داغ ترین ها :
بهترین گوشی سامسونگ سری S

بهترین گوشی سامسونگ سری S

در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند به‌ طور حتم سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حال حاضر جهان است و تلاش می‌کند تا بازار را در محدوده قیمتی اقتصادی، میانرده، بالارده و پرچم‌دار در اختیار بگیرد.

در ایران بیشتر گوشی‌های میانرده و اقتصادی سامسونگ فروش دارند و کاربران کمتری به دلیل قیمت بالا به سراغ گوشی‌های پرچمدار سامسونگ می‌روند. اما اگر شما قصد داشته باشید از سازنده کره‌ای گوشی خریداری کنید می‌دانید که به سراغ کدام سری بروید؟ آیا می‌دانید تفاوت‌ گوشی‌های مختلف سری S در چه مواردی است؟

در ادامه این مطلب همراه تکنولایف باشید تا به سراغ سری S از گوشی‌ های سامسونگ برویم و محصولات این سری را معرفی کنیم.

معرفی گوشی سامسونگ سری S

سری S پرچم‌داران سامسونگ هستند و سازنده کره‌ای تلاش می‌کند تا در این گوشی‌ها از آخرین فناوری‌های موجود استفاده کند و همه هنر و توانایی خود و تجربه زیاد این سال‌ها را به رخ رقبا بکشد. گوشی های سامسونگ سری s همواره بهترین گوشی‌های سامسونگ هستند که هر سری مطابق با تقویم نهایی سامسونگ در ماه‌های اول میلادی هر سال رونمایی و عرضه می‌شوند. برای مثال سامسونگ در اوایل سال 2022 از انواع گوشی سامسونگ سری s22 رونمایی کرد و در اوایل سال 2023 هم از آخرین مدل گوشی سامسونگ سری s23 رونمایی کرد و حال که در اواخر سال میلادی 2023 به سر می‌بریم، کم کم برای سری S24 آماده می‌شویم.

شما در حال حاضر می‌توانید سری S23 پرچمداران سامسونگ را خریداری کنید و یا به سراغ نسل قبل یعنی سری S22 بروید که با ورود نسل جدید کمی کاهش قیمت را شاهد بوده‌اند و حالا خوش قیمت‌تر شده‌اند.

  • گلکسی S20 FE
  • گلکسی S21 FE
  • گلکسی S23 FE
  • گلکسی S21
  • گلکسی S21 پلاس
  • گلکسی S21 اولترا
  • گلکسی S22
  • گلکسی S22 پلاس
  • گلکسی S22 اولترا
  • گلکسی S23
  • گلکسی S23 پلاس
  • گلکسی S23 اولترا

سامسونگ ارزان‌ترین پرچمدار خود را با نام S23 ،S21 یا S22 وارد بازار می‌کند و این گوشی اندازه کوچک‌تری نیز نسبت به دو برادر خود دارد و برای کاربرانی که به گوشی‌های کوچک علاقه دارند گزینه بسیار مناسبی است.

نسخه S22 پلاس یا S23 پلاس نسخه‌هایی با باتری و نمایشگر بزرگ‌تر هستند که در برخی بخش‌ها برتری‌های جزئی نسبت به نسخه پایه‌ای دارند. در نهایت نسخه اولترا از پرچمداران سامسونگ بهترین نسخه از گوشی‌های این شرکت است.

در S21 اولترا یا S22 اولترا سامسونگ تمام توانایی خود در ساخت گوشی‌های هوشمند را به رخ کشیده و S22 اولترا اولین گوشی از سری S است که از قلم پشتیبانی می‌کند و آن را به همراه خود دارد. در فوریه 2023 هم اعلام شد که گوشی گلکسی S23 Ultra هم از قلم پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر هم کاربران سری S22 ULTRA و S23 ULTRA می‌توانند برای گوشی‌های خود از قلم استفاده کنند.

نگاهی به گوشی‌های سری S سامسونگ

با اینکه در حال حاضر سری S23 حرف اول را در انواع گوشی سامسونگ سری s می‌زند؛ اما این دلیل نمی‌شود که خرید و فروش سری‌های قبلی یعنی S22 و S21 متوقف شده باشد یا بازاری برای فروش نداشته باشند؛ مخصوصا که امسال (1402) با وجود پرده برداری از گوشی S23 FE بعد از سری S؛ همچنان سری S22 و S21 FE از فروش و رتبه خوبی برخوردار هستند.

گلکسی S20 FE

گلکسی S20 FE

ارزان‌ترین گوشی سری S که می‌توانید در حال حاضر از سامسونگ خریداری کنید همین S20 FE است. این گوشی با وجود این که مهر سال 99 معرفی شده و از آن زمان بیشتر از 1.5 سال می‌گذرد ولی این کهکشانی همچنان هم ارزش خرید بالایی دارد و قطعا خرید آن پیشنهاد می‌شود.

توجه داشته باشید که این گوشی در دو نسخه 4G و 5G در بازار قابل خرید است و تفاوت تنها در تراشه است و پیشنهاد می‌کنید حتما به سراغ نسخه 5G بروید و شاید نسخه 4G در حال حاضر دیگر ارزش خرید خیلی بالایی نداشته باشد.

 

قیمت گوشی S20 Fe 5G با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

این کهکشانی قاب پشتی از جنس پلاستیک مات دارد و فریم اطراف آن آلومینیومی است. گلکسی S20 FE یک پنل ۶.۵ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن مرسوم FHD+ و تراکم ۴۰۷ پیکسل بر هر اینچ دارد و از محتوای HDR10+ و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم پشتیبانی می‌کند. این مشخصات یک نمایشگر بسیار خوب را نوید می‌دهند.

کیفیت نمایشگر S20 FE دقیقا همان چیزی است که از سامسونگ انتظار داریم. پنل کیفیت بسیار خوبی دارد و محتوا با شارپی عالی و رنگ‌بندی خوش آب و رنگ و جذاب به نمایش درمی‌آیند و عمق رنگ مشکی بی‌نهایت است. این پنل همه چیز را زنده و پویا به نمایش می‌گذارد و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم باعث می‌شود تجربه‌ای بسیار لذت بخش از کار کردن با این گوشی نصیب‌تان شود و همه‌ی محتوا بسیار روان در این پنل به نمایش گذاشته شوند.

در بخش سخت‌افزاری گلکسی S20 FE 5G از تراشه‌ی اسنپدراگون 865 بهره می‌برد. این تراشه‌ی ۷ نانومتری هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Kryo 585 با فرکانس 2.84 گیگاهرتز، سه هسته Kryo 585 با فرکانس 2.42 گیگاهرتز و چهار هسته Kyro 585 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 650 را در بر می‌گیرد.

این تراشه پرچمدار کوالکام بوده و به خوبی نشان داده که چه توانایی‌های زیادی دارد. S20 FE 5G هم به راحتی و به خوبی می‌تواند از پس همه‌ی کارها بربیاید و همه‌ی بازی‌های سنگین را در نهایت گرافیک موجود و بدون افت فریم اجرا کند. با داشتن این سخت افزار شما می‌توانید از داشتن عملکردی بسیار خوب حداقل تا ۲ سال آسوده خاطر باشید.

سامسونگ برای دوربین اصلی گلکسی S20 FE به سراغ سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Samsung S5K2LD با اندازه 1/1.76 اینچی و اندازه پیکسل 1.8 میکرونی رفته است. این سنسور در پشت یک لنز ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8‌ قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و همچنین لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی می‌کند.

دیگر دوربین‌های این گوشی اولترا واید و تله فوتو با سنسورهای 12 و 8 مگاپیکسل هستند و این گوشی قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری را داراست. دوربین سلفی این دستگاه نیز 32 مگاپیکسلی است.

این کهکشانی برای تأمین انرژی از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و در صورت داشتن استفاده معمول می‌تواند یک روز کامل را دوام بیاورد. S20 FE از شارژ سریع 25 واتی نیز پشتیبانی می‌کند ولی آداپتور داخل جعبه آن 15 واتی است.

از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP68، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، در دسترس بودن آپدیت One UI 4 بر پایه اندروید 12، اسپیکرهای استریو و حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد.

 

خرید گوشی S20 Fe 4G با حافظه 128 و رم 8 گیگابایت

 

گلکسی S21 FE

با اولین نگاه به S21 FE متوجه شباهت بسیار زیاد این گوشی با برادران بزرگ‌تر خود یعنی سری S21 می‌شویم. قاب پشتی این گوشی دقیقا مثل سری S21 دوربین‌های یکپارچه دارد. این قاب پلاستیکی که طراحی ماتی نیز دارد به گونه‌ای است که انگار همه بخش‌های این گوشی به صورت یکدست هستند.

گلکسی S21 FE یک پنل ۶.۴ اینچی با رزولوشن FHD+ دارد که در نهایت تراکم پیکسلی ۴۱۱ را در اختیار می‌گذارد. این پنل سوپر امولد از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند و شما امکان مشاهده محتوای HDR10+ را خواهید داشت.

کیفیت این پنل نیز واقعا عالی است. همان طور که از سامسونگ و نمایشگرهای سوپر امولد آن انتظار داریم رنگ‌ها بسیار شارپ و با کنتراست عالی به نمایش گذاشته می‌شوند و شما تنها می‌توانید از دیدن محتوا در این صفحه نمایش لذت ببرید.

گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود.

این تراشه در استفاده روزمره عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت اجرا کند اما در حقیقت ترجیح می‌دادیم با نسخه اسنپدراگون 888 مواجه باشیم تا قدرت و پایداری بیشتری نصیب این محصول شود.

مشخصات دوربین و باتری این کهکشانی مانند نسل قبل است البته از نظر شارژ دهی این گوشی مقداری ضعیف‌تر از S20 FE 5G عمل می‌کند ولی در هر صورت می‌تواند تقریبا 1 روز کامل را همراه شما باشد (این گوشی درون جعبه آداپتور نیز ندارد).

از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به پشتیبانی از گواهی IP68، نرم افزار One UI 4 بر پایه اندروید 12، اسپیکرهای استریو و حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر اشاره کرد.

 

قیمت گلکسی S21 Fe با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

گلکسی S23 FE

گوشی گلکسی S23 FE

عکس گرفته شده از گوشی گلکسی S23 FE بنفش در استودیو تکنولایف

گوشی گلکسی S23 FE از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به سری اس 23 سامسونگ دارد و قاب پشتی آن از جنس شیشه و به حالت شفاف است. صفحه نمایش این قاتل پرچمدار سری اس 23 6.4 اینچ و از نوع داینامیک امولد 2X است. رزولوشن  2340 در 1080 پیکسل دارد و تراکم پیکسلی آن به 403 پیکسل بر هر اینچ می‌رسد. از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند و به شما احساس خوبی را در استفاده مداوم از گوشی القا می‌کند.

سامسونگ اس 23 اف ای با دو تراشه راهی بازار جهانی شده است و این طور که تا به امروز مشاهده شده، نسخه اسنپدراگون 8 نسل 1 آن برای بازار آمریکا و تراشه 4 نانومتری اگزینوس 2200 آن برای سایر بازارهای جهانی مانند ایران است. گلکسی اس 23 اف ای از لحاظ پردازنده مرکزی با سری اس 22 برابری می‌کند و عملکردی تقریبا یکسان دارد. پردازنده گرافیکی این گوشی هم مدل Xclipse 920 است که در کنار پردازنده مرکزی قدرت پردازش مناسبی را به گوشی می‌دهد. این گوشی در دسته گوشی‌های گیمینگ قرار نمی‌گیرد؛ اما می‌تواند بازی‌ها را با سرعت مناسبی اجرا کند.

سامسونگ برای قاتل پرچمدار جدید 2023 خود دوربین اصلی با کیفیت وضوح 50 مگاپیکسل و دوربین‌های بعدی را با کیفیت 8 مگاپیکسل و 12 مگاپیکسل قرار داده است و روی پنل جلویی هم یک دوربین سلفی واید 10 مگاپیکسلی قرار داده است. در ارتباط با بخش باتری هم تغییری صورت نگرفته و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی اس 21 اف ای روی گلکسی S23 FE قرار گرفته تا با شارژر 25 واتی شارژ شود.

 

قیمت گلکسی S23 Fe با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

گلکسی S21 و S21 پلاس

گلکسی S21 و S21 پلاس

این دو گوشی را در واقع می‌توان مشابه یکدیگر در نظر گرفت؛ چرا که تفاوت بزرگ آن‌ها در اندازه صفحه نمایش و برخی جزئیات ریز است و به طور کلی هر دو گوشی از ویژگی‌ها و مشخصات یکسانی بهره مند هستند.

طراحی دو محصول دقیقا مانند هم است و سامسونگ در این کهکشانی‌ها دوربین‌ها را درون یک فریم قرار داده تا دیگر کل فضای دوربین به رنگ مشکی نباشد و جذابیت بیشتری برای پرچمداران به وجود بیاید. تفاوت این دو محصول در زمینه طراحی تنها اندازه و جنس قاب پشتی است و نسخه پلاس از شیشه و نسخه معمول از جنس پلاستیک است.

هر دو گوشی صفحه‌ نمایش‌های Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن FHD+ دارند و از نرخ نوسازی 120 هرتزی و محتوای HDR10+ پشتیبانی می‌کنند. اندازه پنل S21 برابر با 6.2 اینچ و اندازه پنل S21 Plus برابر با 6.7 اینچ است و در نتیجه تراکم پیکسلی این دو به ترتیب به 421 و 394 رسیده است.

هر دو صفحه نمایش کیفیت عالی دارند و همان طور که از سامسونگ و پرچمداران این شرکت کره‌ای انتظار داریم محتوای به صورت بسیار عالی و جذاب به نمایش درمی‌آید.

گلکسی S21 و S21 پلاس مانند گلکسی S21 FE موجود در بازار کشور از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود.

عملکرد این تراشه در استفاده روزمره بسیار خوب است و توانایی اجرای تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت دارد اما قدرت و پایداری این نسخه کمتر از اسنپدراگون 888 موجود در بازار چین و آمریکا است.

به روی قاب پشتی هر دو پرچمدار سه دوربین اصلی، فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای 12، 12 و 64 مگاپیکسلی دیده می‌شود. هر دو کهکشانی امکان زوم اپتیکال 1.1 برابری و هیبریدی 3 برابری را دارا هستند و با هر دو می‌توانید در نهایت کیفیت 8K 24Fps ویدئو ضبط کنید. دوربین سلفی هر دو پرچمدار سنسور 10 مگاپیکسلی دارد.

هر دو کهکشانی از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کنند ولی خبری از شارژر درون جعبه نیست. باتری S21 ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی و باتری S21 پلاس باتری 4800 میلی آمپر ساعتی دارد و همین باعث می‌شود نسخه پلاس مدت زمان طولانی‌تری دوام بیاورد ولی به طور کلی شارژ دهی S21 هم رضایت بخش است و تقریبا یک روز کامل را دوام می‌آورد.

اگر گوشی خوش دست می‌خواهید و بودجه کمتری نیز دارید انتخاب S21 منطقی‌تر است اما اگر نمایشگر بزرگ‌تر و باتری با شارژ دهی بهتر می‌خواهید به سراغ نسخه پلاس بروید.

از دیگر مشخصات هر دو کهکشانی می‌توان به گواهی IP68، در دسترس بودن One UI 4 بر مبنای اندروید 12، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG و شارژ سریع بی سیم 15 واتی اشاره کرد.

 

خرید گوشی S21 5G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

گلکسی S21 اولترا

گلکسی S21 اولترا

بهترین پرچمدار سامسونگ تا قبل از عرضه S22 اولترا به بازار همین S21 اولترا بود و همچنان هم این گوشی ارزش خرید بسیار بالایی دارد و می‌توانید به عنوان یک کهکشانی پرچمدار تمام عیار به روی آن حساب باز کنید.

طراحی گلکسی S21 اولترا نسبت به نسل قبل کاملا تغییر کرده و حالا قاب پشتی طراحی کاملا مات دارد. در این کهکشانی گویی فریم اطراف امتداد پیدا کرده و فضای بین دوربین‌ها را در بر گرفته است. بنابراین در نهایت قاب پشتی طراحی مات و فریم دوربین‌های آن که آلومینیومی است طراحی براق دارد.

گلکسی S21 اولترا نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع داینامیک امولد دارد که رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ یا همان QHD برای آن در نظر گرفته شده و تراکم ۵۱۵ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این پنل از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ دارد. طبیعتا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم برای این پرچمدار در نظر گرفته شده است.

نمایشگر S21 اولترا خیره کننده است! به واقع شما محو رنگ‌ها، شارپ بودن محتوا و زنده بودن تصاویر می‌شوید. همه‌ی این‌ها در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و حاشیه‌های بسیار کم اطراف نمایشگر باعث می‌شود تا پنل این گوشی را به جرأت یکی از بهترین‌های موجود در جهان بدانیم.

در حالت دستی روشنایی گلکسی S21 اولترا حدود ۴۶۰ نیت است و در حالت خودکار و در زمان قرار گیری در معرض تابش نور مستقیم این روشنایی برای این کهکشانی تا حدود ۱۰۲۰ نیت افزایش می‌یابد که باعث می‌شود بتوانید محتوا را بدون مشکل و بسیار راحت در محیط باز مشاهده کنید.

گلکسی S21 اولترا مانند برادران کوچک‌تر خود یعنی S21 و S21 پلاس از تراشه‌ی ۵ نانومتری اگزینوس 2100 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X1 با فرکانس 2.9 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A78 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز و 4 هسته Cortex-A55 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Mali-G78 را شامل می‌شود.

عملکرد این تراشه در استفاده روزمره بسیار خوب است و توانایی اجرای تمام بازی‌ها و برنامه‌های موجود را در نهایت کیفیت دارد اما قدرت و پایداری این نسخه کمتر از اسنپدراگون 888 موجود در بازار چین و آمریکا است و طبیعتا ترجیح می‌دادیم با این تراشه عالی از کوالکام مواجه باشیم.

پرچمدار سامسونگ به دوربین اصلی با سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچ و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی مجهز شده است. این سنسور در پس لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده و عکس‌ها به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از فناوری Nona-pixel Bayer به صورت ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

این دوربین اصلی را یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی و دو دوربین پریسکوپ تله فوتو و تله فوتو با سنسورهای 10 مگاپیکسلی و قابلیت زوم اپتیکال 10 و 3 برابری همراهی می‌کند و با این کهکشانی شما می‌توانید تا 100 برابر به روی سوژه‌ها زوم کنید. در نهایت مجموعه دوربین‌ها را سلفی 40 مگاپیکسلی تکمیل می‌کند.

یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی وظیفه دارد انرژی مورد نیاز این گوشی را تغذیه کند. این باتری عملکرد قابل قبولی دارد اما عملکرد آن عالی نیست و اگر با آن زیاد کار کنید مجبور می‌شوید حدود عصر یا غروب گوشی را به شارژ متصل کنید. این پرچمدار نیز از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند.

از دیگر مشخصات S21 اولترا می‌توان به حسگر اثر انگشت التراسونیک زیر نمایشگر، شارژ بی سیم سریع 15 واتی، شارژ معکوس 4.5 واتی، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG، گواهی IP68، در دسترس بودن One UI 4 بر پایه اندروید 12 و پشتیبانی از قلم اشاره کرد.

 

قیمت گوشی S21 Ultra ظرفیت 256 با رم 12 گیگابایت

 

گلکسی S22 و S22 پلاس

گلکسی S22 و S22 پلاس نیز تقریبا دو گوشی مشابه هستند و این کهکشانی‌ها را می‌توانیم جدیدترین پرچمداران میانی سامسونگ به حساب بیاوریم. طراحی قاب پشتی این دو گوشی دقیقا مانند نسل قبل است با این تفاوت که حالا فریم دوربین‌ها دقیقا رنگی مشابه با قاب پشتی دارد در صورتی که در نسل قبل این فریم مثلا در رنگ بنفش گلد بود.

این دو کهکشانی هر دو قاب پشتی شیشه‌ای و فریم آلومینیومی دارند تا کیفیت ساخت آن‌ها را بالا بدانیم. سامسونگ برای این دو پرچمدار میانی خود به سراغ نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن FHD+ و اندازه 6.1 اینچی برای S22 و اندازه 6.6 اینچی برای S22 پلاس رفته است.

نمایشگر نسخه پلاس تراکم پیکسلی 393 و نمایشگر S22 تراکم بیشتر 425 را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد. هر دوی این پنل‌ها از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کنند تا همه چیز تمام باشند و سامسونگ تنها رزولوشن QHD را برای نسخه اولترا نگه داشته باشد.

کیفیت این دو صفحه نمایش مانند نسل قبل واقعا عالی است و شما از نگاه کردن به پنل جذاب دو گوشی لذت خواهید برد. محتوا به صورت شارپ و زنده با کنتراست بسیار خوب به نمایش گذاشته می‌شود و رنگ مشکی مطابق انتظار عمق بینهایت دارد و صفحه نمایش این دو کهکشانی را به بخش ایده‌آلی بدل می‌کند.

نسخه پلاس در این نسل روشنایی بیشتری نسبت به S22 دارد و می‌تواند در حالت حداکثری حدود 1200 نیت روشنایی تولید کند که این عدد بی نظیر است و باعث می‌شود شما هیچ مشکلی برای مشاهده محتوا زیر نور مستقیم خورشید نداشته باشید. این عدد برای S22 حدود 1000 نیت است که این مقدار هم بسیار عالی است. نمایشگر S22 پلاس در صورت پخش محتوای HDR می‌تواند روشنایی را تا عدد تحسین برانگیز 1750 نیت افزایش دهد.

در بخش سخت افزاری مانند همیشه پرچمداران سامسونگ موجود در ایران از تراشه‌های اختصاصی خود سامسونگ یعنی اگزینوس استفاده می‌کنند. در این دو کهکشانی تراشه اگزینوس 2200 مورد استفاده قرار گرفته که فناوری ساخت 4 نانومتری نیز دارد.

این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Xclipse 920 را نیز در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه واقعا خوب است و از نظر پردازشی شاید خیلی بهتر از نسل قبل نباشد ولی در زمینه گیمینگ و اجرای بازی‌های جدید حدود 20 درصد بهتر از اگزینوس 2100 شده است و همین نشان می‌دهد که شما می‌توانید با خیال راحت از این دو گوشی استفاده کنید.

هرچند که طبق معمول اگزینوس 2200 عملکردی به خوبی اسنپدراگون 8 نسل 1 ندارد ولی عملکرد آن به حدی خوب هست که مشکلی را برای شما در طول استفاده ایجاد نکند.

دوربین اصلی هر دو کهکشانی سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung GN5 با اندازه 1/1.57 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f1.8 قرار گرفته است. این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی دارد.

یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با توانایی زوم اپتیکال 3 برابری و یک دوربین 12 مگاپیکسلی فوق عریض این دوربین اصلی را همراهی کرده و دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی مجموعه را تکمیل می‌کند.

در بخش باتری S22 پلاس از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و برای آن فناوری شارژ سریع 45 واتی در نظر گرفته شده است در صورتی که در طرف دیگر S22 یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی دارد و از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند که در جعبه هیچ کدام از این دو پرچمدار شارژر وجود ندارد و باید آن را به صورت جداگانه تهیه کنید.

