داغ ترین ها :
افت فروش تبلت درسه‌ماهه سوم ۲۰۲‍‍۱؛ بازار تبلت‌ها رو به افول

افت فروش تبلت درسه‌ماهه سوم ۲۰۲‍‍۱؛ بازار تبلت‌ها رو به افول

آمارهای منتشر شده توسط شرکت کانالیس نشان می‌دهد که فروش تبلت در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ با افت همراه بوده است.

 

فروشگاه تکنولایف امکان خرید تبلت با قیمت مناسب را برای شما فراهم کرده است: قیمت تبلت

 

پس از شیوع بیماری کرونا و خانه‌نشین شدن بسیاری از مردم مناطق مختلف دنیا، نیازی به وجود آمد که برای کار یا تحصیل از خانه، لوازم مورد نیاز ازجمله کامپیوتر، تبلت یا لپ‌تاپ خریداری کنند. همین امر نیز به رشد فروش بسیاری از محصولات حوزه‌ی فناوری کمک کرد.

با این حال به نظر می‌رسد تب و تاب دورکاری یا تحصیل از خانه تمام شده است و شاهد افت فروش محصولات هستیم. حال، شرکت کانالیس که در زمینه‌ی تحیلی بازار گجت‌های هوشمند فعالیت دارد آماری را منتشر کرده که فروش تبلت‌ها در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته با افت ۱۵ درصدی همراه بوده است.

شرکت فروش در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ (برحسب میلیون) سهم از بازار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱  فروش در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ (برحسب میلیون) سهم از بازار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ تغییر سالانه
اپل ۱۵۲۳۰ ۴۰.۴ درصد ۱۵۲۳۳ ۳۴.۴ درصد ۰.۰ درصد
سامسونگ ۷۲۰۹ ۱۹.۱ درصد ۹۰۳۴ ۲۰.۴ درصد ۲۰.۲- درصد
لنوو ۴۲۷۹ ۱۱.۳ درصد ۴۱۹۵ ۹.۵ درصد ۲.۰ درصد
آمازون ۲۷۷۲ ۷.۴ درصد ۴۹۹۳ ۱۱.۳ درصد ۴۴.۵- درصد
هواوی ۲۵۰۲ ۶.۶ درصد ۵۰۹۶ ‍‍‍۱۱.۵ درصد ۵۰.۹- درصد
سایر شرکت‌ها ۵۷۱۰ ۱۵.۱ درصد ۵۷۳۸ ۱۳ درصد ۰.۵- درصد
مجموع ۳۷۷۰۵ ۱۰۰ درصد ۴۴۲۹۳ ۱۰۰ درصد ۱۴.۹- درصد

 

آنچه در گزارش‌ها آمده، شرکت‌های سازنده توانسته‌اند در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به فروش مجموع ۳۷.۷ میلیون تبلت برسند؛ رقمی که در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۰ به ۴۴.۳ میلیون دستگاه می‌رسید. در آمارها آمده که بیشترین فروش را شرکت اپل با مجموع فروش ۱۵.۲ میلیون داشته است که درواقع ۴۰.۴ درصد از بازار را شامل می‌شود.

سامسونگ در رده‌ی دوم قرار دارد. شرکت کره‌ای توانسته ۷.۲ میلیون تبلت در بازه‌ی زمانی ذکر شده بفروشد که ۱۹.۱ درصد از کل بازار را تشکیل می‌دهد. جایگاه سوم نیز به لنوو با فروش ۴.۳ میلیون تبلت (۱۱.۳ درصد از بازار) تعلق گرفته است.

آمار افت فروش تبلت در سه ماهه سوم 2021

در رده‌ی چهارم و پنجم نیز می‌توان به شرکت‌های آمازون و هواوی اشاره کرد که به ترتیب از فروش ۲.۸ و ۲.۵ میلیون تبلت برخوردار شده‌اند. هر دو شرکت ذکر شده فروش به مراتب کمتری نسبت به سال گذشته تجربه کرده‌اند؛ به این حالت که آمازون نسبت به سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ افت ۴۴.۵ درصدی و هواوی نیز افت ۵۰.۹ درصدی را نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ تجربه کرده است.

کانالیس در ادامه‌ی مقاله‌ی خود آورده که فروش تبلت به غیر از بازارهای آسیایی در مناطق مختلف دنیا با افت همراه بوده است. درواقع فروش تبلت در آسیا با رشد ۲۳ درصدی در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ همراه بوده است؛ اما نقاط دیگر دنیا افت قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa-%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87%e2%80%8c%d9%85%d8%a7%d9%87%d9%87-%d8%b3%d9%88%d9%85-%db%b2%db%b0%db%b2%e2%80%8d%e2%80%8d%db%b1/
ads
ads