داغ ترین ها :
ریکاوری هارد اکسترنال چگونه است؟ (راهنمای رایگان)

ریکاوری هارد اکسترنال چگونه است؟ (راهنمای رایگان)

هارد اکسترنال در نقش یک فضای ذخیره سازی کمکی عمل کرده و به شما کمک می‌کند تا دیتاهای خود را از هارد لپ تاپ به آن انتقال دهید و یا مدیای مورد نظر خود را در آن نگهداری کنید. فارغ از نوع محتوایی که درون هارد اکسترنال ذخیره می‌شود، این دیتا برای کاربران بسیار مهم است و از دست رفتن آن می‌تواند بسیار دردناک باشد. اما آیا می‌توان دیتاهای از دست رفته را بازیابی کرد؟ در ادامه همراه تکنولایف باشید تا نحوه ریکاوری هارد اکسترنال را به شما آموزش دهیم.

 

شما می‌توانید با مراجعه به سایت تکنولایف، از موجودی و قیمت انواع هارد اکسترنال اطلاع پیدا کنید. قیمت هارد اکسترنال

 

ریکاوری هارد اکسترنال امکان‌پذیر است؟

بله شما می‌توانید دیتاهای حذف شده از هارد اکسترنال خود را ریکاوری کنید و حتی می‌توانید بخش زیادی از دیتای هارد آسیب دیده را نیز برگردانید. این که تا چه میزان از دیتای شما بازیابی شود به موارد مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان تضمین کرد که کلیه دیتاهای ریکاوری می‌شود.

ریکاوری هارد اکسترنال

به نوعی زمانی که شما اطلاعاتی را از هارد اکسترنال خود حذف می‌کنید، دیتاها به صورت فیزیکی به روی هارد باقی می‌مانند و در اصل شما مسیر دسترسی به این دیتاها را از بین می‌برید. این اطلاعات تا زمانی که جایگزین نشوند در هارد باقی می‌مانند و شما به کمک نرم افزارها قادر خواهید بود تا مسیری برای دسترسی به این دیتاها یافت کنید.

 

بهترین هارد های اکسترنال موجود در بازار ایران را بشناسید.
بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایت

 

چگونه اطلاعات هارد اکسترنال را ریکاوری کنیم؟

بهترین و ساده‌ترین راه ریکاوری هارد اکسترنال adata، وسترن دیجیتال، سیگیت و برندهای دیگر استفاده از برنامه مخصوص ریکاوری اطلاعات است. برنامه‌های زیادی برای بازیابی اطلاعات وجود دارد ولی در ادامه ما تنها به یکی از آن‌ها که عملکرد بسیار خوبی هم دارد خواهیم پرداخت.

بهترین نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال

بسیاری از کاربران برنامه Disk Drill را بهترین و قویترین نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال می‌دانند. شما می‌توانید این برنامه را از طریق سایت مربوطه دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه مراحل زیر را به ترتیب پشت سر بگذارید.

نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال

  • نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال را پس از نصب ببنید و وارد آن نشوید؛
  • هارد اکسترنال مورد نظر که قصد ریکاوری آن را دارید به سیستم متصل کنید؛
  • برنامه Disk Drill را باز کرده و از بین لیست موجود هارد مورد نظر را انتخاب کنید؛
  • پس از انتخاب هارد از پایین صفحه به روی گزینه Search for lost data کلیک کنید. شما از طریق گزینه All recovery methods می‌توانید روش ریکاوری را نیز انتخاب کنید ولی پیشنهاد می‌دهیم اجازه دهید خود برنامه روش‌های مختلف را امتحان کند؛
  • منتظر بمانید تا ریکاوری هارد اکسترنال wd، سیگیت، ای دیتا، توشیبا یا هر برند دیگری به پایان برسد. این فرآیند بسته به حجم اطلاعات، سرعت لپ تاپ، حجم هارد و بسیاری از موارد دیگر می‌تواند بسیار طولانی شود، پس با صبر و حوصله اجازه دهید اسکن به طور کامل به پایان برسد؛
  • در این مرحله دیتاهای ریکاوری شده به شما نمایش داده می‌شود و شما امکان خواهید داشت تا از بین همه موارد تنها دیتاهای لازم را انتخاب کنید؛
  • در نهایت به روی گزینه Recover پایین صفحه کلیک کنید؛
  • در آخر محل ذخیره فایل‌های ریکاوری شده را انتخاب کنید؛
  • تمام!

