داغ ترین ها :
رسمی: سونی اکسپریا 1 معرفی شد

رسمی: سونی اکسپریا 1 معرفی شد

بعد از در شایعات و اطلاعات فراوان، کمپانی سونی پرچمدار بعدی خود را به صورت رسمی معرفی کرد. یکی از بخش هایی که شایعات فراوانی در رابطه با آن در رسانه ها منتشر شده بود نام این گوشی هوشمند بوده که حالا می دانیم پرچمدار بعدی با نام اکسپریا 1 شناخته خواهد شد و سونی خانواده جدیدی را معرفی کرده که ادامه دهنده مسیر خانواده های Z و XZ است. اما سونی طراحی جالبی را در این گوشی بکار گرفته است و استاندارد صفحه نمایش را به 21:9 ارتقا داده که مزیت و معایب خود را دارد.

سونی

جنس بخش جلوئی و پشتی قاب این گوشی از شیشه بوده و فریم آن آلمینیومی می باشد. جنس صفحه نمایش این گوشی OLED بوده و سایز آن 6.5 اینچ و با این که صفحه نمایش مدل ناچ در این گوشی استفاده نشده اما 82 درصد از قاب جلوئی در اختیار صفحه نمایش است و قاب ها نفوذ ناچیزی از کناره ها دارند. رزولوشن 3840×1660 پیکسلی در کنار تراکم 643 پیکسل بر اینچی، کیفیت فوق العاده ای را رقم زده است. محافظت از این صفحه نمایش بر عهده آخرین نسل از شیشه های کمپانی Corning بوده و سونی فناوری های HDR BT.2020 و Triluminos display و X-Reality Engine را در این گوشی نیز بکار گرفته است.

سونی

در بخش پردازنده، چیپست اسنپدراگون 855 دیده می شود که آخرین محصول کمپانی کوالکام بوده و معماری 7 نانو متری دارد. ترتیب چینش هسته ها در این گوشی به صورت یک سری چهارتایی با قدرت 1.8 گیگاهرتز و یک سری سه تایی با قدرت 2.42 گیگاهرتز و تک هسته با قدرت 2.84 گیگاهرتز است و در کنار آن ها پردازنده گرافیکی Adreno 640 نیز فعالیت خواهد کرد. سونی رم 6 گیگابایتی و حافظه های داخلی 64 و 128 گیگابایتی را برای این گوشی در نظر گرفته است.

یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی دوربین آن است درست در جایی که سونی برای اولین بار دوربین سه گانه را در گوشی های خود بکار گرفته است. هر سه سنسور این گوشی 12 مگاپیکسلی هستند و به ترتیب مخصوص عکسبرداری عریض و تله فوتو و فوق عریض هستند و با توجه به قابلیت هایی که سونی برای آن ها در نظر گرفته، کیفیت عکسبرداری فوق العاده ای را ارائه می دهند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند تک گانه بوده و سنسور آن 8 مگاپیکسلی است. مانند نسل قبلی این گوشی، باتری 3300 میلی آمپری می باشد و اسکنر اثر انگشت به بخش کناری قاب انتقال یافته است. به صورت کلی صفحه نمایش و دوربین اصلی، شاخصه های مهم این گوشی هستند که در مقایسه با پرچمداران دیگر کمپانی ها، اکسپریا 1 را برتر می کنند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%b3%d9%88%d9%86%db%8c-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d9%be%d8%b1%db%8c%d8%a7-1-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads