داغ ترین ها :
بهینه سازی و کاهش مصرف باتری با تنظیمات باتری گوشی سامسونگ

بهینه سازی و کاهش مصرف باتری با تنظیمات باتری گوشی سامسونگ

گوشی‌های سامسونگ در بازار ایران محبوبیت بسیار زیادی دارند و دسته زیادی از کاربران از گوشی‌های کهکشانی این سازنده کره‌ای استفاده می‌کنند، از مدل‌های اقتصادی گرفته تا مدل‌های میان‌رده و پرچمدار. در ادامه قصد داریم به تنظیمات باتری گوشی سامسونگ بپردازیم و نحوه بهینه کردن مصرف باتری آن را به شما آموزش دهیم. پس در ادامه با بهینه سازی باتری گوشی های سامسونگ همراه تکنولایف باشید.

بهینه سازی و کاهش مصرف باتری با تنظیمات باتری گوشی سامسونگ

در گوشی‌های سامسونگ باید حتما برخی از گزینه‌ها را فعال کرده و برخی از تنظیمات را تغییر دهید تا مصرف باتری به حداقل کاهش پیدا کند. از طرفی برخی از قابلیت‌ها باعث مصرف بیشتری باتری می‌شوند که در ادامه آن‌ها را نیز معرفی می‌کنیم.

تنظیمات بخش باتری

برای تنظیم باتری گوشی سامسونگ به تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و سپس به روی گزینه Battery and device care کلیک کنید. در این قسمت اولین Battery نام دارد و باید آن را انتخاب کنید. در بالای این صفحه به شما گراف مصرف باتری نمایش داده می‌شود و اگر به روی آن کلیک کنید می‌توانید دیتای کامل‌تری از مصرف باتری را مشاهده کنید.

در ادامه با گزینه Power saving مواجه می‌شوید. در صورت روشن کردن این گزینه نور نمایشگر کاهش پیدا می‌کند و قدرت تراشه نیز تا 30 درصد محدودتر می‌شود تا باتری مدت زمان بیشتری را دوام بیاورد. این گزینه از طریق کنترل سنتر نیز قابل دسترسی است و نیازی به مراجعه به تنظیمات ندارد.

گزینه‌ بعدی در این صفحه Background usage limits نام دارد و یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ است. به روی این گزینه کلیک کرده و در ابتدا از بالا گزینه‌ Put unused apps to sleep را فعال کنید. روشن شدن این گزینه باعث می‌شود تا خود گوشی به صورت هوشمند و خودکار برنامه‌های کمتر استفاده شده را به حالت خواب ببرد تا از باتری استفاده نکنند و در پس زمینه فعال نباشند.

 

انواع باتری گوشی را می توانید از تکنولایف بخرید

 

در ادامه سه گزینه دیده می‌شود که کارایی هر کدام را توضیح می‌دهیم و شما بسته به استفاده خود باید برنامه‌ها را در یکی از این سه بخش قرار دهید. بخش اول Sleeping apps نام دارد و به این قسمت باید برنامه‌هایی را اضافه کنید که برای شما کارایی دارند ولی نه خیلی زیاد و تنها قرار است گاهی از آن‌ها بهره ببرید. برنامه‌های این بخش دسترسی به پس‌زمینه دارند ولی این دسترسی محدودتر از حالت عادی است. بخش بعدی Deep sleeping apps نام دارد و باید برنامه‌های بلااستفاده‌ی خود را در این بخش قرار دهید.

قطعا برنامه‌هایی به روی گوشی خود دارید که در سال ممکن است در کل 10 بار بخواهید از آن‌ها استفاده کنید و حتما این برنامه‌ها را در این بخش قرار دهید. این موارد دیگر دسترسی به پس‌زمینه ندارند و شارژ بسیار کمتری نیز استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن‌ها به دلیل عدم دسترسی به پس‌زمینه نمی‌توانند دیگر به شما اعلان ارسال کنند و به همین جهت بهتر است پیام رسان‌های خود را در این بخش قرار ندهید.

 

پیشنهاد مطالعه:
تست سلامت باتری سامسونگ

 

بخش آخر Never sleeping apps هستند و هر برنامه‌ای را که در قسمت قرار دهید به صورت دائمی در پس‌زمینه فعال خواهد بود و این کار مصرف باتری را بسیار زیاد می‌کند. اصلا توصیه نمی‌کنیم برنامه‌ای را در این بخش قرار دهید.

حال یک بک بزنید و به صفحه قبلی یا همان Battery‌ برگردید و به روی More battery settings در آخر صفحه کلیک کنید. اولین گزینه در این صفحه Adaptive battery نام دارد و دسترسی برنامه‌ها را بر اساس استفاده شما کم و زیاد می‌کند. گزینه Show battery percentage نیز در صورت روشن بودن درصد باتری را در بالا به شما نمایش می‌دهد.

گزینه Show Charging information برای این است که بتوانید اطلاعات گوشی حین شارژ را مشاهده کنید و در نهایت گزینه Fast charging مشخص می‌کند که گوشی از این قابلیت استفاده کند یا خیر.

 

انواع قطعات موبایل را با بهترین قیمت از تکنولایف بخرید

 

از دارک مود استفاده کنید

اگر گوشی شما از نمایشگر امولد، سوپر امولد یا اولد استفاده می‌کند روشن کردن دارک مود تاثیر زیادی به روی بهینه سازی مصرف باتری خواهد داشت. روشن کردن دارک مود باعث می‌شود محیط کلی گوشی و نرم افزارها از حالت سفید به حالت مشکی تغییر کنند. از طرفی فناوری ساخت نمایشگرهای بالا به گونه‌ای است که در صورت نمایش رنگ مشکی پنل به حالت خاموش درمی‌آید و این باعث می‌شود تا استفاده از دارک مود عملا 30 تا 50 درصد پیکسل‌ها را بسته به محتوای در حال پخش خاموش کند و این یعنی مصرف کمتر باتری.

شما می‌توانید از طریق کنترل سنتر این گزینه را فعال کنید و یا برای آن زمان مشخص تعیین کنید تا هر روز به صورت خودکار روشن و خاموش شود. برای این کار به تنظیمات و سپس بخش Display مراجعه کرده و به روی گزینه Dark Mode Settings کلیک کنید. حال گزینه Turn on as scheduled را فعال کرده و Custom schedule را انتخاب کنید. حالا می‌توانید مشخص کنید که مثلا دارک مود از ساعت 5 عصر تا 6 صبح روز بعد روشن باشد.

لوکیشن گوشی را خاموش نگه دارید

امروزه بسیاری از افراد برای مسیریابی از گوشی‌های خود استفاده می‌کنند و این محصولات نیز برای این کار از لوکیشن کمک می‌گیرند. گاهی کاربران پس از استفاده از برنامه‌های مسیریاب یا پس از گرفتن تاکسی‌های اینترنتی فراموش می‌کنند لوکیشن گوشی خود را خاموش کنند. همچنین گاهی برنامه‌هایی مانند Share it این گزینه را روشن می‌کند و شما فراموش می‌کنید تا آن را خاموش کنید.

 

انواع باتری گوشی سامسونگ اصلی را از تکنولایف بخرید

 

قابلیت AOD را خاموش کنید

در پنل‌های OLED پیکسل‌ها به صورت مجزا کار می‌کنند و به همین جهت یک پیکسل می‌تواند جدا از سایر پیکسل‌ها روشن باشد. همین ویژگی باعث شد تا در دنیای فناوری و برای این پنل‌ها قابلیتی به نام نمایشگر همیشه روشن یا Always on display یا AOD به وجود بیاید. طبق این قابلیت نمایشگر همواره روشن خواهد بود و دیتایی مانند تعداد اعلان دریافتی، ساعت و موارد این‌چنینی را به شما نمایش می‌دهد.

درست است که این قابلیت مصرف شارژ کمی دارد ولی با این وجود روشن بودن دائمی آن مصرف باتری را افزایش می‌دهد و پیشنهاد می‌کنیم آن را در حالت خاموش قرار دهید. برای این کار به تنظیمات و سپس بخش Lock screen مراجعه کرده و سپس گزینه Always on display را خاموش کنید.

 

پیشنهاد مطالعه:
کالیبره کردن باتری گوشی

 

نرخ نوسازی را به روی 60 هرتز قرار دهید

اگر از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ استفاده می‌کنید نیاز نیست که نرخ نوسازی را به روی 60 هرتز تنظیم کنید تا در مصرف باتری صرفه جویی شود؛ چرا که این محصولات از نرخ نوسازی تطبیقی پشتیبانی می‌کنند و می‌توانند به صورت خودکار عدد را بین 10 الی 120 هرتز تغییر دهند. اما اگر از میان‌رده‌های سامسونگ استفاده می‌کند تغییر نرخ نوسازی به 60 هرتز می‌تواند تأثیر زیادی در شارژدهی داشته باشد.

گوشی‌های میان‌رده سامسونگ مانند A73 یا A53 نرخ نوسازی تطبقی ندارند و زمانی که شما پنل را به روی حالت 120 هرتز قرار می‌دهید این عدد همواره 120 خواهد بود و حتی هنگام تماشای عکس ثابت نیز این عدد به 60 کاهش پیدا نمی‌کند. البته که تغییر نرخ نوسازی از 120 به 60 هرتز باعث می‌شود حس روان بودن گوشی از بین برود.

چگونه طول عمر باتری گوشی سامسونگ را افزایش دهیم؟

در ادامه قصد داریم به مواردی اشاره کنیم که اگر مورد توجه قرار دهید باتری گوشی سامسونگ شما دیرتر خراب می‌شود و مدت طولانی‌تری می‌توانید از آن استفاده کنید.

باتری را به 85 درصد محدود کنید

احتمالا این موضوع را شنیده‌اید که برای عمر طولانی‌تر باتری بهتر است آن را تا 100 درصد شارژ نکنید. باید به شما بگوییم این گفته کاملا صحت دارد و بهتر است باتری در بازه‌ای بین 25 الی 85 درصد مورد استفاده قرار بگیرد. البته که هنگام سفر یا در مواقع نیاز هیچ ایرادی ندارد که گوشی را بین 10 تا 100 استفاده کنید و این گفته برای اکثر مواقع صدق می‌کند.

در بسیاری از گوشی‌ها شما خودتان باید گوشی را پس از رسیدن به 80 یا 85 درصد از شارژ جدا کنید ولی گوشی‌های سامسونگ قابلیتی دارند که اجازه می‌دهند نرم افزار گوشی این کار را انجام دهید. طبق تصاویر بالا به بخش باتری بروید و گزینه گفته شده را روشن کنید. با انجام این کار باتری دیگر بیشتر از 85 درصد شارژ نمی‌شود، حتی اگر در شارژ بماند.

از داغ شدن بیش از حد گوشی جلوگیری کنید

یکی از مواردی که می‌تواند در طولانی مدت به روی سلامت باتری تاثیر زیادی داشته باشد همین موضوع داغ شدن گوشی است. به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید و در صورتی که عجله‌ای برای شارژ شدن گوشی ندارید شارژ سریع را خاموش کنید. همچنین هنگام بازی کردن که گوشی داغ می‌شود حتما چند مدت یک بار اجازه دهید تا دما پایین بیاید و مجدد شروع به بازی کنید.

از شارژ اصلی استفاده کنید

گوشی‌های جدید سامسونگ همگی بدون داشتن آداپتور درون جعبه به بازار عرضه می‌شوند و به همین جهت شما باید اقدام به خرید شارژر کنید. حتما با فروشگاه‌های معتبر خرید را انجام دهید تا از اصالت آداپتور خود مطمئن شوید. استفاده از آداپتور فیک در طولانی مدت به باتری آسیب جدی وارد خواهد کرد.

جمع بندی

در این مطلب به شما آموزش دادیم که بهینه سازی باتری گوشی سامسونگ کجاست و چگونه می‌توانید به صورت بهینه‌تری از باتری گوشی سامسونگی خود استفاده کنید.

سوالات متداول

برنامه کاهش مصرف باتری سامسونگ کدام است؟

شما برای بهینه کردن مصرف باتری گوشی سامسونگ نیازی به نصب برنامه ندارید و می‌توانید این کار را از طریق خود تنظیمات گوشی انجام دهید. روش انجام این کار را در مطلب به طور کامل توضیح داده‌ایم.

لغو بهینه سازی گوشی سامسونگ چگونه است؟

به تنظیمات مراجعه کرده و وارد بخش Battery and device care شوید. به روی گزینه Battery کلیک کنید و سپس Background usage limits را انتخاب کنید. حال برنامه‌ها را از بخش Deep sleeping apps خارج کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

13 نظر

  1. امیرحسین

    سلام من گوشیم رو تازه خریدم و تو استفاده عادی حدود 12درصد می‌ره از شارژ گوشیم
    گوشیم ردمی105g هستش اولین بار که گوشی رو درآورم ۶۰درصد بود و بعد ۱۰دیقه اومد به ۳۵ درصد من گفتم شارژ اولیش هست شاید و کامل درصد درصد کردم کامل درست شد و تو استفاده عادی تو یه ساعت ۱۲درصد می‌ره آیا غذای هست؟ اگه میشه زود جواب بدید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیرحسین

      سلام ساعتی ۱۰ درصد شارژ کم کردن طبیعی در صورت استفاده
  2. باران

    سلام
    من گوشیم a24 هست ۳ .۴ ماهم میشه خریدمش اما الان شب میزنم به شارژ تا ۸۵ درصد میشه از شارژ میکشم و اصلا استفاده نمیکنم تا صبح . صبح که بیدار میشم میبینم ۵ . ۶ درصد کم شده . وقتی هم که استفاده میکنم هر ۸.۷ دقیقه یک درصد شارژ خالی میکنه ولی وقتی گوشی رو خاموش میکنم نیم ساعت یا یک ساعت بعد میام میبینم یک درصد همینجوری کم شده.
    به نظرتون مشکل از کجای گوشیمه؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به باران

      سلام نه مشکلی نداره
  3. مهرنیا

    سلام روزبخیر، عالی بود درود برشما

    1. Adni

      پاسخ به مهرنیا

      سلام وقتی محافظ روشنه ، وصل بودن گوشی به شارژر بعد از شارژ شدن تا ۸۵ درصد، ممکنه به باتری آسیب بزنه؟
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Adni

        سلام خب چرا باید همچنان تو شارژ باشه بعدش؟
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهرنیا

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
  4. رامین نعمتی

    با سلام
    یک مورد جهت کاهش مصرف باتری در گوشی

    همان‌طور که می‌دانید شبکهٔ 2G به شبکهٔ استفاده‌کننده GSM و شبکهٔ 3G به شبکهٔ ترجیحی GSM و WCDMA می‌گویند.
    یعنی اگر شما از EDGE یا GPRS گوشی استفاده می‌کنید باید در حالت دوم باشد و اگر استفاده نمی‌کنید می‌توانید بر روی حالت 2G بگذارید که در ذخیرهٔ باتری بسیار اهمیت دارد.
    این آپشن در رام‌های جدید و غیر رسمی در بخش شبکه به نام Only 2G Network مشخص شده.
    پس افرادی که از اینترنت گوشی استفاده نمی‌کنند و عمدتاً به وای‌فای متصل هستند شبکه را 2G کنند تا باتری کمتر مصرف شود.

  5. سحر

    مرسی خیلی خوب بود

    1. مهدی

      پاسخ به سحر

      سلام جناب من بهینه باطری زدم برنامه هام مثل قبل بالا نمیاد چطوری غیر فعال کنم کمک کنید.
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به مهدی

        سلام همون گزینه رو میتونید غیر فعال کنید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سحر

      خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%d9%86%d8%b8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads