داغ ترین ها :
معرفی بهترین بازی های فکری (برد گیم، گوشی، کامپیوتر)

معرفی بهترین بازی های فکری (برد گیم، گوشی، کامپیوتر)

چه چیزی بهتر از اینکه ذهن خود را با انجام بازی‌های فکری مهیج از شر افکار دیگر رها کنید؟ شما می‌توانید با انجام بهترین بازی های فکری در آن واحد هم تفریحی خوب و سالم را پشت سر بگذارید و هم ذهن خود را به چالش بکشید و توانایی ذهن را در حل مسائل بهبود ببخشید. این روزها پیدا کردن بهترین بازی های فکری اصلا کار سختی نیست، شما می‌توانید با خرید بردگيم بازی های فکری جدید یا دانلود و نصب انواع بازی های فکری برای گوشی‌های اندرویدی و آی او اسی خود به بازی کردن ادامه دهید و اوقات فراغت خود را به مفیدترین روش ممکن سپری کنید.

در این بلاگ از تکنولایف قصد داریم تا شما را با لیست بهترین بازی فکری بزرگسالان اندروید و ios آشنا کنیم؛ البته در صورتیکه به دنبال پیدا کردن انواع بازی های فکری برای کودکان هم هستید، این مقاله باز هم می‌تواند کمک رسان خوبی باشد؛ پس مطالعه آن را تا انتها از دست ندید.

 

بهترین گوشی برای گیمرها را می توانید در تکنولایف انتخاب کرده و بخرید: قیمت گوشی گیمینگ

انواع بازی های فکری

انواع بازی های فکری گوشی و برد گیم

  • بازي فكري بردگیم
  • بازي فكري سیستم عامل متفاوت

خوشبختانه استقبال از بازی‌های فکری باعث شده تا برنامه نویس‌ها و طراحان بازی به این فکر باشند که بهترین بازی فکری های دنیا را علاوه‌بر برد گیم به صورت بازی فکری گوشی و کامپیوتر هم بسازند؛ به همین دلیل این روزها بازی‌های فکری به 2 دسته بازی فکری مناسب گوشی و کامپیوتر و بازی فکری به حالت برد گیم تقسیم می‌شوند.

10 تا از بهترین بازی های فکری (اندروید، آیفون، ویندوز، بردگیم کارتی)

بهترین بازی های فکری گوشی

  1. بازی فکری بزرگسالان اندروید اتاق آخر
  2. بازی فکری Monument Valley 3
  3. بازی Rytmos
  4. بازی فکری هایو
  5. بازی فکری رو میزی 13 سرنخ
  6. بازی مافیا؛ پرطرفدارترین و بهترین بازی فكري بزرگسالان در 10 سال اخیر
  7. بازی فکری کارتی رومیزی اسپلندور خارجی، بازی کهربا ایرانی
  8. بازی فکری استوژیت، قصه گویی و خلاقیت باهم
  9. بازی فکری Raising the flags
  10. بازی فکری دکریپتو
  11. بازی فکری شیر مرغ

بهترین برد گیم

در این قسمت قصد داریم تا شما را با لیستی از بهترین بازی های فکری آشنا کنیم. بازی‌هایی که در ادامه مطلب قرار دارند دارای ژانرهای متفاوتی هستند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید که قصد دارید آن‌ها را بازی کنید یا نه! این بازی‌ها می‌توانند به صورت برد گیم یا اپلیکیشن داخل پلتفرم‌های دانلود بازی‌های اندروید و iOS قرار داشته باشند.

 

مطلب پیشنهادی برای کنسول‌داران:
بهترین بازی های ایکس باکس سری اس و ایکس

 

بازی فکری اتاق آخر Last Room

  • نوع بازی: بازی برای گوشی
  • رده سنی بازی: بازی فكري بزرگسالان
  • ژانر بازی: کارآگاهی، معمایی، ترسناک، دلهره آور
  • مناسب برای: اندروید

بازی فکری اتاق آخر Last Room بازی فکری گوشی بزرگسالان

یکی از بهترین بازی های فکری اندروید که در سال 2021 از طرف کمپانی بازی فانی گیمز وارد بازار بازی جهانی شده و در سال 2022 موفق به دریافت جایزه شد، بازی فکری اتاق آخر یا همان Last Room است.

اگر طرفدار معماهایی هستید که در اتاق فرارها طراحی می‌شوند، پس به طور قطع هم قرار است از این بازی خوشتان بیاید. این بازی ژانر ترسناک دارد و می‌تواند دلهره را از پشت گوشی هم در دل شما بیاندازد. اگر دوست دارید تا در معماهای بازی را با حس ترسی لمس شدنی حل کنید و از این مدل هیجانات استقبال می‌کنید، پس بهتر است تا بازی لست روم را دانلود کنید. نکته اینجاست که تا به امروز نسخه iOS این بازی در پلتفرم‌های مخصوص این سیستم عامل جهت دانلود و نصب دیده نشده، اما احتمالا نسخه آی او اس آن هم به بازار بیاید.

سناریو بازی فکری Last room : شما مردی هستید که همسر خود را از دست داده‌اید و اعتقاد دارید که مرگ همسرتان ناشی از یک قتل بوده؛ پس وارد آخرین لوکیشنی که همسرتان دفعات آخر وارد آن شده می‌شوید تا سرنخ‌های لازم را پیدا کنید. در این بازی شما باید معماها را تک به تک حل کنید و اتاق به اتاق جلو بروید.

بازی فکری اتاق آخر مخصوص کامپیوتر

  • نوع بازی: بازی برای سیستم
  • رده سنی بازی: بازی فكري بزرگسالان و نوجوانان
  • ژانر بازی: کارآگاهی، معمایی، ترسناک، دلهره آور
  • مناسب برای: ویندوز

 

بازی فکری اتاق اخر ویندوز

2 مدل بازی فکری با نام اتاق آخر یا The Last room در دنیای اینترنت جهت دانلود کردن وجود دارد که سناریو بازی هر دو متفاوت است و توسط کمپانی‌های متفاوتی هم ساخته شده‌اند. اگر در فکر دانلود بازی فکری معمایی و ترسناک برای سیستم عامل ویندوز هستید، بازی اتاق آخر انتخاب مناسبی است. این بازی توسط کمپانی RelluRealGames طراحی و برنامه ریزی شده و به وسیله gigantumgames در اولین ماه از سال 2021 برای سیستم عامل ویندوز وارد دنیا شده است.

سناریو بازی فکری Last room نسخه ویندوز: کاراکتر شما به صورت یک روح وارد اتاق‌های مختلف می‌شود و مجبور است با تمام ترس‌های داخل‌ها اتاق روبه‌رو شود و معماهای آن‌ها را حل کند تا به سرانجامی مطلوب برسد. احتمالا در این بازی کاراکتر خودتان را به صورت یک اسلکت ببینید.

 

خرید انواع تجهیزات با بهترین قیمت از تکنولایف

بازی فکری Monument Valley 3

  • نوع بازی: بازی برای گوشی
  • رده سنی بازی: بازی فكري کودکان
  • ژانر بازی: فانتزی
  • مناسب برای: اندروید و iOS

بهترین بازی فکری گوشی Monument Valley 3

بازی فکری Monument Valley 3 را می‌توان به عنوان بهترین بازی فکری کودکان 9 ساله در نظر گرفت. این بازی به صورت آفلاین انجام می‌شود و نیاز به رقیب یا همدست ندارد. اولین قسمت بازی Monument Valley چندین سال پیش منتشر شد که به دلیل استقبال خوبی که از آن شد، قسمت‌های 2 و 3 آن هم ساخته شد

سناریو بازی فکری Monument Valley 3: شما از بالای سر مراقب یک قلعه هستید که درون آن یک ملکه زندگی می‌کند و باید آن را هدایت کنید تا پازل قلعه را به اتمام برساند.

بازی Rytmos، بازی فکری اجین شده با موسیقی برای حافظه های قوی

  • نوع بازی: بازی برای گوشی
  • رده سنی بازی: کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال
  • ژانر بازی: فانتزی
  • مناسب برای: اندروید و iOS

بازی Rytmos، بهترین بازی فکری گوشی برای تقویت حافظه

بازی Rytmos یک نوع بازی فکری رایگان است که به شما مکعب حل نشده‌ای توام با موزیک می‌دهد. این بازی در نسخه اندروید و iOS قابل استفاده است و دانلود و نصب آن در سال 2022 بیشتر از سال‌های دیگر بوده است.

سناریو بازی فکری ریتموس: شما با یک مکعب با 6 وجه روبه‌رو هستید که هر وجه مکعب دارای یک موزیک خاص است. شما باید هر وجه مکعب را با توجه به مسیری که دارد، حل کنید تا در نهایت به موزیک برسید و موزیک را به ذهن بسپارید، در مجموع پس از پایان حل پازل‌ها و معماهای هر 6 وجه شما می‌توانید با استفاده از حافظه موسیقیایی به جواب نهایی برسید.

بازی فکری هایو، بدون استرس ترین و بهترین بازی جهان HIVE است

  • نوع بازی: بازی برای گوشی
  • رده سنی بازی: کودک، نوجوان، جوان، بزرگسال
  • ژانر بازی: هیجان انگیز
  • مناسب برای: اندروید و iOS

بازی فکری هایو، بازی فکری ایفون و اندروید

یکی از بی استرس‌ترین و بهترین بازی های فکری ایفون و اندروید، بازی هایو است. این بازی ساختار خیلی ساده‌ای دارد و بر عکس سناریو آسانش نمی‌توان به راحتی برنده شد.

سناریو بازی فکری HIVE : در این بازی به صورت رندوم و انتخابی اعدادی روی صفحه قرار می‌گیرند که قابل نمایش نیستند و شما باید آن‌ها را حدس بزنید. قسمتی که در بازی به دقت نیاز دارد، بخش عدم تکراری بودن اعداد است. شما نباید عدد را تکراری حدس بزنید. این بازی در سال 2022 بسیار سرچ شده است.

 

بازی‌های مناسب دورهمی و جمع‌های دوستانه:
بهترین بازی های دسته جمعی

 

بهترین بازی فکری بزرگسالان (بهترین بازی های رومیزی بردگیم)

بخش عمده‌ای از بهترین بازی های فکری جهان به صورت برد گیم است که برد گیم‌ها هم رده سنی متفاوتی دارند. معمولا جذاب‌ترین برد گیم‌ها برای رده سنی بزرگسالان هستند که سناریوهای جذابی دارند. در ادامه قصد داریم تا شما را با تعدادی از بهترین و پرطرفدارترین بازی های فکری جدید رومیزی آشنا کنیم.

بهترین بازی فکری دنیا ژانر معمایی، بازی فکری رو میزی 13 سرنخ

  • نوع بازی: بازی فکری بردگیم، دارای کارت و برگه مخصوص
  • رده سنی بازی: 8 سال به بالا
  • ژانر بازی: معمایی، کارآگاهی
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 2 نفر، حداکثر 6 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 30 دقیقه، حداکثر 2 ساعت

بهترین بازی فکری دنیا ژانر معمایی، بازی فکری رو میزی 13 سرنخ

بهترین بازی فکری 2020 در ایران، بازی فکری 13 سرنخ شناخته شده است که بازگردانی شده از بازی 13 Clues لندن است. در بازی سیزده سرنخ به حداقل 2 و حداکثر به 6 نفر نیاز است. برای این بازی حداقل به 30 دقیقه نیاز است که گاهی به یک ساعت و 30 دقیقه هم طول می‌کشد. (البته زمان بازی کاملا به تعداد نفرات دارد، هرچه تعداد نفرات بالاتر باشد، زمان بیشتری هم طول می‌کشد تا بازی تمام شود)

سناریو بازی فکری سیزده سرنخ: در این بازی شما یک کارآگاه هستید که باید نقشه قتل‌های اتفاق افتاده را از طریق شواهد موجود پیدا کنید. علاوه‌بر شما دوستان شما هم در بازی کارآگاه‌هایی هستند که هر یک معمای خاص خود را دارند و موظفند که به تنهایی حل کنند؛ در نهایت هر کارآگاهی که زودتر معمای قتلش را پیدا کند، برنده بازی است.

بازی مافیا؛ پرطرفدارترین و بهترین بازی فكري بزرگسالان در 10 سال اخیر

  • نوع بازی: بازی فکری کارتی
  • رده سنی بازی: 15 سال به بالا
  • ژانر بازی: معمایی، کارآگاهی
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 2 نفر، حداکثر 6 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 1 ساعت، حداکثر وجود ندارد چون کاملا بسته به پیشرفت و روند بازی و تعداد نفرات دارد، رکورد 4 ساعت هم برای بازی مافیا قرار دارد.

 

بازی فکری مافیا بهترین بازی فکری دنیا

بی شک بهترین و پرطرفدارترین بازی فکری برد گیم معرفی شده در چند سال اخیر، بازی فکری مافیا است که این روزها به روش‌های متنوعی در جمع‌های بالای 8 نفر اجرا می‌شود. در حقیقت روش بازی که یکسان است؛ اما در سناریوهای متفاوت تعداد نقش‌ها بیشتر یا کمتر می‌شود؛ به همین دلیل در حال حاضر چند نوع بازی مافیا و حتی بازی پدرخوانده داریم. در این باز به تعدادی کارت که نقش‌ها را مشخص می‌کند، نیاز داریم تا به صورت رندوم و بُر خورده شده بین اعضا تقسیم شود.

سناریو بازی مافیا: سناریو ثابت تمام بازی‌های مافیا و پدرخوانده به این صورت است که شما و دوستانتان که همگی باید به گونه‌ای دور هم بنشینید که صورت همدیگر را ببینید، در یک شهر قرار دارید که در یک شب توسط کارت‌های بازی که قبل از شروع بازی توسط گاد یا همان خدای بازی بهم ریخته است، دارای یک نقشی می‌شوید که یا در ساید مافیا است و یا ساید شهر. یعنی یا سفید بازی هستید یا سیاه. اگر شهر باشید باید در ابتدا به مابقی شهروندها بدون اینکه نقش خود را فاش کنید، اثبات کنید که در بخش شهر هستید و بعد صحبت‌های دیگران را با دقت گوش دهید تا بتوانید متوجه شهر یا ما مافیا بودن آن‌ها بشوید.
نکته اینجاست که اگر به هر دلیلی نقش شما فاش شود، شما به دلایل انضباطی از بازی بیرون می‌روید. سختی بازی مافیا اینجاست که مافیاها کاملا دروغ می‌گویند و این دروغ‌ها می‌تواند همه شهروندها را گمراه کند تا همدیگر را دیرتر یا گاهی هیچوقت پیدا نکنند.

بازی فکری کارتی رومیزی اسپلندور خارجی، بازی کهربا ایرانی

بازی فکری اسپلندور، بازی فکری بزرگسالان ایرانی بردگیم کهربا

  • نوع بازی: بازی فکری کارتی
  • رده سنی بازی: 10 سال به بالا
  • ژانر بازی: رقابتی، هیجانی، خرید و فروش
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 2 نفر، حداکثر 4 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 1 ساعت، حداکثر وجود ندارد چون کاملا بسته به پیشرفت و روند بازی و تعداد نفرات دارد.

بازی فکری هوش مالی Splendor یکی از آن دسته بازی‌هایی است که برای بازی کردن آن نهایت به یک جمع 4 نفره نیاز است. این بازی دارای کارت‌ها و ژتون‌های زیادی است که طبق سناریو بازی هر فردی که تعداد کارت‌های بیشتری کسب کند، در نهایت برنده بازی می‌شود. بازی اسپلندور نسخه خارجی بازی است که روایتگر دوره رنسانس است، اما استقبال از این بازی باعث شد تا ایرانی‌ها همین بازی را با کارت‌های فارسی و سناریو برگردان شده با نام بازی فکری کهربا راهی بازار کنند. امروزه هر 2 بردگیم به فروش می‌رسند و تفاوتی میان قوانین و هیجان هیچکدام نیست و تمامی بازیکن‌ها معتقدند که کهربا کاملا شبیه اسپلندور است.

سناریو بازی فکری بردگیم هوش مالي Splendor: شما یک تاجر دوره رونسانس هستید که با سایر تاجرهای این دوره بر سر یک سری جواهرات و طلا رقابت دارید. هر کسی که زودتر بتواند مدیریت مالی داشته باشد و از ابتدا در ذهن خود انتخاب کند که کدام جواهر را می‌خواهد و باید به آن برسد، برنده بازی می‌شود. میزان ثروت باقی مانده در این بازی نماد برنده شدن است. هر چقدر تاجر پولدارتری شوید، بازی را برده‌اید. چالش این بازی در اینجاست که شما در هر دور بازی با محدودیت خرید کارت و داشتن ژتون مواجه هستید، به همین دلیل روند پولدار شدن در این بازی واقعا آسان نیست و همین باعث جذاب‌تر شدن بازی می‌شود. بازی کهربا یا همان اسپلندور همچنان به اندازه گذشته دارای میزان فروش بالایی است. برد گیم اسپلندور دارای صفحه زمینه خاصی برای بازی نیست، اما تمام بازی با کارت‌های متنوع و رنگارنگ و ژتون‌‎های آن جلو می‌رود.

 

انواع لپ تاپ گیمینگ را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت لپ تاپ گیمینگ

بازی فکری استوژیت، بازی فکری رومیزی stogite، برنده جایزه بهترین بازی پرورش ذهن

  • نوع بازی: بازی فکری کارتی
  • رده سنی بازی: محدودیت ندارد، از 8 سال به بالا
  • ژانر بازی: رقابتی، هیجانی، قصه سرایی و خلاقانه
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 2 نفر، حداکثر 8 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 30 دقیقه

بازی فکری استوژیت، بازی فکری رومیزی stogite

بازی استوژیت از آن دسته بازی های فکری‌ای است که مخصوص جمع‌های پر شور و هیجان است. اگر در جمعی هستید که همگی پایه فکر کردن و بازی کردن با کلمات هستند، بازی فکری استوژیت برای شماست. این بازی فکری در سال 2014 موفق به کسب بهترین بازی فکری برای تمرین دادن به نیمکره چپ مغز از آمریکا و فرانسه شده است.

سناریو بازی فکری استوژیت: شما در سرزمینی زندگی می‌کنید که استوژیتاک یا همان قصه گو اعلی حضرت در حال ترک کشور است و پادشاه به قصه شنیدن از او اعتیاد دارد؛ برای همین تمام کشور به خط شده‌اند تا بتوانند با گفتن قصه‌های جذاب و هیجان انگیز با کلمات خاصی که در هر کارت نوشته شده است، جای خالی قصه گو را برای پادشاه پر کنند. در این بازی شما و دوستانتان نقش قصه گو پادشاه را دارید که باید با قدرت خلاقیت خود از دل کلمات کارت‌ها داستان تعریف کنید و مابقی حدس بزنند که این داستان برای کدام کلمه است.

بهترین بازی فکری همراه با نقشه، بازی فکری جدید ریسک

  • نوع بازی: بازی فکری بردگیم کارتی، بازی با تاس
  • رده سنی بازی: از 10 سال به بالا
  • ژانر بازی: رقابتی، هیجانی، نقشه کشی برای حمله به حریف
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 2 نفر، حداکثر 5 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 2 ساعت

بهترین بازی فکری همراه با نقشه، بازی فکری جدید ریسک

اگر اهل حل کردن چالش‌ها و نقشه کشیدن هستید و از بازی کردن به عنوان فرمانده یک لشکر لذت می‌برید و می‌خواهید استراتژی‌های جدید اجرا کنید، پس به احتمال زیاد در میان انواع بازی های فکری، از بازی فکری برد گیم ریسک خوشتان می‌آید. برد گیم ریسک بیشتر از 50 سال است که  توسط نویسنده و فیلم‌ساز فرانسوی یعنی آلبرت لاموریس طراحی و ساخته شده است.

سناریو بازی برد گیم ریسک Risk: شما فرمانده‌ای هستید که درگیر جنگ جهانی سوم هستید و باید لشگر خود را سازماندهی کنید تا در چه زمانی به چه کشوری حمله کند. هر بازیکنی که بتواند نیروهای مابقی نفرات را از صفحه یا همان نقشه جهان بیرون کند، برنده است.

بازی فکری Codenames، بازی فکری با 400 کارت و کلی هیجان

  • نوع بازی: بازی فکری بردگیم کارتی، بازی با تاس
  • رده سنی بازی: از 10 سال به بالا
  • ژانر بازی: رقابتی، داشتن هیجان برای یافتن جاسوس
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 2 نفر، حداکثر 8 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 30 دقیقه، حداکثر 1 ساعت

بازی فکری Codenames، بهترین بازی فکری

اگر دوست دارید تا بازی را همراه با کارت‌های زیاد انجام دهید و هوش خود را بزای پیدا کردن یک فرد به چالش بکشید، بازی کد نیم مناسب شماست.

سناریو بهترین بازی فکری بزرگسالان، برد گیم کد نیم: بازی کد نیم با 400 کارت شروع می‌شود و با 25 کارت ادامه پیدا می‌کند. در این بازی شما یا هر فرد دیگری می‌توانید سرگروه باشید و باید با سرگروه گروه دیگر در تعامل باشید، البته شما باید پیش از اینکه سرگروه دیگری بتواند جاسوس تیمتان را پیدا کند، خودتان جاسوس را پیدا کنید. در این بازی هر تیم باید کارت تیم مقابل را به درستی حدس بزند.

بازی فکری Raising the flags، برد گیم پرچم ها را افراشته کنید

  • نوع بازی: بازی فکری بردگیم کارتی، بازی با تاس
  • رده سنی بازی: از 10 سال به بالا
  • ژانر بازی: رقابتی، خرید و فروش زمین و مزایا، نقشه کشی برای حمله به حریف
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 2 نفر، حداکثر 4 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 1 ساعت

بازی فکری Raising the flags، برد گیم پرچم ها را افراشته کنید

بازی برافراشت کردن پرچم‌ها یکی از بردگیم‌های پرطرفداری است که اولین بار حدودا 10 سال پیش در ایران طراحی و به فروش رسید. این بازی دارای یک صفحه بازی، تعدادی کارت، ژتون بانک و تاس است.

سناریو بازی فکری Raising the flags: دنیا نابود شده است و فقط شما و اطرافیان حاضر دور برد گیم زنده مانده‌اید و باید با استفاده از منابعی که از طوفان‌های جهانی باقی مانده‌اند، خودتان را بالا بکشید، زمین و خانه بسازید، منبع ذخیره غذا درست کنید و حیات داشته باشید. در این میان ممکن است که اطرافیان شما قصد حمله به زمین رشد کرده شما را داشته باشند، قصد آن‌ها بر حسب شانس دریافت کارت حمله می‌تواند عملی شود و این داستان ترسناک است که شما در نیمه یا پایان بازی دوباره تمام ذخایر را از دست بدهید؛ پس باید با استراتژی بازی کنید و تلاش کنید زودتر از همه بازی را تمام کنید؛ هر چند که بخش زیادی از بازی به دلیل داشتن تاس به شانس مرتبط است.

بازی فکری کریپتو، بازی کارتی رومیزی Decrypto

  • نوع بازی: بازی فکری بردگیم کارتی، دارای برگه مخصوص
  • رده سنی بازی: از 12 سال به بالا
  • ژانر بازی: رقابتی، حدس کلمات، زمان اهمیت دارد
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 2 نفر، حداکثر 4 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 1 ساعت

بازی فکری کریپتو، بازی کارتی رومیزی Decrypto

اگر اهل بازی برای پیدا کردن کلمه هستید، بازی فکری Decrypto برای شماست. از این بازی هم نسخه انگلیسی و هم نسخه ایرانی وجود دارد که نام کریپتو برای نسخه ایرانی است. بعد از اتمام کریپتو می‌توانید جعبه دوم و نسخه پرمیوم آن را خریداری کنید تا چالش‌های بیشتری تجربه کنید.

سناریو بازی کارتی رومیزی کریپتو: اگر 4 نفر باشید، شما به 2 گروه 2 نفره تقسیم می‌شوید. شما و هم گروهی برای همدیگر کارت انتخاب می‌کنید و با استفاده از تعیین زمان مانند گذاشتن ساعت شنی یا تایمر از هم‌گروهی می‌خواهید که با توجه به کلمات کمکی، کلمه اصلی را حدس بزند و داخل برگه بنویسد. همزمان با شما رقیب هم یادداشت می‌کند تا حدس بزند شما درباره چه کلمه‌ای صحبت می‌کنید. در این بازی باید به طوری جلو بروید که هم تیمی متوجه اصل کلمه بشود؛ اما رقیب نتواند حدس بزند و برنده شود.

بازی فکری شیر مرغ

  • نوع بازی: بازی فکری کارتی
  • رده سنی بازی: از 12 سال به بالا
  • ژانر بازی: رقابتی، گفتن شیرین ترین جملات
  • تعداد افراد مورد نیاز برای بازی: حداقل 3 نفر، حداکثر 10 نفر
  • زمان تخمینی بازی: حداقل 20 دقیقه، حداکثر 1 ساعت

بازی فکری شیر مرغ بازی فکری ایرانی

بازی فکری شیر مرغ یک بازی کارتی ایرانی است که بر گرفته از ضرب المثل از شیر مرغ تا جون آدمیزاد است. در این بازی تعداد زیادی کارت با موضوعات و کلمات متفاوت وجود دارد که به دست اعضا می‌رسد و اعضا باید به بهترین نحو آن کلمه را به اطرافیان به عنوان کالا بفروشند. احتمالا بداهه گویان، نویسنده‌ها و مجری‌ها بیشتر از این بازی لذت می‌برند.

سناریو بازی کارتی شیر مرغ: شما و تمامی افراد حاضر در صحنه مغازه دارانی هستید که باید کارت‌هایی که توسط گرداننده به سمت شما می‌آیند را با هوش و خلاقیت و بازی با کلمات به اطرافیان بفروشید.

بهترین بازی فکری 20 سال گذشته

  • بازی فکری مونوپولی
  • بازی فکری فکر بکر

بازی های فکری از گذشته تا به امروز طرفداران خاص خودشان را داشته‌اند که از میان بازی های فکری 20 سال گذشته، دو برد گیم مونوپلی و فکر بکر بعد از عرضه از همه بیشتر مورد استقبال واقع شدند و نکته اینجاست که خرید و فروش بازی فکری مونوپولی یا روپولی و فکر بکر همچنان در ایران به قوت خودش باقی است.

سخن آخر

استفاده از بهترین بازی های فکری باعث می‌شود تا علاوه‌بر تقویت ذهن شما بتوانید وقت‌های آزادتان را هم به بهترین نحو با خوشی و خنده بگذرانید. در این مقاله از تکنولایف شما را با نحوه بازی، سناریو بازی و اطلاعات لازم پر طرفدارترین و بهترین بازی های فکری دنیا آشنا کردیم. اگر شما هم اهل بازی برد گیم هستید، از بازی‌های معرفی شده استفاده کرده‌اید یا بازی‌هایی که انجام دادید، بازی‌هایی غیر از لیست بازی‌های این بلاگ است، می‌توانید تجربیات خود را با نوشتن در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین بازی فکری بزرگسالان اندروید کدام است؟

بازی فکری Monument Valley 3 و بازی اتاق آخر از بازی فکری های مناسب بزرگسالان هستند که نسخه اندروید آن‌های برای دانلود و نصب در دسترس است.

بهترین بازی های رومیزی کدام است؟

بازی فکری اسپلندور، 13 سرنخ، مافیا و استوژیت از بهترین بازی های رومیزی در ایران و خارج هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. محمدعلی

    اگه بازی‌های موبایلی رو در نظر نگیریم، فقط استوژیت رو بازی کردم و واقعا خوب بود. الان هم تو دورهمی‌ها رکب رو بازی می‌کنیم. بازی جالبیه که باید با استراتژی شهرها رو تص ف کنی و به پیروزی برسی

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به محمدعلی

      بقیه بازی های لیست رو هم پیشنهاد می‌کنیم که امتحان کنید و لذت ببرید👌
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/best-boardgames/
ads
ads