داغ ترین ها :
سیم کارت الکترونیک چیپست و چه کاربردی دارد؟

سیم کارت الکترونیک چیپست و چه کاربردی دارد؟

امروزه در دنیای تکنولوژی، پیشرفت مختص به بخش خاصی نبوده و تمامی بخش ها به موازات یکدیگر پیشرفت می کنند اما در این بین سرعت پیشرفت در بعضی بخش ها تند تر و در برخی بخش های دیگر کند تر است. یکی از بخش هایی در این چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته سیم کارت ها هستند که بیشتر تغییرات آن ها مربوط به سایز است. یکی از دلایلی که سیم کارت ها از سایز اولیه خود به سایز کنونی نانو سیم رسیده اند، بهینه کردن فضای استفاده شده در گوشی می باشد و در همین راستا مدل جدیدی از سیم کارت ها ظهور کرده اند که ما آن ها را به نام eSIM یا سیم کارت الکترونیک خواهیم شناخت.

بیشتر بدانید: کد دایورت پیامک خط ایرانسل و همراه اول

همان طور که از نام این مدل پیداست، سیم کارت مذکور به صورت الکترونیکی بوده و توسط اینترنت پشتیبانی می شود و به صورت دقیق یک چیپست بسیار کوچک در گوشی هوشمند شما است که توسط کارخانه سازنده گوشی در درون دستگاه قرار می گیرد و کارکرد آن مانند چیپست NFC است. در اول راه کمپانی های مایکروسافت و اینتل و کوالکام به سراغ این پروژه رفتند و با توجه به سرعت پیشرفت آن ها، کم کم باید سیم کارت های فیزیکی امروزی (مینی‌سیم، میکروسیم و نانوسیم) به تاریخ بپیوندند.

 سیمکارت الکترونیک esim

اما مدل جدید سیم کارت در مقایسه با مدل قدیمی آن مزیت های فراوانی دارد و بسیاری از مشکلاتی که کاربران با نسخه های فیزیکی دارند در مدل جدید دیده نمی شود. اگر گوشی های هوشمند را به حساب نیاوریم، محصولات کمی هستند که از سیمکارت استفاده می کنند اما با گذشت زمان و بکار گیری سیم کارت های الکترونیک، محصولات زیادی خواهند بود که از این فناوری بهره خواهند برد که می توان دوربین ها، گجت های پوشیدنی، کتب های الکترونیک ، سیستم های هشدار دهنده، لپ تاپ ها و … را مثال زد.

ویژگی دیگر این سیمکارت که بسیار کاربردی بوده و خیلی از مشکلات را حل می کند، تعلق خاطر نداشتن سیمکارت به اپراتوری خاص است. این موضوع بدان معناست که با استفاده از این سیم کارت، کاربران می توانند با عضویت در اپراتور های مورد نظر خود به صورت تکی یا همزمان از اپراتورهای خود استفاده کنند که این موضوع مشکل پوشش نامناسب اپراتور ها در بعضی از مناطق را به خوبی حل می کند.

پیشنهاد نویسنده: تغییر مک آدرس و رفع مشکل در دسترس نبودن مک آدرس گوشی

تا به امروز در حدود بیست اپراتور در دنیا از این فناوری پشتیبانی می کنند که روز به روز بر تعداد آن ها افزوده می شود و در این از معتبر ترین آن ها می توان T-Mobile و Vodafone را مثال زد. دیگر مزیت آن است که به هنگام استفاده از سیم کارت الکترونیک، دیگر جایگاهی برای سیمکارت های فیزیکی تعبیه نمی شود و کمپانی های سازنده می توانند فناوری های جدید را جایگزین کرده و یکی از مشکلات آن ها برای مقاوم کردن گوشی در برابر آب رفع می شود.

e سیم

در اول راه کمپانی گوگل در گوشی پیکسل 2 این فناوری را بکار گرفت اما یک محدودیت داشت و آن هم این بود که تنها کاربران آمریکایی این گوشی امکان استفاده از این مدل را داشتند اما امسال اپل با معرفی محصولات جدید خود، عنوان کرد که آیپد Pro 2018 اپل، دو گوشی پرچمدار این کمپانی یعنی آیفون Xs و Xs Max و همچنین ساعت های هوشمند سری 3 و 4 این کمپانی از سیم کارت جدید پشتیبانی می کنند و این موضوع می تواند تاثیر بسزایی در میزان فروش گوشی های این کمپانی داشته باشد چرا که پرچمداران دیگر کمپانی ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند. بسیاری از کارشناسان بر این باور اند که بیشتر کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند در سال 2019 به سراغ این تکنولوژی رفته و آن را در گوشی های خود بکار می گیرند.

 سیمکارت الکترونیک

ایران نیز از دیگر کشور ها عقب نمانده و در این بین جای خوشحالی دارد چرا که مدتی پیش ایرانسل در قالب یک همایش ( با eSIM اشیا را روشن کنیم )  نخستین پروفیل آزمایشی سیم کارت الکترونیک را در ایران راه اندازی کرد. این موضوع بدان معناست که تا چند وقت دیگر زیرساخت های لازم برای فعال سازی سیم کارت های الکترونیک به صورت کامل فراهم خواهد شد و کاربران گوشی های هوشمندی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند، می توانند سیم کارت الکترونیک را بکار بگیرند و در این صورت به هنگام سفر به دیگر کشور ها نیز، نیازی به تهیه سیم کارت ندارند.

شاید نیاز داشته باشید: انتقال مخاطبین از جیمیل به گوشی

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9-%da%86%db%8c%d9%be%d8%b3%d8%aa%d8%9f/
ads
ads