داغ ترین ها :
معرفی بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار در سال 1402

معرفی بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار در سال 1402

تنوع بالای لپ تاپ‌های عرضه شده در بازار باعث شده است تا دیگر انتخاب لپ تاپ به آسانی سال‌های گذشته نباشد. رقابت شدید برندهای غول پیکر روزبه‌روز به سردرگمی بیشتر کاربران هنگام خرید می‌افزاید و درصورت آشنا نبودن کاربر با قابلیت‌های لپ تاپ می‌تواند منجر به خرید اشتباهی شود. حال که در سال 2023 هستیم لپ تاپ‌های فراوانی با اندازه صفحه نمایش متفاوت در بازار به چشم می‌خورند که در این میان افرادی که مایل به خرید صفحه نمایش متوسط تقریبا رو به کوچک هستند، بهتر است از لپ تاپ‌های 14 اینچی به عنوان یک انتخاب کاربردی استقبال کنند. در مقاله بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار کدامند؟ مدل های برتر 2023 از شرکت تکنولوژی محور تکنولایف مایل هستیم تا به معرفی بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار در سال 1402 بپردازیم. اگر قصد خرید بهترین لپ تاپ 14 اینچی بازار را دارید، از شما دعوت می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

برای خرید انواع لپ تاپ در سایز های مختلف به فروشگاه تکنولایف سر بزنید: قیمت لپ تاپ

 

معرفی بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار در سال 1402 [از گران‌ترین تا ارزان‌ترین]

امروزه لپ تاپ‌‎ها با مشخصات مختلفی در حال رقابت با یکدیگر هستند. مابین اطلاعات آن‌ها اندازه صفحه نمایش یکی از متغییرترین مولفه‌هاست که هر کاربر بسته به سلیقه و نیاز خود تصمیم به انتخاب می‌گیرد. تا جایی که در بازار دیده می‌شود معمولا کوچکترین لپ تاپ‌ها با صفحه نمایش 11 اینچی و بزرگترین آن در ابعاد 21 اینچ وارد میدان فروش می‌شوند. در این میان صفحه نمایش 14 اینچ مورد پسند کاربران بسیاری بوده است. اکثر دانشجویان و افرادی که به صورت ثابت در هر روز تا چند ساعت با لپ تاپ کار می‌کنند و از آن طرف قصد حمل و جابه‌جایی لپ تاپ را بیشتر از سایر افراد دارند، معمولا بیشتر از بقیه به فکر خرید لپ تاپ‌های 14 اینچی هستند زیرا در این حالت می‌توانند علاوه‌بر بهره بردن از اندازه مناسب و کافی صفحه نمایش از وزن کم لپ تاپ نیز استفاده کنند. در ادامه قرار است تا با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین با بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار از گران‌ترین قیمت تا ارزان‌ترین آشنا شوید.

بهترین لپ تاپ 14 اینچی بازار، مک بوک پرو M2 Pro و M2 Max

بهترین لپ تاپ 14 اینچی بازار مک بوک پرو M2 Pro

مک بوک پرو M2 Max و مک بوک پرو M2 نه تنها بهترین لپ تاپ‌های معرفی شده اپل در سال 2023 هستند بلکه بهترین لپ تاپ های 14 اینچی 2023 نیز دیده می‌شوند. اپل با استفاده از بهترین تراشه ساخت خودش یعنی M2 Max و M2 Pro توانست لقب بهترین لپ تاپ 14 اینچی روز دنیا را به خود اختصاص دهد. همچنین لازم به ذکر است که هر دو مدل با صفحه نمایش‌های 13 و 16 اینچی نیز در بازار دیده شده‌اند، اما در این مقاله قصد معرفی مدل 14 اینچی آن را داریم.

مشخصات مک بوک پرو M2

پردازنده مرکزی: Apple M2 Pro

صفحه نمایش: 14.2 اینچ با پنل Liquid Retina XDR

پردازنده گرافیکی: 16 هسته‌ای برای پردازنده مرکزی 10 هسته‌ای – 19 هسته‌ای برای پردازنده مرکزی 12 هسته‌ای

فضای ذخیره‌سازی: 512 گیگابایت SSD

وزن: 1.6 کیلوگرم

مک بوک پرو m2 پرو بهترین لپ تاپ 14 اینچی بازار در سال 2023 شناخته شده است. مک بوک پرو M2 Pro با 512 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم از نوع DDR4X Unified Memory به بازار عرضه شد. صفحه نمایش این لپ تاپ با بهره‌وری از بهترین پنل موجود یعنی پنل Liquid Retina XDR انواع محتواهای تصویری و ویدیویی را با رزولوشن 3024×1964 پیکسل و تراکم پیکسلی 254 پیکسل بر هر اینچ (ppi) به کاربر نمایش می‌دهد. اگر قصد وبگردی با اینترنت وای فای داشته باشید، باتری با ظرفیت 70 وات ساعت آن می‌تواند تنها با یک بار شارژ تا 14 ساعت روشن باقی بماند. این ساعت در مقایسه با سایر لپ تاپ‌های 14 اینچی مدت زمان بسیار خوبی محسوب می‌شود. باتری این لپ تاپ از طریق شارژر با توان 67 وات در طی 30 دقیقه تا 50 درصد شارژ می‌شود و دیده شدن شارژر تایپ C یکی از بهترین اتفاق‌هایی که در این تولید بهترین لپ تاپ 14 اینچی بازار رقم خورده است. قیمت تمام مدل های مک بوک با پردازنده M2 و M2 پرو را از طریق لینک زیر ببنید.

 

خرید مک بوک پرو M2

 

مناسب ترین مدل های لپ تاپ برای تدوین را در مطلب زیر ببنید:
لپ تاپ مناسب تدوین فیلم

 

لپ تاپ لمسی Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 10

لپ تاپ لمسی Lenovo ThinkPad X1 Carbon Gen 10

لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon Gen 10 با بهره‌مندی از طراحی با کیفیت بدنه و صفحه کیبورد و وضوح تصویربرداری 1080p توسط وبکم می‌تواند در لیست یکی از بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار در سال 2023 قرار گیرد. کمپانی لنوو لپ تاپ تینک پد X1 را در چند مدل مختلف به بازار عرضه کرد.

مدل اول : صفحه نمایش مجهز به پنل IPS – رزولوشن Full HD – میزان روشنایی 400 نیت
مدل دوم: صفحه نمایش مجهز به پنل IPS – وضوح 4K
مدل سوم: صفحه نمایشی مجهز به پنل OLED – وضوح 2.8K

در میان 3 مدل معرفی شده اگر گرافیست یا ادیتور هستید یا از ابزار ادیت و نمایش محتوا بیشتر از یک کاربری روزانه استفاده می‌کنید، معمولا صفحه نمایش OLED به دلیل پشتیبانی کامل از تمامی پوشش‌های رنگی و تفکیک رنگ بهتر می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای شما باشد.

مشخصات لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon Gen 10

 صفحه نمایش: 14 اینچی IPS یا OLED با رزولوشن WUXGA یا 2.8K
 پردازنده مرکزی: اینتل Core i5 و Core i7
 پردازنده گرافیکی: اینتل Iris Xe Graphics
 رم: 16 و 32 گیگابایت
فضای ذخیره‌سازی: قابلیت ارتقا تا 2 ترابایت SSD
 وزن: 1.12 کیلوگرم

یکی از ویژگی‌های کاربردی و جذاب در ساخت این مدل صفحه نمایش لمسی لپ تاپ لنوو ThinkPad X1 Carbon Gen 10 محسوب می‌شود. سرعت پاسخگویی صفحه نمایش در برابر ضربه و کشیدن انگشت روی صفحه بسیار بالا است و کاربر با این حجم از سرعت می‌تواند تمامی فعالیت‌ها را بدون نیاز به ماوس انجام دهد و از کار کردن با آن لذت ببرد. صفحه نمایش از پوشش ضد بازتاب نور بهره برده است و توانایی محافظت از چشم کاربر در برابر نور شدید را دارد به همین دلیل امکان کار کردن با لپ تاپ با بالاترین سطح دید در زیر نور مستقیم آفتاب به خوبی دیده شده است. با توجه به اینکه این مدل با دو نوع تراشه مختلف به عنوان پردازنده مرکزی روانه بازار شده است، طبیعی است که قدرت پردازش و اجرای انواع برنامه‌ها در مدلی که با تراشه Core i7 ساخته شده باشد، نسبت به تراشه Core i5 بالاتر باشد. برای بخش آخر بهتر است به باتری و عمر آن اشاره کنیم. باتری لپ تاپ با یک باراستفاده از شارژر 65 واتی توانایی پخش محتوا و روشن ماندن تا 19 ساعت را دارد که این میزان در مقایسه با سایر مدل‌های ارائه شده در بازار بسیار مناسب دیده می‌شود. اگر صرفا یک لپ تاپ تاچ اسکرین نیاز دارید، مطلب بهترین لپ تاپ لمسی را بخوانید.

