داغ ترین ها :
آموزش کامل روش های انتقال فایل بین دو کامپیوتر یا لپتاپ

آموزش کامل روش های انتقال فایل بین دو کامپیوتر یا لپتاپ

زمانی که یک محصول جدید مانند گوشی یا لپ تاپ خریداری می‌کنیم یکی از چالش‌هایی که وجود دارد انتقال دیتاها از محصول قبلی به دستگاه جدید است. شرکت‌های بزرگی مانند اپل و سامسونگ برای حل این مشکل و راحتی کاربران راه‌هایی را قرار داده‌اند ولی اگر بخواهید اطلاعات را بین دو لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی انتقال دهید راه چاره چیست؟ در ادامه این مطلب روش‌های انتقال فایل بین دو کامپیوتر در ویندوز 11، 10 و نسخه‌های دیگر را به شما آموزش می‌دهیم.

 

لیست قیمت امروز انواع لپ تاپ در فروشگاه تکنولایف موجود است: خرید لپ تاپ

 

معرفی روش های مختلف انتقال فایل بین دو کامپیوتر یا لپ تاپ

در ادامه به شما روش انتقال فایل بین دو لپ تاپ بدون کابل و همچنین روش انتقال فایل بین دو کامپیوتر با کابل را به شما آموزش می‌دهیم. در انتهای هر روش مزایا و معایب استفاده از آن را نیز شرح می‌دهیم تا بتوانید بسته به حجم دیتاها بهترین روش را پیش بگیرید.

انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز 7 و دیگر نسخه‌ها به کمک هارد

یکی از ساده‌ترین و سر راست‌ترین روش‌های انتقال فایل بین دو کامپیوتر در ویندوز 10، 11 و نسخه‌های قدیمی‌تر استفاده از یک هارد یا فلش مموری است. اگر دیتای مد نظر شما حجم خیلی زیادی ندارد و به روی یک فلش مموری 32 یا 64 گیگابایت جا می‌شود به راحتی می‌توانید دیتاها را از سیستم اول به روی فلش انتقال داده و سپس فلش را به سیستم دوم متصل کنید.

انتقال فایل بین دو کامپیوتر ویندوز 7

اگر حجم دیتاهای شما زیاد است همین کار را می‌توانید به کمک هارد انجام دهید. برای مثال شما می‌توانید 700 گیگابایت دیتای لپ تاپ یا کامپیوتر قبلی را به روی یک هارد 1 ترابایت انتقال دهید و سپس هارد را به لپ تاپ یا سیستم جدید متصل کنید تا این دیتا به دستگاه جدید انتقال پیدا کند. انجام این روش هیچ تخصصی نیاز ندارد و شما به نصب هیچ برنامه‌ای احتیاج ندارید.

مزایا

  • سر راست و ساده
  • نیاز به نصب نرم افزار نیست
  • هزینه‌ای ندارد

معایب

  • آسیب‌های احتمالی هارد
  • مدت زمان انتقال دیتاهای سنگین

انتقال فایل بین دو کامپیوتر با کابل

یکی از روش‌های ساده دیگری که برای انتقال دیتا می‌توانید از آن استفاده کنید خرید کابل انتقال فایل بین دو کامپیوتر است. این کابل‌ها در دو طرف از USB-A استفاده می‌کنند و شما به راحتی می‌توانید یک سر آن را به سیستم جدید و یک سر آن را به سیستم قبلی متصل کنید. اگر درگاه‌های لپ تاپ یا کامپیوتر شما USB-A نسل 3 باشد طبیعتا سرعت انتقال بیشتر خواهد بود.

انتقال فایل بین دو کامپیوتر با کابل

خود ویندوز نرم افزار از پیش نصب شده‌ای برای انجام این انتقال دارد و شما به راحتی می‌توانید از طریق این سیستم دیتاهای لپ تاپ یا سیستم قبلی را به لپ تاپ یا سیستم جدید متصل کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از این روش نمی‌توانید از سیم HDMI یا سیم‌های شارژر گوشی استفاده کنید و باید حتما این کابل را خریداری کنید.

مزایا

  • نرم افزار داخلی ویندوز که به صورت خودکار عمل می‌کند
  • سریع‌تر از روش هارد دیسک است

معایب

  • کامپیوتر‌ها باید نزدیک یکدیگر باشند
  • کابل انتقال در خانه یافت نمی‌شود و باید آن را خریداری کنید

 

بهترین لپ تاپ های لمسی 2023 را در مطلب زیر معرفی کردیم:
بهترین لپ تاپ تاچ اسکرین

 

انتقال فایل بین دو کامپیوتر با وای فای یا LAN

استفاده از وای فای و LAN هم یکی دیگر از روش‌هایی است که می‌توانید در صورت نزدیک بودن دو کامپیوتر یا لپ تاپ از آن استفاده کنید. برای استفاده از این روش باید دو لپ تاپ را از طریق سیم LAN به یکدیگر متصل کنید و سپس وارد بخش Network Sharing شوید و این امکان را برای هر دو سیستم فعال کنید.

انتقال فایل بین دو کامپیوتر با وای فای یا LAN

در ویندوز 10 و 11 شما از طریق گزینه Nearby Share به راحتی می‌توانید دیتای مورد نظر خود را بین دو سیستم انتقال دهید، البته به شرطی که هر دو سیستم به یک شبکه وای فای متصل باشند. این روش سرعت خوبی دارد و شما به هیچ ابزاری مانند سیم رابط یا هارد دیسک هم احتیاج ندارید.

مزایا

  • سرعت خوب
  • نیاز به وسیله‌ای ندارد
  • امنیت بالا

معایب

  • سرعت انتقال به پایداری اینترنت بستگی دارد
  • دو سیستم باید نزدیک یکدیگر باشند

 

انواع کیبورد کامپیوتر و لپ تاپ را می توانید از تکنولایف بخرید

 

نرم افزار انتقال فایل بین دو کامپیوتر

برنامه‌های مختلفی برای انتقال دیتا از روی یک کامپیوتر به روی کامپیوتر دیگر وجود دارد. برای نمونه می‌توانید از EaseUS Todo PCTrans کمک بگیرید. کار کردن با این نرم افزار بسیار ساده‌ای و مراحل و پیش نیازها درون برنامه و قبل از انتقال توضیح داده شده است. اگر دیتای مورد نظر شما حجم زیادی ندارد می‌توانید روش انتقال فایل بین دو لپ تاپ با SHAREIT را نیز امتحان کنید.

نرم افزار انتقال فایل بین دو کامپیوتر

مزایا

  • سرعت مناسب
  • راحتی کار با این برنامه‌ها

معایب

  • سرعت پایدار نیست
  • نصب اپلیکیشن

 

لپ تاپ 14 اینچ چی بخریم؟
بهترین لپ تاپ 14 اینچی ایسوس

 

انتقال فایل بین دو کامپیوتر با FTP

FTP مخفف عبارت File Transfer Protocol است. منظور از این Protocol مجموعه قوانینی است که اجازه می‌دهد دستگاه‌های دیجیتالی در امنیت کامل با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. زمانی که شما از اینترنت استفاده می‌کنید، در حال استفاده از پروتکل‌های مختلف هستید. برای نمونه هنگام وبگردی از HTTP استفاده می‌کنید و برای ارسال و دریافت آنی پیام در فضای اینترنت از XMPP کمک می‌گیرید.

انتقال فایل بین دو کامپیوتر با FTP

در این بین FTP پروتکل انتقال دیتا است. شما برای استفاده از FTP کافیست فایل‌های مورد نظر خود را به روی یک سرور FTP آپلود کنید و با سیستمی دیگر به سراغ دانلود این فایل‌ها بروید. از این روش برای انتقال فایل بین مک و ویندوز هم استفاده می‌شود. نقطه ضعف این روش در کل امنیت آن به حساب می‌کنید و از این نظر SFTP وضعیت بهتری دارد.

برای استفاده از این روش می‌توانید از برنامه‌هایی مانند FileZilla، WinSCP، Cyberduck و موارد دیگر کمک بگیرید.

مزایا

  • انتقال چندین فایل در لحظه
  • امکان ادامه انتقال در صورت قطع شدن ارتباط

معایب

  • امنیت عالی نیست

 

کدام کیبوردها برای برنامه نویس‌ها مناسبتر است؟
بهترین کیبورد برای برنامه نویسی

 

جمع بندی

در این مطلب روش‌های موجود برای انتقال دیتا بین دو کامپیوتر یا دو لپ تاپ را مرور کردیم و شما بسته به ابزار در دسترس و نیاز خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را پیش ببرید. اگر دیتای زیادی ندارند و یا نمی‌خواهید درگیر پروسه‌های مختلف شوید پیشنهاد می‌کنیم از یک هارد دیسک کمک بگیرید.

سوالات متداول

ساده‌ترین روش انتقال دیتا بین دو کامپیوتر چیست؟ برای انتقال فایل‌های کوچک از یک فلش مموری و برای انتقال فایل‌های بزرگ‌تر از یک هارد دیسک اکسترنال کمک بگیرید و به راحتی دیتا را منتقل کنید.

انتقال دیتا از طریق سیم بین دو لپ تاپ امکان‌پذیر است؟ بله، شما ابتدا باید این کابل مخصوص را خریداری کرده و آن را به پورت USB-A سیستم‌های خود متصل کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d9%81%d8%a7%db%8c%d9%84-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%88-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/
ads
ads