داغ ترین ها :
چرا حافظه جانبی (رم) روی گوشی شناسایی نمی‌شود؟

چرا حافظه جانبی (رم) روی گوشی شناسایی نمی‌شود؟

اگر میزان حافظه داخلی گوشی شما کم باشد قطعا با مشکل مواجه خواهید شد و دیگر نمی‌توانید دیتای جدید را به روی گوشی ذخیره کنید. این موضوع یعنی دیگر امکان نصب برنامه جدید، دانلود آهنگ و فیلم، دانلود محتوای جدید در شبکه‌های اجتماعی و گرفتن عکس و فیلم وجود نخواهد داشت. کارت حافظه جانبی در چنین شرایطی به کمک شما می‌آید و به میزان حافظه داخلی می‌افزاید، اما گاهی ممکن است با مشکل شناسایی نشدن رم در گوشی مواجه شوید. در ادامه قصد داریم به علت این مشکل و راه‌کارهای حل آن بپردازیم.

 

برای خرید کارت حافظه (رم گوشی) به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

کارت حافظه جانبی ممکن است تمیز نباشد

اکثر کاربران به تمیز بودن کارت حافظه جانبی خود توجه نمی‌کنند در حالی که کارت حافظه شما ممکن است با گرد و غبار یا کثیفی آلوده شده باشد. گرد و غبار ممکن است در تشخیص کارت SD توسط گوشی مشکل ایجاد کند. لازم است هر چند وقت یکبار بررسی کنید تا کارت حافظه جانبی عاری از گرد و غبار و کثیفی باشد. برای این کار دستگاه خود را خاموش کنید و کارت حافظه خارجی خود را از گوشی یا تبلت اندروید خارج کنید. سپس کارت را با کمک یک تکه پارچه تمیز کنید. در نهایت، وقتی از تمیز بودن کارت خود مطمئن شدید، دوباره کارت را در اسلات کارت حافظه قرار دهید و دستگاه اندروید خود را روشن کنید.

تمیز کردن کارت حافظه جانبی

کارت ممکن است به درستی فرمت نشده باشد

از آنجایی که گزینه قالب‌بندی دستگاه‌های الکترونیکی مختلف مانند کامپیوتر و موبایل متفاوت است، اگر کارت شما به درستی فرمت نشده باشد، ممکن است شناسایی نشود. بنابراین حالا یکی از علت شناسایی نشدن رم توسط گوشی را می‌توان همین فرمت نشدن صحیح کارت حافظه به حساب آورد. راه حل این مشکل بسیار ساده است و کافیست SD Card خود را مجدد فرمت کنید. کارت خود را با استفاده از رم‌ریدر یا کارت خوان به رایانه شخصی متصل کرده و فرآیند فرمت را انجام دهید.

  • کارت SD را با کمک رم‌ریدر به رایانه شخصی وصل کنید. یک پوشه جدید ایجاد کنید و نامی که می‌خواهید به آن بدهید.
  • اکنون تمام محتوای کارت را در پوشه‌ای که به تازگی ایجاد کرده‌اید، کپی کنید. این کار برای گرفتن نسخه پشتیبان برای جلوگیری از پاک شدن اطلاعات ضروری است.
  • حالا کارت را فرمت کنید. پس از تکمیل فرآیند فرمت، کارت را در گوشی خود قرار دهید و بررسی کنید که آیا مشکل شما برطرف شده یا خیر.
    در بیشتر موارد، این راه حل به بسیاری از کاربران اندروید کمک می‌کند تا مشکلات شناسایی نشدن کارت SD خود را برطرف کنند.

 

با دلایل فرمت نشدن مموری کارت آشنا شوید:

فرمت نشدن sd card

 

علت شناسایی نشدن رم گوشی؛ آسیب کارت حافظه!

