داغ ترین ها :
از بین بردن خط و خش و لکه های روی گوشی

از بین بردن خط و خش و لکه های روی گوشی

متولدین دهه‌های 60 و 70 روزگاری که تلفن‌های همراه با ظاهری زمخت و مقاومت بسیار بالا ساخته می‌شدند را به‌خوبی به‌‌یاد دارند. در آن زمان به شوخی یکی از ویژگی‌های یک برند معروف را «امکان استفاده به‌عنوان سلاح سرد در دعواها» عنوان می‌کردند (اگر متولد این دهه‌ها باشید احتمالاً ذکر همین ویژگی نام برند معروف آن زمان را در ذهنتان تداعی می‌کند!)

رفته‌رفته و با پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن امکان استفاده از طیف وسیع‌تری از مواد مثل شیشه در ساخت بدنه گوشی‌ها و همچنین ظریف‌تر شدن طراحی آن‌ها (که در اغلب موارد این افزایش ظرافت، شکننده‌تر شدن گوشی‌ها را در پی دارد)، نگهداری از تلفن‌های همراه به یک دغدغه همیشگی برای کاربران آن تبدیل شده تا جایی که نگهداری از تلفن‌های همراه، هزینه‌های قابل‌توجهی را به دارندگان این دستگاه‌ها تحمیل می‌کنند. (تنها در سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۱ میلیارد دلار صرفاً برای قاب‌های محافظ گوشی هزینه شده است garand view search-2021)

 

برای مشاهده لیست امروز قیمت گوشی روی لینک بزنید: گوشی

 

از بین بردن خط و خش بدنه گوشی اپل

اگرچه که ممکن است دلایل زیادی برای استفاده از قاب‌های محافظ، شیشه‌های حفاظت از صفحه‌نمایش، برچسب‌های محافظت از لنز، کیف‌های نگهداری از گوشی و… وجود داشته باشد، اما بدون شک یکی از اصلی‌ترین این دلایل یک هدف بسیار ساده است: جلوگیری از ایجاد خط‌ و خش بر روی گوشی.
وجود خط‌ و خش بر روی بدنه و به‌خصوص صفحهٔ نمایش یک گوشی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و استفادهٔ باکیفیت از این ابزارها را تا حدودی مختل کند. اگرچه که در تبلیغات گوشی‌ها ادعا می‌شود که از مواد ضد خش (مثل فناوری Gorilla Glass که در چند نسل اخیر عرضه شده است) برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود اما با وجود مقاومت بسیار بالایی که در سال‌های اخیر به آن رسیده‌اند، همچنان در عبارت «کاملاً ضد خش بودن» اغراق شده است و در صورت عدم محافظت صحیح، این مشکل تقریباً برای تمامی گوشی‌های موجود در بازار اتفاق می‌افتد.
از طرفی این حقیقت را باید در نظر گرفت که به طور کامل نمی‌توان خط‌ و خش‌ های به وجود آمده بر روی سطوح تلفن‌های همراه را از بین برد و همچنان بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل استفاده از لوازم جانبی مثل قاب‌ها، گلس‌های محافظ صفحه و غیره است. بااین‌حال روش‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان تا حد قابل قبولی این معضل را رفع کرد (مخصوصاً برای ازبین‌بردن خط‌ و خش‌ هایی که به‌صورت سطحی ایجاد شده‌اند) که در ادامه به این اشاره میکنیم که چگونه لکه های پشت گوشی را از بین ببریم:

چگونه لکه های پشت گوشی را از بین ببریم

 

مشکلات اثبات شده سیستم عامل اندروید 12 و راه حل آنها:
مشکلات اندروید ۱۲

 

چگونه خط‌ و خش گلس گوشی را از بین ببریم

استفاده از خمیردندان

استفاده از خمیردندان برای از بین‌ بردن خط‌ و خش‌ های گوشی ابتدایی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای رفع این مشکل است. استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده به‌جای خمیردندان‌های فاقد سفیدکننده نتیجه بهتری دارد اما باید دقت شود که خمیردندان مورداستفاده فاقد هر نوع اسانس یا افزودنی باشد. برای این کار ابتدا صفحهٔ گوشی را با پارچه نرم ترجیحاً کتان تمیز کرده و مقدار کمی از خمیردندان را روی خش موردنظر بمالید. در نهایت با پارچه نرم و یا پنبه خمیردندان را روی خش به‌صورت دایره‌وار حرکت داده تا خط‌ و خش محو گردد. (روش ذکر شده در اینجا برای تمامی مواد پاک‌کننده مشابه است و تنها در برخی جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند)

قابل‌ذکر است که استفاده از خمیردندان برای ازبین‌بردن خش‌های جزئی و کوچک کاربرد دارد و همچنین برای از بین‌ بردن خش روی پلاستیک گوشی یا از بین‌ بردن لکه‌ های پشت‌ گوشی فلزی می‌توان از خمیردندان استفاده کرد. به‌طورکلی نتیجهٔ استفاده از این ماده در مقایسه با سایر مواد و روش‌های ترمیمی از کارایی کمتری برخوردار است.

جوش شیرین و پودر بچه

خمیری از ترکیب جوش شیرین یا پودر بچه با آب با نسبت دوبه یک (دو پیمانه جوش شیرین یا پودر بچه و یک پیمانه آب) راه‌حل دیگر است. مراحل انجام از آن هم درست مانند روشی است که در قسمت قبل ذکر شد با این تفاوت که در پایان باید از پارچه مرطوب برای پاک‌کردن خمیر باقی‌مانده بر روی سطوح استفاده کرد. تنها باید دقت کرد که آب به سایر بخش‌های گوشی نفوذ نکرده و خرابی ایجاد نکند.

 

برطرف کردن ارور گوگل مرتب متوقف میشود:
تنظیمات مرتب متوقف می شود در گوشی سامسونگ

 

 پاک‌کن‌های جادویی یا Magic eraser

یک ترکیب شیمیایی است که به‌صورت آماده و در نام و برندهای مختلفی به فروش می‌رسد که البته در بین عموم مردم با اسم محلول خش‌ گیر گوشی شناخته می‌شود. البته امکان ساخت این محلول خش‌ گیر گوشی در منزل هم وجود دارد که باتوجه‌به امکان ایجاد خرابی و قیمت ارزان نوع آماده آن توصیه می‌شود که از بازار تهیه گردد. دقت شود که این ماده به‌خاطر خاصیت سایندگی و قدرت بیشتر نسبت به خمیردندان، باید بااحتیاط بیشتری استفاده شده و مقدار کمتری از آن را به کار گرفت.

پولیش یا براق‌کننده‌های چراغ ماشین و ازبین‌بردن لکه‌های پشت‌گوشی فلزی

شاید مؤثرترین راه به نسبت موارد دیگر استفاده از واکس، پولیش و یا براق‌کننده‌های چراغ خودرو باشد. در این روش هم مشابه روش‌های قبلی باید از پنبه یا پارچه نرم بدون پرز (مانند پارچه‌های تمیزکننده شیشه عینک یا کتان نرم) استفاده کرد. باتوجه‌به اینکه پولیش نسبت به دیگر مواد ذکر شده در این مقاله از قدرت بالاتری برخوردار است، نمی‌توان به‌اندازه روش‌های دیگر از آن استفاده کرده. استفاده مکرر از این روش ممکن است آسیب جدی به صفحه‌نمایش گوشی وارد کند. این راه مؤثرترین روش برای افرادی است که می‌پرسند چگونه لکه‌های پشت‌گوشی را از بین ببریم.
اگرچه روش‌های دیگری هم مثل استفاده از سمباده نرم، پاک‌کن مداد، روغن‌های گیاهی و نارگیل، وازلین، موز و غیره برای ازبین‌بردن خط‌ و خش‌ها ذکر شده است اما این روش‌ها یا ریسک بسیار بالایی دارند (مانند سمباده) و یا در مقایسه با چهار ماده ذکر شده از تأثیر ناچیزی برخوردارند.

در پایان مجدداً این نکته را متذکر می‌شویم که بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد خط‌ و خش بر روی گوشی، استفاده از ابزارهای محافظتی است زیرا تاکنون روشی برای ازبین‌بردن کامل خط‌ و خش بر روی سطوح تلفن‌های همراه (و سایر ابزارها) ارائه نشده است.

 

چگونه گلس گوشی را دوباره بچسبانیم؟ در مطلب زیر بخوانید:
از بین بردن حباب زیر گلس با سشوار

 

سؤالات متداول

روش‌های ذکر شده برای از بین‌ بردن خط‌ و خش بدنه گوشی اپل نیز کاربرد دارد؟ تفاوتی در برند یا جنس بدنه یا جنس صفحه گوشی نیست.

آیا از روش‌های بالا می‌توان برای صفحه تلویزیون‌های ال‌سی‌دی استفاده کرد؟ خیر صفحهٔ تلویزیون‌ها از مواد متفاوت و کمتر مقاومی تولید می‌گردند و این مقاله فقط مختص گوشی‌های تلفن همراه است.

