داغ ترین ها :
خرید اینترنتی گوشی (3 شاخص یک فروشگاه اینترنتی معتبر)

خرید اینترنتی گوشی (3 شاخص یک فروشگاه اینترنتی معتبر)

خرید اینترنتی گوشی یکی از مواردی است که در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. یکی از دلایل آن، گسترش فروشگاه‌های آنلاین است. کافیست عبارت “خرید اینترنتی گوشی” را در گوگل جستجو کنید. در لیست نتایج، هرکدام از این فروشگاه‌های اینترنتی موبایل در نگاه اول، معتبر به نظر می‌رسند. در این میان، افراد سودجو به هر قیمتی پی منافع خود هستند. آنها از اعتماد و عدم آگاهی مردم سوءاستفاده کرده و با راه‌اندازی فروشگاه‌های تقلبی در زمینه‌ی خرید آنلاین، سعی در کلاهبرداری و سودجویی دارند.

خرید اینترنتی گوشی

از این رو ابتدایی‌ترین لازمه‌ی یک خرید مطمئن، آگاهی نسبی درباره فروشگاه‌های اینترنتی و امنیت آن‌ها می‌باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید این مقاله را به دقت بخوانید، تا با ویژگی‌های یک فروشگاه آنلاین معتبر آشنا شوید. در بخش بعدی مقاله نیز، باهم به بررسی مراحل خرید اینترنتی گوشی می‌پردازیم.

برای خرید آنلاین به کدام فروشگاه اعتماد کنیم؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که تصمیم بگیرید یک گوشی را از طریق اینترنت خریداری کنید. به طور مثال قصد خرید گوشی سامسونگ را دارید. در میان فروشگاه‌های اینترنتی موبایل با قیمت‌های مختلفی مواجه خواهید شد. طبیعتا یافتن ارزان‌ترین قیمت، وسوسه برانگیز است. اما چطور معتبرترین فروشگاه را دهیم؟

نماد اعتبار الکترونیکی (ای‌نماد)

خرید اینترنتی گوشی از فروشگاه دارای اینماد

وب سایت‌های تجاری برای تضمین صحت عملکرد خود و اثبات قانونی بودن، موظف به ارائه ای‌نماد هستند. ای‌نماد را می‌توان به عنوان نشانه‌ای برای تایید صلاحیت یک وب‌سایت فروشگاهی معرفی کرد. این تاییدیه توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صنعت و معدن اعطا می‌شود.

معمولا فروشگاه‌های دارای ا‌ی‌نماد، آن را در صفحه اصلی قرار می‌دهند. وقتی روی ای‌نماد فروشگاه اینترنتی کلیک می‌کنید، صفحه‌ای باز می‌شود و اطلاعات مربوط به فروشگاه در آن نوشته شده است.

البته باید به صحت نماد اعتماد الکترونیکی هم اطمینان پیدا کرده و آن را با دقت بررسی کنید. زیرا در خرید اینترنتی موبایل نیز سارقان (هکرها) به سادگی صفحاتی مشابه صفحه ای‌نماد طراحی می‌کنند. آنها با فریب افراد، اطلاعات را سرقت و در نهایت حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

تشخیص ای‌نماد جعلی

برای بررسی صحت نماد اعتبار الکترونیکی به سایت اصلی ای‌نماد  مراجعه کنید. در نوار ابزار بالای سایت گزینه “استعلام” را انتخاب کنید. نام فروشگاه اینترنتی مورد نظر را در کادر باز شده، وارد کنید. اطلاعاتی که در صفحه ای‌نماد فروشگاه اینترنتی مشاهده کردید، باید با اطلاعاتی که در سایت ای‌نماد درج شده است، یکسان باشد. در صورت وجود کوچکترین مغایرتی، خرید گوشی خود را از آن وب سایت انجام ندهید.

خرید اینترنتی گوشی تکنولایف

به طور مثال در عکس بالا، آدرس فروشگاه اینترنتی تکنولایف را در سامانه ای‌نماد وارد کردیم (سمت چپ). همانطور که مشاهده می‌کنید، دقیقا این اطلاعات به همین شکل در صفحه ای‌نماد فروشگاه (سمت راست) نیز وجود دارد.

انتقال رمزگذاری شده (SSL)

SSL یک پروتکل استاندارد جهت تأمین امنیت ارتباطات از طریق اینترنت می‌باشد. وقتی برای پرداخت آنلاین، به درگاه بانک متصل شدید، به آدرس صفحه پرداخت بانک توجه کنید:

تفاوت https و http

از آنجایی که تمامی درگاه‌های بانکی با استفاده از پروتکل امن SSL ارتباط شما را با بانک برقرار می‌کنند، آدرس صفحات پرداخت بانک با عبارت https  شروع می‌شود. بنابراین در صورتی که آدرس یک صفحه پرداخت با عبارت http شروع شده بود، به هیچ عنوان اطلاعات حساب بانکی خود را وارد نکنید.

بررسی تعامل فروشگاه با خریداران

یکی از ویژگی‌های یک فروشگاه خوب، هویت آن است. با کمی تحقیق می‌توانید متوجه خیلی از مسائل شوید. در شبکه‌های اجتماعی فعالیت فروشگاه مورد نظر را بررسی کنید. به طور مثال در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  1. میزان لایک و تعامل کلی کاربران را در نظر بگیرید.
  2. برای ارزشیابی نحوه پاسخگویی، دایرکت دهید.
  3. به تاریخ انتشار محتوا توجه کنید.

بخصوص برای فروشگاه‌های اینترنتی موبایل این موارد حائز اهمیت است. زیرا آنها باید دارای خدمات پس از فروش (حداقل در حد پاسخگویی به مشتریان) باشند. قدم بعدی در تشخیص هویت یک کسب و کار آنلاین برقراری ارتباط مستقیم با آن‌ است.

خرید اینترنتی گوشی از اینستاگرام

با شماره تلفنی که در صفحه “درباره‌ ما” نوشته شده، تماس بگیرید. چک کنید که کسی پاسخگوی شما هست یا خیر! دقت داشته باشید که ممکن است همه سودجویان فعال در این زمینه شماره تلفن ثابتی را در وب‌سایت نوشته باشند، اما وقتی با آن تماس می‌گیرید با حالت‌های غیرطبیعی مواجه شوید. به طور مثال کسی جواب نمی‌دهد، شماره اشتباه است و یا تماس به یک شماره موبایل منتقل (دایورت) می‌شود.

برای خرید اینترنتی گوشی، خود وب سایت را بررسی کنید. در قسمت کامنت‌ها، به نظرات دیگر مشتریان و رضایت آن‌ها توجه داشته باشید. البته ممکن است با صفحاتی مواجه شوید که هیچ نظری در قسمت دیدگاه‌ها مشاهده نشود. مورد بعدی اطمینان از صحت اطلاعات سایت و مشخصات محصولات می‌باشد.

یکی دیگر از مواردی که برخی از فروشگاه‌های اینترنتی برای جلب اعتماد مشتری به کار می‌برند امکان پرداخت وجه در محل می‌باشد.زیرا بسیاری از خریداران با انتخاب این روش، هنگامی که کالا را دریافت می‌کنند از اصالت آن مطمئن شده، سپس هزینه را پرداخت می‌کنند.

راهنمای خرید اینترنتی گوشی

برخلاف تصور عموم، خرید اینترنتی تلفن همراه، چندان ساده هم نیست. زیرا یک خرید آنلاین موفق ویژگی‌های خاصی دارد. به طور مثال باید در انتخاب خود دقت داشته باشید و گزینه‌های مختلف را به درستی مقایسه کنید، تا پس از خرید به هر دلیلی پشیمان نشوید. مسیر پیشنهادی ما برای خرید اینترنتی گوشی به شکل زیر است:

تشخیص نیازها

در اولین قدم باید به مواردی که از نظرتان اهمیت بیشتری دارند توجه کنید. با توجه به افزایش تنوع گوشی‌های موجود در بازار گزینه‌های بسیاری روی میز است. به طور مثال اگر قصد خرید گوشی موبایل سامسونگ را دارید، باید بسته به نیازتان چند مدل را انتخاب کرده و بررسی کنید.

بودجه مورد نظر

گام بعدی مشخص کردن میزان بودجه است. باید به این سوال پاسخ دهید که برای یک دستگاه موبایل چقدر می‌خواهید هزینه کنید. با توجه به بودجه‌ای که درنظر می‌گیرید شاید به سراغ گوشی‌های پرچمدار یا میان‌رده بروید. حتی ممکن است تصمیم به خرید یک گوشی ارزان قیمت بگیرید. تا وقتی که این تصمیم با نیازهایتان همسو باشد، شما پشیمان نخواهید شد. در تکنوبلاگ مقالاتی راجع به راهنمای خرید گوشی وجود دارد. این مقالات می‌تواند شما را با توجه به بودجه مورد نظرتان راهنمایی کند.

مشورت و استفاده از تجربه دیگران

معمولا درهر تصمیم‌گیری مشاوره و مشورت، نقش مهمی دارد. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که بهترین مشاور خود فروشنده است؟ البته فروشنده‌ای که فقط به فکر سود نباشد و رضایت مشتری را مهم‌تر از هر چیزی بداند. فروشگاه‌های اینترنتی موبایل امکانات مختلفی در این زمینه فراهم کرده‌اند. به طور مثال فروشگاه اینترنتی تکنولایف، مشاوره تلفنی رایگان ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید اینترنتی گوشی دارید، مشاوره رایگان می‌تواند شما را از سردرگمی میان انتخاب‌های متعدد نجات دهد.

مشاوره رایگان تلفنی: ۴۷۷۰۸۰۰۰-۰۲۱

پیدا کردن بهترین قیمت

قدم بعدی یافتن بهترین قیمت گوشی مورد نظر است. سایت‌هایی مانند مرجع موبایل ایران، ایمالز، ترب و … می‌توانند منبع خوبی برای یافتن رنج قیمت گوشی و آشنایی با فروشگاه‌های مختلف باشند. البته باید اشاره کرد که کمترین قیمت، تضمین بهترین کیفیت نیست. مثلا ممکن است در خرید گوشی سامسونگ S9، به قیمت خیلی پایین‌تری نسبت به میانگین بازار برسید که حتی در تخفیف ویژه هم نیست. در اینگونه مواقع بهتر است کمی محتاط باشید، ممکن است در پایان خرید اینترنتی، گوشی چینی یا High-Copy به دستتان برسد. اگر قربانی این‌گونه کلاهبرداری‌ها شده‌اید، تجربه خود را در قسمت دیدگاه‌ها با دیگران به اشتراک بگذارید. امیدواریم در خرید اینترنتی گوشی به موارد ذکر شده در این مطلب توجه کنید، تا گرفتار دام سودجویان نشوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. پانیذ

    ممنون بابت مطلب مفیدتون.

    1. حسین تندرو

      پاسخ به پانیذ

      ممنون از شما بابت وقتی که گذاشتین و مطلب رو مطالعه کردین.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads