داغ ترین ها :
ادغام دو تکنولوژی شگفت‌انگیز جدید توسط TCL: گوشی تاشوی رول‌شونده

ادغام دو تکنولوژی شگفت‌انگیز جدید توسط TCL: گوشی تاشوی رول‌شونده

زمانی که سامسونگ گوشی تاشوی خود را ارائه کرد، همگی شگفت‌زده شدیم. این موضوعی‌ست که بر هیچ‌کس پوشیده نیست. چه بسا سامسونگ با این کار نشان داد که در عرصه تکنولوژی پیشرو است و هر روز به ایده‌های نو و تازه می‌اندیشد. پس از آن، خبرها و شایعه‌هایی از تولید گوشی‌های تاشو توسط شرکت‌هایی مثل LG و هوآوی و شیائومی هم به گوش رسید. حتی از همان زمان شایعه‌ای در خصوص تولید یک آیفون تاشو هم شنیده شد!
اما بعدتر، LG از صفحه‌نمایش عجیب‌تری با تکنولوژی‌ای به نام رول‌شوندگی رونمایی کرد، که می‌توانست با کشیده شدن یک طرف، اندازه صفحه را گسترش دهد (هرچند که پیش از معرفی، تصور همه صفحه‌نمایشی بود که می‌توانست چندین بار دور گوشی بپیچد، یا چیزی شبیه این…). هرچند هنوز LG گوشی‌ای را با این تکنولوژی به بازار عرضه نکرده، اما همه شگفت‌زده شده‌اند.
اما خبری که در ادامه می‌خوانید، می‌تواند داغ‌ترین و عجیب‌وغریب‌ترین خبری باشد که تا به حال در زمینه تکنولوژی گوشی‌های موبایل شنیده‌اید: گوشی‌ای که هم می‌تواند تا شود، و هم صفحه‌نمایش رول‌شونده دارد. البته این موضوع هنوز در حد یک شایعه است. اما شایعات آن تا حدودی مطمئن و نزدیک به واقعیت بوده‌اند و ممکن است که به همین زودی شاهد به حقیقت پیوستن آن‌ها باشیم.

شایعه داغ: ترکیب گوشی‌های تاشو و رول‌شونده در یک گوشی واحد

این‌که TCL مشغول کار بر روی نمایشگرهای تاشو و رول‌شونده است و قصد دارد اواخر سال جاری یک گوشی با یکی از این فناوری‌ها عرضه کند، اصلا محرمانه نیست. اما اخیرا شایعه‌ای به گوش رسیده که به دستگاهی اشاره دارد که هم تاشو است و هم رول‌شونده.
این شایعه بر اساس طراحی‌های داخلی دیده‌شده توسط CNET به وجود آمده. آن طراحی‌ها، گوشی‌ای را به نمایش گذاشته‌اند که در یک طرف صفحه‌اش لولایی قرار دارد و در طرف دیگر قطعه‌ای برای قابلیت رول‌شوندگی.
از نظر تئوری، این روش یک گوشی جمع‌وجور را به یک تبلت نسبتاً بزرگ تبدیل می‌کند. CNET گفته این موارد اواسط آوریل رونمایی خواهند شد. این درست همان زمانی‌ست که TCL بیست سری گوشی‌ای را که در CES سال ۲۰۲۱ معرفی شده بودند به بازار عرضه می‌کند.
در حال حاضر چنین سخت‌افزاری فقط به عنوان یک «دستگاه مفهومی» توصیف شده است و مطمئناً قابل‌فروش نیست. این مطالب حرف‌هایی هستند که تولیدکنندگان در خصوص فاکتورهای مختلف فناوری‌های صفحه‌نمایش بیان کرده‌اند. قاعدتا تولید چنین چیزهایی به کار و آزمایش‌های زیادی نیاز دارد.
گوشی تاشوی رول‌شونده
سال‌هاست TCL در خصوص تلفن‌های تاشو سروصدا می‌کند. البته ممکن است با توجه به تخصصش در ساخت تلویزیون، شرایط خوبی برای تولید تلفن‌های ویژه برخوردار باشد. با این‌که صفحات رول‌شونده در تلویزیون‌های TCL دیده می‌شوند، در خصوص گوشی، فقط یک نمونه اولیه ارائه داده است.
در حال حاضر اوپو و سامسونگ هم روی تلفن‌های رول‌شونده کار می‌کنند. از آنجا که صفحه به جای خم شدن، فقط در یک جهت گسترش می‌یابد، پس قابل‌اطمینان‌تر از صفحه‌های تاشو خواهد بود.
سؤال اصلی این است که آیا تولیدکنندگان قادرند فناوری رول‌شوندگی را به سطحی از کیفیت برسانند، تا در کنار افزایش بازار تلفن‌های تاشو، جایگاهی برای خود پیدا کنند یا نه؟ بر اساس این طرح‌ها، TCL باید تمام تلاش خود را در این زمینه به کار بگیرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%af%d8%ba%d8%a7%d9%85-%d8%af%d9%88-%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d9%88%da%98%db%8c-%d8%b4%da%af%d9%81%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2-%d8%ac%d8%af%db%8c%d8%af-%d8%aa%d9%88%d8%b3/
ads
ads