در نظر داشته باشید که لینک دانلود نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال Disk Drill که در بالا برای شما قرار دادیم نسخه رایگان است و برای استفاده از نسخه پرو باید هزینه پرداخت کنید.

 

بهترین مارک های هارد اکسترنال را بشناسید.

بهترین برند هارد اکسترنال ضد ضربه

 

برنامه ریکاوری هارد اکسترنال wd

برنامه معرفی شده در بالا برای هارد اکسترنال در مدل‌ها و برندهای مختلف کاربرد دارد و فرقی نمی‌کند که در پی ریکاوری هارد اکسترنال wd my passport باشید یا یک هارد از ای دیتا یا سیگیت. همان‌طور که مشاهده کردید با انجام چند مرحله بسیار ساده می‌توانید دیتاهای از دست رفته خود را ریکاوری کنید.

جمع بندی

در این مطلب به شما برنامه Disk Drill که بهترین نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال wd، سیگیت، ای دیتا، توشیبا، اپیسر و برندهای دیگر است را معرفی کردیم. به کمک این اپلیکیشن که برای ویندوز و مک در دسترس است می‌توانید حجم زیادی از دیتای حذف شده از هارد اکسترنال را بازیابی کنید.

 

اگر قصد خرید هارد اس اس دی دارید، قبل از خرید حتما مطلب زیر را بخوانید.

راهنمای خرید ssd

 

سوالات متداول

چگونه هارد اکسترنال را ریکاوری کنیم؟ برای بازیابی اطلاعات حذف شده از هارد اکسترنال می‌توانید از نرم افزارهای موجود استفاده کنید که یکی از بهترین گزینه‌ها Disk Drill نام دارد و نسخه پایه‌ای آن به صورت رایگان در دسترس قرار می‌گیرد.

از کجا به دنبال دانلود نرم افزار ریکاوری هارد اکسترنال wd باشیم؟ پیشنهاد می‌کنیم از برنامه معرفی شده در بالا یعنی Disk Drill استفاده کنید و مراحل را طبق آموزش پشت سر بگذارید.

چرا ریکاوری اطلاعات حذف شده امکان‌پذیر است؟ زمانی که شما اطلاعاتی را از هارد اکسترنال حذف می‌کنید در واقع دیتاها به صورت فیزیکی به روی هارد باقی می‌مانند و در اصل شما تنها مسیر دسترسی به این اطلاعات را پاک می‌کنید. این اطلاعات تا زمانی که جایگزین نشوند در هارد باقی می‌مانند و شما به کمک برنامه‌های موجود می‌توانید این مسیر حذف شده را مجدد ایجاد کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

5 نظر

  1. چه جالب

    راهنمای رایگان؟!
    نه تو رو خدا پول بگیرید :))))

  2. احسان

    استاد اینکه فقط 500mb رو مجانی بر میگردونه. عملا کاری باهاش نمیشه کرد

  3. محمد

    سلام زمانی که هارد بازیابی شد و محل ذخیره را خواست باید یک فضای دیگر برای ذخیره استفاده کرد یا میشود داخل همان هارد ذخیره کرد؟؟؟

    1. مرتضی ضیغمیان

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر من از این نرم افزار برای ریکاوری هاردم استفاده کردم ولی فایل های که ریکاوری کرد خراب هستند چطوری میتونم درستشون کنم؟؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت خوش جای دیگه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/external-hard-drive-data-recovery/
ads
ads