داغ ترین ها :
بهترین تبلت‌های مخصوص بازی و گیمینگ

بهترین تبلت‌های مخصوص بازی و گیمینگ

امروزه تبلت‌ها از پرکاربردترین و محبوب‌ترین وسایل الکترونیکی محسوب می‌شوند. شاید برای شما نیز سوال پیش بیاید دلیل این اندازه محبوبیت چیست؟ خب، در واقع تبلت‌ها در انواع مختلفی در بازار عرضه می‌شوند. تبلت می‌تواند به عنوان وسیله سرگرمی، به عنوان یک تلفن همراه با صفحه نمایش بزرگ، جایگزین مناسبی برای لپ تاپ یا گوشی شما باشد. پس این موضوع طی چندین سال اخیر باعث محبوبیت بیشتر تبلت‌ها شده است. در این مقاله نیز می‌خواهیم درباره جدیدترین و بهترین تبلت‌های مخصوص بازی 2021 از بین صدها مدل موجود در بازار ایران و جهان صحبت کنیم و بهترین آن‌ها را به شما معرفی کنیم. درنهایت با مقایسه درست، تمامی کاربران باید بتوانند بهترین انتخاب ممکن را با توجه به نیازهای خود انجام دهند. پس در ادامه با مجله تکنولایف همراه باشید.

خرید تبلت

چه تبلتی برای بازی خوب است؟

تبلت مناسب بازی کردن باید چند ویژگی اصلی داشته باشد که در ادامه این مطلب به این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

صفحه نمایش

برای انجام هر کاری مهم است که تبلت مورد نظر شما صفحه نمایش خوبی داشته باشد، اما برای بازی کردن این موضوع اهمیت دو چندانی می‌یابد؛ چرا که قرار است مدت زیادی به پنل خیره شوید. یک پنل مناسب بازی کردن باید اندازه مناسبی داشته باشد که البته این موضوع به اندازه دست‌های شما و بازی که قصد اجرا کردن آن را دارید بستگی دارد.

نکته بسیار مهم بعدی نوع پنل و رزولوشن صفحه نمایش و در نهایت تراکم پیکسلی پنل است. هرچه رزولوشن و تراکم پیکسلی بیشتر باشد در هر اینچ پیکسل‌های بیشتری قرار می‌گیرند و این باعث افزایش دقت و کنتراست محتوا می‌شود. در کنار این موارد برای بازی کردن نرخ نوسازی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا نرخ نوسازی 120 هرتزی باعث می‌شود بازی‌ها بسیار روان‌تر به نمایش دربیایند و در طول استفاده شما حس بسیار بهتری داشته باشید.

موضوع دیگری که باید به آن توجه کنید میزان روشنایی پنل است. روشنایی مناسب باعث می‌شود که در طول روزهای آفتابی و روشن نیز بتوانید محتوا را بدون هیچ مشکلی درون نمایشگر تبلت خود مشاهده کنید و به بازی کردن بپردازید. در کنار همه این موارد باید به قابلیت‌هایی مانند HDR10 و Dolby Vision نیز توجه داشته باشید.

سخت افزار

هر دستگاهی که قرار است بازی‌های مختلف را اجرا کند باید سخت افزار قوی داشته باشد و این در مورد لپ تاپ، تبلت و گوشی صادق است. تبلت مناسب بازی حتما باید قدرت سخت افزاری مناسبی به نسبت قیمت داشته باشد. از طرفی مثلا قدرت سخت افزاری تراشه M1 اپل عملا برای اجرای بازی‌های موجود بیش از اندازه زیاد است و بازی‌های موجود نمی‌توانند از تمام قدرت سخت افزاری ایپد پرو 2021 استفاده کنند.

از این جهت شاید مثلا تبلت‌هایی با تراشه A15 یا حتی A14 با توجه به قیمت مناسب‌تر ارزش خرید بالاتری داشته باشد. در کنار تراشه باید حتما به میزان رم و حافظه داخلی نیز دقت داشته باشید تا با کمبود فضا مواجه نشوید و همچنین بتوانید به خوبی مولتی تسکینگ را با تبلت خود انجام دهید.

باتری

تبلت مورد نظر شما باید باتری مناسبی هم داشته باشد؛ زیرا بازی کردن انرژی زیادی نیاز دارد و باتری ضعیف شما را مجبور می‌کند تا روزی چند بار تبلت خود را به شارژ متصل کنید. از این جهت تبلتی با شارژ دهی مناسب باتری خریداری کنید که ترجیحا از شارژ سریع نیز پشتیبانی کند تا برای شارژ شدن تبلت مجبور نشوید مدت زمان بسیار زیادی را منتظر بمانید.

بهترین تبلت ها برای بازی

یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توان با یک تبلت انجام داد بازی کردن است؛ چرا که نمایشگر بزرگ این محصولات باعث می‌شود تا شما فضای بسیار مناسبی برای مشاهده محتوا داشته باشید و به بهترین شکل ممکن بتوانید کارکتر خود را در طول بازی کنترل کنید. در ادامه این مطلب بهترین تبلت ها برای گیم را به شما معرفی می‌کنیم. توجه داشته باشید که تبلت‌ها از قیمت زیاد به کم مرتب شده‌اند و در صورت تمایل به خرید بهترین تبلت برای بازی با قیمت مناسب به انتهای مطلب مراجعه کنید.

آیپد مینی نسل 6 بدون سیم کارت WiFi مدل 2021

ایپد مینی نسل 6 یا ایپد مینی 2021 بیشتر شبیه به ایپد ایر است و از لبه‌های تخت مانند ایفون‌ها استفاده می‌کند. این ایپد ۲۹۳ گرمی نیز تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده و ضخامتی ۶.۳ میلی متری دارد تا از نظر ارگونومی واقعا خوب و جذاب باشد. این محصول از قلم نسل دوم اپل هم پشتیبانی می‌کند.

اپل برای ایپد مینی 2021 یک صفحه نمایش ۸.۳ اینچی با پنلی از نوع Retina IPS LCD در نظر گرفته که با داشتن رزولوشن ۲۲۶۶×۱۴۸۸ و نسبت ۳ به ۲ و تراکم ۳۲۷ پیکسل بر هر اینچ را استفاده کرده است. این پنل توانسته حدود ۷۸ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص ده. در مجموع این نمایشگر بسیار با کیفیت است و می‌تواند محتوا را بسیار شارپ (وضوح بالای هر رنگ و قدرت تمایز با سایر رنگ‌ها) و با دقت رنگ بالا به نمایش دربیاورد.باری با آیپد مینی نسل 6 بدون سیم کارت WiFi مدل 2021

به طور حتم این محصول می‌تواند به عنوان بهترین تبلت برای کالاف دیوتی موبایل محسوب شود؛ چرا که هم اندازه نمایشگر آن مناسب است و به خوبی در دست قرار می‌گیرد و هم وزن مناسبی برای طولانی بازی کردن دارد. یکی دیگر از دلایلی که ایپد مینی 2021 را بهترین آیپد برای گیم می‌دانیم قدرت سخت افزاری بسیار عالی آن در کنار قیمت مناسب است.

در بخش سخت افزاری اپل تفاوتی بین این محصول و ایفون‌های سری ۱۳ قائل نشده و برای هر دو تراشه ۵ نانومتری A15 را در نظر گرفته است. قدرت این تراشه بسیار زیاد است و باعث می‌شود شما با خیال آسوده بتوانید تا چند سال از عملکرد عالی این ایپد در بالاترین سطح استفاده کنید. همچنین این ایپد از اینترنت 5G هم پشتبانی می‌کند که به طور حتم یک مزیت بزرگ خواهد بود. شما می‌توانید بین دو نسخه ۶۴ و ۲۵۶ گیگابایتی حافظه داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم یکی را انتخاب کنید و امکان افزودن کارت حافظه جانبی نیز مطابق چیزی که از اپل انتظار داریم وجود ندارد.

اپل برای دوربین اصلی و دوربین سلفی هر دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در نظر گرفته است. هر دو دوربین کیفیت بسیار خوبی برای یک تبلت دارند و می‌توانند عکس‌هایی با جزئیات بالا، رنج دینامیکی نسبتا وسیع و شارپنس مناسب به ثبت برسانند. شاید نتوانیم این تصاویر را بی نقص بدانیم اما به طور حتم در این بازه قیمتی کمتری تبلتی می‌تواند با این دوربین‌ها رقابت کند.

ایپد مینی 2021 نسل شش دارای یک باتری با ظرفیت ۵۱۲۴ میلی آمپر ساعت دارد و از شارژ سریع ۲۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این ظرفیت باتری در کنار تراشه ۵ نانومتری و بسیار کم مصرف A15 باعث می‌شود این محصول بتواند تا حدود ۱۱ ساعت مداوم وبگردی و تا حدود ۱۰ ساعت پخش ویدئو را دوام بیاورد. بنابراین انتظار داریم در استفاده ترکیبی بتواند ۱ روز کامل و حتی بیشتر از این تبلت استفاده کنید.

حسگر اثر انگشت قرار گرفته به روی کلید پاور، نرم افزار iPadOS 15، اسپیکرهای استریو و درگاه Type C از دیگر مشخصات مهم و کلیدی این ایپد هستند. بنابراین اگر به دنبال بهترین آیپد گیمینگ هستید ایپد مینی 2021 با توجه به وزن مناسب، اندازه مناسب نمایشگر، قدرت سخت افزاری عالی و همچنین قیمت مناسب یکی از بهترین گزینه‌های شما است.

 

خرید آیپد 6 مینی 2021

 

ایپد پرو 12.9 اینچی 2021

همان طور که احتمالا می‌دانید در دنیای تبلت‌ها اپل سالیان سال است که با تولید ایپدها یکه تازی می‌کند و رقبای اندرویدی به سختی می‌توانند با ایپدهای شرکت اپل در بخش‌های مختلف رقابت کنند. ایپد پرو 12.9 اینچی 2021 به معنای واقعی کلمه یک شاهکار تمام عیار است و در هر بخش به قدری خوب عمل کرده که هیچ ایراد جدی را نمی‌توان به آن وارد کرد و اپل با تولید این محصول بار دیگر نشان داد که به چه دلیل ایپدها محبوبیت بسیار زیادی دارند.

