داغ ترین ها :
بررسی سلامت باتری گوشی سامسونگ و کد تست سلامت باتری سامسونگ

بررسی سلامت باتری گوشی سامسونگ و کد تست سلامت باتری سامسونگ

به طور کلی باتری یک قطعه مصرفی است و پس از مدتی دچار افت عملکرد می‌شود و در نهایت پس از گذشت یک، دو، سه یا چهار سال مجبور می‌شوید آن را تعویض کنید. میزان خرابی باتری و سرعت افت عملکرد آن به موارد زیادی از جمله نوع استفاده شما بستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان برای خرابی باتری زمان مشخصی را عنوان کرد.

باتری گوشی‌های هوشمند هم دقیقا چنین وضعیتی دارند و هر بار که آن‌ها را شارژ کنید بخش بسیار جزئی از عملکرد آن‌ها از بین می‌رود و این اتفاق به مرور زمان باعث افت باتری می‌شود. اما به طور کلی چگونه بفهمیم باتری گوشی سامسونگ سالم است؟ در ادامه همراه تکنولایف باشید تا به طور کامل به این موضوع بپردازیم و روش تست باتری گوشی سامسونگ را توضیح دهیم.

 

مشاهده قیمت جدیدترین مدل های گوشی سامسونگ از فروشگاه آنلاین تکنولایف: خرید گوشی سامسونگ

 

چگونه سلامت باتری گوشی سامسونگ را بفهمیم؟

در گوشی‌های سامسونگ مانند ایفون‌ها امکان مشاهده سلامت باتری به شکل دقیق و عددی وجود ندارد و مثلا نمی‌توانید مشاهده کنید که سلامت باتری شما به روی عدد 95 درصد قرار دارد، اما به طور کلی می‌توانید وضعیت باتری را مشاهده کنید تا مشخص شود باتری گوشی شما در سلامت قرار دارد و یا نیاز دارید که شما آن را تعویض کنید.

برای این کار وارد Settings شوید و به روی گزینه Battery and Device care کلیک کنید. تا انتها به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه‌ Diagnostics به شما نمایش داده شود. به روی این گزینه کلیک کنید تا یک صفحه جدید برای شما باز شود. در این صفحه به روی گزینه Phone Diagnostics کلیک کنید.

در صفحه جدید به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Battery status به شما نمایش داده شود. به روی این گزینه کلیک کنید تا خود گوشی وضعیت سلامت باتری را به شما نشان دهد. اگر با کلمه Normal مواجه شدید یعنی وضعیت باتری مناسب است و نیاز به تعویض وجود ندارد. همچنین در زیر این کلمه عبارت Life دیده می‌شود که برای باتری‌های سالم معمولا به روی گزینه Good قرار دارد.

اگر در اینجا اگر با گزینه Normal مواجه نشدید و عبارت Action required به شما نمایش داده شد یعنی احتمالا باتری شما نیاز به تعویض دارد و در وضعیت سلامت به سر نمی‌برد. این بخش فقط برای سنجش وضعیت باتری نیست و می‌توانید کل بخش‌های گوشی را از این طریق تست کنید. مثلا اگر فکر می‌کنید میکروفون گوشی به خوبی کار نمی‌کند به روی گزینه Mic کلیک کنید و در صورت نیاز به چک کردن ویبره گوشی عبارت Vibration را بزنید.

اگر گزینه Diagnostics برای شما در انتهای بخش Battery and Device care نمایش داده نشد ابتدا باید برنامه Samsung Members را از Galaxy Store یا گوگل پلی دانلود و نصب کنید. در ادامه وارد این برنامه شوید و از پایین صفحه گزینه Support را بزنید. در این صفحه از طریق گزینه Phone Diagnostics می‌توانید به گزینه‌های بالا دسترسی داشته باشید. پس از نصب این برنامه بخش Diagnostics نیز به پایین صفحه Battery and Device care اضافه می‌شود.

به کمک این روش شما دیگر به هیچ کد تست باتری گوشی سامسونگ نیاز نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید از وضعیت سلامت باتری خود باخبر شوید.

 

هنگام فراموش كردن رمز گوشي سامسونگ چه کنیم؟
باز كردن قفل گوشي سامسونگ

 

چه عواملی در سلامت باتری سامسونگ مؤثر است؟

در این بخش نگاهی خواهیم داشت به عواملی که باعث کاهش عمر باتری گوشی سامسونگ می‌شوند.

افزایش دما

افزایش دمای گوشی را می‌توان یکی از عوامل اصلی آسیب به باتری به حساب آورد. فرقی نمی‌کند که گوشی شما به دلیل بازی کردن طولانی مدت گرم شود یا به دلیل شارژ شدن یا حتی به دلیل استفاده از گوشی به هنگام شارژ، در هر صورت گرم شدن زیاد گوشی سبب می‌شود تا سلامت باتری به خطر بیفتد و در طولانی مدت عمر باتری کم شود.

اگر جزو افرادی هستید که با گوشی کار سنگین انجام می‌دهند، حتما توصیه می‌کنیم دمای گوشی خود را زیر نظر داشته باشید و ترجیحا مثلا در بین بازی کردن کمی به گوشی استراحت بدهید تا دما به حد نرمال برگردد. این موضوع در فصل تابستان که هوای محیط هم گرم‌تر است بیشتر دیده می‌شود.

چگونه بفهمیم باتری گوشی سامسونگ سالم است

در رابطه با افزایش دمای گوشی یک نکته مهم دیگر که وجود دارد این است که حتما به هنگام شارژ شدن گوشی کیس یا قاب آن را جدا کنید تا گوشی بیش از اندازه داغ نشود.

شارژ کردن گوشی تا 100 درصد

درست است که شارژ کردن تا 100 درصد بسیار لذت‌بخش است و مشاهده عدد 100 در بالای گوشی حس خوبی دارد، اما در واقعیت این کار فشار زیادی را به باتری وارد می‌کند و به همین جهت هم بهترین حالت برای باتری شارژ بین 20 تا 80 یا 85 درصد است. جالب است بدانید که خود سامسونگ هم گزینه‌ای را در تنظیمات قرار داده که شارژ شدن گوشی را به 85 درصد محدود می‌کند و برای فعال کردن آن کافیست به تنظیمات و بخش Battry and Device care مراجعه کنید و گزینه Battery را بزنید. در ادامه به روی گزینه More battery settings کلیک کرده و گزینه Protect battery را روشن کنید.

در عین حال توجه داشته باشید که این کار باعث می‌شود 15 الی 20 درصد از ظرفیت باتری شما عملا بلااستفاده شود و به همین جهت اگر در طول روز بیشتر بیرون از خانه هستید و شارژدهی گوشی برایتان اهمیت دارد خیلی پیشنهاد نمی‌کنیم از این داستان پیروی کنید.

شارژ گوشی از شب تا صبح

برخی از کاربران عادت دارند که گوشی‌های خود را در شب و به هنگام خواب به شارژ متصل کرده و صبح روز بعد از شارژ خارج کنند. این کار برای باتری گوشی مضر است و اصلا پیشنهاد نمی‌کنیم چنین کاری انجام دهید. اکثر گوشی‌های امروزی به محض فول شارژ شدن جریان ورودی به باتری را قطع می‌کنند و از این نظر هیچ مشکلی وجود ندارد.

مشکل اینجاست که گوشی تا صبح چند بار به شارژ 99 برمی‌گردد و گوشی بلافاصله جریان برق را عبور می‌دهد تا شارژ مجدد 100 شود و این برای باتری مضر است. پس به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم حتما گوشی را قبل خواب از شارژ خارج کنید.

شارژ سریع یا فست شارژ

شارژ سریع و فست شارژ به خودی خود برای باتری ضرر ندارد؛ چرا که شرکت‌های سازنده به گونه‌ای این فناوری را توسعه می‌دهند که ورود جریان و آمپر کاملا حساب شده باشد ولی موضوع اینجاست که شارژ سریع به دلیل سرعت بالایی که دارد باتری و در کل گوشی را داغ می‌کند و این اتفاق باعث آسیب به باتری می‌شود. در گوشی‌های سامسونگ شما می‌توانید این قابلیت را به حالت نرم افزار غیر فعال کنید.

چگونه سلامت باتری گوشی سامسونگ را بفهمیم

در صورت انجام این کار حتی اگر گوشی را با آداپتور 25 واتی هم شارژ کنید گوشی به اندازه یک آداپتور 10 یا 5 واتی جریان را دریافت می‌کند تا با سرعت آرام‌تری شارژ شود. اگر برای شارژ گوشی خود عجله ندارید پیشنهاد می‌کنیم به Settings و سپس Battery and device care مراجعه کرده و سپس به روی Battery کلیک کنید. در ادامه More battery settings را انتخاب کرده و گزینه Fast charging را خاموش کنید.

جمع بندی

در این مطلب به شما آموزش دادیم که چگونه می‌توانید وضعیت سلامت باتری گوشی سامسونگی خود را مشاهده کنید. همچنین در ادامه به نکاتی اشاره کردیم که باعث می‌شود باتری گوشی در طولانی مدت سالم‌تر باقی بماند.

سوالات متداول

چگونه وضعیت سلامت باتری گوشی سامسونگ را چک کنیم؟ شما این کار را می‌توانید از طریق برنامه Samsung members انجام دهید. از طریق این گزینه سلامت باتری شما نمایش داده می‌شود.

چه عواملی در سلامت باتری گوشی سامسونگ اهمیت دارد؟ عوامل زیادی وجود دارند که باعث می‌شوند باتری گوشی سامسونگی شما سریع‌تر فرسوده شود. برای مثال افزایش دمای گوشی یا شارژ باتری تا 100 درصد یا شارژ طولانی مدت گوشی از جمله این موارد هستند.

ممکن است باتری گوشی خراب نشود؟ خیر، باتری گوشی یک قطعه مصرفی است و بعدی از هر بار شارژ بخشی از توان آن از بین می‌رود. با رعایت کردن برخی از موارد می‌تواند عمر مفید باتری را افزایش دهید اما نمی‌توانید از فرسودگی آن جلوگیری کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. سروش

    سلام من a54 دارم و تمام این کار ها رو کردم زمامی که میرم داخل ستینگ وقتی باتری فول هست میکه تا ۱۰ ساعت شارژ میده برعکس وقتی که ۲۵ ساعت شارژ میداد و من هیچ بازی ندارم ، گوشی داغ میکنه و من یک ماهه ک خریدم گوشی رو. خواهشااااا راهنماییم کنید ممنون

  2. علی

    در مورد شارژ شب تا صبح گوشی هایی که کنترل شارژ دارند، وقتی 100 بشه قطع می کنه و تا 80 درصد نشه شارژ را شروع نمی کنه….

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام متوجه سوال نشدم
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads