داغ ترین ها :
‌بررسی اپل واچ سری 6؛ امکانات اپل واچ سری 6

‌بررسی اپل واچ سری 6؛ امکانات اپل واچ سری 6

ساعت‌های هوشمند، گجت‌هایی هستند که امروزه جایگاه خوبی در بین مردم دارند و شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که قصد دارند با خرید یک ساعت هوشمند، بیش از پیش به ورود تکنولوژی به زندگی خود خوش‌آمد بگویند. اگر از کاربران آیفون هستید، بدون شک اپل واچ سری 6 بهترین انتخاب برای شماست. در این مقاله از مجله تکنولایف قابلیت‌های این ساعت هوشمند را بررسی می‌کنیم تا با اطمینان بیشتری آن را انتخاب کنید.

 

خرید اپل واچ در تکنولایف: قیمت اپل واچ

طراحی و ظاهر اپل واچ 6

اپل، ظاهر ساعت هوشمند خود را نسبت به سری 5 خود تغییری نداده است. اما کاری را انجام داده که بسیاری از ساعت سازها هنگام مواجه با یک طرح محبوب انجام می‌دهند. آن‌ها رنگ‌ها را تغییر داده‌اند و نسخه ويژه‌ای را معرفی کردند. شما می‌توانید مدل آلومینیومی ساعت هوشمند اپل سری 6 را با رنگ‌های بدنه آبی، طلایی جدید یا روکش مخصوص قرمز خریداری کنید. این مدل‌ها به مدل‌های قدیمی یعنی نقره‌ای و خاکستری اضافه شدند. قاب جدید شامل دو طرح بند هستند، تک حلقه و تک حلفه بافته شده که به علاوه رنگ‌ جدید، طرح و مدل بند جدیدهم برای این سری وجود دارد (البته بندها با مدل‌های قبلی هم سازگاری دارند).

نسخه آبی رنگ این ساعت هوشمند بسیار دل‌نشین و جذاب‌تر به نظر می‌رسد. رنگ آبی تیره با تضادی که نسبت به سایر رنگ‌ها ایجاد کرده است بیشتر جلوه می‌کند، البته که به اندازه نسخه قرمز شاد نیست. اگر این ساعت را با یک بند مناسب ست کنید صاحب یک ساعت مچی مدرن و اسپرت خواهید بود. این نسخه دارای دو اندازه 44 میلی‌متری برای افرادی با مچ بزرگ و نسخه 40 میلی‌متری برای افرادی با دور مچ کوچک‌تر می‌باشد. با توجه به این که مقداری از قطر آن کاهش یافته اما عملا با سری 5 هم وزن و اندازه است.

طراحی و ظاهر apple watch 6
قاب سرامیکی و رنگ یاقوت کبود به ظاهر خمیده و زیبایی آن می‌افزاید. از طرفی صفحه و کناره‌های صاف آن باعث می‌شود که به راحتی به زیر آستین لباستان بلغزد وانگشتانتان لبه‌های ساعت را لمس کند. طراحی ساعت هوشمند اپل سری 6 به گونه‌ای است که لازم نیست که به دلیل داغ بودن، خاراندن، تعریق یا به طور کلی آزاردهنده بودن آن را برداشته و دوباره به دست خود ببندید.

ارزان‌ترین سری 6 این ساعت‌ هوشمند از 100% آلمینیوم بازیافتی ساخته شده است. اما می‌توانید با صرف هزینه بیشتر برای خرید یک مدل فولادی ضد زنگ یا مدل ویژه (Watch Edition) تیتانیومی اقدام کنید. لازم به ذکر است پوشیدن این موارد سخت‌تر خواهد بود و این دومدل مقداری از نمونه آلمینیومی سنگین‌تر هستند. از طرفی افراد بسیار معدودی تفاوت این 3 مدل را تشخیص می‌دهند، مگر اینکه از آن مطلع باشند. یکی از دلایلی که این سری ساعت هوشمند را محبوب می‌کند، امکان استفاده طولانی مدت آن در طول روز است و دلیل آن وزن مناسب و عمر باتری می‌باشد.

قابلیت های اپل واچ سری ۶

حالت Always-on صفحه

حالت همیشه روشن صفحه در اپل واچ سری 5 معرفی شد. این ویژگی نیازمند بهینه‌سازی بسیار بالا در یک ساعت هوشمند است، چرا که مصرف باتری را بسیار بالا می‌برد. برای همین Apple Watch Series 6 ارجعیت بالاتری نسبت به Apple Watch SE دارد. در ساعت هوشمند اپل در مدل 6 جای اینکه صفحه نمایش بعد از یک یا دو دقیقه که از آن استفاده نشود کاملا خاموش شود، با ظرافت طراحی خود را تغییر داده و کمرنگ می‌شود تا بتوانید زمان را مشاده کنید. این کار جدا از سودمندی بیشتر، باعث می‌شود تا ساعت از نظر بصری هم بر روی مچ دست شما جذاب‌تر به نظر برسد.

از دیگر جذابیت‌های این سری قابلیت تغییر صفحه آن است. این تغییر صفحه یک حرکت ناگهانی نیست، بلکه یک شکل متحرک آهسته بین صفحه اصلی ساعت و صفحه جایگزین آن است. در برخی از صفحات، مانند صفحه جدید GMT تغییرات تقریبا محسوس نیست، در حالی که در برخی دیگر از صفحات مانند صفحه آرتیست، به علت استفاده از تمامی رنگ‌ها، نمایش جزئیات و وضوح، تغییرات بسیار قابل توجه است. سری 6 وضوح و جزئیات بالایی دارد. همچنین روشنایی آن از سری 5 نیز بیشتر است، به گونه‌ای که نیاز نیست هر لحظه نور آن را تنظیم کنیم.

Always-on display in apple watch 6
حالت Always-on صفحه برای قابل دید بودن و جلوه دادن یک ساعت هوشمند به عنوان یک ساعت معمولی است. این حالت به ساعت هوشمند شما جریان و زندگی می‌بخشد و آن را از از قطعه‌ای فناوری و بی روح به یک ساعت مچی هوشمند زنده و پویا تبدیل می‌کند. با داشتن مجموعه‌ای متنوع و قابل تنظیم از ساعت‌ها و بسیاری از قابلیت‌های شخصی سازی، اپل یک ساعت هوشمند برای تمامی سلیقه‌ها ساخته است. حتی این شخصی سازی در بند هم قابل دیدن است که این کار تنوع را دوچندان کرده است.
حالت Always-on صفحه یکی از دلایل ارجعیت Apple Watch Series 6 بر Apple Watch SE است. البته این به دلیل کاربردی بودن آن نیست، بلکه به دلیل مد و به روز بودن آن است.

قابلیت SpO2

برنامه نظارتی و اندازه‌گیری اکسیژن خون برای استفاده پزشکی در نظر گرفته نشده است. این سخن خود شرکت اپل است که در صفحه توضیح این محصول در مورد اندازه‌گیری اکسیژن SpO2 گفته شده است.
این ابزار از نظر پزشکی نبض اکسی‌متری بررسی می‌کند، یعنی آیا اکسیژن کافی در خون وجود دارد یا خیر، و برای افرادی که دچار حمله قلبی، بیماری ریوی، آسم یا سایر مشکلات تنفسی شده‌اند بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل است که SpO2 به تشخیص عوارض شدید ناشی از کرونا (COVID-19) کمک فراوانی می‌کند؛ البته به شرطی که اکسی‌متری پزشکی باشد نه یک محصول و یا قابلیت اضافه شده به یک ساعت هوشمند. در این باره یکی از متخصصین این حوزه اینگونه می‌گوید: زمانی این وسیله (ساعت هوشمند با قابلیت اندازه‌گیری اکسیژن) مفید است که فرد به بیماری ریوی واقعی مبتلا شده باشد.

قابلیت SpO2
این قابلیت اگر برای استفاده پزشکی منظور نشده باشد، چه فایده‌ای دارد؟ کاربرد این قابلیت بر این اساس است که خارج از محیط پزشکی، وجود بعضی از داده‌ها از نبودنشان بهتر است. سطح اکسیژن خون در ابتدا می‌تواند به شناسایی مشکلات خواب مانند خروپف و آپنه (apnea) خواب کمک کند. همچنین برای ایجاد توصیه‌های زمان بهبودی پس از ورزش یا ارزیابی سازگاری با ارتفاع در کوهنوردی بسیار کاربرد داشته باشد.
خواندن توضیحات ساعت هوشمند اپل سری 6 ممکن است 15 ثانیه زمان ببرد و به جز زدن دکمه شروع (Start)، به چیز دیگری نیاز ندارید. همچنین می‌تواند برای اندازه‌گیری‌های دوره‌ای تنظیم شود و درصورت مشاهده تغییر شدید در سطح اکسیژن خون به شما هشدار ‌دهد. SpO2 ابزاری‌ست که توسط ساعت هوشمند اپل به کار گرفته شده تا کیف پزشکی این ساعت هوشمند را تکمیل و مجهز کند.
الان که کمی فکر می‌کنید، منطقی است که نظارت بر SpO2 را یک ویژگی بی‌سروصدا در نظر بگیرید، نه چیزی که واقعاً به طور روزانه از آن استفاده می‌کنید یا به طور منظم آن را یادداشت می‌کنید. این قابلیت، به همراه سایر ویژگی‌های سلامتی، به تدریج تصویری از وضعیت کلی شما ایجاد می‌کند، روندها را کنترل می‌کند و در صورت تغییر چشمگیر، اوضاع را به سرعت به شما اطلاع می‌دهد.

گرفتن نوار قلب (ECG)

با استفاده از Apple Watch Series6 می توانید نوار قلب (ECG) انجام دهید، دقیقاً مانند آنچه در سری 4 و سری 5 انجام می‌دهید. این ویژگی در درجه اول برای ارائه اطلاعات به پزشک شما طراحی شده است و حمله قلبی، لخته‌های خون سکته‌های مغزی یا سایر بیماری‌های مربوط به قلب را تشخیص نمی‌دهد. این سخن خود شرکت اپل است که در صفحه پشتیبانی این ساعت درمورد ویژگی ECG توضیح داده است.
با این اوصاف، نوار قلب بهتر از اندازه گیری اکسیژن خون است. این برای استفاده در ایالات متحده و انگلیس تأیید شده است (اما ظاهرا فقط برای افراد بالای 22 سال است)، و اپل اعلام می‌کند که نسخه‌هایی مشابه دستگاه‌های ECG که توسط پزشک شما تجویز شده است را تولید می‌کند. بنابراین، اگر با مشکلی مواجه شده اید که ممکن است قلب شما را تحت تأثیر قرار دهد، ممکن است اپل واچ به شما کمک کند.

گرفتن نوار قلب (ECG)

این دستگاه می‌تواند به عنوان یک سیستم هشدار سریع در صورت استفاده با سایر ویژگی‌های سلامتی در Apple Watch نیز مفید باشد، اما گزارش‌هایی می‌توان یافت که صحت هشدارهای ساعت را زیر سوال می‌برند.
نوار قلب یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این ساعت است که در موارد اضطراری پزشکی میتوان از آن استفاده کرد. انجام نوار قلب 30 ثانیه طول می‌کشد و شما نیاز دارید که به روشی خاص نشسته و در حالت استراحت باشید، و قسمت دیجیتال را در طول ضبط لمس کنید. نتایج بلافاصله نشان داده می‌شوند و می‌توانند برای معاینه بیشتر توسط پزشک ذخیره شوند. این برنامه دقیقاً مانند اندازه گیری اکسیژن خون کار می‌کند و به دقت تنظیم شده است..

برنامه تناسب اندام و نظارت بر سلامتی

برنامه‌های این ساعت هوشمند به صورت بسیار دقیق و با اندازه‌گیری منظم برای ورزش شما دوره‌ای را در نظر می‌گیرد و با بررسی دائم وضعیت، به شما در بازدهی بیشتر کمک می‌کند. ساعت هوشمند اپل با کمک یک ردیاب به صورت دائم فعالیت روزمره شما را رصد می‌کند و کمک می‌کند که یک سبک زندگی سالم را دنبال کنید. تمامی این اعداد و ارقام به شما کمک می‌کند که واضح‌تر و با انگیزه بیشتر به روند پیش روی خود ادامه دهید.

Apple Watch 6 health
باتری و عملکرد

قابلیت صفحه همیشه روشن بر باتری این ساعت هومند تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. شاید الان با خود تصور کنید که این قابلیت عمر باتری را می‌خورد ولی اینگونه نیست! سری 6 با یک بار شارژ کامل توان این را دارد یک روز و نیم دوام بیاورد، که این شامل تمام ویژگی‌های نظارت برسلامت و GPS و اندازه‌گیری کیفیت خواب است.
همچنین اگر شما فقط از قابلیت تناسب اندام (بدون استفاده از GPS) استفاده کنید، حدودا 10% عملکرد باتری را بهبود می‌بخشد.

 

خرید اپل واچ سری۶ در تکنولایف : قیمت ساعت اپل واچ سری۶

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم مهم‌ترین قابلیت‌های اپل واچ سری 6 را بررسی کنیم. با توجه به تجربه موفق استفاده از محصولات اپل، می‌توانید حدس بزنید که این ساعت هم از کیفیت و امکاناتی قابل ملاحظه برخوردار است. ساعت هوشمند اپل، مثل سایر محصولات این کمپانی، علاوه بر تضمین کیفیت و تجربه کاربری، شما را فردی ثروتمند یا خاص نشان می‌دهد، دقیقا همان چیزی که این برند محبوب به دنبال آن است. بنابراین، اگر با هزینه آن مشکلی ندارید، ساعت هوشمند سری 6 اپل بهترین انتخاب برای شماست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%e2%80%8c%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d9%88%d8%a7%da%86-%d8%b3%d8%b1%db%8c-6-%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c/
ads
ads