داغ ترین ها :

رم مجازی اندروید چیست، چطور رم گوشی اندرویدی را افزایش دهیم؟

بارها کلمه رم مجازی را در لپ‌تاپ و کامپیوترها شنیده‌اید و شاید بیشتر از هر چیز دوست داشته باشید این قابلیت در گوشی وجود داشته باشد؛ زیرا با حجم زیاد اطلاعات در گوشی‌های هوشمند، نیاز آن بیش از پیش احساس می‌شود. خوشبختانه این قابلیت در گوشی‌های موبایل نیز قرار گرفته است. ابتدا این اصطلاح در گوشی‌های میان‌رده به‌کار برده‌شد. اما به‌مرور زمان با نیاز روز افزون کاربران گوشی، در میان گوشی‌های پرچم دار نیز دیده می‌شود. اگر شما هم تازه با این اصطلاح در گوشی‌های هوشمند آشنا شده‌اید و نمی‌دانید رم مجازی اندرویدی چیست و رم مجازی سامسونگ یا شیائومی چیست؟ و روش فعال سازی رم مجازی سامسونگ و شیائومی چگونه است؟ تا انتهای این مقاله را مطالعه کنید.

 

از تمام برندهای مطرح بازار موبایل موجود داریم: گوشی

 

 

تعریف رم گوشی

قبل از آن که به تعریف رم مجازی بپردازیم بهتر است درباره رم گوشی صحبت کنیم. رم، حافظه موقت گوشی است که اطلاعات گوشی را موقتا ذخیره می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود برنامه‌های بیشتری در پس‌زمینه اجرا شوند بدون این که نیاز باشد برنامه قبلی بسته شود. وقتی برنامه‌ای را در گوشی باز می‌کنید، این برنامه وارد حافظه رم می‌شود و هرچقدر این رم بیشتر باشد، گوشی می‌تواند برنامه‌های بیشتری را به صورت هم‌زمان به صورت باز داشته باشد.

تعریف رم گوشی

معرفی قابلیت رم مجازی در گوشی

رم مجازی چیست و چرا به آن رم مجازی می‌گویند؟ زیرا این رم به صورت فیزیکی در حافظه گوشی قرار نگرفته است و در حقیقت قابلیتی است که از  حافظه داخلی گوشی برای فضای اضافی استفاده می‌کند. در نظر بگیرید گوشی شما یک رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. به راحتی می‌توانید 5 گیگابایت از حافظه داخلی را به حافظه رم اختصاص دهد تا در صورت نیاز رم به 11 گیگابایت برسد.

 

بالا بردن سرعت ios 12:
افزایش سرعت گوشی ایفون

 

رم مجازی گوشی چه مزیتی دارد؟

رم مجازی باعث می‌شود عملکرد گوشی روان‌تر شود و شما بتوانید از برنامه‌های بیشتری به صورت همزمان استفاده کنید. به لطف رم مجازی قابلیت مولتی تسکینگ بهتر می‌شود. این قابلیت بیشتر برای گوشی‌هایی با رم 4 یا 6 جذابیت دارد و گوشی‌هایی با رم 8 یا 12 به صورت پیش فرض رم کافی برای انجام هر کاری دارند.

 

راهنمای فعالسازی رم مجازی سامسونگ

سامسونگ قابلیت RAM PLUS را برای افزایش حافظه گوشی‌های خود اضافه کرده است. شما از این طریق می‌توانید 2، 4، 6 یا 8 گیگابایت رم مجازی را به گوشی سامسونگی خود اضافه کنید. برای استفاده از این قابلیت لازم است به Settings و سپس Battery and device care مراجعه کنید و گزینه Memory را بزنید. در نهایت گزینه RAM PLUS را انتخاب کرده و میزان رم مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این مقدار از حافظه گوشی شما استفاده می‌شود.

راهنمای فعالسازی رم مجازی سامسونگ

 

بهترین نرم افزارهای برگزاری کلاس آنلاین:
با چه برنامه ای کلاس انلاین برگزار کنیم

 

 

راهنمای فعالسازی رم مجازی شیائومی

Memory Extention قابلیتی در گوشی‌های شیائومی است که بخشی از فضای ذخیره‌سازی گوشی را به رم مجازی اختصاص می‌دهد. ابتدا این میزان تا 1 گیگابایت محدود بود. اما در نسخه‌های جدید تا 5 گیگابایت نیز گنجایش دارد. برای فعال‌سازی رم مجازی شیائومی، سیستم‌عامل را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی کنید و  مسیر زیر را دنبال کنید:

راهنمای فعالسازی رم مجازی شیائومی

  • به تنظیمات گوشی وارد شوید.
  • سپس  Additional Settings  را انتخاب کنید.
  • در زیر آن گزینه Memory Extension را مشاهده می‌کنید.
  • این گزینه را فعال کنید.
  • در نهایت سیستم به صورت خودکار رم مجازی را به رم اصلی اختصاص می‌دهد.

نکته: اگر گزینه Memory Extension را در Additional Settings نمی‌بینید. نشان‌دهنده آن است که دستگاه شما این ویژگی را پشتیبانی نمی‌کند. در ادامه به روش های افزایش رم گوشی به صورت مجازی خواهیم پرداخت.

 

 

آموزش اپلیکیشن تبدیل گوشی به ویدئو پروژکتور:
تبدیل گوشی به پروژکتور ios

 

افزایش رم مجازی گوشی با Micro Sd

ساده‌ترین روش افزایش رم مجازی با کمک کارت میکرو اس‌دی است، اما فقط گوشی‌های اندرویدی روت‌شده می‌توانند از این روش استفاده کنند. موارد مورد نیاز برای انجام این کار یک عدد تبلت یا گوشی اندرویدی، کارت میکرو اس دی، کارت خوان اس دی و یک رایانه شخصی با ویندوز است. در نظر داشته باشید که هر چه  کارت میکرو اس دی باکیفیت‌تری بخرید، به نتایج بهتری خواهید رسید. در بهترین حالت پیشنهاد می‌کنیم که کارت میکرو اس دی کلاس 4 بخرید.

در نظر داشته باشید که این روش ممکن است امنیت گوشی شما را به خطر بیندازد و از سوی دیگر برای کاربران مبتدی اصلا توصیه نمی‌شود. در واقع در صورت انجام این روش باید دانش کافی از مفاهیمی مانند پشتیبانی گوشی از Swapping و موارد این‌چنینی داشته باشید.

 

چگونه سرعت ویندوز را افزایش دهیم؟
افزایش سرعت ویندوز

 

نتیجه‌گیری نهایی

ساده‌ترین راه افزایش رم گوشی استفاده از تنظیمات خود گوشی و فعال کردن رم مجازی است که در بالا برای گوشی‌های سامسونگ و شیائومی روش انجام آن را توضیح دادیم. شما می‌توانید از SD Card نیز برای این کار استفاده کنید ولی این روش نیاز به روت کردن گوشی و تخصص دارد و به همه پیشنهاد نمی‌شود.

سوالات متداول

رم مجازی گوشی چیست؟ در حقیقت قابلیتی است که از حافظه داخلی گوشی برای فضای اضافی استفاده می‌شود. اما به صورت فیزیکی در حافظه گوشی قرار نگرفته است.

برای فعال سازی رم مجازی سامسونگ باید چه کار کنم؟ برای اینکه مطمئن شوید که گوشی سامسونگ شما از قابلیت Ram Plus پشتیبانی می‌کند. به تنظیمات وارد شوید، Battrey and device care را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Memory ضربه بزنید. حال گزینه RAM PLUS را انتخاب کرده و میزان مورد نظر خود را بین اعداد 2، 4، 6 یا 8 گیگابایت انتخاب کنید.

 چگونه رم مجازی شیائومی فعال کنیم؟ به تنظیمات گوشی وارد شوید. سپس  Additional Settings  را انتخاب کنید. در زیر آن، گزینه Memory Extension را مشاهده می‌کنید. این گزینه را فعال کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

58 نظر

  1. Milan

    وقت بخیر بسته ناگهانی برنامه ممکنه از کمبود رم باشه ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Milan

      سلام بله قطعا
  2. آیهان

    سلام ،انجام این کار باعث حذف کارت حافظه میشود

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به آیهان

      سلام خیر
  3. نادر

    در مورد گوشی های موتورولا بدون روت کردن، امکان افزایش ظرفیت رم وجود دارد؟

    1. مهران قاهری

      پاسخ به نادر

      سلام از تنظیمات وارد بخش سیستم بشید بعد گزینه پرفورمنس رو بزنید و گزینه ی Ram boost رو فعال کنید.
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به نادر

      سلام خیر
      1. ابولفضل کاظمی

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام افزایش رم باعث کاهش عمر گوشی و باتری میشه؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ابولفضل کاظمی

          سلام خیر
  4. Aryamehr

    رم به طور خلاصه فقط حافظه موقتی هست و وقتی برنامه بسته بشه از حافظه رم پاک میشه برای همه گوشی چه رمش ۴ باشه چه ۸ بنظرم دو گیگ کفایت می‌کنه و نیازی نیست بیشتر از این عدد استفاده. کنید چون نتیجه عکس میده بنظرم بین ۱ تا ۲ گیگ کافیه برای گوشی میان رده و اقتصادی حالا گوشی های پرچم دار و اینا با توجه به این که نوع حافظشون ۳.۱ یا ۴ هستش میتونن تا ۴ گیگ هم اضافه کنن

  5. Milad

    سلام. سامسونگ A13 دارم میخوام رم پلاس رو کلا خاموش کنم ولی دکمه ای برا خاموش روشن نداره اصلا ، رو رم ۲ یا ۴ گیگ هست انگار ، چطور خاموشش کنم ؟

    1. حمید

      پاسخ به Milad

      منم a13 دارم گزینه خاموش کردن داره احتمالا گوشیت بروزنیست تو تنظیمات گوشی بخش به روز رسانی نرم‌افزار اونجا ببینید گوشیتون آپدیت اومده یا نه اگه آپدیت اومده به روز کنید احتمال زیاد این گزینه براتون فعال بشه چون برای من گزینه خاموش روشنش هست
    1. محسن

      پاسخ به Milad

      سلام.چرا خاموش کنی؟؟ دلیل خاصی داره
  6. mohammad

    سلام گوشی poco m5 چند گیگ ram plus دارد؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به mohammad

      سلام وقت بخیر باید چک کنید از قسمتی که توضیح دادیم هر مدل ممکن متفاوت باشه
      1. میثم

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام خسته نباشین خداقوت ببخشید مزاحمتون شدم من تبلت دارم مدلش لنوو Lenovo TB M7 7305x هستش من رفتم تو تنظیماتش اصلا Memory extension ندارم نمیتونم رم رو ببرم بالا چیکا کنم چجوری رم تبلت لنوو رو ببرم بالا یه لطف کنین Memory extension رو برای تبلت لنوو Lenovo TB M7 رو بذارید ممنون میشم چون نداشت لطفاً بررسی کنید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به میثم

          سلام وقت خوش راهی نداره برای این مدل
  7. رضا

    سلام لطفا جواب بدید
    گوشی من سامسونگ گلکسی ام ۱۲ ۱۲۸ گیگ ۴ گیگ رم است
    توی رم پلاس فقط ۲ و ۴ هست و گزینه روی ۴ است یا امکان افزایش به ۶ است لطفا زود جواب بدید ممنونم

    1. Beg Baz

      پاسخ به رضا

      سلام من گوشی A04e دارم چطوری رمش بالاببرم
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر هر عددی گوشی نشون میده همون هست گوشی‌ها بر اساس قدرت سخت افزاری و موارد دیگر از این قابلیت پشتیبانی می‌کنن
  8. محمد

    بعد اینکه راه‌اندازی دوباره شد همه برنامه ها پاک میشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به محمد

      سلام خیر
      1. پرهام پازیانپور

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام.من فقط رو گوشی سامسونگ و شیائومی این قابلیت رو دیدم البته باید اندروید تو گوشی سامسونگ ۱۲به بالا و در گوشی‌های شیائومی ۱۳به بالا خیلی سرعتش عالی میشه
      1. ر.ا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام میزنه راه اندازی دوباره یعنی بعدش همه چی پاک میشه؟ عکس و برنامه و...
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به ر.ا

          سلام وقت بخیر خیر گوشی ری‌استارت میشه فقط
  9. تریا

    سامسونگ چجوری این کار رو بکنم گوشیم A12 هست

    1. aliasoodeh1372@gmail.com

      پاسخ به تریا

      سلام، خواهش یکی به من توضیح بده ایا galaxy A50باحافظه 128رم 4 ایارم مجازی دارد؟ بخدادیگه خسته شدم تواپازات یوتیوپ فیلم چگونه رم مجازی بالا ببرم همه توفیلمشون میگن قسمت قسمت مراقبت ازدستگاه اونجا که حافظه است کلیک کنید ولی من گوشی galaxy A50دارم واس من رم پلاس گزینش نیست خواهش یکی بهم بفهمونه چی به چی یه ممنون 🌹🙆
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به aliasoodeh1372@gmail.com

        سلام وقت خوش نداره
    1. Ali

      پاسخ به تریا

      سلام گوشی من شیائومی نوت 8تی است و 1 گیگ بیشتر رم مجازی ندارد باید چکار کنم که بتونم رم را بیشتر افزایش بدم گوشیم تا آخر بروز رسانی است
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به Ali

        سلام وقت بخیر میزان این عدد بسته به توان گوشی، حافظه داخلی، میزان حافظه داخلی خالی و موارد دیگه بستگی داره
        1. پوریا

          پاسخ به احسان نیک پی

          سلام گوشی من a10s هست و وقتی میرم تو memory گزینه ram plus نداره کسی میدونه چرا و باید چیکار کنم رم ۲ خدایی خیلی کمه
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به پوریا

            سلام وقت بخیر تمامی مدل ها ندارن این قابلیت رو
        1. ابوالفضل

          پاسخ به احسان نیک پی

          سلام اقا یه سوال که تو مقاله طرح نشده بود اگر روی رم پلاس قرار بدیم مشکلی برای هارد یا cpu پیش نمیاد که ؟؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین تشکر
          1. احسان نیک پی

            پاسخ به ابوالفضل

            سلام خیر
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به تریا

      در متن توضیح دادیم؛ برای استفاده از این قابلیت لازم است به Settings و سپس Battery and device care مراجعه کنید و گزینه Memory را بزنید. در نهایت گزینه RAM PLUS را انتخاب کرده و میزان رم مورد نظر را انتخاب کنید.
  10. .

    در گوشی آنر چطور میشه؟

    1. mohamad

      پاسخ به .

      سلام گوشی من ردمی نوت ۱۲ هست رم ۸ حافظه 256 گیگ بهتر است رم مجازی روشن باشه یا خاموش کنم رمز مجازی از ۴ گیگ شروع میشه تا ۸ گیگ
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به mohamad

        سلام وقت بخیر روشن باشه
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به .

      سلام وقت بخیر فکر نمی‌کنم در گوشی های آنر این قابلیت باشه هنوز
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b1%d9%85-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa/
ads
ads