این دستگاه که تماما از آلومینیوم ساخته شده وزنی حدود 680 گرم دارد و ضخامت آن تنها 6.4 میلی متر است. ایپد پرو 2021 واقعا باکیفیت است و به محض در دست گرفتن این تبلت به طور حتم متوجه این کیفیت ساخت و قرار گیری دقیق اجزاء مختلف در کنار هم خواهید شد. اپل در تبلت جدید خود از نمایشگر Liquid Retina XDR mini-LED با اندازه 12.9 اینچ استفاده کرده است.ایپد پرو 12.9 اینچی 2021 یکی از بهترین تبلت ها برای گیم

این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی، Dolby Vision و HDR10 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند روشنایی بسیار مناسبی تولید کند. رزولوشن این نمایشگر بزرگ 2048×2732 است و به همین دلیل هم در هر اینچ 265 پیکسل قرار گرفته است. کیفیت این صفحه نمایش هیچ حرفی را باقی نمی‌گذارد و تنها می‌توانیم اپل را بابت این صفحه نمایش جذاب تحسین کنیم. این پنل عمق رنگ مشکی عالی دارد و از طرفی رنگ سفید را نیز بسیار دقیق به نمایش درمی‌آورد.

شاهکار اپل و ایپد پرو 2021 در بخش سخت افزاری مشخص می‌شود، جایی که شرکت اپل از تراشه M1 خود که قبلا شاهد استفاده از آن به روی مک بوک پرو و مک بوک ایر بودیم استفاده کرده است. این تراشه باعث شده تا قدرت سخت افزاری این تبلت به راحتی با لپ تاپ‌ها قابل مقایسه باشد و ایپد پرو 2021 بتواند بسیاری از لپ تاپ‌های موجود را پشت سر بگذارد.

این تراشه با 128، 256، 512 گیگابایت یا 1 و 2 ترابایت حافظه داخلی و 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود تا از نظر سخت افزاری بتوانیم این محصول را بهترین تبلت موجود در جهان بدانیم و به شما تضمین بدهیم که تا چندین سال می‌توانید انتظار بهترین عملکرد را از این تبلت داشته باشید. بنابراین کاملا منطقی است اگر ایپد پرو 2021 را بهترین تبلت گیمینگ جهان بنامیم.

با وجود این در تبلت‌ها دوربین چندان اهمیت ندارد باز هم برای ایپد پرو 2021 یک دوربین اصلی و یک دوربین فوق عریض با سنسورهای 12 و 10 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. همچنین در کنار این لنزها شاهد لنز TOF نیز هستیم. دوربین سلفی و فوق عریض این تبلت نیز سنسوری 12 مگاپیکسلی دارد و به شما کمک می‌کند تا هنگام تماس تصویری بتوانید به راحتی در اتاق جابجا شوید.

در نهایت باتری این محصول حدود 41 وات ساعت ظرفیت دارد و به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد و می‌توانید مدت زمان بیشتری نیز حتی از آن استفاده کنید. از دیگر مشخصات کلیدی ایپد پرو 2021 12.9 اینچی می‌توان به پشتیبانی از کیبورد، پشتیبانی از قلم، پشتیبانی از USB Type C، Face ID، شارژ سریع 18 واتی، پشتیبانی از اسپیکرهای استریو چهارتایی و iPadOS 15.4.1 (در حال حاضر) اشاره کرد.

توجه داشته باشید که این تبلت دو نسخه وای فای و دیتا دارد که بسته به نوع استفاده باید بین آن‌ها انتخاب کنید. همچنین توجه داشته باشید که ایپد پرو 2021 نسخه 11 اینچی به غیر از نوع صفحه نمایش در بخش‌های دیگر کم و بیش مشخصات یکسانی دارد و اگر 12.9 اینچ برای شما بیش از حد بزرگ است به سراغ نسخه 11 اینچی این تبلت بروید.

ایپد ایر 2020

ایپد ایر 2020 یا ایپد ایر نسل چهارم تبلت دوم در این لیست است. این تبلت فلزی از طراحی تخت مانند ایفون‌های سری 12 و 13 استفاده می‌کند و ضخامت بسیار کم ۶.۱ میلی متری دارد. وزن این ایپد هم حدود ۴۶۰ گرم است و این محصول نیز از قلم نسل دوم اپل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با آن طراحی و نقاشی کنید.

نمایشگر این مدل ۱۰.۹ اینچ بوده و از نوع Liquid Retina IPS LCD است. این پنل حدود ۸۱ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و از رزولوشن ۲۳۶۰×۱۶۴۰ استفاده می‌کند. در هراینچ از این نمایشگر ۲۶۴ پیکسل قرار گرفته است که عدد مناسبی برای این اندازه نمایشگر به حساب می‌آید. این نمایشگر نرخ نوسازی 60 هرتزی دارد و خبری از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیست. کیفیت این پنل برای بازی کردن و مشاهده محتوا بسیار خوب است و محتوا با رنگ بندی دقیق و کنتراست خوب به نمایش درمی‌آید و به طور حتم رضایت شما را به خود جلب می‌کند.ایپد ایر 2020 ایپد مخصوص کالاف

این ایپد از تراشه ۵ نانومتری A14 قدرت می‌گیرد که عملکرد عالی آن را در ایفون‌های سری 12 مشاهده کرده‌ایم و این تبلت قدرت بسیار زیادی برای انجام کارهای مختلف دارد و قطعا در انجام هیچ کاری شما را نا امید نخواهد کرد. به طور حتم یکی از بهترین ایپد ها برای بازی پابجی و کال آف دیوتی همین ایپد ایر 2020 است؛ چرا که قدرت بسیار زیاد تراشه M1 در انجام کارهایی مثل بازی کردن به کار نمی‌آید و از طرفی تراشه A14 به حدی قوی هست که بتواند همه بازی‌ها را در نهایت کیفیت اجرا کند.

این محصول ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و همچنین ۴ گیگابایت حافظه رم دارد و از کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی نمی‌کند. دوربین اصلی و سلفی ایپد ایر 2020 به ترتیب سنسور ۱۲ و ۷ مگاپیکسلی دارند. کیفیت عکس‌های ثبت شده با دوربین اصلی رضایت بخش است و تصاویر جزئیات و کنتراست خوبی دارند.

دوربین سلفی اما کمی ضعیف‌تر از ایپد مینی 2021 عمل می‌کند ولی همچنان عملکرد قابل قبول و مناسبی دارد. در دل این تبلت یک باتری با ظرفیت ۷۶۰۶ میلی آمپر ساعتی قرار گرفته و می‌تواند ۱ روز کامل و حتی ۱.۵ روز دوام بیاورد. البته این شارژ دهی هم به مدل تبلت که LTE باشد یا وای فای بستگی دارد و هم به الگوی مصرف شما. فناوری شارژ سریع در نظر گرفته شده برای این تبلت ۲۰ وات است که باعث می‌شود ایپد ایر 2020 در مدت زمان معقولی شارژ شود. از دیگر مشخصات مهم این دستگاه آی او اسی می‌توان به تاچ آیدی یکپارچه با دکمه پاور، درگاه Type C، اسپیکرهای استریو و نرم افزار iPadOS 15 اشاره کرد.

تبلت شیائومی مدل Redmi Pad SE

تبلت شیائومی مدل Redmi Pad SE تبلت مخصوص بازی شیائومی

یکی از بهترین تبلت ها برای گیم که ساخته کمپانی شیائومی است و از قیمت بسیار خوبی هم برخوردار است، تبلت مدل Redmi Pad SE است که دارای صفحه نمایشی بزرگ به ابعاد ۱۱ اینچ است و به شما اجازه می‌دهد تا انواع بازی را در یک صفحه بزرگ با کیفیت مناسب تماشا کرده و بازی کنید. این دستگاه دارای وزنی برابر با ۴۷۸ گرم است و از این نظر می‌تواند برای حمل و استفاده توسط بچه‌ها هم گزینه مناسبی به حساب بیاید. درون صفحه نمایش این تبلت از یک پنل IPS LCD استفاده شده که رزولوشنی برابر با ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل دارد و نرخ نوسازی آن تا ۹۰ هرتز هم می‌رسد.

تبلت Redmi Pad SE شیائومی امکان افزایش حافظه دارد و شما می‌توانید از طریق اسلات رم به آن کارت حافظه از نوع microSDXC اضافه کنید. این تبلت علاوه‌بر این ویژگی از وای فای نسخه 8.2 پشتیبانی می‌کند، زیرا فاقد درگاه سیم کارت است. همچنین جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هم دارد و پذیرای کابل هندزفری سیمی هم است. در کنار این‌ها دارای 4 اسپیکر استریو است که می‌تواند صدای بازی و فیلم و سریال را با کیفیت بالایی به گوش شما برساند.

تبلت ردمی پد اس ایی شیائومی یک تبلت میان رده محسوب می‌شود که با توجه به تراشه اسنپدراگون ۶۸۰ 4G با لیتوگرافی ۶ نانومتری که در آن به کار رفته انواع بازی مانند کالاف دیوتی و پابجی را می‌تواند با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کند. در کنار این اطلاعات تخصصی باید گفته شود که همین تبلت اولین بار با اندروید نسخه ۱۳ و رابط کاربری MIUI Pad ۱۴ وارد بازار شد و توانست توجه‌ها را به سمت خودش جلب کند. در مجموع تبلت ردمی پد SE شیائومی با توجه به مشخصاتی که دارد، تبلت مخصوص بازی شیائومی با قیمت پایین محسوب می‌شود و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد.