 

کدام اقتصادی i7 ایسوس بهتر است؟
مقایسه لپ تاپ X515 با R1502

 

جدیدترین مدل های موس و کیبورد لپ تاپ و کامپیوتر را می توانید از تکنولایف بخرید

 

بهترین لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook Pro Duo 14

بهترین لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook Pro Duo 14

یکی از منحصربه‌فردترین و بهترین لپ تاپ های 14 اینچی روز بازار لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook Pro Duo است. به جرات می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین دلایلی که به فروش بیشتر این لپ تاپ کمک کرده است، دیده شدن صفحه نمایش لمسی دوم در قسمت زیرین صفحه نمایش 14 اینچی اصلی است.

مشخصات ZenBook Pro Duo 14

پردازنده مرکزی: Core i7 نسل دوازده
صفحه نمایش: 14.5 اینچ با پنل OLED
پردازنده گرافیکی: GeForce RTX 3050
فضای ذخیره‌سازی: یک ترابایت حافظه SSD
وزن: 1.75 گرم

پس از باز کردن درب لپ تاپ بالاتر از کیبورد فشرده شده این مدل یک صفحه نمایش لمسی به طول و عرض نصف صفحه کیبورد قرار دارد که کاربر می‌تواند با استفاده از آن از محتوا، بازی یا مولفه دیگری را روی آن مشاهده کند یا در نبود ماوس کنترل صفحه نمایش را با لمس کردن به دست بگیرد. صفحه نمایش اصلی از پنلی OLED با نرخ نوسازی 120 هرتز، میزان روشنایی ۵۰۰ نیت و کیفیت نمایش با وضوح 2880 در 1800 پیکسل به بازار عرضه شده است. پوشش 100 درصدی فضای رنگی DCI-P3 و کاهش 70 درصدی نور آبی از دیگر دلایل قائل اهمیت بودن این صفحه نمایش است.

ایسوس برای طراحی قلب لپ تاپ از تراشه نسل دوازدهم پردازنده‌های مرکزی Core i7 استفاده کرده است. این پردازنده توانایی پردازش، اجرا و نمایش برنامه‌ها و انواع محتواهای سنگین را با بالاترین قدرت و سرعت ممکن دارد و در کنار قابلیت‌های چشمگیر صفحه نمایش با کمک پردازنده گرافیکی جی فورس RTX 3050 انویدیا می‌تواند عملکرد مثبت و رو به بالایی داشته باشد. بهترین لپ تاپ ۱۴ اینچی دارای دو صفحه نمایش ایسوس از 16 گيگابايت حافظه رم و یک ترابایت حافظه SSD بهره برده است. این میزان حافظه ذخیره سازی برای حفظ اطلاعات بسیاری زیادی نظیر عکس، ویدئو، فایل‌های مختلف و اپلیکیشن‌های متنوع کافی و مناسب دیده می‌شود.

 

قیمت لپ تاپ 14.5 اینچی ایسوس مدل zenbook pro duo 14 ux8402ze-m3026w

 

لپ تاپ 14 اینچی ایسوس مدل ZenBook UX3402ZA

لپ تاپ دیگری که می‌تواند لقب بهترین لپ تاپ 14 اینچی ایسوس با کاربری روزانه و مالتی مدیا را به خود اختصاص دهد، لپ تاپ ایسوس مدل ZenBook با صفحه نمایش مجهز به پنل OLED است. ایسوس با استفاده از نسل دوازدهم پردازنده‌های Core i7 توانست قدرت پردازش بالا و قابل قبولی را به این لپ تاپ 14 اینچی ارائه دهد. اگر به طراحی لبه‌های باریک علاقه دارید و وزن پایین لپ تاپ برای شما مزیت محسوب می‌شود، خرید بهترین لپ تاپ 14 اینچی ایسوس می‌تواند شما را به لپ تاپ محبوبتان برساند.

مشخصات ایسوس مدل ZenBook UX3402ZA

پردازنده مرکزی: اینتل Core i7-1260P
صفحه نمایش: 14 اینچ با پنل OLED
پردازنده گرافیکی: اینتل Iris Xe Graphics
فضای ذخیره‌سازی: 1 ترابایت SSD
وزن: 1.39 گرم

در ارتباط با بهترین لپ تاپ 14 اینچی ایسوس لازم است تا به قابلیت چرخش 180 درجه صفحه نمایش اشاره شود. صفحه نمایش 14 اینچی اولد این لپ تاپ به شما اجازه می‌دهد تا علاوه‌بر لذت بردن از پخش فیلم با رزولوشن 2880 در 1800 پیکسل، نرخ نوسازی 90 هرتز و میزان روشنایی 400 نیت از قابلیت لولا جهت باز شدن صفحه نمایش تا 180 درجه (صفحه نمایش در راستای کیبورد قرار گیرد) استفاده کنید و کیفیت انجام کار و مشاهده انواع محتوا را بالا ببرید. اتفاق دیگری که در طراحی این لپ تاپ به چشم می‌آید، دیده شدن نام پد در قسمت تاچ پد است. اگر به قسمت پایینی صفحه کلید نگاه کنید، بخش نام پد کیبورد روی صفحه لمسی کنترل‌گر موس یعنی همان تاچ پد قرار گرفته است. ترکیب این دو فضا زیبایی و قابلیت خاصی به لپ تاپ بخشیده است و به صورت کاملا واضح روی اندازه هر کلید کیبورد تاثیر مستقیم و مثبتی گذاشته است. ابعاد هر کلید در کیبورد افزایش پیدا کرده است. همچنین انحنای کلیدها زیبایی خاصی به کیبورد بخشیده است.

بهره‌مندی از پردازنده مرکزی Core i7 نسل دوازدهم کمپانی اینتل و ترکیب آن با پردازنده گرافیکی اینتل Iris Xe Graphics قدرت پردازش و اجرای انواع برنامه‌ها را با سرعت بالا و قابل قبولی به بهترین لپ تاپ 14 اینچی ایسوس میدهد به همین دلیل برای افرادی که قصد نصب برنامههای مهندسی و انجام کارهای پروژه‌های متنوع دارند، مناسب دیده می‌شود. البته لازم به ذکر است که این لپ تاپ با اینکه از سخت افزار خوبی بهره برده است؛ اما برای انجام بازی‌های حرفه‌ای با گرافیک بالا مناسب‌ترین لپ تاپ دیده نمی‌شود. در آخر بهتر است به قابلیت ذخیره‌سازی انواع فایل و محتوا تا حجم 1 ترابایت در حافظه داخلی SSD اشاره کرد. این مقدار حافظه در کنار 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 دیده می‌شود.

 

قیمت لپ تاپ ایسوس zenbook 14 ux3402za

 

بهترین لپ تاپ تجاری نسل 10، لپ تاپ HP EliteBook 840 G7

بهترین لپ تاپ تجاری نسل 10 لپ تاپ HP EliteBook 840 G7

اچ پی یکی دیگر از برندهای معروفی است که نام آن در طی این سال‌ها در حوزه تولید لوازم حوزه تکنولوژی از جمله لپ تاپ به خوبی به ثبت رسیده است. اچ پی برای لپ تاپ HP EliteBook 840 G7 از بهترین و مقاوم‌ترین متریال جهت طراحی و ساخت استفاده کرده است. شاید طراحی بدنه لپ تاپ ساده به نظر برسد؛ اما وزن سبک و درخشش بدنه به دلیل رنگ زیبایی که از آن برخوردار شده است بسیار چشم نواز دیده شده است. اگر طرفدار لپ تاپ با صفحه کیبورد و لبه‌های نازک هستید، به احتمال زیاد طراحی این لپ تاپ نظر شما را به سمت خود جلب می‌کند. شرکت اچ پی پیش از شروع به ساخت و عرضه تصمیم گرفت تا این لپ تاپ را با دو نوع پردازنده در ویترین مغازه‌ها بچیند به همین دلیل تمامی لپ تاپ‌های HP EliteBook 840 G7 از یک نوع توانایی پردازش و عملکرد بهره نبرده‌اند.

مشخصات لپ تاپ HP EliteBook 840 G7

پردازنده مرکزی: اینتل Core i7-Core i5
صفحه نمایش: 14 اینچ با پنل IPS با وضوح 1080p
پردازنده گرافیکی: اینتل UHD Graphics
فضای ذخیره‌سازی: قابلیت ارتقا تا 1 ترابایت SSD
وزن: 1.33 گرم

طراحی صفحه کیبورد این محصول به دلیل قرار گرفتن یک کلید نرم پلاستیکی مابین کلیدهای H و G با سایر کیبوردها متفاوت است. این کلید جهت کنترل ماوس قرار گرفته است. به غیر از این مورد تفاوت خاص دیگری دیده نمیشود و لپ تاپ از یک کیبورد معمولی بهره برده است.
صفحه نمایش مات این لپ تاپ از پنل IPS تشکیل شده است و توانایی نمایش هرگونه محتوایی را با حداکثر کیفیت 1080p دارد. این قابلیت می‌تواند نشان دهنده جذب نگاه کاربر به استفاده از آن باشد. قدرت تفکیک رنگ و نمایش آن توسط صفحه نمایش IPS به روشنایی بیشتر و نمایش بهتر تصاویر کمک می‌کند. اطلاع از میزان حافظه ذخیره سازی برای هر کاربر پیش از خرید لپ تاپ مهم است. خرید لپ تاپ اچ پی الایت بوک 840 G7 می‌تواند به دلیل برخورداری از 64 گیگابایت رم DDR 4 و قابلیت ارتقا حافظه SSD تا 2 ترابایت گزینه مناسبی برای شما محسوب می‌شود.

 

چگونه از لپ تاپ به جای مانیتور اضافی استفاده کنیم:
استفاده از لپ تاپ به عنوان مانیتور

 

سخن آخر

در میان انواع لپ تاپ‌هایی که تا کنون به بازار عرضه شده‌اند، لپ تاپ‌های 14 اینچی به دلیل برخورداری از کارایی و کیفیت لپ تاپ با صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر اما با وزنی کمتر اغلب مورد استقبال افرادی قرار می‌گیرند که قصد حمل و جابه‌جایی لپ تاپ را بیش از سایرین دارند. در این مقاله از تکنولایف تلاش کردیم تا شما را با بهترین لپ تاپ های 14 اینچی بازار آشنا کنیم. از اینکه تا پایان مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. اگر شما هم تجربه‌ای در استفاده از لپ تاپ‌های 14 اینچی داشته‌اید یا قصد خرید یکی از مدل‌های 14 اینچی را دارید، می‌توانید با نوشتن در قسمت نظرات کاربران آن‌ها را با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین لپ تاپ 14 اینچی بازار کدام است؟

برندهای مختلفی مانند اپل، ایسوس، دل و لنوو لپ تاپ‌های 14 اینچی مناسبی به بازار ارائه داده‌اند‌. اکثر لپ تاپ‌های 14 اینچی دارای کاربری روزمره، مالتی مدیا و دانشجویی هستند به همین دلیل درصورتیکه قصد استفاده‌های خیلی سنگین مانند گیم، ویرایش عکس و ویدئو با کیفیت بالا و اینگونه فعالیت‌ها را ندارید، به راحتی می‌توانید از میان مدل‌های معرفی شده در مقاله یا در سایت تکنولایف موفق به خرید بهترین لپ تاپ 14 اینچی بازار شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-14-%d8%a7%db%8c%d9%86%da%86%db%8c/
ads
ads