این روزها گوشی‌های هوشمند  از نظر طراحی نازک‌تر و باریک‌تر شده‌اند و به همین دلیل، شیارهای کارت نیز به همان اندازه ظریف‌تر و نازک‌تر شده است. این موضوع می‌تواند احتمال آسیب دیدن را نیز افزایش دهد. عوامل زیادی وجود دارد که ممکن است به کارت حافظه صدمه بزند. اگر عادت دارید دائما کارت حافظه خود را از گوشی خارج کنید و یا آن را در مکانی خاص نگه دارید باید آگاه باشید که این موضوع ممکن است به سلامت کارت حافظه صدمه بزند. همچنین اگر باتری گوشی خود را تعویض کرده‌اید باید بدانید که باتری‌های غیراصل نیز ممکن است به دلیل اندازه و سایز غیرمناسب به کارت حافظه صدمه بزنند. حتی ممکن است یک کارت حافظه قدیمی از قبل آسیب دیده باشد و شما سعی در استفاده مجدد از آن داشته باشید. بنابراین به این موضوع توجه ویژه داشته باشید.

آسیب کارت حافظه یکی از دلایل شناسایی نشدن SD Card است

بخش فلزی کارت حافظه ممکن است زنگ زده باشد

بیرون کشیدن مکرر کارت حافظه ممکن است باعث ایجاد زنگ‌زدگی یا پیچیده شدن سیم‌های فلزی شیار کارت SD شود. برای رها شدن از این مشکل گوشی خود را خاموش کنید و کارت حافظه را از گوشی خود خارج کنید. اگر سیم فلزی آن زنگ زده، زنگار را با کمک پاک‌کن، پاک کنید تا سیم‌های فلزی (قطعه مسی) روی کارت SD از زنگار عاری شود. اگر سیم‌های فلزی پیچ خورده، آن را صاف کنید.

آلودگی کارت حافظه به ویروس یا بدافزار

بسیاری از کاربران دیتاهای مختلفی را به روی کارت حافظه جانبی خود انتقال می‌دهند. برخی از برنامه‌ها دارای بدافزارهای خطرناکی هستند که کارت را آلوده کرده و آنها را غیرقابل شناسایی می‌کنند. راه حل این مورد نیز آسان است و باید کارت خود را از طریق کارت‌خوان به رایانه شخصی متصل کنید و کارت را با کمک آنتی ویروس اسکن کنید. اگر باز هم کار نکرد، کارت حافظه را فرمت کنید. در مورد فرمت کردن رم در ادامه به طور کامل توضیح خواهیم داد.

فرمت کردن کارت SD

اگر هیچ یک از روش های بالا کار نکرد، توصیه می‌کنیم حافظه یا کارت SD را فرمت کنید. فرمت کردن کارت منجر به از دست رفتن اطلاعات می‌شود، بنابراین مطمئن شوید که یک نسخه پشتیبان ایجاد کردید تا از چنین سناریویی جلوگیری شود.

کارت SD را به رایانه شخصی متصل کنید و مراحل زیر را دنبال کنید:

  • This PC/My Computer را باز کنید و کارت SD را پیدا کنید؛
  • روی SD Card > Format کلیک راست کنید؛
  • سیستم فایل را  روی FAT32 تنظیم کنید؛
  • Quick Format را علامت بزنید و با کلیک بر روی Start فرآیند فرمت کارت SD را شروع کنید.

آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده است و یا به دنبال حل این مسئله بوده‌اید؟ حل مشکل نوشتن در کارت حافظه ممکن نیست ! با فرمت کردن SD کار احتمالا مشکل رفع می‌شود.

 

علت پر شدن حافظه گوشی سامسونگ، شیائومی و سایر گوشی های اندرویدی چیست؟

علت پر شدن حافظه گوشی

 

سوختگی و از کارافتادگی کارت حافظه

اگر همه موارد بالا را امتحان کردید و کارت حافظه شما باز هم کار نکرد، شاید آسیب جدی‌تر باشد و در واقع SD Card سوخته باشد. از این رو بد نیست که علائم سوختن رم گوشی را بررسی کنید. کارت حافظه جانبی عمر مشخصی دارد و ممکن است بنا به دلایل زیاد و البته متفاوتی خراب بشود یا بسوزد.

