 نیت روشنایی تولید کند. این مشخصات در بین گوشی‌های اخیر شیائومی بسیار مرسوم است و باید ببینیم این گوشی در واقعیت چگونه عمل می‌کند.

در استفاده روزمره عملکرد این نمایشگر طبق انتظار خوب است و شما می‌توانید از تماشای هر نوع محتوایی لذت ببرید. به دلیل ماهیت پنل، رنگ مشکی با عمق بی‌نهایت مقابل دیدگان شما قرار می‌گیرد و رنگ‌ها به حالت پیش فرض زنده، پویا و شارپ هستند و محتوا کنتراست بسیار خوبی دارد.

شما در تنظیمات نمایشگر به سه حالت کلی Vivid (پیش فرض)، Saturated و Standard دسترسی خواهید داشت. حالت اول و دوم رنگ‌ها را در گستره رنگی DCI-P3 با غلظت معمولی و زیاد نمایش می‌دهد و حالت سوم رنگ‌ها را در حالت sRGB به نمایش درمی‌آورد. حالت پیش فرض دقت رنگ قابل قبول و مناسبی دارد ولی رنگ سفید کمی مایل به آبی نمایش داده می‌شود و به اصطلاح پنل سرد است.

استفاده از حالت Standard باعث می‌شود دقت رنگ‌ها افزایش پیدا کند ولی همین موضوع از جذابیت پنل می‌کاهد. همان‌طور که در ابتدا شاره کرده این پنل از دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند و همین باعث می‌شود تا شما محتوای دالبی ویژن را بتوانید با عمق رنگ بیشتر و رنج دینامیکی گسترده‌تر تماشا کنید.

 

این نمایشگر از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و این یعنی محتوا بسیار نرم و روان مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد و اسکرول کردن در شبکه‌های اجتماعی و وبگردی با این مدل بسیار جذاب و لذت‌بخش است. آخرین موردی که در این بخش باید به آن اشاره کنیم بحث روشنایی این صفحه نمایش است.

صفحه نمایش ردمی نوت 12 پرو فورجی در حالت دستی می‌تواند تا 460 نیت روشنایی تولید کند. این یعنی اگر شما از قسمت کنترل سنتر روشنایی پنل را تا انتها افزایش دهید این عدد به حدود 460 نیت می‌رسد که برای محیط داخلی کاملا مناسب است. در صورتی که روشنایی خودکار را فعال کنید و زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرید این عدد می‌تواند تا حدود 750 نیت افزایش پیدا کند.

این یعنی شما در محیط باز هم بدون مشکل می‌توانید محتوا را مشاهده کنید. البته باید در نظر داشت که رقبای سامسونگی این گوشی اکثرا دارای روشنایی 1000 نیتی هستند و در محیط باز وضعیت بهتری دارند اما در حالت کلی 750 نیت روشنایی عدد کافی به نظر می‌رسد.

در آخر به عنوان جمع بندی باید بگوییم که این صفحه نمایش به نسبت بازه قیمتی این گوشی ایراد خاصی ندارد و عملکرد آن کاملا خوب و رضایت بخش است. اگر محتوای زیادی با گوشی تماشا می‌کنید یا کتاب زیاد می‌خوانید قطعا نوت 12 پرو 4G می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

نقد تخصصی یک گوشی میانرده دیگر از سامسونگ:
بررسی گوشی a54 سامسونگ

 

اسپیکر

اسپیکر اصلی ردمی نوت 12 پرو 4G به روی لبه پایینی قرار گرفته و اسپیکر دوم در بالا دیده می‌شود. اسپیکر بالایی این گوشی دارای دو خروجی مختلف است که یکی به روی لبه بالایی قرار گرفته و یکی در روبرو خودنمایی می‌کند (همان اسپیکر مکالمه منظور است). خلاصه این توضیحات یعنی صدای نوت 12 پرو 4G از سه جهت مختلف شنیده می‌شود و صدا استریو است.

صدای خروجی از نوت 12 پرو فورجی بلندی مطلوبی دارد و صدا به خوبی در محیط پخش می‌شود. اسپیکر پایینی و بالایی از نظر حجم صدای خروجی کاملا بالانس نیستند و اسپیکر پایینی بلندی بیشتر دارد ولی در نهایت صدا به صورت متعادل به گوش می‌رسد. از نظر کیفیت هم عملکرد اسپیکرها را مناسب و رضایت بخش می‌دانیم.

صدای پخش شده دارای تفکیک مناسبی است و شما به راحتی می‌توانید صدای وکال را از موزیک تشخیص دهید. همچنین صدای خروجی بیس قابل قبولی دارد و نت‌های میانی و بالایی نیز جزئیات رضایت‌بخشی دارند. در نهایت باید گفت که این اسپیکر به نسبت بازه قیمتی این گوشی شما را راضی می‌کند و نمی‌توان به آن ایرادی وارد کرد.

 

بررسی نسخه معمولی گوشی Redmi note 12:
تست دوربین نوت ۱۲ به همراه تست گیمینگ

 

نرم افزار و رابط کاربری؛ تصمیمات عجیب شیائومی!

شرکت اپل از قدیم به داشتن آپدیت‌های منظم برای آیفون‌ها به مدت 5 یا 6 سال معروف بود و حالا چند سال است که شرکت سامسونگ هم 4 یا 5 سال گوشی‌های جدید خود را ساپورت می‌کند. شیائومی هنوز چنین تصمیمی را اتخاذ نکرده و محصولات این برند معمولا 2 یا 3 آپدیت نرم افزاری دریافت می‌کنند (3 آپدیت برای مدل‌های قاتل پرچمدار یا پرچمدار است).

شیائومی در یک تصمیم بسیار عجیب ردمی نوت 12 پرو 4G که یک گوشی جدید و محصول سال 2023 است را با MIUI 13 بر پایه اندروید 11 روانه بازار کرده است و این در حالیست که نسخه نرم افزاری آخر شیائومی MIUI 14 بر پایه اندروید 13 است. این که سازنده چینی نماینده خود را با اندروید دو نسل قبل روانه بازار کرده بسیار عجیب به حساب می‌آید و باعث می‌شود این گوشی زودتر از دایره آپدیت شرکت خارج شود.

از این گفته‌ها که بگذریم به احتمال بسیار زیاد این گوشی MIUI 14 بر مبنای اندروید 13 را دریافت می‌کند. این نسخه به نسبت قبل پیشرفت‌های خوبی داشته و حالا بهینه‌تر از منابع سخت افزاری مانند CPU و RAM استفاده می‌کند. این اتفاق هم باعث سرعت بهتر گوشی می‌شود و هم شارژدهی را افزایش می‌دهد. رابط کاربری شیائومی مملو از قابلیت‌ها و امکانات مختلف است و شما می‌توانید به طور کامل آن را شخصی سازی کنید.

برای آشنایی بیشتر با MIUI 14 پیشنهاد می‌کنیم مطلب تغییرات و ویژگی‌های رابط کاربری MIUI14 روی سیستم عامل اندروید 13 را در تکنولایف مطالعه کنید.

 

عملکرد سخت افزاری

در نقد و بررسی شیائومی نوت ۱۲ پرو 4G باید اشاره کنیم که تصمیم‌های عجیب این سازنده چینی همچنان ادامه دارد و به روی این گوشی شاهد استفاده از تراشه 8 نانومتری اسنپدراگون 732G هستیم. این همان چیپستی است که به روی ردمی نوت 10 پرو دو سال قبل هم مورد استفاده قرار گرفته بود و عملا از عمر آن بشتر از دو سال می‌گذرد.

در ادامه به این که اسنپدراگون 732G چقدر قدرت سخت افزاری دارد خواهیم پرداخت ولی در کل استفاده از این تراشه را در سال 2023 خیلی منطقی و معقول نمی‌دانیم، به‌خصوص برای برندی مانند شیائومی که به داشتن گوشی‌های میان‌رده با سخت افزار خوب و قوی به نسبت رقبا شهرت دارد.

این تراشه دارای هشت هسته پردازنده به صورت دو هسته Kryo 470 Gold با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و شش هسته Kryo 470 Silver با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 618 است. برای درک بهتر قدرت این گوشی و این تراشه، بهتر است نگاهی به بنچمارک‌های مختلف داشته باشیم و سپس به سراغ تست گیمینگ ردمی نوت ۱۲ پرو 4G برویم.

نتایج بنچمارک‌های ردمی نوت 12 پرو 4G:

تست گیمینگ ردمی نوت ۱۲ پرو:

قدرت سخت افزاری این گوشی قابل قبول است ولی خیلی عالی نیست و شما با این بودجه می‌توانید گزینه‌های قوی‌تری را خریداری کنید. در استفاده روزمره بعید است با کندی یا هنگ کردن مواجه شوید و همه چیز روان اتفاق می‌افتد. البته که نباید سرعت خیلی بالایی را انتظار داشته باشید و از عمر این تراشه میان‌رده بیش از 2 سال می‌گذرد.

به عنوان جمع بندی بخش سخت افزار باید عنوان کنیم که سخت افزار این گوشی قابل قبول است و می‌تواند راضی کننده باشد ولی عالی نیست و اگر اولویت شما برای خرید گوشی بخش سخت افزار است پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مدل‌های دیگری بروید.

 

بررسی نسخه گرانتر نوت 12 پرو شیائومی با پردازنده Dimensity:
بررسی ردمی نوت ۱۲ پرو 5G به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین

 

دوربین

در بخش نرم افزار و سخت افزار اشاره کردیم که این گوشی عجیب است و باید بگوییم که داستان با بررسی بخش دوربین عجیب‌تر هم می‌شود. در ادامه دلیل این گفته را بیشتر توضیح می‌دهیم و کیفیت دوربین‌های این گوشی را با هم مرور می‌کنیم.

دوربین اصلی

ردمی نوت 12 پرو 4G از دوربین اصلی با سنسور 108 مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه 1/1.52 اینچی و اندازه پیکسل 0.7 میکرونی استفاده می‌کند. این سنسور در پشت لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و به دلیل برخورداری از قابلیت Nona-Bayer به صورت پیش فرض تصاویری 12 مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی کرده ولی فاقد لرزشگیر اپتیکال تصویر است.

این مشخصات دقیقا همان چیزی است که به روی ردمی نوت 10 پرو شیائومی هم دیده بودیم و شیائومی کوچک‌ترین تغییر را اعمال نکرده است. از طرف دیگر سخت افزار نوت 12 پرو فورجی نیز با ردمی نوت 10 پرو یکسان است و این یعنی به احتمال زیاد عملکرد بسیار نزدیک را در زمینه دوربین اصلی بین این دو مدل شاهد خواهیم بود. این گفته به معنای بد بودن دوربین نوت 12 پرو 4G نیست و ردمی نوت 10 پرو در زمان خود یکی از بهترین دوربین‌ها را داشت.

عکس‌های گرفته شده با ردمی نوت 12 پرو 4G در نور روز به نسبت بازه قیمتی واقعا خوب است. در این تصاویر جزئیات خوب و کنتراست مناسب دیده می‌شود و رنج دینامیکی نیز نسبتا وسیع است. در عکس‌ها خیلی نویزی دیده نمی‌شود و دقت رنگ را هم خوب می‌دانیم. از نظر شارپنس عملکرد تصاویر عالی نیست و گاهی با پردازش بیش از حد بخشی از جزئیات از بین می‌رود. در کل شما در شرایط نوری مناسب می‌توانید عکس‌های خوب و جذابی با این گوشی به ثبت برسانید.

نمونه عکس دورین redmi note 12 pro 4g:

عکس‌های گرفته شده در شب مانند روز خوب نیست ولی همچنان قابل استفاده و قابل قبول است. در این تصاویر نویز دیده می‌شود که روشن کردن قابلیت نایت مود تا حد زیادی این نویزها را از بین می‌برد. جزئیات عکس‌ها در شب تقریبا خوب است و وایت بالانس متعادلی را شاهد هستیم. حتما پیشنهاد می‌کنیم در شب از Night Mode کمک بگیرید تا عکس‌ها باکیفیت‌تر ثبت شوند.

شما می‌توانید از حالت رزولوشن کامل (108 مگاپیکسلی) این دوربین نیز استفاده کنید. در این حالت تصاویر حجم بالاتری دارند و مدت زمان ثبت آن‌ها نیز کمی طولانی‌تر می‌شود. در کل در عکس‌های 108 مگاپیکسلی جزئیات بیشتری دیده می‌شود ولی کنتراست و رنج دینامیکی کاهش می‌یابد و خیلی استفاده از آن را توصیه نمی‌کنیم.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض این گوشی سنسوری 8 مگاپیکسلی مدل Sony IMX355 با اندازه 1/2.8 اینچی و اندازه پیکسل 1.14 میکرونی دارد. این سنسور در پشت لنزی با گشادگی دریچه دیافراگم F/2.2 قرار گرفته و می‌تواند تصاویری 118 درجه‌ای به ثبت برساند.

نمونه عکس‌های دوربین فوق عریض:

عکس‌های فوق عریض ثبت شده با این گوشی به نسبت دوربین اصلی جزئیات پایین‌تر، رنج دینامیکی محدودتر و نویز بیشتری دارند ولی همچنان می‌توانیم کیفیت این تصاویر را به نسبت ماهیت دوربین فوق عریض خوب بدانیم. در کناره‌های نیز کمی اعوجاج دیده می‌شود و جزئیات حالت آبرنگی و نرم به خود می‌گیرند که این موضوع برای گوشی با این برچسب قیمتی کاملا طبیعی است.

 

مقایسه گوشی های هم رده و نزدیک به هم در وبلاگ تکنولایف:
مقایسه a54 سامسونگ با 11t pro شیائومی

 

دوربین سلفی

شیائومی برای دوربین سلفی از سنسوری 16 مگاپیکسلی مدل Sony IMX471 Exmor RS با اندازه 1/3.13 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی کمک گرفته است. این سنسور در پس لنزی با دیافراگم F/2.45 گرفته و می‌تواند عکس‌های مناسبی به ثبت برساند. این سلفی‌ها دارای جزئیات مناسب و کنتراست خوب هستند ولی از نظر رنج دینامیکی نمی‌توانیم آن‌ها را خیلی عالی بدانیم.

نمونه عکس‌های سلفی:

ماکرو

دوربین ماکرو سنسوری 2 مگاپیکسلی دارد و نباید انتظار عجیب و غریبی از آن داشته باشید. با این وجود تصاویر با جزئیات قابل قبولی به ثبت می‌رسند و به نوعی کنتراست را هم قابل قبول می‌دانیم. دقت رنگ این دوربین چنگی به دل نمی‌زند و به نوعی رنگ‌ها کمی کدر و رنگ پریده ثبت می‌شوند.

نمونه عکس‌های ماکرو:

پرتره

پرتره‌های این گوشی با دوربین اصلی ثبت می‌شود و فرآیند تشخیص سوژه از پس‌زمینه را دوربین عمق میدان 2 مگاپیکسلی عهده‌دار است. این گوشی در برش سوژه از پس‌زمینه دقت خوبی دارد و پرتره‌ها هم با کیفیت بسیار خوبی به ثبت می‌رسند. سوژه دارای جزئیات بالایی است و دقت رنگ، کنتراست، شارپنس و وایت بالانس دقیقی را شاهد هستیم. پس‌زمینه نیز به حد کفایت مات می‌شود تا شما به خوبی بتوانید به روی تصاویر پرتره حساب باز کنید.

نمونه پرتره‌ها:

فیلم‌برداری

 

 

ردمی نوت 12 پرو 4G می‌تواند در نهایت کیفیت 4K 30fps فیلم‌برداری کند. شما می‌توانید رزولوشن FHD 60/30fps را نیز انتخاب کنید. ویدئویی که در ادامه مشاهده می‌کنید با رزولوشن FHD 30fps ضبط شده است. این فیلم جزئیات کافی دارد ولی لرزش دست تأثیر زیادی به روی کیفیت می‌گذارد. انتخاب رزولوشن 4k وضعیت را بهتر می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم از 4k استفاده کنید.

 

جدید ترین گوشی های شیائومی که در حال حاضر ارزش خرید بالایی  دارند:
بهترین گوشی های شیائومی (بالاترین مدل ها)

 

باتری

بررسی شیائومی نوت ۱۲ پرو 4G ما را به بخش باتری می‌رساند. این گوشی از ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت استفاده می‌کند که عدد نرمالی در بین گوشی‌های هوشمند این روزهای بازار است. قرار گرفتن این ظرفیت باتری در کنار نمایشگر و سخت افزار این گوشی شارژدهی مناسبی را نوید می‌دهد ولی مهم عملکرد این مدل در دنیای واقعی است.

این گوشی در صورت داشتن استفاده نرمال و روزمره می‌توانید یک روز کامل حتی بیشتر دوام بیاورد. در واقع می‌توانیم بگوییم بسته به میزان استفاده شما ردمی نوت 12 پرو 4G بین 1 الی 1.5 روز دوام خواهد آورد. این شارژدهی خوب و رضایت بخش است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد.

این محصول از شارژ سریع 67 واتی نیز پشتیبانی می‌کند و خوشبختانه شارژر هم درون جعبه آن قرار گرفته است، اتفاقی که در رقبای سامسونگی دیگر دیده نمی‌شود. به لطف این شارژر شما می‌توانید این گوشی را در مدت 30 دقیقه تا 80 درصد و در مدت 55 دقیقه تا 100 درصد شارژ کنید که عملکردی بسیار عالی برای این بازه قیمتی است.

جمع بندی

در این مطلب به بررسی redmi note 12 pro 4g پرداختیم تا تمامی نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود. در متن به صورت کامل به کیفیت دوربین ردمی نوت ۱۲ پرو 4G و همچنین تست گیم ردمی نوت ۱۲ پرو فورجی پرداختیم تا شما درک بهتری نسبت به این گوشی داشته باشید. ردمی نوت 12 پرو 4G را می‌توان همان ردمی نوت 10 پرو دانست که با بهبودهایی مجدد وارد بازار شده است.

این گوشی نمایشگر خوبی دارد و از دوربین‌های باکیفیتی به نسبت قیمت برخوردار است. در زمینه باتری هم عملکرد خوبی را شاهد هستیم و تنها شاید انتظار سخت افزار قوی‌تر و نرم افزار جدیدتری را از ابتدا داشتیم. با بررسی جدیدترین گوشی های موبایل بازار همراه وبلاگ تکنولایف باشید و نظرات خود را حتما با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

ردمی نوت 12 پرو 4g نمایشگر خوبی دارد؟ بله نمایشگر این محصول به نسبت بازه قیمتی کامل است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد.

ردمی نوت 12 پرو فورجی دوربین خوبی دارد؟ بله دوربین این گوشی به نسبت رقبای هم‌قیمت باکیفیت و خوب است و می‌توان به خوبی به روی آن حساب باز کرد.

آیا ردمی نوت ۱۲ پرو فورجی ضد آب است؟ خیر این گوشی هیچ گواهی ضد آبی ندارد و قطعا در مواجهه با آب آسیب خواهد دید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
14 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

9 نظر

  1. امیرعباس رادپور

    باسلام وادب وخسته نباشید خواستم بپرسم که صفحه نمایش ردمی نوت ۱۲ ۴جی بهتره یا مدل پرو ۴جی چون مدل پرو از HDR و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کنه میگم لطفاً جواب بدین خیلی مهمه برام
    یه سوال دیگه آیا دوربین مدل پرو لرزشیگیر دیجیتال داره؟
    خیلی خیلی ممنون میشم

    1. ابول

      پاسخ به امیرعباس رادپور

      سلام بین poco m5s رام 8و نوت 12.4g رام 8 کدوم برای گیم مناسب تره و لگ نداره
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به ابول

        سلام پوکو M5s تراشه قوی‌تری داره البته که بازی‌ها برای تراشه‌های کوالکام که روی نوت 12 فورجی هست، بهینه‌تر هستن
    1. سهیل

      پاسخ به امیرعباس رادپور

      سلام ردمی نوت12پرو 4 جی اندروید 14رو دریافت میکنه؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به سهیل

        سلام بله
        1. پارسا

          پاسخ به احسان نیک پی

          این گوشی خیلی خوبه ..عالییییییی
    1. خودم

      پاسخ به امیرعباس رادپور

      نه😁😁😁
      1. سجاد

        پاسخ به خودم

        چرا چرتو پرت میگی.نسخه هایپر او اس بر مبنای اندروید ۱۴پشتیبانی میشه .و این نسخه هم شرکت شیائومی بطور پیش فرض ب اسم نسخه بتا روانه بازار کرده هنوز هایپر اصلی نیومده تازه میگن شیائومی ۱۴قراره نسخه اصلیشون بگیره وارد بازار بشه .نوت۱۲پرو فورجی تو سایت شرکت سیائومی تا اندروید ۱۵بروز رسانی میشه خواهشمندم آمار الکی ندین 😬
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سجاد

          سلام دوست خوبم دارن همه استفاده میکنن، چی نیومده؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/redmi-note-12-pro-4g/
ads
ads