بهترین روش از روش‌های بالا کدام است؟ بستگی به عمق و مکان وجود خط‌ و خش دارد. بهتر است اگر خط‌ و خش روی بدنه گوشی یا پشت‌گوشی است از روش‌هایی استفاده گردد که سایش بیشتری دارند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

51 نظر

  1. حسین

    با سلام
    ببخشید ایفون ۱۳ پرومکس آبی دارم بعد رنگ گارد ک استفاده میکردم ب بدنه گوشی شده و آبی تیره شده دور ‌و بر گوشی

    با پد الکی هم تست کردم پاک نشدن

    راه حلی وجود داره برای پاک کردن شون عزیز ؟

  2. محمد

    سلام گوشی من ایفون هست صفحه نمایش خط و خش سطحی داره از بین میره یانه گلس هم نداره

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر بهتره از گلس استفاده کنید صفحات آیفون ها در برابر شکستن مقاومت خوبی دارن ولی در برابر خط و خش نه خیلی
  3. محمد

    گوشی من می ۱۰ تی پشت گوشی لکه های کوچک وجود دارد چگونه باید آنها را از بین ببرم

    1. احمدی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر این نقطه هایی که بخاطر قاب افتاده پشت گوشی چطوری پاک میشن؟ الکل و خمیر دندان استفاده کردم پاک نشد گوشیم a32
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام وقت بخیر احتمالا به خاطر قاب هست با الکل امتحان کنید
  4. رامین

    سلام گوشیمa32است پشتش پرنقطه شد چیکار کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رامین

      سلام وقت بخیر به خاطر قاب هست
      1. پیام

        پاسخ به احسان نیک پی

        اسم خودتو میزاری مهندس یارو میگه نقطه شده چیکار کنم پاک شده شما می‌پرسی از قاب استفاده میکردی . چیزیم جز الکل بلد نیستی بگی . واقعا متاسفم برات
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به پیام

          سلام و عرض ادب دوست خوبم اولا من جایی خودم رو مهندس معرفی نکردم ثانیا به فرض این که شما درست بفرمایید این موضوع میره تو زمینه کاری شیمیدان😁 نه مهندس پیروز باشید
  5. Amir

    منم گوشم پوکو ایکس تری‌ هستش پشتش پر از لکه های کوچک سفید شده از قاب استفاده میکردم فکر کنم به خاطر قاب باشه میخواستم بدونم میتونم لکه ها رو از بین ببرم

  6. محمد محمدی

    سلام جناب گوشی من پوکو ایکس تری هست پشتش پر از نقطه شده چه باید کرد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد محمدی

      سلام وقت بخیر از قاب استفاده می‌کردید؟
  7. پارسا

    سلام من گوشیم a53 هست و اینکه قاب گوشیم رنگ پس داده چجوری لک رنگ هارو ببرم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به پارسا

      سلام وقت بخیر از پد الکلی استفاده کنید احتمالا پاک بشه
  8. Mmd

    سلام خسته نباشید
    پشت قاب گوشیم لکه های سفید زیادی ایجاد شده و فک کنم از گارد بوده
    آیا روشی هس که اونارو پاک کرد؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mmd

      سلام وقت بخیر با پد الکی امتحان کنید احتمالا پاک بشه موفق باشید
      1. مصطفی

        پاسخ به احسان نیک پی

        لکه های پشت گوشی که به علت کاور گوشی هستش حتی با تینر 4 هزار هم پاک نشد فکر نکنم با پد الکلی پاک شه
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مصطفی

          سلام وقت بخیر در این صورت بله بعیده
  9. محمد طاها رحیمی

    سلام خسته نباشید،بنده گوشیم A21s هست و پشت گوشیم یه لکه لکه های نقطه ایی به وجود اومده، نمیدونم رنگش کنده شده یا نه، مانند نقطه است و اصلا کنده و تمیز نمیشه، چجوری باید درستش کنم؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد طاها رحیمی

      سلام وقت بخیر احتمالا ضربه خورده یا رنگش بر اساس تماس با ماده ای از بین رفته موفق باشید
  10. مهراد

    سلام وقت بخیر خسته نباشید،من روی صفحه گوشیم یه خط کمتر از یک سانتی متر افتاده با اینکه گلس هم داشتم،میخواستم بدونم مشکلی برای گوشی ایجاد میکنه یا نه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهراد

      سلام وقت بخیر اگه تاچ رو تحت الشعاع قرار نده الزامی به تعویض نیست موفق باشید
      1. مهراد

        پاسخ به احسان نیک پی

        ممنون
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به مهراد

          سلام وقت بخیر پیروز باشید
          1. مهدی

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام دورگوشی من بی دلیل خط و خش افتاده تاحالابدون قاب هم استفاده نکردم باید چیکار کنم
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به مهدی

              سلام وقت بخیر احتمالا جای قاب هست نه خط و خش
          1. متینا

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام خسته نباشید .من گوشیم سامسونگه و سفیده و پشتش رژ لب خورده و تقریبا پاک شد اما پر نقطه قرمز هستش و پاک نمیشه .چجوری پاک کنم ؟ با خمیر دندون میشه؟
            1. احسان نیک پی

              پاسخ به متینا

              سلام وقت خوش با الکل امتحان کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ae%d8%b7-%d9%88-%d8%ae%d8%b4-%d9%88-%d9%84%da%a9%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads