داغ ترین ها :
تکنولایف برترین کسب و کار اینترنتی از لحاظ شاخص امنیت شد

تکنولایف برترین کسب و کار اینترنتی از لحاظ شاخص امنیت شد

همایش روز ملی تجارت الکترونیکی با حضور تنی چند از مسوولان از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تعدادی از نمایندگان بخش خصوصی و کسب‌وکارهای اینترنتی روز یکشنبه ۲۴ مهرماه ۱۴۰۱ در محل سالن آمفی تئاتر مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی برگزار و در ادامه از کسب‌وکارهای اینترنتی دارای رتبه اعتماد برتر تقدیر شد.

پس از تکمیل فازهای پروژه ارزیابی و رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی در قالب «رتبه اعتماد»، سال گذشته برگزاری رویداد ملی جایزه تجارت الکترونیکی به منظور معرفی و تقدیر از کسب‌وکارهای اینترنتی برتر با موفقیت برگزار و برنامه‌ریزی «روز ملی تجارت الکترونیکی» در تاریخ 24/7 (به نشانه ارائه خدمات 24 ساعته طی 7 روز هفته) آغاز گردید تا در این روز به اهمیت و نقش گسترش تجارت الکترونیکی، اثرات مثبت آن بر زندگی مردم و کسب و کارها و فرهنگ‌سازی عمومی به‌منظور خرید آسان و مطمئن پرداخته شود.

در انتهای همایش روز ملی تجارت الکترونیک، از کسب و کارهای اینترنتی دارای رتبه اعتماد برتر تقدیر شد. در ادامه می‌توانید شرکت‌های برتر در حوزه‌های مختلف را مشاهده کنید:

کسب‌وکارهای اینترنتی برتر از لحاظ شاخص امنیت:

  1. تکنولایف
  2. سفر مارکت
  3. کیومیتا

کسب‌وکارهای اینترنتی برتر از لحاظ شاخص کیفیت کالا و خدمات:

  1. ایران آیلند
  2. دیجی لند
  3. هایپر تایر

کسب‌وکارهای اینترنتی برتر از لحاظ شاخص رضایت‌مندی مشتری:

  1. مدیسه
  2. درمان کالا
  3. نیوشانیک

کسب‌وکارهای اینترنتی برتر در تمامی شاخص‌ها:

  1. زرین پال
  2. با سلام
  3. فرا سیستم افق

 

در بخش‌هایی از این رویداد معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت:

در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شد و دیگر هیچ کسب و کاری نیاز به استعلام برای صدور مجوز خود ندارد. طی سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۰ به علت پاندمی کرونا استفاده از تجارت الکترونیکی افزایش پیدا کرد، از نیمه سال گذشته تا با امروز که با دولت سیزدهم همزمان بوده است، نیز رشد خوبی در زمینه تجارت الکترونیکی داشته‌ایم. در سال جاری ۵۰ هزار اینماد جدید صادر شد و دیگر هیچ کسب و کاری نیاز به استعلام برای صدور مجوز خود ندارد و این سهولت در دریافت مجوز، در هیچ حوزه دیگری مشاهده نمی‌شود. اکنون سامانه‌هایی همچون سامانه جامع تجارت، سامانه انبار، سامانه گارانتی را داریم. در گذشته رویکرد به این صورت بود که دولت این سامانه ها را ایجاد می‌کرد و بخش خصوصی اطلاعات لازم را در آن ثبت می‌کرد اما در حال حاضر رویکرد وزارت صمت تغییر کرده و تمامی کارها به بخش خصوصی واگذار شده است. بدین صورت که همه فروشگاه‌های کشور باید به سامانه مجهز شوند و اطلاعاتی شامل شناسه، گارانتی، خرید از شرکت و پخش را در آن ثبت کنند تا در همین راستا به رتبه بندی کسب و کارهای اینترنتی نیز وارد شوند.

در ادامه این همایش، دکتر حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران هم گفت:

در ایران، ما با اجرای دولت الکترونیک فاصله‌ معناداری داریم و محدودیت‌های اینترنت و فیلترینگ فقط بر کسب‌وکارهای کوچک و فروشگاه‌های آنلاین نمود پیدا نکرده است؛ بلکه تاثیرات آن بر کسب‌وکارهای بزرگ و همچنین شرکت ملی پست نیز قابل مشاهده است. قطعی اینترنت و فیلترینگ روی تولید ناخالص کشور نیز تاثیرات منفی زیادی به جا گذاشته و تقاضای موثر کشور را نیز تا حدی کاهش داده است که در نهایت کشور را با کوچک کردن اقتصاد رو به رو خواهد کرد. کوچ دادن کسب‌وکارهای اینترنتی از پلتفرهای خارجی به پلتفرم‌های داخلی و بومی، علاوه بر تاثیرات اقتصادی، از لحاظ اعتباری نیز به این کسب‌‌وکارها آسیب خواهد زد.

منبع: سیتنا

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%aa%da%a9%d9%86%d9%88%d9%84%d8%a7%db%8c%d9%81-%d8%a8%d8%b1%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d8%b3%d8%a8-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c/
ads
ads