شارژ دهی S22 چندان عالی نیست و شاید پاشنه آشیل این کهکشانی باشد در صورتی که S22 پلاس عملکرد رضایت بخشی دارد و می‌تواند 1 روز کامل شما را همراهی کند. در نهایت از دیگر ویژگی‌های این دو گوشی می‌توان به گواهی IP68، گوریلاگلس ویکتوس برای شیشه پشت و جلو، One UI 4.1 بر پایه اندروید 12، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک اشاره کرد.

اگر گوشی پرچمدار خوش دست از سامسونگ می‌خواهید که قیمتی حدود 100 دلار کمتر داشته باشد S22 را انتخاب کنید و در غیر این صورت برای روشنایی بیشتر نمایشگر، باتری بهتر و سرعت شارژ بیشتر به سراغ نسخه پلاس بروید.

 

قیمت گوشی S22 5G با حافظه 256 و رم 8 گیگابایت

 

 

خرید گوشی S22 پلاس 256 و رم 8 گیگابایت

 

 

گلکسی S22 اولترا

گلکسی S22 اولترا

در نهایت به بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ موجود در جهان می‌رسیم، گوشی که به محض نگاه کردن به آن سری نوت برای شما یادآوری می‌شود و گویی سامسونگ سری S و Note را در این محصول به هم پیوند زده است.

این پرچمدار در مقایسه با S21 اولترا از طراحی کاملا تخت در لبه‌های پایین و بالا استفاده می‌کند و دوربین‌های آن نیز برخلاف نسل قبل درون یک فریم نیستند و به صورت تقریبا هم سطح با قاب شیشه‌ای پشتی قرار گرفته‌اند. قلم به این گوشی اضافه شده است تا رسما حس و حال سری نوت را برای شما ایجاد کند و به اولین گوشی سری S تبدیل شود که به همراه خود قلم دارد.

این پرچمدار از نمایشگری مشابه با S21 اولترا استفاده می‌کند و این یعنی شاهد یک پنل Dynamic AMOLED 2X با رزولوشن QHD و تراکم 500 پیکسل بر هر اینچ هستیم. این نمایشگر 6.8 اینچی توانسته حدود 90 درصد از نمای روبرویی را به خود اختصاص دهد و همچنین از لبه‌هایی خمیده بهره می‌برد. این صفحه نمایش از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

گلکسی S21 اولترا در حالت حداکثری توانایی تولید 1000 نیت روشنایی را دارا بود و در صورت پخش محتوای HDR می‌توانست این عدد را تا 1500 نیت افزایش دهد. این اعداد برای S22 اولترا به ترتیب حدود 1250 نیت و 1750 نیت هستند که عملکردی فوق العاده عالی به حساب می‌آید.

در بخش سخت افزاری مانند همیشه پرچمداران سامسونگ موجود در ایران از تراشه‌های اختصاصی خود سامسونگ یعنی اگزینوس استفاده می‌کنند. در این کهکشانی نیز مانند S22 و S22 اولترا تراشه اگزینوس 2200 مورد استفاده قرار گرفته که فناوری ساخت 4 نانومتری نیز دارد.

این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز دارد و پردازنده گرافیکی Xclipse 920 را نیز در بر می‌گیرد.

قدرت این تراشه واقعا خوب است و از نظر پردازشی شاید خیلی بهتر از نسل قبل نباشد ولی در زمینه گیمینگ و اجرای بازی‌های جدید حدود 20 درصد بهتر از اگزینوس 2100 شده است و همین نشان می‌دهد که شما می‌توانید با خیال راحت از این گوشی استفاده کنید. هرچند که طبق معمول اگزینوس 2200 عملکردی به خوبی اسنپدراگون 8 نسل 1 ندارد ولی عملکرد آن به حدی خوب هست که مشکلی را برای شما در طول استفاده ایجاد نکند.

پرچمدار سامسونگ به دوربین اصلی با سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچ و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی مجهز شده است. این سنسور در پس لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده و عکس‌ها به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از فناوری Nona-pixel Bayer به صورت ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

مانند نسل قبل یک دوربین پریسکوپ تله فوتو 10 مگاپیکسلی با قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری و یک دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی با امکان زوم 3 برابری و در نهایت یک فوق عریض 12 مگاپیکسلی این دوربین اصلی را همراهی می‌کنند و سلفی نیز سنسوری 40 مگاپیکسلی دارد. این کهکشانی مانند نسل قبل می‌تواند تا 100 برابر به روی سوژه‌ها زوم دیجیتال انجام دهد.

برای تغذیه این پرچمدار کره‌ای یک باتری 5000 میلی آمپر ساعت انجام وظیفه می‌کند و می‌تواند حدود 1 روز کامل انرژی مورد نیاز S22 اولترا را تأمین کند. البته که با استفاده سنگین‌تر مجبور می‌شوید حدود غروب این پرچمدار را مجدد به آداپتور متصل کنید.

برای این گوشی مانند نسخه پلاس فناوری شارژ سریع 45 واتی در نظر گرفته شده است ولی آداپتور را باید به صورت جداگانه خریداری کنید. از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک زیر نمایشگر، اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG، نسخه 1 ترابایتی، گوریلاگلس ویکتوس+، تأخیر 2.8 میلی ثانیه‌ای قلم و One UI 4.1 بر پایه اندروید 12 اشاره کرد.

 

قیمت گوشی S22 اولترا با حافظه 256 و رم 12 گیگابایت

 

 

خرید گوشی S22 Ultra با حافظه 512 و رم 12 گیگابایت

گلکسی S23 و S23+

گوشی‌های گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس هر دو در یک تاریخ به بازار عرضه شدند و از لحاظ ظاهری تفاوت خیلی کمی با یک دیگر دارند. قاعدتا اس 23 پلاس ابعاد بزرگ‌تر و وزن بیشتری دارد؛ اما این افزایش در حد خیلی زیاد نیست. پنل پشت هر دو گوشی از جنس شیشه است و گوریلا گلس ویکتوس 2 وظیفه محافظت از صفحه نمایش هر دو گوشی را بر عهده دارد. فریم دورتادور گلکسی S23 و S23+ از جنس آلومینیوم است و سامسونگ اعلام کرده که هر دو گوشی دارای گواهینامه IP68 هستند.

اندازه صفحه نمایش گوشی گلکسی S23 برابر با 6.1 اینچ است، این در حالی است که صفحه نمایش S23 Plus برابر با 6.6 اینچ است. البته به غیر از اندازه صفحه نمایش مابقی اطلاعات این بخش از دستگاه در هر دو گوشی ثابت است؛ هر دو به پنل Dynamic AMOLED 2X با پشتیبانی از نرخ نوسازی 120 هرتز و حداقل روشنایی 1200 نیت مجهز شده‌اند. این دو مدل از گوشی سری s 23 سامسونگ دارای رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل هم هستند که از جمله نقاط قوت برای گوشی‌های ساخته شده، محسوب می‌شوند.

از دیگر نقاط مشترک گلکسی S23 و S23+ می‌توان به دارا بودن اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.1 و امکان ارتقا آن به اندروید 14 و وان یو آی 6 اشاره کرد. در ارتباط با بخش سخت افزاری هم می‌توان گفت که برای هر دو از یک تراشه یکسان استفاده شده است. اسنپدراگون 8 نسل 2 قلب تپنده گلکسی S23 و S23+ به شمار می‌رود.

از لحاظ دوربین هیچ تفاوتی با یک دیگر ندارند و هر دو دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی و دوربین‌های 12 و 10 مگاپیکسلی هستند و روی پنل جلویی هم به دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی مجهز شده‌اند.

جنس باتری استفاده شده در گوشی گلکسی اس 23 و اس 23 پلاس از نوع لیتیوم یونی است؛ اما در میزان ظرفیت و توان شارژر با یکدیگر تفاوت دارند. باتری گلکسی اس 23 معمولی 3900 میلی‌آمپر ساعت است و شارژری 25 واتی دارد؛ اما ظرفیت باتری گلکسی اس 23 پلاس برابر با 4700 میلی‌آمپر ساعت است و شارژی 45 واتی دارد.

گلکسی S23 اولترا

بهترین گوشی سامسونگ سری s 23 قطعا گلکسی S23 اولترا است که هر چقدر هم درمورد آن بنویسیم؛ کم است. این کهکشانی سال 2023 تا به امروز بهترین پرچمدار سامسونگ بوده و از لحاظ سخت افزار و طراحی یک سر و گردن از همه گوشی‌های اندرویدی سامسونگ و سایر رقبا بالاتر است. گوشی گلکسی S23 اولترا وزنی برابر با 234 گرم دارد که از دو مدل دیگر خودش بیشتر است. ابعاد این گوشی به طرز محسوسی از اس 23 و اس 23 پلاس بزرگ‌تر است و این ویژگی در اندازه صفحه نمایش 6.8 اینچی آن مشهود است. سامسونگ از بهترین پنل خودش یعنی Dynamic AMOLED 2X برای این گوشی استفاده کرده که در این بخش می‌توانیم متوجه عدم تبعیض سامسونگ برای دو مدل دیگر سری اس 23 شویم. Gorilla Glass Victus 2 وظیفه محافظت از پنل جلویی و عقبی سامسونگ را دارد.

روی این گوشی هوشمند از صفحه نمایش ۶٫۸ اینچی QHD+ استفاده شده که وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد؛ همچنین صفحه نمایش این گوشی از قلم پشتیبانی می‌کند و تا ۱۲۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کند. درمورد تنظیمات نرم افزاری باید گفت که جدیدترین گوشی سامسونگ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.1 راهی بازار شده است و به اندروید 14 و وان یو آی 6 هم ارتقا پیدا کرده است. آخرین مدل گوشی سامسونگ سری s 23 در قسمت رابط کاربری به دلیل برخورداری از قلم، امکانات بیشتری را ارائه می‌کند.

گوشی گلکسی S23 اولترا تنها با تراشه اسنپ دراگون راهی بازار شده و دیگر خبری از تراشه اگزینوس روی این گوشی‌ها نیست. قدرت پردازش بالای گلکسی اس 23 اولترا به این دلیل است که  این گوشی به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ مجهز شده است.

دوربین اصلی گلکسی S23 اولترا دارای کیفیت 200 مگاپیکسل است که توسط کمپانی سازنده به به حسگر HP2 سامسونگ مجهز شده است. سه دوربین دیگر این گوشی به ترتیب 10، 10 و 12 مگاپیکسل هستند و دوربین سلفی آن 12 مگاپیکسل است. در پایان می‌توان گفت که این گوشی همانند گلکسی S22 Ultra از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند. البته استفاده از تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ باعث شده که مصرف باتری این گوشی کمتر باشد.

 

خرید گوشی گوشی موبایل سامسونگ گلکسی S23 Ultra 5G ظرفیت 256 گیگابایت رم 12 گیگابایت – ویتنام

 

خرید گوشی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی S22 Ultra 5G ظرفیت 512 گیگابایت – رم 12 گیگابایت

سوالات متداول

به‌صرفه‌ترین گوشی سری S سامسونگ کدام است؟ ارزان‌ترین گوشی سری S که می‌توانید در حال حاضر از سامسونگ خریداری کنید همین S20 FE است. این گوشی با وجود این که مهر سال 99 معرفی شده و از آن زمان بیشتر از 1.5 سال می‌گذرد ولی این کهکشانی همچنان هم ارزش خرید بالایی دارد و قطعا خرید آن پیشنهاد می‌شود. توجه داشته باشید که این گوشی در دو نسخه 4G و 5G در بازار قابل خرید است و تفاوت تنها در تراشه است و پیشنهاد می‌کنید حتما به سراغ نسخه 5G بروید و شاید نسخه 4G در حال حاضر دیگر ارزش خرید خیلی بالایی نداشته باشد.

تفاوت گلکسی S21 و S21 پلاس در چیست؟ این دو گوشی را در واقع می‌توان مشابه یکدیگر در نظر گرفت؛ چرا که تفاوت بزرگ آن‌ها در اندازه صفحه نمایش و برخی جزئیات ریز است و به طور کلی هر دو گوشی از ویژگی‌ها و مشخصات یکسانی بهره مند هستند. به طور کلی می‌توانیم باتری نسخه پلاس را بهتر بدانیم و همچنین این گوشی از قاب شیشه‌ای استفاده می‌کند و اندازه نمایشگر آن 6.7 اینچ است در صورتی که S21 از نمایشگر 6.2 بهره می‌برد.

بهترین پرچمدار سامسونگ در حال حاضر کدام است؟ در نهایت به بهترین گوشی پرچمدار سامسونگ موجود در جهان یعنی گلکسی S22 اولترا می‌رسیم، گوشی که به محض نگاه کردن به آن سری نوت برای شما یادآوری می‌شود و گویی سامسونگ سری S و Note را در این محصول به هم پیوند زده است. این پرچمدار در مقایسه با S21 اولترا از طراحی کاملا تخت در لبه‌های پایین و بالا استفاده می‌کند و دوربین‌های آن نیز برخلاف نسل قبل درون یک فریم نیستند و به صورت تقریبا هم سطح با قاب شیشه‌ای پشتی قرار گرفته‌اند. قلم به این گوشی اضافه شده است تا رسما حس و حال سری نوت را برای شما ایجاد کند و به اولین گوشی سری S تبدیل شود که به همراه خود قلم دارد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. شرعیاتی

    سلام ممنون بابت توضیحات، در محصولات تکنولایف، مدل S21 FE را با تراشه SnapDragon معرفی کردید! ولی اینجا نوشتید این مدل تراشه اگزینوس دارد!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به شرعیاتی

      سلام گلکسی S21 Fe با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در ایران در دسترس قرار گرفت از اول الان ولی نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ با پسوند ۲۰۲۳ موجود شده در ایران
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%d8%b3%d8%b1%db%8c-s/
ads
ads