داغ ترین ها :
بهترین گوشی گوگل کدام است؟ معرفی بهترین مدل های گوگل پیکسل

بهترین گوشی گوگل کدام است؟ معرفی بهترین مدل های گوگل پیکسل

همان‌طور که قطعا اطلاع دارید سیستم عامل بسیار محبوب اندروید که اکثر گوشی‌های جهان از آن استفاده می‌کنند توسط شرکت گوگل توسعه داده شده و هر سال نسل جدیدتر آن معرفی می‌شود. این سازنده بزرگ آمریکایی در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند هم فعالیت دارد و محصولات خود را تحت نام پیکسل به بازار عرضه می‌کند. در ادامه این مطلب قصد داریم جدیدترین و بهترین گوشی های گوگل پیکسل را به شما معرفی کنیم.

بهترین گوشی گوگل پیکسل کدام است؟

جدیدترین مدل گوشی گوگل پیکسل مدتی قبل تحت عنوان پیکسل 8 پرو و پیکسل 8 معرفی شدند و در ادامه به این دو مدل خواهیم پرداخت. همچنین نگاهی هم به نسل قبلی خواهیم داشت که حالا ارزان‌تر شده و همچنان ارزش خرید بالایی دارد.

جدیدترین مدل های گوشی گوگل پیکسل را می توانید از تکنولایف بخرید

 

پیکسل 8 پرو

پیکسل 8 پرو، بهترین گوشی پیکسل گوگل است و رقیب گوشی‌هایی مثل آیفون 15 پرو مکس و گلکسی S23 اولترا به حساب می‌‌آید. این پرچمدار تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی است و از قاب پشتی شیشه‌ای با پوشش مات استفاده می‌کند. این قاب با گوریلا گلس ویکتوس 2 مراقبت می‌شود تا در برابر خط و خش و ضربه مقاوم باشد.

فریم کناری این گوشی از جنس آلومینیوم است و این پکیج در کل 213 گرم وزن و 8.8 میلی‌متر ضخامت دارد. در بخش روبرویی این محصول یک پنل 6.7 اینچی با رزولوشن QHD+ دیده می‌شود که از نوع LTPO AMOLED است و تراکم پیکسلی بسیار خوب 489 را پیش چشمان شما قرار می‌دهد. کناره‌های نمایشگر برعکس قبل دیگر خمیده نیست و با یک صفحه نمایش تخت مواجه هستیم.

این پنل از نرخ نوسازی 120 هرتزی و HDR10+ پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن نیز تا 1600 نیت قابل افزایش است. در کل تمامی این مشخصات نشان می‌دهند که با یک صفحه نمایش پرچمدار و تمام عیار مواجه هستیم و قطعا پیکسل 8 پرو می‌تواند با بهترین‌های موجود در جهان از نظر کیفیت نمایشگر رقابت کند.

بهترین گوشی گوگل پیکسل

در بخش سخت افزار، قلب تپنده این گوشی تراشه 4 نانومتری گوگل Tensor G3 است که با 128، 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم همراه می‌شود و حتی شما می‌توانید نسخه 1 ترابایتی نیز انتخاب کنید. این چیپست قدرت خوبی دارد ولی در کل یکی از نقاط ضعف پیکسل 8 پرو به حساب می‌آید و قطعا نمی‌تواند با تراشه‌هایی مانند اسنپدراگون 8 نسل 2 یا A17 Pro یا حتی A16 رقابت کند.

از طرفی این گوشی از نظر نرم افزاری بی‌نظیر است. اول این که گوگل تضمین کرده که تا 7 سال برای این مدل آپدیت نرم افزاری عرضه کند و این یعنی پیکسل 8 پرو حتی اندروید 21 را نیز دریافت خواهد کرد. دوم این که اندروید خام این گوشی بسیار عالی است و جذاب‌ترین حس ممکن را با آن تجربه خواهید کرد. گذشته از این موضوع هوش مصنوعی با این نرم افزار ترکیب شده و به شما کمک می‌کند تا ادیت‌های بسیار کاربردی انجام دهید.

به بخش جذاب دوربین می‌رسیم، جایی که بهترین دوربین گوشی گوگل پیکسل به همین مدل اختصاص پیدا می‌کند و پیکسل 8 پرو موفق شده در سایت Dxomark نمره 153 را کسب کند و در رتبه سوم بهترین دوربین جهان قرار بگیرد. در حال حاضر بالاترین نمره 156 است و همین نشان می‌دهد که این پرچمدار دوربین‌های بی‌نقصی دارد.

بهترین دوربین گوشی گوگل پیکسل

دوربین اصلی این مدل از سنسوری 50 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و برای دوربین تله فوتو نیز سنسوری 48 مگاپیکسلی با امکان زوم اپتیکال 5 برابری در نظر گرفته شده است. دوربین فوق عریض این پرچمدار نیز 48 مگاپیکسلی است و سلفی 10.5 مگاپیکسلی این مجموعه را کامل می‌کند. گوگل پیکسل 8 پرو دارای یک باتری 5050 است و از شارژ سریع 30 واتی و شارژ بی‌سیم 23 واتی پشتیبانی می‌کند.

پس در نهایت اگر بهترین تجربه ممکن از اندروید را می‌خواهید و به گوشی نیاز دارید که یکی از بهترین دوربین‌های جهان را داشته باشد به سراغ آخرین گوشی گوگل یعنی پیکسل 8 پرو بروید.

 

 

پیکسل 8

اگر بودجه کمتری دارید یا ترجیح می‌دهید گوشی با ارگونومی بهتر داشته باشید پیکسل 8 انتخاب بهترین نسبت به پیکسل 8 پرو است. یکی از بهترین موبایل گوگل پیکسل همین مدل است که از نظر طراحی بسیار شبیه به مدل پرو به نظر می‌رسد ولی 187 گرم وزن دارد و بسیار خوش‌دست‌تر است.

این گوشی نمایشگری 6.2 اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD+ دارد و از HDR10+ و نرخ نوسازی 120 هرتزی پشتیبانی می‌کند. روشنایی این صفحه نمایش تا 1400 نیت می‌تواند افزایش پیدا کند. این اندازه نمایشگر باعث می‌شود تا این گوشی در کنار محصولاتی مانند گلکسی S23 و ایفون 15 قرار بگیرد.

جدیدترین مدل گوشی گوگل پیکسل

از نظر نرم افزاری و سخت افزاری هیچ تفاوتی میان گوگل پیکسل 8 با پیکسل 8 پرو وجود ندارد و به همین جهت از تکرار مکررات خودداری می‌کنیم. دوربین اصلی پیکسل 8 مانند برادر بزرگ‌تر خود 50 مگاپیکسلی است و این دوربین با فوق عریض 12 مگاپیکسلی همراهی می‌شود و دیگر خبری از لنز تله فوتو نیست. دوربین سلفی این پرچمدار نیز سنسوری 10.5 مگاپیکسلی دارد. در نظر داشته باشید که به لحاظ نرم افزاری برخی از قابلیت‌های دوربین پیکسل 8 پرو به روی این گوشی دیده نمی‌شود.

این دستگاه یک باتری 4575 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 27 واتی و شارژ بی‌سیم 18 واتی پشتیبانی می‌کند.

 

 

پیکسل 7 پرو

درست است که پیکسل 7 پرو دیگر بهترین گوشی گوگل نیست ولی هنوز هم ارزش خرید بالایی دارد و تا حد زیادی شبیه به پیکسل 8 پرو است. این شباهت باعث می‌شود تا در این بخش ما فقط به تفاوت‌های پیکسل 7 پرو در مقایسه با 8 پرو بپردازیم. برعکس نسل جدید که تمامی دوربین‌ها به صورت یکپارچه در کنار هم قرار گرفته‌اند، در پیکسل 7 پرو یکی از دوربین‌ها از دو دوربین دیگر جدا است و باعث شده که طراحی کمی متفاوت به نظر برسد.

نمایشگر پیکسل 7 پرو در کناره‌ها کمی خمیدگی دارد و حاشیه‌های آن هم مقداری کمتر از نسل جدید است. این پرچمدار مقدار کمی هم رزولوشن بالاتری دارد که باعث شده تراکم پیکسلی به 512 برسد (این عدد برای نسل قبلی 489 است). روشنایی این پنل در حالت حداکثری 1000 نیت است که 600 نیت کمتر از نسل جدید به حساب می‌آید و قطعا در محیط باز نمایشگر پیکسل 8 پرو عملکرد بسیار بهتری دارد.

بهترین گوشی های گوگل پیکسل

پیکسل 7 پرو از تراشه گوگل Tensor G2 قدرت می‌گیرد و به صورت پیش فرض نیز با اندروید 13 روانه بازار شده است. گوگل اشاره کرده که این گوشی تا سال 2025 آپدیت نرم افزاری دریافت می‌کند و این یعنی مثل پیکسل 8 پرو شما قادر نخواهید بود برای مدت بسیار طولانی (2030) آپدیت‌های اندروید را دریافت کنید. برعکس نسل جدید که در نسخه پایه‌ای نیز 12 گیگابایت رم دارد، پیکسل 7 پرو در نسخه پایه‌ای با 128 گیگابایت حافظه و رم 8 عرضه می‌شود.

این پرچمدار سال 2022 دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که این دوربین با فوق عریض 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 48 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری همراه می‌شود. دوربین سلفی هم از سنسوری 10.8 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. پیکسل 7 پرو یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 23 واتی و شارژ بی‌سیم 23 واتی پشتیبانی می‌کند.

در کل اگر یکی از بهترین گوشی های گوگل را می‌خواهید بدون شک می‌توانید به روی پیکسل 7 پرو حساب باز کنید.

پیکسل 7

پیکسل 7 نسل قبلی پیکسل 8 است و در برخی از زمینه‌ها عملکرد ضعیف‌تری را ارائه می‌کند. در زمینه طراحی و کیفیت ساخت تفاوت زیادی دیده نمی‌شود ولی در بخش پنل 0.1 اینچ اندازه بزرگ‌تری را شاهد هستیم و نرخ نوسازی نیز تنها 90 هرتز است و دیگر خبری از 120 هرتز نسل جدید نیست. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی حدود 1000 نیت است در صورتی که نسل جدید می‌تواند تا بالای 1400 نیت روشنایی را در اختیار قرار دهد.

بهترین گوشی گوگل پیکسل

دوربین اصلی این گوشی سنسوری 50 مگاپیکسلی دارد و فوق عریض 12 مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کند و سلفی 10.8 مگاپیکسلی کامل کننده این بخش است. این محصول از یک باتری 4355 میلی آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و شارژ سریع 20 واتی نیز برای آن در نظر گرفته شده است.

 

قصد خرید گوشی میان‌رده دارید؟
بهترین گوشی های میان رده

 

پیکسل 7a

پیکسل 7a پس از دو مدل بالایی معرفی شده و ارزان‌ترین نسخه از این خانواده و جدیدترین گوشی پیکسل ارزان به حساب می‌آيد. قاب پشتی این گوشی از جنس پلاستیک است ولی همچنان برای آن فریم آلومینیومی در نظر گرفته شده تا کیفیت ساخت خوبی را شاهد باشیم. همچنین گواهی IP67 نیز برای این محصول دیده می‌شود که کمی از گواهی IP68 ضعیف‌تر است.

آخرین گوشی گوگل ارزان

این محصول نمایشگری 6.1 اینچی از نوع OLED با رزولوشن FHD+ دارد و از نرخ نوسازی 90 هرتزی و HDR نیز پشتیبانی می‌کند. حاشیه‌های اطراف پنل این گوشی کمی زیاد است و به همین جهت نسبت نمایشگر به بدنه حدود 82 درصد را شاهد هستیم. مجموعه دوربین‌های این گوشی را لنز اصلی با سنسوری 64 مگاپیکسلی، فوق عریض با سنسوری 13 مگاپیکسلی و سلفی با سنسوری 13 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند.

پیکسل 7a یک باتری با ظرفیت 4385 میلی آمپر ساعتی دارد و از شارژ سریع 18 واتی و شارژ بی‌سیم 7.5 واتی پشتیبانی می‌کند.

جمع بندی

در این مطلب بهترین و جدیدترین گوشی موبایل گوگل را به شما معرفی کردیم و مروری هم بر مشخصات این محصولات داشتیم. پرچمداران گوگل جزو بهترین‌های بازار موبایل هستند و مخصوصا از نظر نرم افزاری و دوربین می‌توانند اکثر رقبا را پشت سر بگذارند. در زمینه سخت افزار اما هنوز گوگل راه طولانی در پیش دارد تا بتواند رقیب مستقیم اپل و کوالکام یا حتی مدیاتک شود.

سوالات متداول

جدیدترین گوشی گوگل پیکسل کدام است؟ گوگل به تازگی از دو مدل پیکسل 8 پرو و پیکسل 8 رونمایی کرده است. این دو مدل مشخصات خوبی دارند و در بالا به طور کامل آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

دوربین گوگل پیکسل بهتره یا گلکسی سامسونگ؟ پیکسل 8 پرو در سایت Dxomark نمره کلی 153 را به دست آورده در حالی که این نمره برای گلکسی S23 اولترا برابر با 140 است و همین به سادگی نشان می‌دهد که از نظر دوربین، پیکسل‌های گوگل وضعیت بهتری دارند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%da%af%d9%88%da%af%d9%84/
ads
ads