 

خرید تبلت شیائومی مدل Redmi Pad SE

 

گلکسی Tab S7 FE

یکی از جدیدترین و بهترین تبلت سامسونگ برای بازی کردن همین تب S7 FE است که مشابه گوشی‌های FE این برند تلاش می‌کند تا مشخصات بسیار خوبی را با قیمت مناسب در اختیار طرفداران و کاربران این برند کره‌ای قرار دهد. این تبلت بسیار ظریف طراحی شده و تنها ضخامتی ۶.۳ میلی متری دارد، البته نباید بر این اساس این کهکشانی را خوش دست بدانیم؛ چرا که وزن آن ۶۰۸گرم و ابعاد آن با توجه به نمایشگر ۱۲.۴ اینچی بسیار بزرگ است.

این تبلت تماما از جنس آلومینیوم ساخته شده و از قلم هم برخوردار است که می‌تواند نکته بسیار مهمی و ارزشمندی به حساب بیاید. با توجه به این ابعاد و وزن زیاد دستگاه پیشنهاد نمی‌کنیم آن را برای کودکان زیر ۶ یا ۷ سال تهیه کنید چون نگه داشتن و کار کردن با آن کمی دشوار است و طبیعتا دست کودک شما خسته می‌شود.

نمایشگر ۱۲.۴ اینچی این تبلت بزرگ جثه از نوع TFT است و از رزولوشن ۲۵۶۰×۱۶۰۰ استفاده می‌کند. این پنل در هر اینچ تراکم ۲۴۳ را در اختیار می‌گذارد و از نسبت ۱۶ به ۱۰ نیز بهره می‌برد. این صفحه نمایش توانسته حدود ۸۵ درصد از قاب جلویی را به اختصاص دهد که این عدد بسیار جذاب است و خبر از حاشیه‌های کم اطراف نمایشگر این کهکشانی می‌دهد.گلکسی Tab S7 FE بهترین تبلت برای پابجی سامسونگ ارزان قیمت

هرچند که به دلیل نداشتن نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی یا پنل امولد می‌توانیم به این بخش ایراد وارد کنیم حداقل انتظار داشتیم یا این پنل TFT نرخ نوسازی بالاتر از ۶۰ هرتز معمول داشته باشد یا از فناوری امولد استفاده شود تا کیفیت بهتری در اختیار قرار بگیرد.

در بخش سخت افزاری این تبلت کهکشانی از دو تراشه مختلف در نسخه‌های 5G و وای فای استفاده می‌کند و در واقع قدرت سخت افزاری تب S7 FE در نسخه وای فای بیشتر از نسخه 5G است و به نوعی سامسونگ هزینه فایوجی را به روی تراشه قوی‌تر صرف کرده است. نسخه وای فای از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G و نسخه 5G از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 750G استفاده می‌کند. هر دو تراشه بسیار قوی هستند اما تراشه اسنپدراگون 778G قدرت بیشتری دارد و عالی عمل می‌کند. این تراشه‌ها را ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا این مجموعه تکمیل شود.

این گوشی دوربین اصلی با سنسور ۸ مگاپیکسلی دارد که تصاویری خوب در نور روز به ثبت می‌رساند و می‌توان کم و بیش به عنوان تصاویر ثبت شده با یک تبلت به روی آن حساب باز کرد. عکس‌های سلفی نیز با سنسوری ۵ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند و کیفیت خوبی دارند.

این تبلت یک باتری با ظرفیت ۱۰۰۹۰ میلی آمپر ساعت دارد. این باتری پر ظرفیت می‌تواند بیش از یک روز این کهکشانی را سر پا نگه دارد و طبق چیزی که انتظار داریم شارژ دهی نسخه وای فای بهتر است و این مدل می‌تواند تا ۱.۵ یا ۲ روز دوام بیاورد. برای تب S7 FE شارژ سریع ۴۵ واتی در نظر گرفته شده اما این تبلت با آداپتور ۱۵ واتی به فروش می‌رسد و با این آداپتور شارژ کامل آن بیش از ۳ ساعت زمان می‌برد.

از دیگر مشخصات کلیدی این تبلت جدید سامسونگ می‌توان به اسپیکرهای استریو توسعه داده شده توسط AKG، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی و One UI 3.1 بر مبنای اندروید ۱۱ اشاره کرد.

قبل از خرید تبلت این مطلب را بخوانید

مقایسه دو تبلت جذاب اپل، آیپد ایر 4 در مقابل ipad Pro 2021

ایپد 10.2 2021

ارزان‌ترین تبلت جدید اپل یعنی ایپد 10.2 اینچی 2021 یکی از بهترین تبلت‌هایی است که می‌توانید در این رنج قیمتی خریداری کنید. البته قبل از هر چیزی باید تصمیم بگیرید که تبلتی اندرویدی می‌خواهید یا iPadOS برای شما مناسب‌تر است. به طور کلی برنامه‌ها در سیستم عامل اپل بسیار بهتر با نمایشگرهای بزرگ ایپدها سازگار هستند و یکی از نقاط ضعف اندروید را می‌توانیم نمایش ضعیف برنامه‌ها در نمایشگرهای بزرگ بدانیم.

این ایپد تماما از جنس آلومینیوم است و طراحی کاملا مشابهی با نسخه سال قبل یعنی ایپد 10.2 2020 دارد. این تبلت ۴۹۰ گرمی ۷.۵ میلی متر ضخامت دارد اما به طور کلی خوب در دست قرار می‌گیرد و با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.

ایپد 10.2 2021 از قلم اپل نسل اول پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید با خرید مجزا این قلم از قابلیت‌های آن بهره مند شوید. نمایشگر این تبلت از نوع Retina IPS LCD بوده و از رزولوشن ۲۱۶۰×۱۶۲۰ بهره می‌برد. صفحه نمایش این ایپد تراکم پیکسلی ۲۶۵ را مقابل چشمان شما قرار داده و نسبت ۴ به ۳ دارد. این نسبت باعث می‌شود بسیاری از محتوا مانند فیلم و سریال به روی این نمایشگر تمام صفحه نشوند.ایپد 10.2 2021 بهترین آیپد برای پابجی

کیفیت این صفحه نمایش خوب است و شما محتوا را شارپ و با کنتراست مناسب مشاهده خواهید کرد و رنگ‌ها نیز با دقت بالایی به نمایش درمی‌آیند و روشنایی نیز برای مشاهده محتوا در محیط‌های مختلف کافی به نظر می‌رسد.

این ایپد از تراشه ۷ نانومتری A13 قدرت می‌گیرد، تراشه‌ای که ایفون‌های سری ۱۱ از آن استفاده می‌کردند. این تراشه قدرت بسیار خوبی دارد و به خوبی می‌تواند همه کارها را با سرعت بسیار خوب و در بالاترین سطح ممکن اجرا کند. با این تبلت می‌توانید همه بازی‌های موجود را به روی نهایت گرافیک و بدون افت فریم بازی کنید. در واقع با توجه به قیمت بسیار مناسب ایپد 10.2 2021 این محصول را می‌توانیم یکی از بهترین تبلت برای بازی کالاف دیوتی موبایل بدانیم که قدرت عالی در کنار قیمت خوب دارد و می‌توانید برای گیمینگ استفاده شود.

این تراشه با ۳ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراه می‌شود و امکان افزودن کارت حافظه جانبی نیز وجود ندارد. دوربین اصلی ایپد 10.2 2021 سنسوری ۸ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌های خوبی برای یک تبلت به ثبت برساند. عکس‌ها عالی نیستند اما می‌توانید به روی کیفیت مناسب آن‌ها حساب باز کنید. دوربین سلفی از طرفی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارد و می‌تواند عکس‌های رضایت بخشی ثبت کند و همچنین به خوبی در جلسات کاری آنلاین در کنار شما باشد.

این ایپد یک باتری با ظرفیت ۸۵۵۷ میلی آمپر ساعتی دارد که می‌توانید این محصول را بین ۱ تا ۱.۵ روز سرپا نگه دارد. البته به طور کلی شارژ دهی نسخه وای فای بهتر از نسخه LTE خواهد بود. از دیگر مشخصات اصلی این محصول می‌توان به تاچ آیدی، اسپیکرهای استریو و نرم افزار iPadOS 15 اشاره کرد.

گلکسی Tab A7 10.4

این کهکشانی خوش ساخت از آلومینیوم ساخته شده و به هنگام در دست گرفتن حس خوبی را به شما منتقل می‌کند، گویی که با یک تبلت گران قیمت مواجه هستید. البته که نمی‌توانیم ارگونومی Tab A7 را عالی بدانیم و وزن و ضخامت آن به ترتیب ۴۷۶ گرمی و ۷ میلی متر است. بخش زیادی از این ابعاد بزرگ به سبب نمایشگر ۱۰.۴ اینچی این محصول است.

این پنل TFT رزولوشن ۲۰۰۰×۱۲۰۰ یا همان FHD+ دارد و تراکم پیکسلی ۲۲۴ را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. نسبت این پنل ۵ به ۳ است و توانسته حدود ۷۹ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص دهد. کیفیت این نمایشگر مطلوب است و رضایت شما را به دست خواهد آورد. البته که نباید آن را با پنل‌های امولد ۱۲۰ هرتزی مقایسه کنید.

سامسونگ در بخش سخت افزاری از کوالکام کمک گرفته و از تراشه ۱۱ نانومتری اسنپدراگون 662 استفاده کرده است. این تراشه همان تراشه‌ای است که به روی گوشی پر فروشی مثل پوکو M3 شاهد عملکرد مناسب آن بوده‌ایم. این تراشه همراه با ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم به خوبی از پس کارهای روزمره بر می‌آید و هیچ کندی در استفاده دیده نمی‌شود. در اجرای بازی‌ها نیز می‌توانید به روی گرافیک متوسط یا پایین بدون افت فریم حساب باز کنید.گلکسی Tab A7 10.4 یکی از ارزان ترین و بهترین تبلت های گیمینگ سامسونگ

گلکسی Tab A7 10.4 از دوربین اصلی ۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. این دوربین تصاویر قابل قبولی به ثبت می‌رساند و می‌توانید از آن در جهت ثبت عکس از یک صفحه کاغذ یا برای اسکن مدارک استفاده کنید اما کیفیت خیلی مناسب نیست که بتوانید به سراغ عکاسی جدی بروید. دوربین سلفی نیز سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد.

باتری در نظر گرفته شده برای این نمایشگر بزرگ ظرفیتی ۷۰۴۰ میلی آمپر ساعت دارد. شارژ دهی این تبلت تا حد زیادی بسته به نوع و میزان استفاده شما دارد اما در صورت داشتن استفاده ترکیبی این کهکشانی ۱ روز کامل را دوام می‌آورد اما شارژ شدن آن با توجه به ظرفیت زیاد باتری و فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی مدت زمان زیادی زمان می‌برد.

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی، One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ (نسخه کنونی)، اسپیکرهای استریو و چندگانه و دو نسخه وای فای و LTE جزو دیگر مشخصات مهم این کهکشانی هستند.

گلکسی Tab A7 lite 8.7

گلکسی Tab A7 lite یکی از بهترین تبلت‌های خوش قیمت بازار است. این کهکشانی از جنس آلومینیوم ساخته شده و تنها پایین و بالای قاب پشتی از جنس پلاستیک است. این تبلت حدود ۳۷۰ گرم وزن و ۸ میلی متری ضخامت دارد و به طور کلی به خوبی در دست قرار می‌گیرد. نمایشگر این تبلت اندازه ۸.۷ اینچی دارد که باعث می‌شود برای مشاهده محتوا و همچنین بازی کردن گزینه مناسب‌تری از یک تبلت ۷ اینچی باشد. این پنل از نسبت ۵ به ۳ و رزولوشن ۱۳۴۰×۸۰۰ استفاده می‌کند و تراکم پیکسلی ۱۷۹ را مقابل دیدگان شما قرار می‌دهد.

کیفیت این صفحه نمایش را نمی‌توانیم عالی بدانیم اما به نسبت قیمت رضایت بخش خواهد بود. سامسونگ برای تأمین قدرت این کهکشانی از تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو P22T کمک گرفته است. قدرت سخت افزاری این محصول قابل قبول و به نسبت قیمت مناسب است. شما می‌توانید کارهای روزمره را بدون مشکل با این تبلت انجام دهید و همچنین نیم نگاهی نیز به بازی‌ها داشته باشید، البته نه بازی‌های بسیار سنگین! در تراشه با ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و ۳ یا ۴ گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود تا مجموعه سخت افزاری تکمیل شود.گلکسی Tab A7 lite 8.7 از تبلت های گیمینگ سامسونگ

توجه داشته باشید که با توجه به قیمت این تبلت نباید انتظار بسیار بالایی در زمینه اجرای بازی‌ها از آن داشته باشید و بیشتر باید به سراغ بازی‌های سبک‌تر بروید. در بخش دوربین به طور کلی از تبلت‌ها نباید انتظار زیادی داشته باشیم و در تبلت‌های پرچمدار هم به طور کلی دوربین بخش خیلی مهمی نیست و مانند گوشی‌ها به روی این بخش تمرکز نمی‌شود. دوربین اصلی این کهکشانی سنسوری ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی سنسور ۲ مگاپیکسلی دارد.

در نهایت برای تب A7 lite یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که می‌تواند یک روز کامل را به خوبی دوام بیاورد و از طرفی نیز به لطف فناوری شارژ سریع ۱۵ واتی در مدت زمان منطقی شارژ شود. از دیگر مشخصات کلیدی این محصول می‌توان به اسپیکرهای استریو، One UI 3.1 بر پایه اندروید ۱۱ و دو نسخه وای فای و LTE اشاره کرد.

بهترین تبلت مخصوص بازی برای کودکان: Fire HD 10 Kids Edition(9th Gen)

خرید تبلت برای کودکان نیز همیشه یک موضوع چالش‌برانگیز برای والدین بوده است. تبلت‌های Fire HD 10 kids Edition طی بررسی‌های انجام شده گزینه‌ای مقرون به صرفه و مناسب برای بازی کودکان شما می‌باشد. عمر زیاد باتری آن‌ از دلایل اصلی و خوبی می‌باشد که باعث شده این محصول در فهرست بهترین تبلت‌ها برای کودکان قرار بگیرد.

ویژگی‌های تبلت کودکان Fire HD 10 kids Edition

• باتری آن در تستی که روی آن انجام شد به مدت 13ساعت و 29دقیقه دوام آورد که این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفت.
• این تبلت دارای سیستم کنترل محتوای تبلت توسط والدین در ابعاد وسیع می‌باشد.
• دارای ضمانت‌نامه نیز می‌باشد.
• دارای رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 32گیگابایتی می‌باشد.
• صفحه نمایش 10.1 اینچی با کیفیت درخشان 1080p دارد و دارای طیف رنگی مناسبی می‌باشد. پس وقتی کودک شما بازی می‌کند یا کارتون نگاه می‌کند، این صفحه نمایش یک تجربه عالی به او هدیه می‌دهد.
• دارای اتصال USB-C می‌باشد.
• کیفیت دوربین آن بسیار بالا و خوب است.
• اسپیکرهای آن چندان قوی نیست.
• دارای محتوای آموزشی مخصوصا کودکان به زبان انگلیسی، اسپانیایی و موارد دیگر می‌باشد. همچنین یک سال آزمایشی به صورت رایگان از محتوای سایت آمازون می‌توانید استفاده کنند.
• اگر برای بارگیری واقعی محتوای جدید کنجکاو هستید، باید از بخش پروفایل والدین وارد شوید چون پروفایل کودکان نمی‌تواند به هر چیزی درسترسی داشته باشد و هر چیزی که می‌بینند بخرند.
• در نهایت برای بچه‌های کوچک‌تر از 9 سال خرید آن توصیه می‌شود.

بهترین تبلت برای بازی کودکان

اگر تبلتی مناسب برای بازی کردن کودک خود می‌خواهید می‌توانید از همین لیست استفاده کنید و بسته به بودجه مورد نظر یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که کودکان دستان کوچکی دارند و نباید تبلتی با اندازه بسیار بزرگ برای آن‌ها خریداری کنید. مثلا در لیست بالا اندازه ایپد مینی 2021 برای کودکان بسیار مناسب است.

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی بهترین تبلت‌های مخصوص بازی 2021 موجود در بازار پرداختیم. پس شما با بررسی خصوصیات هر تبلت و آنچه که شما از این دستگاه انتظار دارید، می‌توانید بهترین گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید. در نهایت امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد، چون هدف اصلی ما راهنمایی هوشمندانه و دقیق شما، برای خرید تبلت گیمینگ مورد نظرتان بوده است. همچنین شما می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در رابطه با این مقاله با مجله تکنولایف در بخش دیدگاه با ما و سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

قیمت تبلت های گیمینگ چقدر است؟ برای خرید تبلتی که بتواند بازی‌ها را با کیفیت قابل قبول اجرا کند باید مبلغی بیشتر از 5 میلیون تومان پرداخت کنید. اگر تبلتی می‌خواهید که با آن بتوانید همه بازی‌ها را با کیفیت نهایت بازی کنید باید بالاتر از 9 میلیون تومان هزینه کنید و به خصوص ایپدهای اپل گزینه‌های بسیار عالی هستند.

قوی‌ترین تبلت لیست کدام است؟ شاهکار اپل و ایپد پرو 2021 در بخش سخت افزاری مشخص می‌شود، جایی که شرکت اپل از تراشه M1 خود که قبلا شاهد استفاده از آن به روی مک بوک پرو و مک بوک ایر بودیم استفاده کرده است. این تراشه باعث شده تا قدرت سخت افزاری این تبلت به راحتی با لپ تاپ‌ها قابل مقایسه باشد و ایپد پرو 2021 بتواند بسیاری از لپ تاپ‌های موجود را پشت سر بگذارد. این تراشه با 128، 256، 512 گیگابایت یا 1 و 2 ترابایت حافظه داخلی و 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم همراه می‌شود تا از نظر سخت افزاری بتوانیم این محصول را بهترین تبلت موجود در جهان بدانیم

بهترین تبلت اندرویدی لیست کدام است؟ گلکسی تب S7 FE یکی از بهترین گزینه‌ها است. این تبلت در بخش سخت افزاری از دو تراشه مختلف در نسخه‌های 5G و وای فای استفاده می‌کند و در واقع قدرت سخت افزاری تب S7 FE در نسخه وای فای بیشتر از نسخه 5G است و به نوعی سامسونگ هزینه فایوجی را به روی تراشه قوی‌تر صرف کرده است. نسخه وای فای از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون 778G و نسخه 5G از تراشه ۸ نانومتری اسنپدراگون 750G استفاده می‌کند. هر دو تراشه بسیار قوی هستند اما تراشه اسنپدراگون 778G قدرت بیشتری دارد و عالی عمل می‌کند. این تراشه‌ها را ۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۴، ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم همراهی می‌کند تا این مجموعه تکمیل شود.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. امیرمحمد

    سلام ببخشید من که میخوام یک آیپد بگیرم که بیشترین کیفیت رو داشته باشه و کالاف رو بتونم به بهترین نحو ممکن بازی کنم و طراحی و تدوین هم انجام بدم چی پیشنهاد میدید؟
    اصلا هم قیمت هم برام مهم نیست
    آیپد پرو یا آیپد air5
    حافظش هم خوب باشه و مثلا هم انواع بازی رو بتونم توش جا بدم و هم ابزار های تولید محتوا وتدوین و طراحی رو توش بزارم

    1. B

      پاسخ به امیرمحمد

      اگه حتما آیپد میخوای 12.9 اینچ 2022 بخر ولی اگه بیشتر مطالعه کنی متوجه برتر گلکسی s9 Ultra برتر از همه تبلت های موجود در بازار هست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیرمحمد

      سلام ایپد پرو ۱۲.۹ اینچ مدل ۲۰۲۲ بخرید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%aa%d8%a8%d9%84%d8%aa%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c/
ads
ads