داغ ترین ها :

بررسی تخصصی گوشی A23 5g سامسونگ

گلکسی A23 5G به عنوان یکی از گوشی‌های خوش قیمت سامسونگ، ویژگی‌های بسیار خوبی دارد و برای فعالیت‌های معمولی گزینه بسیار خوبی به شمار می‌آید.

بررسی A23 5G

گلکسی A23 5G

خرید گلکسی A23 5G

امتیاز

6
دوربین :
طراحی :
صفحه نمایش :
باتری :
اسپیکر :
رابط کاربری :
عملکرد :

نقاط قوت

  • صفحه نمایش بسیار باکیفیت
  • باتری خوب
  • سرعت شارژ مناسب

نقاط ضعف

  • عملکرد دوربین‌ها خیلی خوب نیست
  • کیفیت اسپیکر بالا نیست

یکی از گوشی‌های خوش قیمت سامسونگ که البته امکانات جذابی دارد، A23 است. محصولی که می‌توان آن را بین گوشی‌هایی از جمله A13 و A53 دانست. در بررسی A23 5G به این موضوع اشاره می‌کنیم که آیا این گوشی نسبتا ارزان قیمت سامسونگ می‌تواند به نیاز روزانه کاربران پاسخ دهد؟ یا باید گوشی گران‌تری خریداری کنید؟

قبل از اینکه بررسی گوشی a23 5g را شروع کنیم، بد نیست نگاهی به مشخصات این گوشی سامسونگ داشته باشیم.

مشخصات A23 5G سامسونگ
اندازه و وزن ۱۶۵٫۴ در ۷۶٫۹ در ۸٫۴ میلی‌متر
۱۹۷ گرم
صفحه نمایش ۶٫۶ اینچ

۱۲۰ هرتز

وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1
پردازنده اسنپ دراگون 695 5G
حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
رم ۴ و ۶ و ۸ گیگابایت
کارت حافظه دارد
دوربین دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل
دوربین اولتراواید با حسگر ۵ مگاپیکسل
دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل
دوربین تشخیص عمق با حسگر ۲ مگاپیکسل
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژ سریع ۲۵ وات

 

همان‌طراحی خاص سری A سال ۲۰۲۲

در ابتدای بررسی گوشی سامسونگ a23 5g می‌خواهیم به طراحی این گوشی اشاره کنیم. طراحی این گوشی هوشمند مانند سایر گوشی‌های سری گلکسی A سال ۲۰۲۲ است. در واقع می‌توانیم بگوییم که این گوشی به A53 شباهت نزدیکی دارد. البته تفاوت‌‌هایی میان طراحی این دو گوشی دیده می‌شود که متوجه آن‌ها خواهید شد. به طور مثال روی لبه پایین گوشی A23 جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا را مشاهده می‌کنید.

با نگاهی به گوشی A23 5G متوجه صفحه نمایش بزرگ ۶٫۶ اینچی آن خواهید شد. صفحه نمایشی که  یک ناچ حفره‌ای داخل آن دیده می‌شود که محل قرار گرفتن دوربین سلفی است. صفحه نمایشی با حاشیه‌های باریک که فضای مناسبی را برای تماشای محتوای مختلف پیش روی شما قرار می‌دهد.

با نگاهی دقیق‌تر به این گوشی متوجه می‌شوید که روی لبه سمت راست دکمه‌های تنظیم صدا و حسگر تشخیص اثر انگشت قرار گرفته است.

روی لبه سمت چپ هم محل قرار گرفتن سیم‌کارت را مشاهده می‌کنید. روی لبه بالای گوشی یک میکروفن دیده می‌شود و روی لبه پایین هم جک ۳٫۵ میلی‌متری خروجی صدا، میکروفن، پورت USB-C و اسپیکر را مشاهده می‌کنید.

با مراجعه به قسمت پشت گوشی ماژول دوربین را مشاهده می‌کنید که کمی برآمدگی در پشت ایجاد کرده است. ماژول دوربین میزبان چهار دوربین پشت و فلش LED است. روی قاب پشتی المان دیگری وجود ندارد که بخواهیم درباره آن صحبت کنیم. قاب پشتی کاملا مسطح ساخته شده و جنس آن پلاستیکی است.

بد نیست به این موضوه هم اشاره کنیم که این گوشی از فریم پلاستیکی هم استفاده می‌کند. گوشی ابعاد نسبتا بزرگی دارد، اما وزن خیلی زیاد ندارد و راحت می‌توانید با آن کار کنید.

 

میانرده پرفروش سامسونگ بررسی شد:
بررسی تخصصی گلکسی m32

 

بهترین صفحه نمایش در میان‌گوشی‌های نسبتا ارزان قیمت

یکی از ویژگی‌هایی که حتما باید در نقد و بررسی a23 5gبه آن اشاره کنیم، صفحه نمایش است. این گوشی از صفحه نمایشی با کیفیت بهره می‌برد. البته کیفیت این صفحه نمایش با توجه به قیمت گوشی سنجیده می‌شود. همان‌طور که گفتیم این گوشی هوشمند به صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی PLS LCD مجهز شده که وضوح تصویر آن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل است. اولین موضوع این است که صفحه نمایش وضوح تصویر بسیاری خوبی دارد که در بین گوشی‌هایی با این قیمت فوق العاده است.

از دیگر ویژگی‌های این صفحه نمایش نرخ نوسازی آن است. با صفحه نمایشی مواجه هستید که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. تقریبا نمی‌توانید گوشی‌ای با این بازه قیمتی پیدا کنید که چنین صفحه نمایشی داشته باشد. به همین دلیل می‌گوییم که صفحه نمایش یکی از نقاط قوت گوشی A23 5G به حساب می آید.

موشن اسموت A23 5g

صفحه نمایش این گوشی زاویه دید نسبتا خوبی دارد، اما روشنایی خیلی تولید نمی‌کند و در محیط‌های خارج از خانه و زیر نور خورشید کمی سخت با گوشی کار خواهید کرد. صفحه نمایش A23 5G رنگ‌ها را هم نسبتا خوب نشان می‌دهد و تنظیماتی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد که بتوانند رنگ‌ها را تغییر دهند.

نرخ نوسازی بالای صفحه نمایش این گوشی برای تجربه بازی‌ها و تماشای ویدئو نرخ فریم بالا مناسب خواهد بود. البته که توان سخت‌افزاری این گوشی باعث شده که نتوانید بازی‌هایی مانند Call of Duty Mobile را روی بالاترین کیفیت بازی کنید، اما می‌توانید از نرخ فریم بالای آن لذت ببرید.

 

نقد تخصصی یک گوشی نوستالژیک جدید!
بررسی گوشی نوکیا 5710

 

یک روز کامل بی نیاز از شارژ باتری

از دیگر قسمت‌هایی که باید در نقد و بررسی گوشی a23 5g به آن اشاره کنیم، باتری آن است. این گوشی هوشمند با باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی راهی بازار شده که در استفاده‌های روزانه به خوبی یک روز و حتی بیشتر را جواب می‌دهد. حتی اگر از گوشی زیاد استفاده کنید، باتری یا یک روز کاری را دوام می‌آورد.

باید به این موضوع هم اشاره کنیم که این گوشی از شارژ بی‌سیم برخوردار نیست.

در واقع گوشی خاصی در این بازه قیمتی پیدا نمی‌شود که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی کند.  از دیگر ویژگی‌های باتری این گوشی می‌توانیم به پشتیبانی از شارژ سریع اشاره کنیم. این گوشی از شارژ سریع ۲۵ وات بهره می‌برد که با سرعت قابل قبولی گوشی را شارژ می‌کند.

 

پرچمدار امسال آیفون زیر ذره‌بین تخصصی تکنولایف:
بررسی آیفون ۱۴ پرو مکس

 

A23 اسپیکر رده بالایی ندارد

بد نیست در نقد و بررسی گوشی a23 5g به کیفیت اسپیکر این محصول هم اشاره کنیم. تنها یک اسپیکر برای این گوشی در نظر گرفته شده که روی لبه پایینی دیده می‌شود. اسپیکری که حجم صدای خیلی زیادی تولید نمی‌کند، اما کیفیت متوسطی دارد. صداها را خوب پخش می‌کند و به خوبی متوجه صدای خواننده و تفکیک سازها می‌شوید. با این حال اگر حجم صدا را تا انتها بالا ببرید، صداها با نویز همراه می‌شوند.

اسپیکر این گوشی صدا باس خاصی هم تولید نمی‌کند و نباید از آن انتظار خیلی زیادی داشته باشید. به هر حال با گوشی هوشمندی سروکار دارید که قیمت خیلی زیادی ندارد و برای پایین نگه داشتن قیمت برخی ویژگی‌ها خیلی قوی کار نشده‌اند.

رابط کاربری با امکانات بالا

از دیگر قسمت‌هایی که باید در بررسی تخصصی a23 5gبه آن اشاره کینم، رابط کاربری گوشی است. این گوشی با اندروید ۱۲ راهی بازار شده و از رابط کاربری One UI  روی آن نصب شده است. از ویژگی‌های رابط کاربری One UI می‌توانیم به Color Palette اشاره کنیم. این ویژگی باعث می‌شود که رنگ‌ها و شکل و شمایل سیستم عامل به رنگ تصویر پس‌زمینه در بیایند.

از دیگر ویژگی‌های رابط کاربری این گوشی می‌توانیم به حالت تاریک اشاره کنیم. حالت تاریک روی اکثر اپلیکیشن‌ها فعال می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

می‌توانید پوسته‌های مختلف روی این گوشی نصب کنید و حتی آیکون‌ها را تغییر دهید. این ویژگی‌های شخصی‌سازی باعث می‌شود که گوشی را به ظاهری در بیاورید که آن را دوست دارید.

در منوی تنظیمات گوشی هم به بخش‌های قابل توجهی دسترسی خواهید داشت. می‌توانید دسترسی اپلیکشن‌ها به قسمت‌های مختلف را محدود کنید. می‌توانید باتری را مدیریت کنید تا اپلیکیشن‌های کمتری از باتری استفاده کنند.

 

بررسی یک میانرده سری M از سامسونگ:
بررسی m53 سامسونگ

 

گوشی ارزان قیمتی که توانایی‌ها مناسبی دارد

در ادامه بررسی گلکسی a23 5g می‌خواهیم به ویژگی‌های سخت‌افزاری این گوشی اشاره کنیم. این گوشی هوشمند به تراشه اسنپ دراگون 695 5G استفاده می‌کند. تراشه‌ای که از پردازنده‌ای هشت هسته‌ای استفاده می‌کند. این پردازنده از ۲ هسته Kyro 660 Gold با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز و شش هسته Kryo 660 Silver با فرکانس ۱٫۷ گیگاهرتز تشکیل شده است. روی این تراشه پردازنده گرافیکی Adreno 619 هم قرار گرفته است.

مدلی که برای بررسی در اختیار داشتیم از ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد و از کارت حافظه هم پشتیبانی می‌کند.

به دلیل رم بالا، در استفاده‌های روزانه با گوشی مشکلی احساس نمی‌کنید. گوشی سرعت قابل قبولی دارد و در داخل سیستم عامل با کمبود سرعت مواجه نخواهید شد. البته در لحظه‌هایی مشاهده می‌کنید که گوشی کند می‌شود، اما این موضوع خیلی رخ نمی‌دهد و گوشی معمولا حالت پایداری دارد.

برای اینکه بیشتر با عملکرد این گوشی آشنا شویم، از بنچمارک‌های مختلف استفاده کردیم که در ادامه می‌توانید نتایج 3D Mark، PC Mark و GeekBench را مشاهده کنید.

نتایج بنچمارک‌های مختلف نشان می‌ٔدهند که این گوشی هوشمند برای فعالیت‌های سنگین اصلا مناسب نیست. مثلا این گوشی از پس اجرای بازی‌های سنگین آن هم با کیفیت بالا بر نمی‌آید، اما می‌تواند آن‌ها را با کیفیت پایین اجرا کند. البته که گوشی در زمان اجرای بازی‌ها کمی هم داغ می‌شود که البته موضوع خاصی نیست.

برای اینکه در عمل بتوانیم عملکرد این گوشی را مشاهده کنیم از بازی Call of Duty Mobile کمک گرفتیم. بازی با تنظیمات گرافیکی متوسط ارسال می‌شود. البته در برخی لحظه‌ها در بازی هم شاهد افت فریم بودیم.

دوربین‌هایی A23 بد از کار در نیامده‌اند

از دیگر قسمت‌های مهمی که در بررسی گوشی a23 5g باید به آن اشاره کنیم، دوربین است. روی گوشی A23 5G چهار دوربین پشت قرار گرفته است. دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل، دوربین اولتراواید با حسگر ۵ مگاپیکسل، دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسل و دوربین تشخیص عمق با حسگر ۲ مگاپیکسل را روی این گوشی مشاهده می‌کنیم. این گوشی از دوربین سلفی با حسگر ۸ مگاپیکسلی هم استفاده می‌کند.

ترکیب این دوربین‌ها باعث شده‌اند که بتوانید در حالت‌های مختلف عکس‌های مناسبی ثبت کنید. با این حال از دوربین‌هایی که روی این گوشی قرار گرفته‌اند نباید انتظار خیلی زیادی داشته باشید. به هر حال این گوشی قیمت زیادی ندارد و به همین دلیل کیفیت دوربین‌های آن خیلی شگفت انگیز نیست.

عکس گوشی A23 5g

رابط کاربری دوربین

رابط کاربری دوربین A23 5G بسیار ساده است. با سوایپ کردن می‌توانید به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری دسترسی داشته باشید. در رابط کاربری دوربین این گوشی می‌توانید به حالت عکاسی پرو هم دسترسی داشته باشید. در این حالت می‌توانید وایت بالانس و ISO را تغییر دهید.

در منوی دوربین گزینه More را هم مشاهده می‌کنید که با مراجعه به آن می‌توانید به حالت‌های عکاسی پرو، عکاسی در شب و عکاسی ماکرو دسترسی داشته باشید.

عکاسی با دوربین اصلی در روز

دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. حسگری که در نهایت عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱۲٫۵ مگاپیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اگر شرایط نوری مناسبی در اختیار داشته باشید، می‌توانید عکس‌های خوبی با این گوشی ثبت کنید. عکس‌هایی که جزییات مناسبی دارند و رنگ‌ها را هم در سطح قابل قبولی ثبت می‌کنند. با این حال عکس‌ها کمی نویز دارند و دوست داشتیم که رنگ آن‌ها قوی‌تر بود.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین اولتراواید این گوشی که از حسگر ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند، عکس‌هایی ثبت می‌کند که کیفیت خیلی بالایی ندارند. دوربین اولتراواید جزییات زیادی ثبت نمی‌کند. کوچک بودن این حسگر هم باعث شده که نور زیادی جذب نکند و در نتیجه عکس‌ها کیفیت مناسبی پیدا نمی‌کنند. عکس‌های اولتراواید هم کمی رنگ‌‌ پریده به نظر می‌رسد.

عکاسی با دوربین ماکرو

از دوربین ماکرو با حسگر ۲ مگاپیکسلی نباید انتظار این را داشته باشید که عکس‌هایی شگفت‌انگیز ثبت کند. از آنجایی که دوربین ماکرو به فوکوس خودکار هم مجهز نشده، باید چندین‌بار امتحان کنید تا عکس مناسبی در اختیار داشته باشید. عکس‌های جزییات خیلی زیادی ندارند و رنگ‌ها را قوی ثبت نمی‌کنند.

عکاسی در شب با دوربین اصلی و دوربین اولتراواید

دوربین اصلی این گوشی به حالت عکاسی در شب مجهز شده است. با این حال کیفیت این دوربین در محیط‌هایی که نور کافی ندارند، خوب نیست. عکس‌ها با نویز زیادی همراه می‌شوند و جزییات بالایی ندارند. از طرف دیگر باید بگوییم که رنگ‌ها دقیق نیستند. با روشن کردن حالت عکاسی در شب می‌توانید عکس‌های مناسب‌تری در اختیار داشته باشید. اما باز هم کیفیت عکس‌ها آنچنان که انتظار داشتیم بیشتر نمی‌شود. دوربین اولتراواید در شب عملکرد خوبی ندارد. نور کم باعث می‌شود که عکس‌های خوبی در اختیار نداشته باشید. عکس‌های اولتراواید  در شب  جزییات کمی دارند و با نویز بسیار زیادی همراه می‌شوند.

آیا A23 ارزش خرید دارد؟

گوشی A23 سامسونگ به عنوان محصولی که قیمت خیلی زیادی ندارد، یکی از گوشی‌های قابل قبول بازار به شمار می‌رود. این گوشی صفحه نمایش بسیار با کیفیتی دارد و از باتری خوب با شارژ سریع مناسبی هم برخوردار است. قدرت سخت افزاری این گوشی برای فعالیت‌های روزانه مناسب است، اما از پس اجرای بازی‌های سنگین آن هم با تنظیمات گرافیکی بالا بر نمی‌آید. با این حال A23 توانایی اجرای بازی را هم دارد.

دوربین‌های در نظر گرفته شده برای این گوشی در روز عملکرد نسبتا خوبی دارند، اما در شب قابل قبول نیستند. این موضوع هم نسبت به قیمت در نظر گرفته شده برای این گوشی قابل پیش‌بینی بود.

اگر دنبال گوشی‌ای هستید که ویژگی‌های جدیدی داشته باشد و برای کارهای روزانه به کارتان بیاید، A23 انتخاب خوبی خواهد بود. این گوشی به حداقل نیازهای روزانه شما با کیفیتی مناسب پاسخ می‌دهد. ویژگی‌های نرم‌افزاری آن هم باعث شده که چیزی از گوشی‌های جدید بازار کم نداشته باشد.

سوالات متداول

چرا باید A23 5G بخریم؟ این گوشی صفحه نمایش بسیار با کیفیتی دارد و از باتری مناسبی بهره می‌برد. رابط کاربری این گوشی هم ویژگی‌های جذابی را پیش روی کاربران قرار می‌دهد.

کیفیت دوربین A23 5G چطور است؟ دوربین‌های این گوشی در روز عملکرد نسبتا خوبی دارند، اما در شب عکس‌های خوبی ثبت نمی‌کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra
به این مطلب امتیاز دهید
4 نفر به این مطلب امتیاز دادند.

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/review/samsung-a23-5g-review/
ads
ads