یکی از دلایل شناسایی نشدن کارت حافظه سوختگی آن است

بررسی سوختن رم گوشی

با انجام مراحل زیر می‌توانید سلامت کارت حافظه جانبی گوشی را بررسی کنید.

  • دستگاه اندروید خود را با کمک کابل USB به رایانه شخصی متصل کنید؛
  • اکنون بررسی کنید که دستگاه به عنوان MSC (حالت ذخیره‌سازی انبوه) و نه به عنوان MTP (حالت انتقال رسانه) متصل باشد؛
  • سپس Window Explorer را در رایانه باز کنید و روی درایور کارت SD کلیک راست کنید. اکنون از میان گزینه‌ها، گزینه Properties>Tools>Error Checking را انتخاب کرده و بر روی Check Now کلیک کنید. این فرآیند، بررسی خطاها در کارت SD را آغاز می‌کند؛
  • پس از تکمیل فرآیند، کارت را به درستی بیرون بیاورید و آن را به اسلات کارت حافظه گوشی/تبلت خود برگردانید. بررسی کنید که آیا کارت SD شناسایی شده است یا خیر.

منبع تغذیه باتری

برخی از کارت‌های حافظه با کیفیت خوب به ولتاژ باتری پایدار نیاز دارند و اگر باتری گوشی شما نتواند منبع تغذیه کافی را تامین کند، کارت حافظه دچار چنین مشکلی خواهد شد. بنابراین باید سلامت باتری را بررسی کنید و در صورت نیاز یک باتری سالم و اورجینال را خریداری کنید.

ممکن است گوشی خراب باشد

اگر با دنبال کردن روش‌های بالا متوجه شده‌اید که کارت حافظه سالم است، شاید علت خوانده نشدن کارت حافظه در گوشی سامسونگ یا هر برند دیگری خرابی خود گوشی باشد. در چنین مواقعی، باید به سادگی تلفن یا تبلت اندرویدی خود را به مرکز تعمیرات نشان دهید، البته قبل از انجام این کار شاید بخواهید درایور کارت SD را بروزرسانی کنید.

بروز رسانی درایور کارت SD

اگر درایور کارت SD شما به روز نباشد، ممکن است اندروید، کارت SD را تشخیص ندهد. دستورالعمل‌های ذکر شده زیر را دنبال کنید تا یک بار دیگر کارت SD خود را قابل شناسایی کنید.

بروزرسانی درایور کارت SD

  • کارت حافظه یا کارت SD را به رایانه وصل کنید؛
  • روی This PC یا My Computer > Manage کلیک کنید؛
  • در سمت چپ در نوار وظیفه، روی device manager کلیک کنید؛
  • حالا روی + کنار USB Serial Bus controller کلیک کنید، یک علامت تعجب زرد ظاهر می‌شود؛
  • روی > Update Driver Software > کلیک راست کنید > Search for updated driver software automatically؛

حالا صبر کنید تا درایور نصب شود. رایانه خود را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا گوشی می‌تواند کارت SD را تشخیص دهد یا خیر.

 

چگونه حافظه گوشی را به رم انتقال دهیم؟

مطلب انتقال برنامه به کارت حافظه را بخوانید.

جمع‌بندی

اگر مطلب را به طور کامل مطالعه کرده باشید قطعا در انتها به این سوال که ”کارت حافظه پشتیبانی نمی‌شود یعنی چه” می‌توانید به درستی پاسخ دهید. SD Card به دلیل مختلفی ممکن است از کار بیفتد ولی خوشبختانه در بسیاری از مواقع با طی کردن چند مرحله ساده می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

سوالات متداول

چگونه کارت حافظه را فرمت کنیم؟ کارت SD را به رایانه شخصی متصل کرده و مراحل را به ترتیب دنبال کنید. This PC/My Computer را باز کنید و کارت SD را پیدا کنید. روی SD Card > Format کلیک راست کنید. سیستم فایل را  روی FAT32 تنظیم کنید. Quick Format را علامت بزنید و با کلیک بر روی Start فرآیند فرمت کارت SD را شروع کنید.

احتمال ویروسی شدن کارت حافظه وجود دارد؟ بسیاری از کاربران دیتاهای مختلفی را به روی کارت حافظه جانبی خود انتقال می‌دهند. برخی از برنامه‌ها دارای بدافزارهای خطرناکی هستند که کارت را آلوده کرده و آنها را غیرقابل شناسایی می‌کنند. راه حل این مورد نیز آسان است و باید کارت خود را از طریق کارت‌خوان به رایانه شخصی متصل کنید و کارت را با کمک آنتی ویروس اسکن کنید. اگر باز هم کار نکرد، کارت حافظه را فرمت کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

22 نظر

  1. Arpad

    درود وقت بخیر، کارت حافظه پلمپ گرفتم مشکل سخت افزاری نداره ،تاقبل از فرمت دستگاه همه چیز اکی بود و پرسید آیا میخواهید این کارت فقط دراین دستگاه کارکند ؟ بله. را زدم و همه فایلهای دستگاه منتقل شد به کارت حافظه ،. وبعداز فرمت دستگاه تبلت ،متاسفانه ،این دستگاه ازین کارت حافظه پشتیبانی نمی کند !!!
    درصورت استفاده ازین دستگاه مموری باید فرمت شود!!!!!!
    خب نمیخام محتویات ارزشمند و ذخیره اطلاعات کارت پاک بشه!!!در ضمن به پی سی هیچگونه دسترسی ندارم کارم تو بیابون کمپ ملی حفاری هستپ
    لطفا ب فریاد برس
    لطفا

  2. جونگ کوک

    سلام، من کارت حافظه ۶۴ گیگ وریتی خریدم، بعد مدتی استفاده، وقتی داشتم چند ویدیو ازش خارج میکردم برام پیام اومد نوشتن در کارت حافظه ممکن نیست! و کارت حافظه شما درست کار نمیکند و پشتیبان گیری کنید! و تعدادی هم فایل معیوب خراب که نمیشه پاکشون کرد در اون ظاهر شد.در اون موقع حافظه داخلی گوشیم هم تقریبا پر بود برام پیام میومد که تلفن شما در حال پر شدنه!که ناگهان این اتفاق افتاد.من مدام روزی یکبار رم گوشیم رو بیرون میکشم! راهنماییم کنید ممنون.

    1. امیرعباس طالقانی

      پاسخ به جونگ کوک

      در زمینه کیفیت صفحه وسرعت اتصال و باز کردن کارت حافظهام مرا یاری کنید،حتمت،حتما،sure,;امیر عبلس طالقاتی .
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به جونگ کوک

      سلام گوشیتون چیه؟
  3. مهدی

    سلام وقت بخیر. من روی گوشی قدیمیم یه رم داشتم تا دیروزم که وصل کردم همه چی رو نشون میداد. الان گوشی قدیمی کاملا داغون شد انداختم روی گوشی جدید فایلها رو نشون میده حتی کپی هم میشه کرد با حجم درست و همه چیو ولی نمیشه پلی کرد فایلا رو. روی کامپیوترم همینه جریانش چیه. کسی میدونه؟

  4. علی

    سلام وقت بخیر
    کارت حافظه ای که روی گوشی انداختم ۱۲۸ گیگ هستش اما
    الان نشون میده که ۱ گیگ و خورده ای ، خیلی خیلی کم ، اصلا قابل باور نیست ، فایل ها نیست و مث حالت اولیه هستش ، نمیدونم فایل ها پاک شدن یا نه ولی میخوام بدونم سالمن؟ چجور میشه برگردوند کارت sd رو به همون ۱۲۸گیگ اصلیش؟
    هم خارج و داخل کردم و هم گوشی رو خاموش روشن کردم ، ممنون میشم کمک کنین 🌹

  5. مهدی

    سلام من یک کارت حافضه دارم که خیلی هم ازش استفاده کزدم و هیچ اروری نداده تا حالا تا اینمه امروز دیدم که که همه برنامه هام که داخل مارت بوده دردسترس نیست و دیدم کا زده مارت حافضه وارد نشده و گفته باید فرمتش کنم
    راه کار دیگه ای نیست بدون اینکه فرمتش کنم درست شه؟؟

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به مهدی

      سلام یکسری اپلیکیشن‌ها هستن که می‌تونن اینکار رو بکنن که البته هیچ تضمینی نداره. و البته یکسری مراکز هم هستن که شاید بتونن اطلاعات شما رو برگردونن.
      1. ////

        پاسخ به مجید نوردوست

        چه اپلیکیشنهایی؟
        1. Saeed

          پاسخ به ////

          وقت بخیر من یه مشکل دارم که بار ها تکرار شده این مسئله برام مموری که استفاده میکنم بعد از مدتی داده ها و فایل هایی که روش دارم پاک نمیشن و نمیشه چیزی هم بهشون اضافه کرد یه جورایی قفل میشن و این واقعا عذاب اوره برام این ۴مین مموریم هست که این مشکل براش پیش اومده امیدوارم تونسته باشم منظورمو برسونم . ایا این مشکل قابل حل شدن هست؟
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به Saeed

            سلام گوشیتون چیه؟
  6. مهدیه

    سلام وقت بخیر
    من مموریم کلا نهروی گشوی خودم نه روی بقیه گوشی ها ونه حتی روی رایانه باز نمیشه چجور میتونم محتوا رو برگردونم ؟امکانش هست ؟

    1. حمیدرضا قدمی

      پاسخ به مهدیه

      باید براش نذر کنید یا ببرینش مشهد.چون از راه علمی درست نمیشه.معجزه لازم داره
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدیه

      سلام وقت بخیر شاید آسیب دیده باشه مموری
  7. مبینا

    سلام وقتی من SDم رو روی گوشی اجرا میکنم با پیام issue with sd card مواجه میشم، وقتی تپ میکنم روش، مینویسه باید فرمتش کنی.
    خواستم با رم‌ریدر توی لپ‌تاپ اجراش کنم، اصلا لپ‌تاپم نمیخونه‌ش. (مشکل از رم‌ریدرم نیست با sd های دیگه امتحان کردم)
    چجوری میتونم به اطلاعاتم دست پیدا کنم دوباره؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مبینا

      سلام وقت بخیر قبلا به روی همین گوشی بوده؟
  8. علیرضا

    سلام Poco x3 nfc دارم
    یه رم ۱۲۸ سندیسک گرفتم و انداختم بعد یه مدت هی پیام میده که رم رو فرمت کنم
    درحالیکه رم تو گوشی های دیگه راحت خونده میشه
    چیکارکنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علیرضا

      سلام وقت بخیر اگه براتون مقدور یک بار فرمت کنید کارت حافظه رو
      1. Masoud

        پاسخ به احسان نیک پی

        با سلام و خسته نباشید ببخشید من یک رم دارم ک رو گوشی قدیمیم بود و الان انداختم رو گوشیم بعد مدتی بعد بالا میاره ک مثلا ویدئو و آهنگ یعنی چیزایی ک رو رم ذخیره کردم اما متاسفانه میخام هرکدام از اونا رو باز کنم متاسفانه پیغام خطا میده باید چکار کنم ک بتونم مخاطبینم و چیزایی ک ذخیره کردم بالا بیاره؟؟ممنون میشم اگ لطف کنین راهنمایی بفرمایید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به Masoud

          سلام احتمالا فرمتش برای گوشی قابل خوندن نیست اگه امکانش رو دارید به کامیپوتر با Ram reader متصل کنید
  9. مجید

    سلام کارت حافظه ۶۴ گیگ دارم که پوشش مشکی رنگ پشت کارت حافظه از بین رفته شکل کارت مسی رنگ شده و خطوط هم دیده میشود وبه هیچ عنوان گوشی کارت شناسایی نمیکند آیا سوخته یا خیر؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مجید

      سلام وقت خوش احتمالا سوخته البته بد نیست با یک گوشی دیگه هم امتحان کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b9%d9%84%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d8%ad%d8%a7%d9%81%d8%b8%d9%87/
ads
ads